Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Oudoin asia mistä naapurisi on valittanut?

Vierailija
15.07.2013 |

Tuli vaan mieleen kun meidän naapurissa asuu joku ihan kahjo ämmä joka valittaa milloin mistäkin.

Nyt se kävi valittamassa ettei halua että meidän pyykkiteline on tuossa talon nurkalla koska se pilaa maiseman heidän terassiltaan ja sanoi että mun pitäisi siirtää se oman terassini eteen tai omalle etupihalleni??!!

Sanoin ettei se nyt oikein käy koska en halua sitä pilaamaan omaani terassi näkymääni (alan oleen jo kyllästynyt valituksiin) joten hän tokaisi kiukkuisesti että tää ei jää tähän. Ajattelin asentaa kameran kuvaan telinettä että nään jos se sabotoi jotain:)

Kommentit (130)

Vierailija
61/130 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen, että pilasin ap:n hauskan ketjun tällä kynnysmatto/kengät -asialla (kaikki kaverini, jolle olen kertonut asiasta, ovat pitäneet juttua hauskana), mutta tähän vielä, että emme todellakaan huudata lasta rapussa, vaan päinvastoin opettaneet hänet siihen, että rapussa ollaan hiljaa ja kunnioitetaan naapurien unta. Lasta ei myöskään koskaan pueta rapussa. Kenkien riisuminen rapussa ei myöskään koskaan tapahdu aamulla, vaan tyypillisesti joko n. klo 12:30 tai n. klo 17:30, kun tullaan sisään ulkoilemasta, eikä siihen sisälly huutoa.

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 13:48"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 12:27"]

Teemme siis näin joskus lapsen kanssa siksi, että meillä on pieni eteinen ja hiekat/kurat leviävät hetkessä asuntoon varsinkin syksyllä/keväällä kun lapsi kiskoo kenkiään voimalla pois.

[/quote]

Mun yks naapuri myös teki noin.

Oli "hieman" raivostuttavaa herätä aamulla siihen, kun väsymyksestä huutavat lapset puetaan haalareihin rapussa.

Ja taas hoitopäivän jälkeen ne väsymystä ja nälkää huutavat lapset riisutaan rapussa.

Muutaman kerran sanoin nätisti asiasta, että se rappukäytävä ei ole heidän eteisensä, mutta ei mennyt jakeluun.

Sen sijaan touhu loppui, kun pistin muutaman kerran stereot täysille ja kaiuttimen postiluukusta huudattamaan youtuben kautta hervotonta örinämetallia, kun olivat taas rapussa huutamassa ja pukemassa/riisumassa.

[/quote]

Vierailija
62/130 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan asuessamme rivitalossa naapuria otti päähän hyvin hoidettu pihamme. Kerran kun levitin turvetta pensasaidan alle, tämä tuli valittamaan, että haisee niin hirveästi.-Siis turve?

Samoin tuli sanomista kastelusta. Pihamme oli n 30mm2 ja kastelin sen kahdesti viikossa sadettimella. Kun valitus vain jatkui soitin vesiyhtiöön ja kysyin kuinka paljon tulee vettä talomme yhteisestä vesipistokkeesta tunnissa ja mitä se maksaa. Olin velkaa koko kesän kastelusta 30senttiä/asunto. Ja kun kävin näille valittajille maksamassa sen oli niiden naamat kuin sitruunanpuolikkaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/130 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 11:05"]

Mitä minulle on sattunut:

- Pienenpieni kissani (maatiainen, kääpiökasvuinen, mutta ihan aikuinen ja muuten normaalisti kehittynyt) oli kuulemma nälkäinen kun istui ikkunalaudalla lekottelemassa auringossa. Selkeästi kuulemma kyttäsi pikkulintuja ja muita eliöitä. Unissaan varmasti joo, eikä nälissään ollut kun ruokaa oli tarjolla aina riittävästi.

- Eläimeni pitivät kuulemma hirveää meteliä öisin. Edelleen minulla oli vain tuo kissa, eikä siitä lähtenyt minkäänlaista ääntä verrattuna naapurin koiraan.

- Kun muutimme ok-taloon saimme valituksen naapurin mummolta että olemme liikaa alasti. Ulkona mulla on aina vaatteet päällä, kesäisin toki voi olla toppia ja sortsit, mutta en esim. pelkissä bikineissä pihalla liiku. Sisälläkin mulla on vaatteet päällä kun liikun ympäriinsä, vähintään kylpy/aamutakki.

- Sama mummo valitti lapsista jotka leikkivät liian rajusti puistossa. Itse olin tuolloin raskaana ja odotin esikoistani. Ja nimenomaan hän  valitti meille noista lapsista, sanoi että meidän pitäisi tehdä asialle jotain. 

- Mummo muutti pois ja tilalle muutti hieman erikoinen pariskunta. Heidän tonttinsa on päätytontti ja tien ensimmäinen. Pariskunta valitti siitä että tuijotamme heidän tonttiaan kun ajamme autolla. Oli muuten harvinaisen vaikeaa pitää pokka kun pyysin anteeksi sitä että tarkkailen liikennettä kun lähden kotoani..

- Tuon erikoisen pariskunnan nainen tuli kerran hyvin vihaisena minun luokseni ja sanoi vain että "sulla on vauva". Totesin että joo niin on. Nainen tuijotti minua edelleen vihaisesti ja toisti "sulla on vauva". Tässä vaiheessa rupesi pelottamaan ja lähdin pois sen naisen luota, tiedä mitä hän olisi tehnyt..

En tiedä sitten vaikuttaako ihmisiin se, että en ole täysin suomalainen. Olen asunut täällä 3-vuotiaasta ja pidän Suomea kotimaanani. Olen syntynyt Surinamessa, poikkean siis ulkonäöllisesti paikallisista, enkä puhu niin sujuvaa suomea kuin paikalliset..

[/quote]

Varmasti pahimmanlaatuista ot:a tämä mutta miten ihmeessä et muka puhu suomea kuten Suomessa syntyneet ja kasvaneet? En mä ainakaan muista juuri mitään ennen ala-astetta, joten en kielitaitoani ihan siihen kolmevuotiaan puheeseen perusta.

Vierailija
64/130 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 12:34"]

No minä en kyllä löytänyt tuota yksiselitteistä kohtaa pelastuslaista:

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2011/20110379

Yksiselitteistä laissa on vain se, että pelastusteitä ei saa tukkia tavaralla (matto ei ole "tuke", koska silloinhan taloyhtiön hankkimat paloturvalliset matotkin olisivat tukkeita)

Tiedän kyllä, että av:lla tämä esineet rapussa -juttu (kuten kaikki sääntöihin liittyvä) herättää valtavasti tunteita, ja se on ihan ok. Onneksi ns. tosielämä on pääsääntöisesti rennompaa (ainakin meidän tuttavapiirissa ja myös naapurustossa, tätä yhtä naapuria lukuunottamatta. Ja hänenkin kanssaan ollaan ihan hyvissä väleissä).

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 12:18"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 11:47"]

Asun kerrostalossa, naapuria kuulemma häiritsee se, että joskus otamme kengät pois rapussa ja jätämme ne siihen hetkeksi. Huom. sotku ei häiritse (sitä ei ole, koska lakaisemme mahdolliset hiekat ym.), vaan se, että ne ovat paloturvallisuusriski.

Myös kynnysmattomme (rapun puolella) on paloturvallisuusriski...

[/quote]

Itse asiassa kynnysmatto rapun puolella ON paloturvallisuusriski, samoin kuin kaikki muutkin tavarat rapussa. Pelastuslaki kieltää yksiselitteisesti säilyttämästä rapussa MITÄÄN. (Taloyhtiön hankkimat käytävämatot ovat paloturvallista materiaalia).

[/quote]

[/quote]

Siellähän se sanotaan §10:ssä:

"Uloskäytävillä sekä ullakoiden, kellarien ja varastojen kulkureiteillä ei saa säilyttää tavaraa."

Vierailija
65/130 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 15:57"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 11:05"]

Mitä minulle on sattunut:

- Pienenpieni kissani (maatiainen, kääpiökasvuinen, mutta ihan aikuinen ja muuten normaalisti kehittynyt) oli kuulemma nälkäinen kun istui ikkunalaudalla lekottelemassa auringossa. Selkeästi kuulemma kyttäsi pikkulintuja ja muita eliöitä. Unissaan varmasti joo, eikä nälissään ollut kun ruokaa oli tarjolla aina riittävästi.

- Eläimeni pitivät kuulemma hirveää meteliä öisin. Edelleen minulla oli vain tuo kissa, eikä siitä lähtenyt minkäänlaista ääntä verrattuna naapurin koiraan.

- Kun muutimme ok-taloon saimme valituksen naapurin mummolta että olemme liikaa alasti. Ulkona mulla on aina vaatteet päällä, kesäisin toki voi olla toppia ja sortsit, mutta en esim. pelkissä bikineissä pihalla liiku. Sisälläkin mulla on vaatteet päällä kun liikun ympäriinsä, vähintään kylpy/aamutakki.

- Sama mummo valitti lapsista jotka leikkivät liian rajusti puistossa. Itse olin tuolloin raskaana ja odotin esikoistani. Ja nimenomaan hän  valitti meille noista lapsista, sanoi että meidän pitäisi tehdä asialle jotain. 

- Mummo muutti pois ja tilalle muutti hieman erikoinen pariskunta. Heidän tonttinsa on päätytontti ja tien ensimmäinen. Pariskunta valitti siitä että tuijotamme heidän tonttiaan kun ajamme autolla. Oli muuten harvinaisen vaikeaa pitää pokka kun pyysin anteeksi sitä että tarkkailen liikennettä kun lähden kotoani..

- Tuon erikoisen pariskunnan nainen tuli kerran hyvin vihaisena minun luokseni ja sanoi vain että "sulla on vauva". Totesin että joo niin on. Nainen tuijotti minua edelleen vihaisesti ja toisti "sulla on vauva". Tässä vaiheessa rupesi pelottamaan ja lähdin pois sen naisen luota, tiedä mitä hän olisi tehnyt..

En tiedä sitten vaikuttaako ihmisiin se, että en ole täysin suomalainen. Olen asunut täällä 3-vuotiaasta ja pidän Suomea kotimaanani. Olen syntynyt Surinamessa, poikkean siis ulkonäöllisesti paikallisista, enkä puhu niin sujuvaa suomea kuin paikalliset..

[/quote]

Varmasti pahimmanlaatuista ot:a tämä mutta miten ihmeessä et muka puhu suomea kuten Suomessa syntyneet ja kasvaneet? En mä ainakaan muista juuri mitään ennen ala-astetta, joten en kielitaitoani ihan siihen kolmevuotiaan puheeseen perusta.

[/quote]

En ole tuo keneltä kysyt, mutta vastaa kuitenkin. Ihan helposti ei ole suomenkieli sillä tasolla kuin äidinkielenään suomena puhuvilla, jos kotikieli on ollut jokin ihan muu. Johan sitä tässä maassa on paljon porukkaa, joka on täällä syntynytkin, mutta silti ei suomi suju niin kuin natiiveilla. Juuri oli televisiossa, olikohan nuorten EM-kisoissa, joitain ruotsinkielisiä, jotka eivät suomea puhuneet, tai puhuivat vähän niin ja näin.

Vierailija
66/130 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä saattaa joku tunnistaa, mutta meille valitti naapuri taloyhtiön puheenjohtajan kautta siitä, kun meillä istui koira keittiönpöydällä ja katseli ulos ikkunasta. Kyseessä isohko koira, liekö pieni koira ollut siedettävämpi? Ei siis itse voinut tulla sanomaan että ottaa se koira päähän vaan piti valittaa välikäden kautta :D

Vierailija
67/130 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitti kun meillä veisattiin lapsen kastevirsi, kuuluvasti ovi auki kesäaikana. 

Mutta ei valittanut koskaan naapurirapun wannabe -natsille, joka kulki hakaristit selässään ja    Aatteensa julisteet seinillä. 

Elämä on. 

Vierailija
68/130 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltoyhtiön auraamasta lumikasan paikasta, koska se olisi nätimpi vähän sivummalla.

Vierailija
69/130 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajamattomasta takapihan nurkikosta kun olimme lomalla eikä palkattu ketään ajamaan sitä..

Vierailija
70/130 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta ap... Et halua pilata omaa terassimaisemaa, mutta ei muilla niin väliä? Niinkö?

Vierailija
71/130 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 16:37"]

No mutta ap... Et halua pilata omaa terassimaisemaa, mutta ei muilla niin väliä? Niinkö?

[/quote]

Juu en halua laittaa pyykkitelinettä oman terassini eteen. ap

Vierailija
72/130 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä keskusteluaihe, mutta aloittaja ei taida itsekään olla ihan niin unelmanaapuri, kuin yrittää antaa ymmärtää. Mukavaa kesää AP:n naapurille virttyneitä sloggeja ihaillessa!

Vierailija
73/130 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten hiekka- ja vesileikeistä leikkipihalla.

Vierailija
74/130 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapuri valitti, kun lapset juoksi sen ikkunan alta takapihalla. Kerrostalossa. Sanoi, että se on hänen aluettaan, ja heittää vettä niskaan, jos vielä juoksevat.

Vierailija
75/130 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, että pesin pyykkiä taloyhtiön pesutuvassa.

Vierailija
76/130 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en mitään sloggeja kyllä telineellä kuivattele mutta pyyhkeitä ja lakanoita kylläkin:) ap

Ps. Kiitos analyysistasi ( kahden viestin perusteella) tosi hyvät perustelutkin laitoit;) hah

Vierailija
77/130 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etten leikannut itse nurmikkoani kun asuttiin kaupungin vuokra-asunnossa jossa kenenkään asukkaan ei olisi tarvinnut sitä nurmea leikata. 

Huoltoyhtiölle kun soitin paljastui että kyseinen naapuri oli ilmoittanut että leikkaan nurmikon itse. Vaikka nurmikon olisi leikannut se ei olisi pudottanut vuokrakuluja centtiäkään.

Vierailija
78/130 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 16:29"]

Tästä saattaa joku tunnistaa, mutta meille valitti naapuri taloyhtiön puheenjohtajan kautta siitä, kun meillä istui koira keittiönpöydällä ja katseli ulos ikkunasta. Kyseessä isohko koira, liekö pieni koira ollut siedettävämpi? Ei siis itse voinut tulla sanomaan että ottaa se koira päähän vaan piti valittaa välikäden kautta :D

[/quote]

no voi jessus :D

Vierailija
79/130 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että herätyskelloni soi liian kovaa. Ei siis liian kauan, liian aikaisin vaan liian kovaa. Ihan tavallinen kännykän herätysääni. En tiedä mitä asialle voisin tehdä.

Vierailija
80/130 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän rivaritalo yhtiössä on lemmikit kielletty. Lapsi oli sitten mummin kanssa torilta ostanut pehmo dalmatialaisen ja kyltin oven pieleen missä luki että "Täällä vartioin minä" sekä dalmatialaisen kuva.

Naapuri soittanut viivana isäinnöitsijälle että me ollaan ostettu vihainen koira joka haukkuu yöt ja päivät, kusee ja paskoo portin pielet yms:D 

Oli isäinnöitsijällä naurussa pidättelemistä kun kerroin että tuo kys. koira on pehmolelu..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan