G: Oudoin asia mistä naapurisi on valittanut?
Tuli vaan mieleen kun meidän naapurissa asuu joku ihan kahjo ämmä joka valittaa milloin mistäkin.
Nyt se kävi valittamassa ettei halua että meidän pyykkiteline on tuossa talon nurkalla koska se pilaa maiseman heidän terassiltaan ja sanoi että mun pitäisi siirtää se oman terassini eteen tai omalle etupihalleni??!!
Sanoin ettei se nyt oikein käy koska en halua sitä pilaamaan omaani terassi näkymääni (alan oleen jo kyllästynyt valituksiin) joten hän tokaisi kiukkuisesti että tää ei jää tähän. Ajattelin asentaa kameran kuvaan telinettä että nään jos se sabotoi jotain:)
Kommentit (130)
Mitä minulle on sattunut:
- Pienenpieni kissani (maatiainen, kääpiökasvuinen, mutta ihan aikuinen ja muuten normaalisti kehittynyt) oli kuulemma nälkäinen kun istui ikkunalaudalla lekottelemassa auringossa. Selkeästi kuulemma kyttäsi pikkulintuja ja muita eliöitä. Unissaan varmasti joo, eikä nälissään ollut kun ruokaa oli tarjolla aina riittävästi.
- Eläimeni pitivät kuulemma hirveää meteliä öisin. Edelleen minulla oli vain tuo kissa, eikä siitä lähtenyt minkäänlaista ääntä verrattuna naapurin koiraan.
- Kun muutimme ok-taloon saimme valituksen naapurin mummolta että olemme liikaa alasti. Ulkona mulla on aina vaatteet päällä, kesäisin toki voi olla toppia ja sortsit, mutta en esim. pelkissä bikineissä pihalla liiku. Sisälläkin mulla on vaatteet päällä kun liikun ympäriinsä, vähintään kylpy/aamutakki.
- Sama mummo valitti lapsista jotka leikkivät liian rajusti puistossa. Itse olin tuolloin raskaana ja odotin esikoistani. Ja nimenomaan hän valitti meille noista lapsista, sanoi että meidän pitäisi tehdä asialle jotain.
- Mummo muutti pois ja tilalle muutti hieman erikoinen pariskunta. Heidän tonttinsa on päätytontti ja tien ensimmäinen. Pariskunta valitti siitä että tuijotamme heidän tonttiaan kun ajamme autolla. Oli muuten harvinaisen vaikeaa pitää pokka kun pyysin anteeksi sitä että tarkkailen liikennettä kun lähden kotoani..
- Tuon erikoisen pariskunnan nainen tuli kerran hyvin vihaisena minun luokseni ja sanoi vain että "sulla on vauva". Totesin että joo niin on. Nainen tuijotti minua edelleen vihaisesti ja toisti "sulla on vauva". Tässä vaiheessa rupesi pelottamaan ja lähdin pois sen naisen luota, tiedä mitä hän olisi tehnyt..
En tiedä sitten vaikuttaako ihmisiin se, että en ole täysin suomalainen. Olen asunut täällä 3-vuotiaasta ja pidän Suomea kotimaanani. Olen syntynyt Surinamessa, poikkean siis ulkonäöllisesti paikallisista, enkä puhu niin sujuvaa suomea kuin paikalliset..
Tuttuni ovikello soi ja oven takana oli eläinsuojelun viranomainen (en ole varma tuosta nimikkeestä). Kertoi, että oli saanut useita ilmoituksia tuttuni alipainoisesta kultaisesta noutajasta.
No, koira on vinttikoira eli "hieman" hoikempi kuin kultainen noutaja :) naapurit siitä olivat ilmoitelleet.
Asuttiin tosi hirveässä paikassa,jossa valitettavaa meistä riitti... Pesukoneen ääni päivällä+että pestään liikaa pyykkiä,liian kova kävelyääni,käytetään koiraa lenkillä klo:22 jälkeen vaikka hiljaisuus,parvekkeen oven narina ja ehkä myös hauskin että koira haukkunut koko yön yksin kotona,vaikka itse olen myös kotona nukkumassa. Jännä etten itse herännyt vaikka koira haukkunut koko yön. =D Päätettiin vuoden jälkeen muuttaa muualle ja elämä helpottui kovasti.
Meillä naapuri valitti, kun lapset leikkivät taloyhtiön leikkipaikalla, että voisitteko mennä muualle, kun tästä kulkee ihmisiä ohi.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 17:24"]
Naapuri kävi taloyhtiön roskapussit läpi ja tarkisti ovatko ihmiset lajitelleet jätteensä oikein.
[/quote]
Tälle kunnon tuki !! Niin kauan kuin kaikenmaailman aparit ei erota tinaa paperista, näin saakin tehdä.
Asuimme joskus taloyhtiössä, jonka saunassa oli täysi alkoholin nauttimiskielto. Ei saanut edes saunakaljoja olla. Huvitti hieman. Sen ymmärsin, että saunatiloissa oli tupakointikieltä, mutta että ehdoton alkoholikielto. Samassa taloyhtiössä meille metelöi naapuri siitä, että pysäköimme auton hetkeksi takaoven eteen. "Mitä jos sattuu onnettomuus ja ambulanssi pitää saada paikalle?" No, se tullee etuovien kautta koska a) sielä on tuplasti leveämpi ovi ja leveästi tilaa pysäköidä ja b) ei niin paljon portaita kuin takaovella.
Meillä kävi kerran poliisit, kun joku naapuri oli ilmoittanut että kasvatamme lasiettulla parvekkeella "päliyttäviä kasveja" eli hamppua. Rehumme saivat kuitenkin jäädä, koska poliisien mielestä chiliviljelmissämme ei ollut mitään laitonta.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 16:27"]
Tuli vaan mieleen kun meidän naapurissa asuu joku ihan kahjo ämmä joka valittaa milloin mistäkin.
Nyt se kävi valittamassa ettei halua että meidän pyykkiteline on tuossa talon nurkalla koska se pilaa maiseman heidän terassiltaan ja sanoi että mun pitäisi siirtää se oman terassini eteen tai omalle etupihalleni??!!
Sanoin ettei se nyt oikein käy koska en halua sitä pilaamaan omaani terassi näkymääni (alan oleen jo kyllästynyt valituksiin) joten hän tokaisi kiukkuisesti että tää ei jää tähän. Ajattelin asentaa kameran kuvaan telinettä että nään jos se sabotoi jotain:)
[/quote]
No tämä nyt on pientä noihin teidän juttuihin verrattuna, mutta meidän naapuri ( vanha mummeli) alkoi eilen älistä, kun miehen kanssa alettiin laittaa kahden koivun väliin puomia, johon kiinnitimme lapsille keinun ja voimistelurenkaat. Näki, että mennään puomin ja NARUJEN kanssa tikkaita pitkin, niin alkaa huutaa, että ette kai te sinne eläviin puihin ole nauloja lyömässä?
No ei, kun ihan narulla kiinnitettiin. Sitten alkoi huutaa, että eikös ne puut ole puiston puolella? No on, ainakin puoli metriä. Voi soittaa kunnalle, ja pyytää sitten poistamaan sen keinun, jos niin pahasti hiertää. Kunnalla tosin ei ole asiaan mitään sanomista, kun tällä alueella yksi jos toinenkin käyttää puiston aluetta siten, että se ei ketään muuta haittaa, kuten nyt tuo keinu ei todellakaan haittaa.
Sama naapuri hiippailee aina välillä meidän pihalla hoitamassa mun kasveja, luvatta. Joo, en ole mikään viherpeukalo, mutta ei mun kasveja silti tulla leikkelemään, kuolleita/huonokuntoisia nyppimään maasta jne. En ole saanut kiinni itse teosta, mutta jos valitus jatkuu enää yhtään, sanon asiasta, ja sanon, että seuraavaksi ilmoitan poliisille.
Aita auttaisi heidän elämäänsä kovasti, mutta ovat niin nuukia, etteivät tahdo osallistua rakennuskuluihin millään. Joten ollaan sitten näin.
Meidän naapurin mamma seuraa tapahtumia pihalla ja rappukäytävässä koko ajan ja valittaa mm. siitä kun tyttäreni pyöräilee välillä taloyhtiön pihan laatoituksen poikki. Laatoitus kuluu ja muuta.
Seuraa ihmisten häkkikellareita ja jos niihin ilmestyy tavaraa, ihmettelee niitä. Meiltä kysyi kerran, mikä häkki meillä siellä on. No oli vanhan parvisängyn runko, joka oli poikani huoneessa.
Toinen naapuri epäilee, että myymme autoja kun pihalla oli yhdessä vaiheessa kolme autoa, joista yksi puolison työauto, ja minun entinen auto joka oli kylläkin myynnissä. Sama naapuri valitti kun tiellä oli öljyläikkä, aivan varmasti puolison työautosta ei voinut tulla muusta.Meillä on aina ollut kaksi maksettua autopaikkaa, ja nyt autojakaan ei ole kuin kaksi niin ei voi siitäkään enää valittaa.
Asun kerrostalossa, naapuria kuulemma häiritsee se, että joskus otamme kengät pois rapussa ja jätämme ne siihen hetkeksi. Huom. sotku ei häiritse (sitä ei ole, koska lakaisemme mahdolliset hiekat ym.), vaan se, että ne ovat paloturvallisuusriski.
Myös kynnysmattomme (rapun puolella) on paloturvallisuusriski...
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 11:47"]
Asun kerrostalossa, naapuria kuulemma häiritsee se, että joskus otamme kengät pois rapussa ja jätämme ne siihen hetkeksi. Huom. sotku ei häiritse (sitä ei ole, koska lakaisemme mahdolliset hiekat ym.), vaan se, että ne ovat paloturvallisuusriski.
[/quote]
Mua ei haittaa tuollainen käytös, mm. entisen naapurini äiti jätti aina kenkänsä rapun puolelle, mutta mua vaan kiinnostaa MIKSI joku tekee noin? Kun eihän se rapun puolella oleva alue ole teidän kämppäänne? Kuka tahansa voi ottaa ne kengät ja ovimaton ja nakata vaikka roskikseen.
Mun mielestäni oveen voi vielä ripustaa kranssin tms. kyltin, mutta oven ulkopuolelle lattiatasolle ei pidä laittaa mitään omaa. Ei kukkatelineitä, ei ovimattoja saati säilyttää mitään tavaroita/vaatteita tms.
Tää on vähän ohis, mutta surkuhupaisa, niin jaan sen kanssanne.
Olimme veljeni kanssa teineinä kaksistaan kotona iltapäivällä kun ovikello soi ja oven takaa kuului "täällä on poliisi, tulkaa ovaamaan ovi, pitäkää kädet näkyvillä!"
Menin hämmentyneenä avaamaan oven ja kaksi poliisia tuli koiran kanssa tomerasti sisään. Veljenikin tuli eteiseen katsomaan, mistä on kyse. Poliisitkin vähän kummastuivat ja kertoivat saaneensa soiton, että asunnossamme on hurjan kuuloinen tappelu.
Yhdessä ihmeteltiin tilannetta ja kerroimme että pelasimme pleikkaa. Pelasimme "kaksin taistelu peliä" jossa mukiloimme hahmoilla toisiamme. Olimme innoissamme huudelleet taistelu huutoja tyyliin "nyt saat turpaan!" "ai, älä, mä näytän sulle" jne.
Käytiin sitten poliisien kera naapurille kertomassa että mistä oli kyse.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 17:41"]
No meidän naapuri on lisäksi valittanut kun mies ajaa kuorma-autolla, kuulemma kukaan muu ei mahdu silloin ajamaan tiellä.. ja ihan normaali ajotie kyseessä mutta muija itse ei itse osaa ajaa reunassa:)
Valiitanut kun lapset jättävät koulusta tullessaa pyörät keskelle pihaa, ei kuulemma anna nättiä kuvaa meidän alueesta..jne
ap
[/quote]
Vaikuttaa meidän naapurilta. Valitti, kun (omakotitaloalue maalla) lapsilla oli hiekkalelut pihalla. Syksyllä haravoin pihan lehdistä, naapuri löytyi eräänä päivänä haravoimassa meidän pihaa uudestaan, kun hänelle ei kelvannut se, että oli muutama lehti jäänyt pihalle.
Raskaana ollessani olin pihalla shortsit jalassa ja bikinin yläosa päällä. Naapuri kävi sanomassa, että hänen miehensä ei voi tulla ulos, kun sitä ärsyttää, kun olen niin vähissä vaatteissa ison mahan kanssa.
[/quote]
Itse asiassa kynnysmatto rapun puolella ON paloturvallisuusriski, samoin kuin kaikki muutkin tavarat rapussa. Pelastuslaki kieltää yksiselitteisesti säilyttämästä rapussa MITÄÄN. (Taloyhtiön hankkimat käytävämatot ovat paloturvallista materiaalia).
Naapuri valitti mieheni vaatetuksesta ja silmälaseista. Mie stykkä kulkea rennoissa collegevaatteissa ja pitäisi olla suorat housut ja paita. Silmälasitkin on vanhanaikaiset.
Teemme siis näin joskus lapsen kanssa siksi, että meillä on pieni eteinen ja hiekat/kurat leviävät hetkessä asuntoon varsinkin syksyllä/keväällä kun lapsi kiskoo kenkiään voimalla pois. Sitten nostamme ne sisään. Ne kengät ovat siis rapussa ehkä max. 5min/ulkoilukerta ja siivoamme myös rapusta mahdolliset jäljet.
Ymmärrän minäkin sen, että tuo voi joitakuita häiritä, mutta tämä naapuri vaikuttaa kyllä olevan ainoa häiriintyjä (monet muutkin naapurit tekevät samoin kenkien kanssa, ja monet pitävät myös esim. lastenrattaita rapussa pitkiä aikoja, mikä on siis minulle täysin ok).
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 11:54"]
[/quote]
Mua ei haittaa tuollainen käytös, mm. entisen naapurini äiti jätti aina kenkänsä rapun puolelle, mutta mua vaan kiinnostaa MIKSI joku tekee noin? Kun eihän se rapun puolella oleva alue ole teidän kämppäänne? Kuka tahansa voi ottaa ne kengät ja ovimaton ja nakata vaikka roskikseen.
Mun mielestäni oveen voi vielä ripustaa kranssin tms. kyltin, mutta oven ulkopuolelle lattiatasolle ei pidä laittaa mitään omaa. Ei kukkatelineitä, ei ovimattoja saati säilyttää mitään tavaroita/vaatteita tms.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 10:21"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 17:41"]
No meidän naapuri on lisäksi valittanut kun mies ajaa kuorma-autolla, kuulemma kukaan muu ei mahdu silloin ajamaan tiellä.. ja ihan normaali ajotie kyseessä mutta muija itse ei itse osaa ajaa reunassa:)
Valiitanut kun lapset jättävät koulusta tullessaa pyörät keskelle pihaa, ei kuulemma anna nättiä kuvaa meidän alueesta..jne
ap
[/quote]
Jos pyörät jätetään keskelle pihaa, se ei todellakaan anna hyvää kuvaa alueesta. Tälläiset teot houkuttelevat varkaita alueelle ja samalla voidaan poiketa naapureillekin.
Laita lapset laittaa pyörät sivuun niin etteivät näy tielle asti.
[/quote]
HAHAHAHAHA!!!!
Ei saatana.....
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 11:26"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 17:24"]
Naapuri kävi taloyhtiön roskapussit läpi ja tarkisti ovatko ihmiset lajitelleet jätteensä oikein.
[/quote]
Tälle kunnon tuki !! Niin kauan kuin kaikenmaailman aparit ei erota tinaa paperista, näin saakin tehdä.
[/quote]
Minun roskiani saisit penkoa aika pitkään...
Siellä on biojätteet ja lasinsirut samassa paketissa. Rattoisaa loppuelämää vaan!
Ystäväni koira oli tulossa meille hoitoon ma-pe. Asun kerrostalossa ja koira ei ollut koskaan ollut yksin kerrostaloasunnossa, joten päätin laittaa rappuun lapun jossa luki tyyliin
"Hei naapurit!
Meillä on koira hoidossa ma-pe, jos koira haukkuu poissa ollessani, olisitteko ystävällisiä ja tulisitte kertomaan meille. T:xxx asunto xx"
Laitoin tämän lapun sunnuntai iltana rappuun, niin eiköhän ma aamupäivänä isännöitsijä soittanut, että teiltä kuuluu häiritsevää koiran haukuntaa. Hauska juttu, kun koira oli tulossa vasta iltapäivällä ja omaa koiraa meillä ei ole :)
Olin omien lasten ja kummilapseni kanssa kerrostalomme pihassa. Eräs naapuri meni kummityttöni luokse räyhäämään että menisi omalle pihalleen. Kerroin että hän on meillä vieraana ja me asumme tässä. Naurettavaa mennä ärjymään (naapuri todella ärjyi!) 4vuotiaalle lapselle kun aikuinen on 5metrin päässä...