Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Oudoin asia mistä naapurisi on valittanut?

Vierailija
15.07.2013 |

Tuli vaan mieleen kun meidän naapurissa asuu joku ihan kahjo ämmä joka valittaa milloin mistäkin.

Nyt se kävi valittamassa ettei halua että meidän pyykkiteline on tuossa talon nurkalla koska se pilaa maiseman heidän terassiltaan ja sanoi että mun pitäisi siirtää se oman terassini eteen tai omalle etupihalleni??!!

Sanoin ettei se nyt oikein käy koska en halua sitä pilaamaan omaani terassi näkymääni (alan oleen jo kyllästynyt valituksiin) joten hän tokaisi kiukkuisesti että tää ei jää tähän. Ajattelin asentaa kameran kuvaan telinettä että nään jos se sabotoi jotain:)

Kommentit (130)

Vierailija
121/130 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kun voiveitsi putoaa teillä lattialle jatkuvasti, niin se helähtää niin, että päässä soi monta tuntia". Meillä oli kivilaattalattia keittiössä. Varmaan mamman päässä helisi kyllä muutenkin.

Toinen valitus saatiin ihan tuntemattomalta naapurilta viereisestä rapusta. Hän oli pannut merkille, että talomme edessä oli vieraillut kahdesti viron rekkareilla varustettu auto ja hänellä oli omat epäilyksensä siitä, minkälaisissa asioissa meillä vierailtiin. Kuulemma on epänormaalia, että virolaiset ylipäätään ajelevat 80 tuhannen euron mersulla. Oli ottanut oikein kuvat autosta ja rekkarin muistiin ja aikoi tehdä poliisille ilmoituksen. Tori.fi:ssä möin turvakaukalon, jota ensin kävi virolainen rouva katsomassa ja parin päivän päästä tulivat lopulta hakemaan sen pois. Annoin naapurin mielikuvituksen laukata.

Vierailija
122/130 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani 10-vuotias, rivitalonaapurimme epäili, että olimme isosiskoni kanssa syöttäneet salaa hänen koiraansa. Tuo täti oli muutenkin vähän jännä aina toisinaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/130 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 15:57"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 11:05"]

Mitä minulle on sattunut:

- Pienenpieni kissani (maatiainen, kääpiökasvuinen, mutta ihan aikuinen ja muuten normaalisti kehittynyt) oli kuulemma nälkäinen kun istui ikkunalaudalla lekottelemassa auringossa. Selkeästi kuulemma kyttäsi pikkulintuja ja muita eliöitä. Unissaan varmasti joo, eikä nälissään ollut kun ruokaa oli tarjolla aina riittävästi.

- Eläimeni pitivät kuulemma hirveää meteliä öisin. Edelleen minulla oli vain tuo kissa, eikä siitä lähtenyt minkäänlaista ääntä verrattuna naapurin koiraan.

- Kun muutimme ok-taloon saimme valituksen naapurin mummolta että olemme liikaa alasti. Ulkona mulla on aina vaatteet päällä, kesäisin toki voi olla toppia ja sortsit, mutta en esim. pelkissä bikineissä pihalla liiku. Sisälläkin mulla on vaatteet päällä kun liikun ympäriinsä, vähintään kylpy/aamutakki.

- Sama mummo valitti lapsista jotka leikkivät liian rajusti puistossa. Itse olin tuolloin raskaana ja odotin esikoistani. Ja nimenomaan hän  valitti meille noista lapsista, sanoi että meidän pitäisi tehdä asialle jotain. 

- Mummo muutti pois ja tilalle muutti hieman erikoinen pariskunta. Heidän tonttinsa on päätytontti ja tien ensimmäinen. Pariskunta valitti siitä että tuijotamme heidän tonttiaan kun ajamme autolla. Oli muuten harvinaisen vaikeaa pitää pokka kun pyysin anteeksi sitä että tarkkailen liikennettä kun lähden kotoani..

- Tuon erikoisen pariskunnan nainen tuli kerran hyvin vihaisena minun luokseni ja sanoi vain että "sulla on vauva". Totesin että joo niin on. Nainen tuijotti minua edelleen vihaisesti ja toisti "sulla on vauva". Tässä vaiheessa rupesi pelottamaan ja lähdin pois sen naisen luota, tiedä mitä hän olisi tehnyt..

En tiedä sitten vaikuttaako ihmisiin se, että en ole täysin suomalainen. Olen asunut täällä 3-vuotiaasta ja pidän Suomea kotimaanani. Olen syntynyt Surinamessa, poikkean siis ulkonäöllisesti paikallisista, enkä puhu niin sujuvaa suomea kuin paikalliset..

[/quote]

Varmasti pahimmanlaatuista ot:a tämä mutta miten ihmeessä et muka puhu suomea kuten Suomessa syntyneet ja kasvaneet? En mä ainakaan muista juuri mitään ennen ala-astetta, joten en kielitaitoani ihan siihen kolmevuotiaan puheeseen perusta.

[/quote]

Vastaan koska kysyit.
Kotonani puhuttiin sranania enkä oppinut puhumaan suomea vastakun aloitin esikoulun eli joskus kuusivuotiaana. Puhun edelleen todella vahvasti murtaen enkä muista kaikkia sanoja aina.

Vierailija
124/130 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 13:21"]

- Pienenpieni kissani (maatiainen, kääpiökasvuinen, mutta ihan aikuinen ja muuten normaalisti kehittynyt) oli kuulemma nälkäinen kun istui ikkunalaudalla lekottelemassa auringossa. Selkeästi kuulemma kyttäsi pikkulintuja ja muita eliöitä. Unissaan varmasti joo, eikä nälissään ollut kun ruokaa oli tarjolla aina riittävästi.

- Eläimeni pitivät kuulemma hirveää meteliä öisin. Edelleen minulla oli vain tuo kissa, eikä siitä lähtenyt minkäänlaista ääntä verrattuna naapurin koiraan.

- Kun muutimme ok-taloon saimme valituksen naapurin mummolta että olemme liikaa alasti. Ulkona mulla on aina vaatteet päällä, kesäisin toki voi olla toppia ja sortsit, mutta en esim. pelkissä bikineissä pihalla liiku. Sisälläkin mulla on vaatteet päällä kun liikun ympäriinsä, vähintään kylpy/aamutakki.

- Sama mummo valitti lapsista jotka leikkivät liian rajusti puistossa. Itse olin tuolloin raskaana ja odotin esikoistani. Ja nimenomaan hän  valitti meille noista lapsista, sanoi että meidän pitäisi tehdä asialle jotain. 

- Mummo muutti pois ja tilalle muutti hieman erikoinen pariskunta. Heidän tonttinsa on päätytontti ja tien ensimmäinen. Pariskunta valitti siitä että tuijotamme heidän tonttiaan kun ajamme autolla. Oli muuten harvinaisen vaikeaa pitää pokka kun pyysin anteeksi sitä että tarkkailen liikennettä kun lähden kotoani..

- Tuon erikoisen pariskunnan nainen tuli kerran hyvin vihaisena minun luokseni ja sanoi vain että "sulla on vauva". Totesin että joo niin on. Nainen tuijotti minua edelleen vihaisesti ja toisti "sulla on vauva". Tässä vaiheessa rupesi pelottamaan ja lähdin pois sen naisen luota, tiedä mitä hän olisi tehnyt..

En tiedä sitten vaikuttaako ihmisiin se, että en ole täysin suomalainen. Olen asunut täällä 3-vuotiaasta ja pidän Suomea kotimaanani. Olen syntynyt Surinamessa, poikkean siis ulkonäöllisesti paikallisista, enkä puhu niin sujuvaa suomea kuin paikalliset..

[/quote]

Varmasti pahimmanlaatuista ot:a tämä mutta miten ihmeessä et muka puhu suomea kuten Suomessa syntyneet ja kasvaneet? En mä ainakaan muista juuri mitään ennen ala-astetta, joten en kielitaitoani ihan siihen kolmevuotiaan puheeseen perusta.

[/quote]

Vastaan koska kysyit.
Kotonani puhuttiin sranania enkä oppinut puhumaan suomea vastakun aloitin esikoulun eli joskus kuusivuotiaana. Puhun edelleen todella vahvasti murtaen enkä muista kaikkia sanoja aina.

[/quote]

Ok :) En olisi tekstistäsi uskonut. Olen itse ulkosuomalainen ja tuttavapiirissäni on täällä syntyneitä suomalaisten lapsia, jotka oppivat maan kielen vasta kouluun mennessään - puhuivat siis pelkästään suomea siihen asti. Nyt aikuisena he epäilevät kielitaitoaan, mielestäni aivan turhaan, ehkä sulla on vähän sama juttu mutta toisinpäin :)

Vierailija
125/130 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 13:12"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 13:00"]

Kyse ei olekaan pelastuslaista vaan vakuutuksen ehdoista.

[/quote]

Korvaustapauksissa kyllä, mutta tuolla aikaisemmin joku totesi pelastuslaissa yksiselitteisesti todettavan, että rappukäytävässä ei saa säilyttää yhtään MITÄÄN. Ei ole sellaista kohtaa.

[/quote]

Pelastuslaki 10§:

Rakennuksen omistajan ja haltijan sekä
toiminnanharjoittajan on osaltaan huolehdittava
siitä, että uloskäytävät ja kulkureitit
niille pidetään kulkukelpoisina ja esteettöminä
ja muutenkin sellaisessa kunnossa, että
niitä voidaan käyttää turvallisesti ja tehokkaasti.

Uloskäytävillä sekä ullakoiden, kellarien ja
varastojen kulkureiteillä ei saa säilyttää tavaraa.
Uloskäytävät ja kulkureitit niille tulee tarvittaessa
merkitä ja valaista asianmukaisesti.
Merkitsemisestä ja valaisemisesta voidaan
antaa tarkempia säännöksiä sisäasiainministeriön
asetuksella.

Myös pelastuslaitoksien sivuilla on määräyksiä asiasta.

Vierailija
126/130 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri valitti ettemme ulkoiluttaneet koiraa koskaan. 1) Vahtiko hän ikkunassa 24/7 meidän kulkemisiamme, entä jos olisimme lähteneet juuri kun hän oli vessassa ? 2) Meillä ei tuolloin ollut koiraa...

Vierailija
127/130 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 12:23"]

Ollessani 10-vuotias, rivitalonaapurimme epäili, että olimme isosiskoni kanssa syöttäneet salaa hänen koiraansa. Tuo täti oli muutenkin vähän jännä aina toisinaan.

[/quote]

Hahhaa, tuli mieleen kun me syötettiin mökkinaapurin koiraa salaa. Naapuri päästi koiransa aina vapaana juoksentelemaan ympäriinsä, se törmäili sisälle ja pitkin pihoja miten sattui. Alkoi ottamaan päähän, kun se kävi yölläkin kaluamassa grilliritilät. Koira oli dieetillä, piti kuulemma saada se näyttelykuntoon.

No, mehän syötettiin sille joka päivä kaikkea mahdollista vanhaksi jäänyttä ruokaa ja sulaneita jäätelönjämiä. Kora hotki hyvällä halulla! Olisi pitänyt koiransa omalla tontillaan.

Vierailija
128/130 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 13:55"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 13:21"]

[/quote]

[/quote]

Vastaan koska kysyit.

[/quote]

Ok :) En olisi tekstistäsi uskonut. Olen itse ulkosuomalainen ja tuttavapiirissäni on täällä syntyneitä suomalaisten lapsia, jotka oppivat maan kielen vasta kouluun mennessään - puhuivat siis pelkästään suomea siihen asti. Nyt aikuisena he epäilevät kielitaitoaan, mielestäni aivan turhaan, ehkä sulla on vähän sama juttu mutta toisinpäin :)

[/quote]

=) Voi olla että olen hiukan kriittinen asian kanssa. On vain välillä vaikeaa tasapainoilla kahden oman kielen välillä.

Vierailija
129/130 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle naapuri valitti, etten saisi pissata seisaaltani keskelle pottaa.  Samassa yhteydessä huomautti, että kun lähdin töihin klo 6, minun pitää laittaa asuntoni ovi kiinni avaimella (eli ovea ei saa työntää kiinni).  Sanoin, että jos noihin ääniin herää, ei ole niin väsynyt, että pitäisi nukkuakaan.

Vierailija
130/130 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran vuosia sitten eräs ylimmässä kerroksessa asuva naapuri oli valittanut että meidän muutamien naapureiden liesituulettimet (todellisuudessa pelkät kuvut) työntävät piparkakun tuoksua hänen asuntoonsa. Ei ihan ymmärretty valituksen aihetta koska niihin liesikupuihin tuli korkeintaan valo, emmekä edes olleet samassa hormistossa hänen kanssaan.

Piparkakun tuoksua! :D:D:D Siis kyllä on kauheeta…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi