Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Oudoin asia mistä naapurisi on valittanut?

Vierailija
15.07.2013 |

Tuli vaan mieleen kun meidän naapurissa asuu joku ihan kahjo ämmä joka valittaa milloin mistäkin.

Nyt se kävi valittamassa ettei halua että meidän pyykkiteline on tuossa talon nurkalla koska se pilaa maiseman heidän terassiltaan ja sanoi että mun pitäisi siirtää se oman terassini eteen tai omalle etupihalleni??!!

Sanoin ettei se nyt oikein käy koska en halua sitä pilaamaan omaani terassi näkymääni (alan oleen jo kyllästynyt valituksiin) joten hän tokaisi kiukkuisesti että tää ei jää tähän. Ajattelin asentaa kameran kuvaan telinettä että nään jos se sabotoi jotain:)

Kommentit (130)

Vierailija
1/130 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve AP,

olet aivan oikeassa!!!

jos pyykkitelineesi on naapurin mielestä "väärässä" paikassa, se on NAAPURI joka muuttaa hemmettiin, mikäli se hänen näkemäänsä haittaa.

Mitäs on siihen asuntonsa paikan valinnut ja PISTE!

t. M42

Vierailija
2/130 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

isännöitsijä kielsi lapsiamme leikkimästä oman taloyhtiölle leikkikentällä jakielsi lastemme synttärivieraat taloyhtiön pihalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/130 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri halusi pistää umpeen verkkoaidan meidän ja heidän väliltä (meillä omakotitalo, heillä rivitalo). Aidassa oli aukko siksi, että lapsillamme oli kavereita ko. rivitalossa ja heidän oli turvallisempi kulkea edestakaisin sitä kautta, kuin kiertää pitempi matka tien kautta tai kiivetä aidan yli. Aukkoon olimme kysyneet luvan rivitaloyhtiöltä. Ja aukko oli rivariyhtiön yhteiselle alueelle, ei kenenkään omalle pihapläntille. Tämä aukonsulkija oli uusi asukas.

Paras oli kuitenkin perustelu: hän voi ruohonleikkuria takapihalle viedessään eksyä vahingossa meidän pihalle. Jep. Ruohonleikkuri kuljetettiin juurikin toisen päädyn kautta takapihoille ja jos nyt huomaa eksyneensä naapurin pihalle, sitten mennään takaisin omalle pihalle. Jatkoperustelu: heillä on pieni koira, joka on vihainen ja saattaa purra ihmisiä. Jep. Eiköhän koirat ole pidettävä kytkettynä, jos ne noin vihaisia on.

Vierailija
4/130 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurimme on innokas puutarhuri ja tuntuu vahtivan silmä kovana, etteivät lapset (omat tai vieraat) tallo kasvejaan. Eräänä keväänä 2-vuotias poika putosi lampeen, joka on heidän pihansa vieressä. Lapsukainen huusi apua ja ennekuin omat vanhemat ehtivät apuun, muut naapuruston lapset juoksivat nostamaan pojan ylös matkalla hyppien naapurin muutaman vielä matalan keväisen perennan yli. Naapuri oli sillä sekunnilla huutamassa parvekkeella, että ei saa talloa kukkapenkkejä. Mitä siitä jos lapsi on lampeen hukkumassa, pääasia, että horsmat säilyy.

Vierailija
5/130 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä pyykinkuivattamisesta - kyllä se nyt kuuluu jokaiseen pihaan se pyykinkuivausteline. Aurinkoiselle paikalle, missä lakanat ja pöytäliinat saavat tuulettua ja valkaistua. Ei mielestäni rumenna näkymiä suvipäivänä. Eri asia tietysti kuivatella kestokuukautissuojiaan rivarin pihalla, kuten entinen naapurini. En kyllä siitä ikinä maininnut kun ei minua häirinnyt, mutta oli mielestäni oudon extroverttia

Vierailija
6/130 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

katuliiduista eli ei niin outoa tällä palstalla.

Vierailija
7/130 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei kukaan naapuri ole koskaan valittanut mistään, vaikka 7 paikassa on tullut asuttua. Ollaan asuttu fiksuilla alueilla ja itsekin ollaan eletty siivosti.

Vierailija
8/130 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on ollut puhetta katuliiduista. Rivariyhteisö 19 asuntoa ja kaksi lapsiperhettä oli valittanut isännöitsijälle. Sieltä tuli sitten kirje, että liiduilla piirtely loppuu nyt!

PJ (lapseton eläköitynyt poliisi) kutsui asukaskokouksen koolle ja niin me lapselliset kuin lapsettomatkin päätettiin, että liiduilla piirtely asfalttiin saa jatkua. Äänin 17-2. Nuo vielä perustelivat, että eihän ne piirustukset ole edes kauniita. (nyt valot päälle! kuka arvostelee lasten piirustuksia!?)

Eihän isännöitsijä tuommoisia päätä, jos alkaa hankalaksi, niin sitten isännöitsijä vaihdetaan.

Vierailija
9/130 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 17:04"]

Että herätyskelloni soi liian kovaa. Ei siis liian kauan, liian aikaisin vaan liian kovaa. Ihan tavallinen kännykän herätysääni. En tiedä mitä asialle voisin tehdä.

[/quote]

Laitat herätysääntä hiljemmalle sieltä äänensäätönapista?

Vierailija
10/130 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että meidän 4kg kissa pitää liian kovaa ääntä, kun se hyppää lipaston päältä lattialle

Vierailija
11/130 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koiran öisestä ulvonnasta pihalla, nukkui yön samassa huoneessa viereisessä sohvassa, en ainakaan itse herännyt moiseen.

Vierailija
12/130 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempieni naapurin kesto valitusaihe on ollut vanhempieni vieraiden autot. Aina ne autot on pysäköity niin, ettei rouva mahdu peruuttamaan tielle pihalta. Heillä iso piha, että mahtuis kyllä siinä pihallakin kääntämään sen autonsa ja toiseksi, ihan varmasti mahtuu peruuttamaan tiellekin vaikka joku auto siinä vanhempien aidan vieressä olisikin. 

Kerran kun ei vanhemmilla ollut vähään aikaan ollut vieraita, valitti naapuri siitä kun isäni oli jättänyt autonsa autotallin eteen (omalle pihalle, aidan sisäpuolelle); auto olisi kuulemma pitänyt ajaa talliin saakka.

mun asuntovaunusta tuli myös sanomista; vaunu oli hetken aikaa vanhempien pihassa säilytyksessä. Ihan oli siinä vanhempien tontilla, aidan sisäpuolella, mutta ei kuulemma olisi saanut olla (syytä en tiedä, ei ollut kenenkään tiellä).

nyt eivät enää valita niin autoista, mutta sanomista tulee mm. siitä jos vanhempani eivät tervehdi (tervehtivät kyllä mutta naapurit eivät aina huomaa kun näkö ja kuulo huonontuneet). Samoin naapurin rouva valitti kun äitini ei tänä kesänä laittanutkaan kukkasia aidantolppiin.

Vierailija
13/130 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksusti oon itsekin asustellut, vaan siitä perkleen melusta tultiin silti valittaan (lapsen nukkuessa ei tod. meluttu).

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 02:39"]

Minulle ei kukaan naapuri ole koskaan valittanut mistään, vaikka 7 paikassa on tullut asuttua. Ollaan asuttu fiksuilla alueilla ja itsekin ollaan eletty siivosti.

[/quote]

Vierailija
14/130 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena asuin vuokralla kerrostalossa, jossa taisi olla enimmääkseen omistusasuntoja. Yllättäen olin talon mummojen silmätikku, vaikka elin ihan rauhallista, työssäkäyvän ihmisen elämää.

Tämä jäi erityisesti mieleen:

jouluaattoaamuna soi ovikello. Yksi mummoista tuli valittamaan, että olen levitellyt roskakatoksessa roskia ympäriinsä. Ihan oli löytänyt minun nimeni jostain paperista. Olin ihan hölmistynyt...toivotin hyvää joulua ja vedin oven kiinni.

Myöhemmin hoksasin, mitä oli tapahtunut. Roskakatos oli avonaista mallia, varikset viihtyivät hyvin katoksessa ruokaa etsimässä. Olivat sitten päässeet kunnolla roskapussien kimppuun. Eiköhän siellä ollut joku kirjekuori minun nimelläni, joulun aikaan kun tavataan lähettää kortteja.

Mitäs en lajitellut roskia kunnolla ; )

Vierailija
15/130 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Ei hitto. Niin oikea ketju mulle. Helvetillisin naapuri oli Helsingissä, asuin rivitalo yhtiössä ja päätyasunto. Itse olin vasta 18v naapurin rouva +60.. ensimmäinen valitus kesällä: ei saa grillata omalla takapihalla, koska ruuan hajut menevät myös hänen asuntoonsa. :-)) toinen valitus: älä polta tupakkaa omalla pihalla, tupakan haju menee hänen asumtoonsa. Suihkussa en saanut käydä klo20 jälkeen = liikaa meteliä ja ääntä. Vuoden  siedin  tekohymy naamalla kunnes kerran sanoin naama punaisena "Kohta varmaan sanot etten saa pierasta ja hengittää ?" rouva hiljeni ja jäi änkyttämään kun itse menin takaisin sisälle. Vanha rikas pieru. :-) Hah alkaa verenpaime nousemaan kun pelkästään mietinkin. Nykyään onneksi oma omakotitalo ja uusi paikkakunta! t. nykyään 21v

Vierailija
16/130 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, naapuri kysyi saako hän raivata tontiltamme pajukkoa pois kun esti heidän näköalan. Lupasimme että hän saa raivata sen, nyt rouvansa valitti ettei olla raivattu sitä vaikka luvattiin niin tehdä.

Vierailija
17/130 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.) Hankittiin murtovarkaiden karkotteeksi oven viereen kyltti, jossa oli dobermannin kuva ja teksti: "Täällä vartioin minä". Koiraa meillä siis ei ollut. No siitä alkoivat valitukset, että meillä koira haukkuu yötä päivää, tonkii pihat piloille emmekä edes käytä sitä kunnon lenkeillä. Tätä kun selviteltiin "ylemmän portaan" kanssa, niin sieltä tuli vain kommenttia, että tuo on hyvä idea, täytyypä suositella muillekin.

2.) Meidän rumia ryysyjä ei saisi kuivattaa kuivaushuoneessa. Vaatteet siis revittiin lattialle ja päälle jätettiin lappu, jossa luki: "KUIVATA RUMAT VAATTEESI MUUALLA!!!" Kyseessä oli siis ihan tavallisia isokokoisia vaatteita, esim. farkkuja ja takkeja, jotka eivät yksiössä oikein mahtuneet kuivumaan. Muutkin kuivattivat samankaltaisia vaatteita kuivaushuoneessa, mutta kuulemma vain me saimme kokea tuon. Taisimme olla jonkun silmätikkuna.

3.) Muuton aikana saimme riidellä naapurin kanssa siitä, että muuttoauto tuli ovemme eteen. Se oli jalkakäytävällä, mutta sen pääsi vaivatta kiertämään, joten varsinaisesti tiellä se ei ollut. Sain naapurin häipymään kun sanoin, että muuttoauto voidaan siirtää kauemmaksi jos tämä naapuri tulee auttamaan sohvan ja pesukoneiden siirtämisessä asuntoon.

Olisihan näitä vaikka mitä...

Vierailija
18/130 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille valitettiin, kun asuttiin pienessä maalaiskylässä (kaupungilta oli vuokralla rakennus, joka oli ollut ennen joku työväentalo), koska järjestettiin laittomat festarit.

Oli syntymäpäiväjuhlat, mutta kuulemma ei kellään ole niin paljoa tuttuja, joten varmasti oli maksullinen tapahtuma eikä varmasti ollut kaikki luvat kunnossa.

Vieraita oli n. 30.

Vierailija
19/130 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 17:41"]

No meidän naapuri on lisäksi valittanut kun mies ajaa kuorma-autolla, kuulemma kukaan muu ei mahdu silloin ajamaan tiellä.. ja ihan normaali ajotie kyseessä mutta muija itse ei itse osaa ajaa reunassa:)

Valiitanut kun lapset jättävät koulusta tullessaa pyörät keskelle pihaa, ei kuulemma anna nättiä kuvaa meidän alueesta..jne

ap

[/quote]

Jos pyörät jätetään keskelle pihaa, se ei todellakaan anna hyvää kuvaa alueesta. Tälläiset teot houkuttelevat varkaita alueelle ja samalla voidaan poiketa naapureillekin.

Laita lapset laittaa pyörät sivuun niin etteivät näy tielle asti.

Vierailija
20/130 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän perheessä oli monta lasta joten tarvitsimme myös ison auton jota pidimme talomme edessä. Yhtenä päivänä kun tulin koulusta kotiin naapuri oli asentanut talomme kohdalle pysäköinti kielletty merkin. Kunnasta tultiin se kuitenkin poistamaan seuraavana päivänä. Nämä ovat muutenkin vähän väliä keksimässä outouksia ja välillä taas niin hyviä naapureita....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme