Lihavat jotka syövät vähän (hui kun olen täynnä)
Eli onko täällä muita kenenkä tuttavapiirissä on todella lihavia ihmsiä, ketkä syövät säälittävän pieniä annoksia ruokalassa ja jättävät vielä syömättäkin osan koska tulevat muka NIIN täyteen ja ruokailun jälkeen työpisteellä syövät trendikkäitä välipala/proteiinipatukoita ja muuta ruokaa?
Miksi lihavat ihmiset esittävät niin pieniruokaisia? Luulevatko he että ihmiset luulevat sitten heidän ylipainonsa johtuvan muka jostain muustakuin ylensyömisestä?
Kommentit (301)
Minä syön saman verran nyt ylipainoisena kuin söin normaalipainoisena. Samanlaisia annoksia, yhtä isoja tai pieniä, riippuu katsojasta. Nyt ero on liikunta. En pysty liikkumaan paljoakaan. Vaikea syödä niin vähän ettei liho. Eli samalla ruokamäärällä voi lihoa ja pysyä painossaaan.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 08:29"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 21:43"]
Mun entinen työpari oli melkein yhtä leveä kuin pitkä ja itse olen aika ruipelo, jos näin voisi järkevästi muotoilla. Söin joka päivä evääksi jotain aika kamalaa (syön aika epäterveellisesti, mutta syön suht useasti ja annoskokoni ovat pieniä) ja työparini söi jatkuvalla lappauksella maustettua rahkaa, maitorahkaa, herkkurahkaa, hedelmää, marjaa, proteiinijuomaa, proteiinipatukkaa, proteiinirahkaa....... Ja samalla kamala paapatus siitä mitä minä söin ja hirveä valittelu siitä kuinka hän ei kerkeä koskaan millekään koska käy pyöräilemässä ja salilla. Mietin monesti vain että miten tämä ihan tosissaan on mahdollista? Kerrankin oli kakkua töissä tarjolla, mä hain lisääkin kun pöydälle jäi jämä notkumaan, tämä rahka-proteiini-keisarinna maistoi vain vähän ja ei tohtinut syödä koska hyh oli niin makeaa! En käsittäny, mutta tää ketju on kyllä valaiseva!
[/quote]
Ihmiset ketkä väittävät että eivät pidä makeasta, ovat valehtelijoita.
[/quote]
En ole lukenut tätä ketjua kokonaan, mutta tuo väite on kyllä naurettava. Makea ei ole oikeasti maku josta kaikki pitävät. Itse jouduin tänään pakottamaan itseni syömään todella inhottavan makeaa kakkua syntymäpäiväni kunniaksi, etteivät lapseni olisi pahoittaneet mieltään. Siinä että en halua syödä makeaa työpaikallakaan ei ole MITÄÄN ulkokultaista tai itsepetollista, vaikka olenkin n. 10-15 kg ylipainoinen.
Minulla ei ole mitään harhaluuloja sen suhteen että syömättä jättämäni kakku jotenkin kompensoisi niitä kaikkia pizzoja ja hampurilaisateroita joita syön. Työkaverini eivät vain NÄE sitä, koska meillä ei töissä niitä tarjoilla. Työpaikkaruokalassa syön aika vähän, koska se ruoka ei houkuta minua. Se on varmaan ihan ok perusruokaa, mutta ei huvita syödä jotain nakkikeittoa, kun maailma on täynnä myös ihania herkkuja joita voin syödä sitten töiden jälkeen. Tuollaisesta amica-lounaasta saattaisin hyvinkin sanoa pienen annoksen jälkeen etten jaksa enempää, koska ei vain yhtään huvita syödä enempää. Eihän tässä lihottavassa mässäilyssä oikeasti enää nälästä ole kysymys vaan mieliteosta.
Vastaavasti sitten kun tykkään niin tosiaan tykkään. Pystyn todistetusti syömään esim. 48 isohkoa sushipalaa putkeen, olisin syönyt enemmänkin ellei hinta olisi alkanut siinä vaiheessa hirvittää (ja hävettää määrä, kun ravintolassa oltiin).
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 10:02"]
Jos 300 000 suomalaisella on kilpirauhasen vajaatoiminta ja se on sen lisäksi alidiagnosoitu ja alihoidettu, niin onhan niitä aika läjä.
[/quote]
Joo ja iske nyt jotain lähdetietoja sitten kanssa.
Jos vajaatoiminta on 5,5 miljoonalla suomalaisella, niin sehän on silloin kaikilla!
[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 14:03"]
Ei siihen kuole jos on nälkä.
[/quote]
Joo, nälkään ei kukaan ole ikinä kuollut.
Yksi läski kehuu kuinka on tiputtanut 2kg 4kk:ssa nutraamalla, eikä ymmärrä kuinka surkea tuo tulos on.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 11:57"]
Yksi läski kehuu kuinka on tiputtanut 2kg 4kk:ssa nutraamalla, eikä ymmärrä kuinka surkea tuo tulos on.
[/quote] lol
Todella säälittävää kuinka te lihavat ihmiset jaksatte vedota läskinne aihetuneen jostain taudista. Kyllä se ihan teidän saamattomuuden tulosta on.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 07:54"]
Todella säälittävää kuinka te lihavat ihmiset jaksatte vedota läskinne aihetuneen jostain taudista. Kyllä se ihan teidän saamattomuuden tulosta on.
[/quote] No mut hei, ainakaan mulla ei ole noin paha olla omassa elämässäni! Otan osaa!
Hauskaa miten ihmiset jaksaa vääntää tästä aiheesta loputtomiin. Ja hauska huomata, että joidenkin kyky ymmärtää ihmisen psyykettä ja psykologiaa on niin pieni, että vaikka kuinka moni on huomauttanut asian olevan kiinni korvien välistä niin silti tulee näitä älyn riemuvoittokommentteja : "todella säälittävää kuinka te lihavat ihmiset jaksatte vedota läskinne aiheutuneen jostain taudista. Kyllä se ihan teidän saamattomuuden tulosta on." Lähinnä huvittuneena seuraan näitä keskusteluja nykyään.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 08:31"]
Hauskaa miten ihmiset jaksaa vääntää tästä aiheesta loputtomiin. Ja hauska huomata, että joidenkin kyky ymmärtää ihmisen psyykettä ja psykologiaa on niin pieni, että vaikka kuinka moni on huomauttanut asian olevan kiinni korvien välistä niin silti tulee näitä älyn riemuvoittokommentteja : "todella säälittävää kuinka te lihavat ihmiset jaksatte vedota läskinne aiheutuneen jostain taudista. Kyllä se ihan teidän saamattomuuden tulosta on." Lähinnä huvittuneena seuraan näitä keskusteluja nykyään.
[/quote] Mua taas pelottaa katsella, kuinka ihmiset ovat niin itsetuhoisia että tiedostaen tappavat itseään lihottamalla itseään, oli kyse psyykkeestä tai saamattomuudesta elää terveellistä elämää.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 09:33"]
[/quote] Mua taas pelottaa katsella, kuinka ihmiset ovat niin itsetuhoisia että tiedostaen tappavat itseään lihottamalla itseään, oli kyse psyykkeestä tai saamattomuudesta elää terveellistä elämää.
[/quote]
Alkoholi tappaa ja sairastuttaa ihmisiä Suomessa paaaljon enemmän kuin lihavuus. Alkoholista aiheutuu järkyttävän paljon isommat taloudelliset menetykset yhteiskunnalle. Ihmettelenkin miksei alkoolin käyttöä vastaan ole minkäänlaista sotaa, miksei ihmisiä katsota kieroon jos on vaikapa olutlasi kädessä.
Lisäksi osa lihavuusongelmastakin on joko suoraan tai välillisesti alkoholin aiheuttamaa.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 09:40"]
[/quote]
Alkoholi tappaa ja sairastuttaa ihmisiä Suomessa paaaljon enemmän kuin lihavuus. Alkoholista aiheutuu järkyttävän paljon isommat taloudelliset menetykset yhteiskunnalle. Ihmettelenkin miksei alkoolin käyttöä vastaan ole minkäänlaista sotaa, miksei ihmisiä katsota kieroon jos on vaikapa olutlasi kädessä.
[/quote]
Minäpä kerron: Koska elämme Suomessa, jossa on ihailtavaa ja hienoa jos on jurrissa vähintään kerran viikossa. Ja jos et juo alkoholia, olet joku tiukkapipo absolutisti hullu ja tylsäkin vielä. Suomessa on niin paljon hyväksyttävämpää käyttää huumeita, juoda viinaa päivästä toiseen ja vaikka napsia vähän lääkkeitä siinä ohessa, mutta auta armias, jos joku syö liikaa niin jo on kaikki tuomitsemassa että hyi kauhea miten huono ihminen.
Mua taas huvittaa, kun punkeroiden maailmassa on vain heitä punkeroita ja sitten on niitä laihoja nälkäkurkia, jotka eivät nauti elämästä, vaan juoksevat riutuneen näköisinä pakkolenkkejä, eivätkä syö mitään. Ja ovat varmaan kateellisiakin. :D Eiköhän suurin osa meistä ole normaalipainoisia, jotka nauttivat hyvästä ruoasta, liikunnasta ja kauniista vaatteista, jotka mahtuvat päälle.
On mullakin paino välillä mennyt lievän ylipainon puolelle, mutta olen ottanut itseäni niskasta kiinni ja pudottanut ne ylimääräiset 5-10 kg, enkä lihonut 20 kg päälle ja "hyväksynyt itseni".
[/quote]
Minäpä kerron: Koska elämme Suomessa, jossa on ihailtavaa ja hienoa jos on jurrissa vähintään kerran viikossa. Ja jos et juo alkoholia, olet joku tiukkapipo absolutisti hullu ja tylsäkin vielä. Suomessa on niin paljon hyväksyttävämpää käyttää huumeita, juoda viinaa päivästä toiseen ja vaikka napsia vähän lääkkeitä siinä ohessa, mutta auta armias, jos joku syö liikaa niin jo on kaikki tuomitsemassa että hyi kauhea miten huono ihminen.
[/quote]
Kaikki nuo ovat kyllä samalla viivalla, eli yhtä typerää.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 09:48"]
[/quote]
[/quote]
Kaikki nuo ovat kyllä samalla viivalla, eli yhtä typerää.
[/quote]
Ei, kyllä alkoholin haitat ovat huomattavasti suuremmat.
[/quote] Mulla ei ole mitään halua olla jossain vuodeosastolla viimeiset vuodet vain odottamassa kuolemaa
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 09:56"]
[/quote] Mulla ei ole mitään halua olla jossain vuodeosastolla viimeiset vuodet vain odottamassa kuolemaa
[/quote] Teetkin tämän sitten sohvalla suklaate syöden?
[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 21:43"]
Mun entinen työpari oli melkein yhtä leveä kuin pitkä ja itse olen aika ruipelo, jos näin voisi järkevästi muotoilla. Söin joka päivä evääksi jotain aika kamalaa (syön aika epäterveellisesti, mutta syön suht useasti ja annoskokoni ovat pieniä) ja työparini söi jatkuvalla lappauksella maustettua rahkaa, maitorahkaa, herkkurahkaa, hedelmää, marjaa, proteiinijuomaa, proteiinipatukkaa, proteiinirahkaa....... Ja samalla kamala paapatus siitä mitä minä söin ja hirveä valittelu siitä kuinka hän ei kerkeä koskaan millekään koska käy pyöräilemässä ja salilla. Mietin monesti vain että miten tämä ihan tosissaan on mahdollista? Kerrankin oli kakkua töissä tarjolla, mä hain lisääkin kun pöydälle jäi jämä notkumaan, tämä rahka-proteiini-keisarinna maistoi vain vähän ja ei tohtinut syödä koska hyh oli niin makeaa! En käsittäny, mutta tää ketju on kyllä valaiseva!
[/quote]
Ihmiset ketkä väittävät että eivät pidä makeasta, ovat valehtelijoita.