Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lihavat jotka syövät vähän (hui kun olen täynnä)

Vierailija
15.07.2013 |

Eli onko täällä muita kenenkä tuttavapiirissä on todella lihavia ihmsiä, ketkä syövät säälittävän pieniä annoksia ruokalassa ja jättävät vielä syömättäkin osan koska tulevat muka NIIN täyteen ja ruokailun jälkeen työpisteellä syövät trendikkäitä välipala/proteiinipatukoita ja muuta ruokaa?

Miksi lihavat ihmiset esittävät niin pieniruokaisia? Luulevatko he että ihmiset luulevat sitten heidän ylipainonsa johtuvan muka jostain muustakuin ylensyömisestä?

Kommentit (301)

Vierailija
141/301 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 08:03"]

Eli onko täällä muita kenenkä tuttavapiirissä on todella lihavia ihmsiä, ketkä syövät säälittävän pieniä annoksia ruokalassa ja jättävät vielä syömättäkin osan koska tulevat muka NIIN täyteen ja ruokailun jälkeen työpisteellä syövät trendikkäitä välipala/proteiinipatukoita ja muuta ruokaa?

Miksi lihavat ihmiset esittävät niin pieniruokaisia? Luulevatko he että ihmiset luulevat sitten heidän ylipainonsa johtuvan muka jostain muustakuin ylensyömisestä?

[/quote] En ihan vastaavanlaiseen ilmiöön ole törmännyt. Mutta siihen olen törmännyt, että monet lihavat eivät syö rehellisesti JULKISESTI. (Saattavat tosin vedellä rehellisesti lihoittavaa limpparia.) Tietää kyllä mitä illalla ahetaan.

Vierailija
142/301 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 09:54"]

Enemmän minua ärsyttää ne laihat jotka ottavat kaksi-kolme haarukallista ruokaa ja alkavat sitten valittamaan että "voivoi kun olen täynnä, ei kyllä tarvii syödä enää koko viikon aikana kun oon niin täynnä" ja vilkaisevat ylemmyydentunoisina sitä porukan läskiä (minua).. 

**tu että tekisi mieli räjähtää noille. Joo, mulla on lautanen täynnä ruokaa lounaalla mutta syön vihersalaattia ilman kastiketta ja siinä sivussa jotain proteiinia. Laihdutan siis, mutta terveellisesti. Sama laiheliini muuten huomauttelee aina kun syön välipalani että "voi että, minä oon vieläkin täynnä tuosta lounaasta".. Mutta kummasti kun hän tuo jotain kahvileipää kahvioon, enkä ota sitä hän loukkaantuu kun läskille ei pulla kelpaa....
ARGH!

[/quote]

:D Juuri niin totta. Nämä samaiset ihmiset muuten myös tekevät sitä, että "Voi hitsi mä söin yhden palan suklaata viikonloppuna ja nyt oon lihonnut ainakin 500g" ja sitten perään sama merkitsevä vilkaisu sitä porukan lihavaa kohti.. Ikäänkuin se lihava ei tietäisi, olevansa lihava

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/301 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 09:53"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 09:47"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 09:16"]

Kyllä minä niin mieleni pahoitin kun lihava söi pullaa ja pahoitin mieleni myös kun lihava ei syönytkään pullaa ja söi muutenkin vähemmän kuin minä.

Mitäpäs jos ihmiset keskittyisitte omaan elämäänne? Lihavan kolleegan/ystävän/sukulaisen syömiset tai syömättömyydet ei kaiketi ole keneltäkään teiltä pois, vai onko?

[/quote] Sultakin mennyt koko aiheen pointti vissiin ohi. AP tarkoittanut sitä että nämä lihavat ihmiset pitävät kovaa ääntä kuinka laihduttavat jnejne ja esittävät että ovat pieniruokaisia ja sitten salaa mässyttävät lisää.

[/quote]

Ei ole pointti mennyt ohi. Miten se on sinulta tai ap:lta pois jos nämä ihmiset huijaavat itseään? Ja onko tullut mieleen (sekin on täällä lukenut jo aiemmin jos olet ollut tarkkasilmäinen), että nämä ihmiset todennäköisesti sairastavat syömishäiriötä, jonka taudin kuvaan kuuluu salassa syöminen ja mässäily ja muiden ihmisten edessä syömisen häpeileminen?

[/quote]

Niin, kukaan ei ole vielä avannut tarkemmin sitä, miksi se niin kauhean kamalasti ärsyttää, jos joku syö/ei syö. Ja että miksi jotkut luulevat, että kanssaihmisillä on velvollisuus kertoa heille syömisistään yhtään mitään.

On muuten erittäin huonoa käytöstä ruokailutilanteessa kommentoida syömisiä (omia tai muiden) mitenkään. Korkeintaan voidaan sanoa että ruoka on hyvää. Muuten ruokaillessa on kohteliasta keskustella jostain ihan muusta. 

Jonkin sortin häiriö se on tuo kyttääminenkin.

Vierailija
144/301 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 10:05"]

Enemmän minua ärsyttää ne laihat jotka ottavat kaksi-kolme haarukallista ruokaa ja alkavat sitten valittamaan että "voivoi kun olen täynnä, ei kyllä tarvii syödä enää koko viikon aikana kun oon niin täynnä" ja vilkaisevat ylemmyydentunoisina sitä porukan läskiä (minua).. 

**tu että tekisi mieli räjähtää noille. Joo, mulla on lautanen täynnä ruokaa lounaalla mutta syön vihersalaattia ilman kastiketta ja siinä sivussa jotain proteiinia. Laihdutan siis, mutta terveellisesti. Sama laiheliini muuten huomauttelee aina kun syön välipalani että "voi että, minä oon vieläkin täynnä tuosta lounaasta".. Mutta kummasti kun hän tuo jotain kahvileipää kahvioon, enkä ota sitä hän loukkaantuu kun läskille ei pulla kelpaa....
ARGH!

[/quote]

:D Juuri niin totta. Nämä samaiset ihmiset muuten myös tekevät sitä, että "Voi hitsi mä söin yhden palan suklaata viikonloppuna ja nyt oon lihonnut ainakin 500g" ja sitten perään sama merkitsevä vilkaisu sitä porukan lihavaa kohti.. Ikäänkuin se lihava ei tietäisi, olevansa lihava

[/quote]

Totta! =D
Samat tyypit muuten kehuvat myös jos ovat tulleet töihin kävellen tai pyörällä tai jos ovat käyneet jumpassa viikonloppuna. ja taas kehujen perään se merkitsevä katse sen lihavan suuntaan. xD

Vierailija
145/301 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 11:21"]

ARGH!

[/quote]

[/quote]

Totta! =D
Samat tyypit muuten kehuvat myös jos ovat tulleet töihin kävellen tai pyörällä tai jos ovat käyneet jumpassa viikonloppuna. ja taas kehujen perään se merkitsevä katse sen lihavan suuntaan. xD

[/quote] älä läski vikise.

Vierailija
146/301 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 11:28"]

ARGH!

[/quote]

[/quote]

Totta! =D

[/quote]

Taidat olla tuollainen kuittailija. Olet säälittävä.

Vierailija
147/301 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 17:02"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 14:51"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 12:14"]

Heinäkuun HS kuukausiliitteessä on hyvä kirjoitus ylipainosta.

"20 kg:n ylipainon ylläpitämiseksi ihminen joutuu syömään kuukaudessa ylimääräistä n. 20 000 kilokaloria eli esim. 22 grillimakkaraa, 26 maissintähkää ja 29 porsaankyljystä. Lisäksi pitää juoda vaikkapa 42 tölkkiä keskiolutta." 

Siis huom ylimääräistä!

[/quote]

Ei pidä paikkaansa! Mulla on ylipainoa 60- 70kg, enkä todellakaan syö noin paljon. Mun peruskulutus on 2000 kaloria, enkä kovin paljoa syö sen päälle, syön 2500-3000 kaloria päivässä, liikun vähän, mutta paino ei ole pahemmin noussut yli kymmeneen vuoteen, mutta ei ole laskenutkaan kuin raskauden aikana.

[/quote]

Ai kuinka niin et syö paljon liikaa? Syöt  15000-30000 kcal liikaa kuussa ihan omien sanojesi mukaan. Pitsa päivässä liikaa.

[/quote]

Kyllä minä kulutan päivässä muutakin kuin peruskulutuksen verran, pelkästään tämän läskimäärän kanniskelu ympäriinsä kuluttaa energiaa, ja kyllä mullakin on pakolliset kotityöt tehtävänä, en voi pienten lasten äitinä maata sängyssä 24/7 vaikka mieli tekisikin. Ja en todellakaan laihduta, kerroin vain miten pysyn näissä reilun 130kg lukemissa erittäin helposti, ei tarvi ahtaa 10 000 kaloria päivässä.

Vierailija
148/301 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 12:14"]

ARGH!

[/quote]

[/quote]

Totta! =D

[/quote]

[/quote] Enpähän ole läski.

Vierailija
149/301 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettikääpä paljon yhdessä croisantissa on kaloreita,eipä tarvi montaa sellaista syödä normi ruoan päälle kun alkaa läskit kertä.

Vierailija
150/301 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei lihominen ole vaikeaa, tai läskinä pysyminen. Laihduttaminen on todella vaikeaa, ja siksi puolet ihmisistä on ylipainoisia (länsimaissa)

Vierailija
151/301 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 13:22"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 12:14"]

ARGH!

[/quote]

[/quote]

Totta! =D

[/quote]

[/quote] Enpähän ole läski.

[/quote]

Ehkä, mutta luonnevikaa sitten sen edestä.

Vierailija
152/301 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 13:08"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 14:51"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 12:14"]

Heinäkuun HS kuukausiliitteessä on hyvä kirjoitus ylipainosta.

"20 kg:n ylipainon ylläpitämiseksi ihminen joutuu syömään kuukaudessa ylimääräistä n. 20 000 kilokaloria eli esim. 22 grillimakkaraa, 26 maissintähkää ja 29 porsaankyljystä. Lisäksi pitää juoda vaikkapa 42 tölkkiä keskiolutta." 

Siis huom ylimääräistä!

[/quote]

Ei pidä paikkaansa! Mulla on ylipainoa 60- 70kg, enkä todellakaan syö noin paljon. Mun peruskulutus on 2000 kaloria, enkä kovin paljoa syö sen päälle, syön 2500-3000 kaloria päivässä, liikun vähän, mutta paino ei ole pahemmin noussut yli kymmeneen vuoteen, mutta ei ole laskenutkaan kuin raskauden aikana.

[/quote]

Et kovin paljon sen päälle? 

Puolet liikaa. On se aika hiton paljon.

[/quote]

Miten niin puolet liikaa, jo pelkästään makaamalla menee tuo 2000 kaloria, ja nyt en laihduta, kyllä sitä on pakko tätä ruhoa päivän mittaan liikutellakin eestaas, se on raskasta hommaa jo pelkästään sydämelle. Jos laihduttaisin niin sitten voisin olla sillä alle 2000 kalorilla, ja syödä terveellisempiä ruokia kuin nyt ja kuluttaisin enemmän kuin söisin. Mutta en usko että kovin pitkään jaksaisi tämän kokoinen 1250-1500 kalorilla. Nytkin vaikka en laihduta, uupumus on päällä jatkuvasti.

Vierailija
153/301 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

käräytin eilen työkaverini joka on dietilla, syömästä suklaapatukkaa. Oli naama hiukan punaisena

Vierailija
154/301 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 14:43"]

Kuule sinä hiiriämmä siellä. Miehet ovat kehuneet mun muotoja ja ikinä ei tarvitse baarista yksin kotiin lähteä. Voit pitää kateelliset puheet ihan omassa päässäs.

[/quote]

Ei varmaan tarvi lähteä... Panoseuraa etsivät tietävät kyllä mistä saa varmasti: Läskiltä tytöltä joka ei itse voi valita.

Vierailija
155/301 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti ihan peri-inhimillinen ilmiö, lihavien syömisiä tekee kuitenkin mieli tarkkailla ja yrittävät antaa ymmärtää etteivät syö koko ajan kuin possut. Mikä, toisin kuin Helsingin Sanomien hiljattainen artikkeli antoi ymmärtää, voi olla ihan tottakin.

Vierailija
156/301 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä sittenkin toiset vaan pääsevät helpommalla (vaikka eivät sitä halua myöntää).

"Amerikkalaistutkijat ovat löytäneet geenin, joka säätelee kalorien kulutusta.

He poistivat hiiristä tämän geenin, jolloin hiiret lihoivat, vaikka ne söivät ja liikkuivat saman verran kuin aiemmin. Syöty kalorimäärä ja liikunta eivät ennustaneetkaan lihomista, sillä puuttuva geeni sai kalorit kulumaan hitaammin.

Saman geenin mutaatio on löydetty myös ainakin neljältä liikalihavalta ihmiseltä. Geenin toiminnan tunteminen saattaisi tutkijoiden mukaan auttaa ymmärtämään, miksi toiset lihovat helpommin kuin toiset.

Nykykäsityksen mukaan lihavuus on monimutkainen sekoitus geenien toimintaa ja ympäristötekijöitä, joihin kuuluu myös ruokavalion ja liikunnan vaikutus. Tutkijoiden mukaan nyt löydetyn geenin mutaatio selittää lihavuutta todennäköisesti vai pienellä osalla ihmisistä.

Tutkimustulokset julkaistiin Science-lehdessä.
"

http://www.iltasanomat.fi/laihdutus/art-1288584955503.html

Vierailija
157/301 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 06:47"]

Kuule sinä hiiriämmä siellä. Miehet ovat kehuneet mun muotoja ja ikinä ei tarvitse baarista yksin kotiin lähteä. Voit pitää kateelliset puheet ihan omassa päässäs.

[/quote]

Ei varmaan tarvi lähteä... Panoseuraa etsivät tietävät kyllä mistä saa varmasti: Läskiltä tytöltä joka ei itse voi valita.

[/quote] ENPÄHÄN OLE TUOLLAINEN RIIPPAAKINTTU

Vierailija
158/301 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 08:36"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 06:47"]

[/quote]

[/quote] ENPÄHÄN OLE TUOLLAINEN RIIPPAAKINTTU

[/quote]

Hohhoijaa, miksi te läskit aina ootte tuollaisia vauhkoja?

Vierailija
159/301 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku valittaa täällä välipalapatukoista, terveellisiähän ne on.

Vierailija
160/301 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 00:29"]

Eikö herranjumala voi ottaa huomioon ihmisten yksilöllisiä ominaisuuksia? Eikä todellakaan kaikki läskit väitä että on kilpirauhasen vajaatoimintaa tai painavat luut tai huonot geenit, nuo on kyllä ihan legendaa! Jos kerran jotkut laihat voi syödä mitä vaan lihomatta ja toiset laihat ei voi syödä kuin salaatinlehden vuorokaudessa ettei vaan liho, niin kai voi läskeissä ihmisissäkin olla eroja? Eri ihmiset kuluttaa eri lailla, ja eri ihmisten kroppa toimii vähän erilailla, se on luonnollista biologiaa.

[/quote]

älä jeesustele ja kaunistele asioita.