Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihavat jotka syövät vähän (hui kun olen täynnä)

Vierailija
15.07.2013 |

Eli onko täällä muita kenenkä tuttavapiirissä on todella lihavia ihmsiä, ketkä syövät säälittävän pieniä annoksia ruokalassa ja jättävät vielä syömättäkin osan koska tulevat muka NIIN täyteen ja ruokailun jälkeen työpisteellä syövät trendikkäitä välipala/proteiinipatukoita ja muuta ruokaa?

Miksi lihavat ihmiset esittävät niin pieniruokaisia? Luulevatko he että ihmiset luulevat sitten heidän ylipainonsa johtuvan muka jostain muustakuin ylensyömisestä?

Kommentit (301)

Vierailija
61/301 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse painan 116 kg. Ja en jaksa syödä ravintola-annoksia, festareilla ne ruoka annokset ovat ehdottamasti liian suuria, puolet menee hukkaan.

Mitään välipaloja/proteiinipatukoita en harrasta. 

En syö makeita herkkuja, pizza ainut lihottava ruoka josta tykkään (syön noin 3 kertaa vuodessa). Hampurilaisia sun muuta kebabbeja en voi sietää.

Kiloni vaan rakastavat minua 

Vierailija
62/301 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 11:46"]

Itse painan 116 kg. Ja en jaksa syödä ravintola-annoksia, festareilla ne ruoka annokset ovat ehdottamasti liian suuria, puolet menee hukkaan.

Mitään välipaloja/proteiinipatukoita en harrasta. 

En syö makeita herkkuja, pizza ainut lihottava ruoka josta tykkään (syön noin 3 kertaa vuodessa). Hampurilaisia sun muuta kebabbeja en voi sietää.

Kiloni vaan rakastavat minua 

[/quote]

Tuolla tyylillä et ole lihonut noin isoksi. Ja tuolla tyylillä myös laihdut, ellei sussa ole jotain elimellistä vikaa.

Eli: joko mene lääkäriin tai lopeta itsesi huijaaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/301 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 09:17"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 09:02"]

Fysiikan lakien mukaan vain kalorit merkitsevät. Läski on läski liikojen kalorien takia. Mitään monimutkaisempaa jekkua ei hommassa ole.

[/quote]

Siinä koko liikalihavuusongelma tiivistettynä pariin lauseeseen. Jos kaikki olisimme itsellemme ja muille rehellisiä, asiasta ei tarvitsisi enempää jauhaa.

[/quote]

Näinpä! Täytyy vaan yksinkertaisesti kuluttaa enemmän kuin syö/juo. Ei muuta.

Vierailija
64/301 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 10:58"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 10:48"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 09:21"]

Fysiikan lakien mukaan vain kalorit merkitsevät. Läski on läski liikojen kalorien takia. Mitään monimutkaisempaa jekkua ei hommassa ole.

[/quote]

Siinä koko liikalihavuusongelma tiivistettynä pariin lauseeseen. Jos kaikki olisimme itsellemme ja muille rehellisiä, asiasta ei tarvitsisi enempää jauhaa.

[/quote]

Oi mitä käänteentekevää viisautta. Aplodit av-mammalle! 

[/quote]

Oi mikä käänteentekevä ironian yritys.  Yritetään hiukan yksinkertaisemmin.  Syö vähemmän kuin kulutat, silloin laihdut.

Ehkäpä on vain vaikea edes noin yksinkertaista asiaa ymmärtää kun siitä jaksetaan jauhaa jatkuvasti.

[/quote]

Luulisi että älykäs ihminen ymmärtäisi, että jos asia olis noin yksinkertainen, mitään lihavuusongelmaa ei olisi olemassakaan.

t. entinen laiha joka syö liikaa

[/quote]

Älykäs ihminen ymmärtääkin, mutta av-mamma ei.

Vierailija
65/301 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön niin usein että usein olen jo aika kylläinen valmiiksi, kun mennään syömään enkä yksinkertaisesti pysty syömään koko annosta siksi kun ei alunperinkään ollut nälkä. Lisäksi mulle iskee helposti kakkahätä, kun syön, jolloin en pysty syömään yhtään enempää, mutta en mä kehtaa sanoa työkavereille että ai kauhee kun paskattaa, venatkaan vähän kun käyn tyhjennyksellä. Kyllä se ruokailu jää siihen. 

Mä en kyllä ikinä kommentoi kenenkään sokerijugurtteja tai annoksia, laihat ne lähelläni pitävät niitä syyllisyydentuntoisia monologeja syömisestään ja "läskeistään". Vastaan aina myötätuntoisesti pahoittelut "lihomisista", mutten koskaan kommentoi omaa painoani tai syömisiäni ja se tuntuu harmittavan monia. Live and let eat ;)

T. Bmi 37

Vierailija
66/301 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin myöntää että olen AP:n kuvauksen kaltainen ihminen. En tiedä miksi teen syömisestäni aina numeron. Ei kukaan ole vielä sanonut että se olisi ärsyttävää, eli ystäviäni se ei häiritse.

Vierailija
67/301 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 10:48"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 09:21"]

[/quote]

[/quote]

Oi mitä käänteentekevää viisautta. Aplodit av-mammalle! 

[/quote]

Oi mikä käänteentekevä ironian yritys.  Yritetään hiukan yksinkertaisemmin.  Syö vähemmän kuin kulutat, silloin laihdut.

Ehkäpä on vain vaikea edes noin yksinkertaista asiaa ymmärtää kun siitä jaksetaan jauhaa jatkuvasti.

[/quote]

Tai sitten se yksinkertainen olet sinä, kun et tunnu millään tajuavan, että siihen laihduttamiseen, kaloreiden kulutukseen vaikuttaa ihan hirveän moni tekijä ihmisen geneettisessä perimässä, ympäristöstä opituista tavoista, psyykkisistä mekanismeista, jne.

Just oli lehdessä juttu naisesta, joka oli saanut elimistönsä täysin sekaisin jatkuvilla kitukuureilla. Elimistö oli oppinut reagoimaan laihiksiin "hätätilalla", jossa mm. lisämunuaiset aktivoituivat tuottamaan aivan liikaa kortisolia, ja sen myötä energiankulutus laski niin vähäiseksi, ettäalle sen syöminen ja samalla kuitenkin tarpeellisten ravintoaineiden saaminen on mahdotonta.

Tuskin on ainoa laatuaan hänkään.

Vierailija
68/301 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mix ootte niin ilkeitä

Vierailija
69/301 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen kerran tyypillinen av-mammojen ketju lihavuudesta. Toisella sivulla jo mennään, ja kaikki vaan vääntävät syömisistä. Arvon naiset: liikkukaa!

Tuo yksikin 116 kiloinen selitti syömisiään, mutta ei maininnut sanallakaan miten paljon liikkuu. Jos hän harrastaa viikossa 12-15 tuntia reipasta liikuntaa, niin jo on kumma jos paino ei putoa. Mutta jotenkin luulen, että yrittää kontrolloida painoaan vaan liikkumalla. Se liikunta on oikeasti tärkeää. Esim olympiatason urheilijat mättää päivässä aivan saman verran kaloreita, mitä jotkut 120-kiloiset av-mammat, mutta ne ei liho, koska he liikkuvat. Joten liikkukaa, siitä se painokin putoaa.

(Joo tiedän. Kohta joku mamma taas itkee, että ei tarvi liikkua, sen kun vaan syö sen mitä kuluttaa. Huoh.)

Vierailija
70/301 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 12:18"]

Jälleen kerran tyypillinen av-mammojen ketju lihavuudesta. Toisella sivulla jo mennään, ja kaikki vaan vääntävät syömisistä. Arvon naiset: liikkukaa!

Tuo yksikin 116 kiloinen selitti syömisiään, mutta ei maininnut sanallakaan miten paljon liikkuu. Jos hän harrastaa viikossa 12-15 tuntia reipasta liikuntaa, niin jo on kumma jos paino ei putoa. Mutta jotenkin luulen, että yrittää kontrolloida painoaan vaan liikkumalla. Se liikunta on oikeasti tärkeää. Esim olympiatason urheilijat mättää päivässä aivan saman verran kaloreita, mitä jotkut 120-kiloiset av-mammat, mutta ne ei liho, koska he liikkuvat. Joten liikkukaa, siitä se painokin putoaa.

(Joo tiedän. Kohta joku mamma taas itkee, että ei tarvi liikkua, sen kun vaan syö sen mitä kuluttaa. Huoh.)

[/quote]

Ei kun täällä toitotetaan jatkuvasti ettei liikunnalla ole mitään merkitystä laihdutuksessa.

Vierailija
71/301 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä olen läski ja syön paljon joskus. Joskus taas en syö. Todellisuudessa ruokamääräni päivässä ovat aika pieniä. Ne mahtuisi kasaan yhdelle lautaselle kepeästi. Mutta miksi olen pullero? Koska vedän liian kalorikkaita ruokia. Esimerkiksi tänään olen syönyt ainoastaan yhden valkosuklaajustoleivoksen. En muuta. Tosin kaloreitahan tuossa on aika runsaasti, joten laihtumisesta ei toivoakaan... Ei se mahalaukku silti venynyt noista määristä ole.

Ja jokainen läskipallero tietää tasan olevansa läski. Ihan turha alkaa opastamaan. Jokainen tuntemani läski myös tietää ravinnosta, kaloreista ja laihduttamisesta paljon enemmän kuin ne, jotka eivät ole koskaan olleet lihavia. Huvittavia on nämä: "vaihdat maidon kevyempään, jätät rasvan pois ja lisäät liikunta..." Kertokaapa mulle se lihava, joka ei käyttäisi jo valmiiksi esimerkiksi rasvatonta maitoa. Kyllä se laihtuminen vaatii ihan toisenlaisia muutoksia kuin "vähän keventämistä". Laihduttaminen on rankkaa duunia ja vielä rankempaa on pitää painoa yllä. 

Vierailija
72/301 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähisukulaisella on se tapa, että hän napostelee koko ajan ruokaa tehdessä, sitten kun ruoka-aika on, hän ei jaksa syödä kuin perunan puolikkaan ja kaksi pientä palaa liha tms. Mutta jo siinä vaiheessa, kun ruokaa laitetaan pöydästä pois, hän napsii kaikenlaista pientä "ettei näitä vain roskiin tarvi heittää". Syö varmasti paljon enemmän kuin mitä söisi, jos söisi vain aterialla. 

On kuitenkin sen verran ikää hänellä jo, että tuskin ikinä oppii näistä tavoistaan pois.

Vierailija
73/301 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 14:03"]

No, minä olen läski ja syön paljon joskus. Joskus taas en syö. Todellisuudessa ruokamääräni päivässä ovat aika pieniä. Ne mahtuisi kasaan yhdelle lautaselle kepeästi. Mutta miksi olen pullero? Koska vedän liian kalorikkaita ruokia. Esimerkiksi tänään olen syönyt ainoastaan yhden valkosuklaajustoleivoksen. En muuta. Tosin kaloreitahan tuossa on aika runsaasti, joten laihtumisesta ei toivoakaan... Ei se mahalaukku silti venynyt noista määristä ole.

Ja jokainen läskipallero tietää tasan olevansa läski. Ihan turha alkaa opastamaan. Jokainen tuntemani läski myös tietää ravinnosta, kaloreista ja laihduttamisesta paljon enemmän kuin ne, jotka eivät ole koskaan olleet lihavia. Huvittavia on nämä: "vaihdat maidon kevyempään, jätät rasvan pois ja lisäät liikunta..." Kertokaapa mulle se lihava, joka ei käyttäisi jo valmiiksi esimerkiksi rasvatonta maitoa. Kyllä se laihtuminen vaatii ihan toisenlaisia muutoksia kuin "vähän keventämistä". Laihduttaminen on rankkaa duunia ja vielä rankempaa on pitää painoa yllä. 

[/quote]  Ongelma tässä on se, että monet luulevat olevansa kauniita vaikka ovat läskejä.

Vierailija
74/301 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 14:17"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 14:03"]

[/quote]  Ongelma tässä on se, että monet luulevat olevansa kauniita vaikka ovat läskejä.

[/quote]

Se nyt ei ole mikään ongelma jos ihminen pitää itseään kauniina.

Sen sijaan laihduttamisen EI pitäisi olla rankkaa duunia. Pysyviä tuloksia saadakseen pitäisi tehdä sellaiset elämänmuutokset että ei tuntuisi ollenkaan pahalta se laihduttaminen. Muuten tosiaan lihoo takaisin, koska sellasta rankkaa duunia ei todellakaan jaksa jatkaa koko loppuelämääns.

Vierailija
75/301 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas yksi jolla ei mene millään jakeluun, että ei se ruuan määrä vaan laatu. Minäkin olen pieniruokainen, niin kotona kuin muuallakin, mahalaukkuun ei mahdu tavaraa siinä määrin kuin normaalilla ihmisellä. Normaalisti mahalaukku vetää 2 litraa tavaraa, ja sen voi syömällä venyttää niin että mahtuu jopa 4 litraa. Mulla ei litraa enenpää mahdu kerralla vaikka mikä olisi. Syön kyllä kaloreita liikaa, sen verran että en laihdu, mutta ei siihen tarvi ahmia mitään, muutama suklaapatukka vuorokauden mittaan riittää, varsinkin kun ei jaksa liikkua mitään ylimääräistä. En koskaan syö itseäni ähkyyn, joten mahalaukku ei veny koskaan. Suurin määrä mitä pystyn kerralla syömään, on vähän yli puolet kotipitsan tavallisesta pitsasta, ja 3-4dl juomaa. Hyväähän se olisi, ja mielelläni vetäisin koko pitsan, mutta kun ei pysty niin ei pysty, muutaman tunnin päästä voin toki sen lopun lämmittää ja syödä.

T:133kg

Vierailija
76/301 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun se vaan on niin, että sillä syömättömällä energialla on suurempi merkitys. Harva meistä mammoista on olympiatason urheilija, otaksun?

Vierailija
77/301 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuollainen syöjä, syön pieniä annoksia mutta usein, tosin en ole enää viimeiseen 15vuoteen lihonut yli 90kg ja olen laihduttanut ainakin sen 90kg vuosien varrella, 1-10kg ja taas maanantaina aloitan alusta.

Laihdutan kolmessa viikossa 2kg jotka tulevat takaisin viikonvaihteessa, kun syön niinkuin normaalit ihmiset, sitten taas tappelen kolme viikkoa kuin sotilas jokaista leipäpalaa, suklaapatukkaa, olutpulloa, sipsipussia vastaan.

Teen raskasta työtä, poljen pyörällä työmatkan 13km, lenkitän isokokoista koiraa vähintäin 3x2km päivässä.

Vierailija
78/301 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 14:25"]

Ja taas yksi jolla ei mene millään jakeluun, että ei se ruuan määrä vaan laatu. Minäkin olen pieniruokainen, niin kotona kuin muuallakin, mahalaukkuun ei mahdu tavaraa siinä määrin kuin normaalilla ihmisellä. Normaalisti mahalaukku vetää 2 litraa tavaraa, ja sen voi syömällä venyttää niin että mahtuu jopa 4 litraa. Mulla ei litraa enenpää mahdu kerralla vaikka mikä olisi. Syön kyllä kaloreita liikaa, sen verran että en laihdu, mutta ei siihen tarvi ahmia mitään, muutama suklaapatukka vuorokauden mittaan riittää, varsinkin kun ei jaksa liikkua mitään ylimääräistä. En koskaan syö itseäni ähkyyn, joten mahalaukku ei veny koskaan. Suurin määrä mitä pystyn kerralla syömään, on vähän yli puolet kotipitsan tavallisesta pitsasta, ja 3-4dl juomaa. Hyväähän se olisi, ja mielelläni vetäisin koko pitsan, mutta kun ei pysty niin ei pysty, muutaman tunnin päästä voin toki sen lopun lämmittää ja syödä.

[/quote] Pitäisköhän sun tehdä jotain jos painoa on 133kg?

Vierailija
79/301 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 08:45"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 16:39"]

Mä en ole lihava, mutta jossain vaiheessa laskin kaloreita ja totesin syöväni päivittäin n. 1200-1500 kaloria. Olen siis ihan tavallinen, normaalipainoinen, ehkä joku sanoisi hoikaksikin. En harrasta muuta kuin hyötyliikuntaa (kävelen kauppaan 1,5km jne), joten pärjään tällä. Syön herkkujakin oikeastaan joka päivä. Ihmetyttää siis se, että monesti käsketään laihduttaa niin, että syö 2000kcal päivässä. Sehän on aika paljon pienelle naisihmiselle, jos ei tosiaan harrasta juuri liikuntaa.

[/quote]

Liityin kerran erääseen netin laihdutusryhmään/yhteisöön ja siellä sain ohjeeksi syödä päivittäin 1800kcal, mikä oli mielestäni ihan liikaa jos haluaa laihtua. Siinä sai ihan tosissaan syödä ruokaa, että kalorit täyttyi.. En ymmärrä mikä logiikka sillä firmalla on, kai se on kannattavaa pitää kaikki liittyneet pullukoina jotta he jatkavat tilaustaan ja maksavat "palvelusta"..

[/quote]

No onhan se paljon pienelle naiselle, mutta jos on oikeasti iso nainen, kuten minä, 172cm/133kg, pelkällä hengissä olemisella kuluttaa sen 2000 kaloria. Tottakai se pitää katsoa ihmisen koon mukaan mitä kuluttaa, mutta sekään ei vielä takaa laihtumista.

Vierailija
80/301 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 14:36"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 14:25"]

[/quote] Pitäisköhän sun tehdä jotain jos painoa on 133kg?

[/quote]

Tottakai pitäis, ja olen yrittänytkin jo yli kymmenen vuotta, mutta koska vika on henkisellä puolella, ei se täydellisen elämänmuutoksen tekeminen ole helppoa. Olen addiktoitunut suklaaseen, ja siitä on ihan yhtä vaikea päästä irti kuin tupakasta, viinasta tai huumeista. Minä olen uupunut ja "lohduttaudun" suklaalla, siitä tulee hyvä mieli. Kun yritän olla syömättä suklaata, sitä tekee mieli kokoajan, ei pysty  ajattelemaan muuta, ja yrittää sitten sitä mielitekoa peitellä syömällä jotain muuta, vaikka ei olisi nälkäkään. Nälkä ei saa minua syömään muutenkaan, vaan se mieliteko joka on todella voimakas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme