Lihavat jotka syövät vähän (hui kun olen täynnä)
Eli onko täällä muita kenenkä tuttavapiirissä on todella lihavia ihmsiä, ketkä syövät säälittävän pieniä annoksia ruokalassa ja jättävät vielä syömättäkin osan koska tulevat muka NIIN täyteen ja ruokailun jälkeen työpisteellä syövät trendikkäitä välipala/proteiinipatukoita ja muuta ruokaa?
Miksi lihavat ihmiset esittävät niin pieniruokaisia? Luulevatko he että ihmiset luulevat sitten heidän ylipainonsa johtuvan muka jostain muustakuin ylensyömisestä?
Kommentit (301)
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 10:12"]
Joo, olen itse pyöreähkö ja voi että miten mua kuvottaa ne luurangonlaihat ikiliikkujat, joiden ihokin on pingottunut kamalasti luiden päälle. Mutta hyvähän niiden on meitä pullukoita irviä :( Katsoisivat välillä peiliin, että mikä hirvitys sieltä takaisin tuijottaa...
[/quote]
Minäkin olen ylipainoinen, mutten koe mitään tarvetta arvostella toisten ulkonäköä näin ilkeällä tyylillä. Yleensä tuollainen toisten arvostelu ja "inhoaminen" kumpuaa tyytymättömyydestä itseensä ja sitä tyytymättömyyttä ja pahaaoloa yritetään kanavoida haukkumalla muita. Jos et hyväksy itseäsi sellaisena, kuin olet, on paljon vaikeampaa myös hyväksyä virheitä muissa ihmisissä.
Opetelkaa rakastamaan itseänne juuri sellaisena kuin olette ja niine vikoinenne kuin teillä on. Sen jälkeen on paljon helpompi hyväksyä muidenkin erilaisuus ja "virheet". Kun itsellä on hyvä olla omassa kehossa, ei ole tarvetta arvostella ja haukkua toisia.
Ikuiset laihduttajat tuppaavat olemaan näitä, jotka aloittavat kovan kitudieetin jossa vatsalaukku kutistuu aluksi ja silloin ruuasta tulee äkkiä paha/täysi olo. Kitudieetillä ei ole kiva olla, eikä sillä saa elämäntapoja muutettua vaikka paino hetkeksi laskisikin. Ei ne kilot turhasta ole tulleet ja kaloreiden laskemisessa se ongelma sitten, ettei tiedetä peruskulutusta, joka vaikka kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsivällä on paljon pienempi kuin ns.normaalilla saman ikäisellä, painoisella ja pituisella.
Myönnän olevani ikuinen laihduttaja ja samalla ikuinen mässäilijä. Kilpirauhasta en ole tutkituttanut ja olenkin onnistunut 2 kertaa pudottamaan painoa kymmeniä kiloja. Olin todella pienellä ruualla tällöin ja söin vihanneksia sen 500-700g/pvä kaloreiden ollessa n.1000kcal/pvä ja välillä vähemmänkin, jonka lisäksi liikuin itseni hikiseksi kahdesti päivässä kävellen/juosten/pyöräillen n.tunnin kerrallaan. Jossain vaiheessa vain väsyy ja alkaa syömään enemmän ja liikunta unohtuu. Ja taas on n.10kg ylipainoa ja nyt taas mennään sitten 3 päivää alle 1000kcal:lla...
Olen ihmeteelyt näitä lihavuuskeskusteluja. Olen tullut siihen tulokseen, että kateudesta ne saa alkunsa. Joku herkuttelee, kun toinen kituuttaa.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 09:21"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 09:17"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 09:02"]
Fysiikan lakien mukaan vain kalorit merkitsevät. Läski on läski liikojen kalorien takia. Mitään monimutkaisempaa jekkua ei hommassa ole.
[/quote]
Siinä koko liikalihavuusongelma tiivistettynä pariin lauseeseen. Jos kaikki olisimme itsellemme ja muille rehellisiä, asiasta ei tarvitsisi enempää jauhaa.
[/quote]
Oi mitä käänteentekevää viisautta. Aplodit av-mammalle!
[/quote]
Oi mikä käänteentekevä ironian yritys. Yritetään hiukan yksinkertaisemmin. Syö vähemmän kuin kulutat, silloin laihdut.
Ehkäpä on vain vaikea edes noin yksinkertaista asiaa ymmärtää kun siitä jaksetaan jauhaa jatkuvasti.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 10:42"]
Olen ihmeteelyt näitä lihavuuskeskusteluja. Olen tullut siihen tulokseen, että kateudesta ne saa alkunsa. Joku herkuttelee, kun toinen kituuttaa.
[/quote]
Suloisia kaikessa epätoivoisuudessaan nämä kateuskortit. Suurin osa ihmisistä on kai vielä normaalipainoisia. Kuvitteletko tosiaan, että elämä on meille yhtä kituuttamista? Ei muuten ole. Minä nautin elämästä, sekä hyvästä ruoasta että liikunnan tuottamista endorfiineistä. Minussa nämä muiden ruoista huomauttelevat ylipainoiset, jotka itse syövät muka kuin linnut, aiheuttavat lähinnä hämmennystä.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 10:48"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 09:21"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 09:17"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 09:02"]
Fysiikan lakien mukaan vain kalorit merkitsevät. Läski on läski liikojen kalorien takia. Mitään monimutkaisempaa jekkua ei hommassa ole.
[/quote]
Siinä koko liikalihavuusongelma tiivistettynä pariin lauseeseen. Jos kaikki olisimme itsellemme ja muille rehellisiä, asiasta ei tarvitsisi enempää jauhaa.
[/quote]
Oi mitä käänteentekevää viisautta. Aplodit av-mammalle!
[/quote]
Oi mikä käänteentekevä ironian yritys. Yritetään hiukan yksinkertaisemmin. Syö vähemmän kuin kulutat, silloin laihdut.
Ehkäpä on vain vaikea edes noin yksinkertaista asiaa ymmärtää kun siitä jaksetaan jauhaa jatkuvasti.
[/quote]
Luulisi että älykäs ihminen ymmärtäisi, että jos asia olis noin yksinkertainen, mitään lihavuusongelmaa ei olisi olemassakaan.
t. entinen laiha joka syö liikaa
Meillä yksi rynnäkkötankki on alkanut dietille jossa saa syödä vain pähkinöitä ja ruisleipää, mutta niin paljon kun haluaa. mitä vittua?!
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 10:56"]
[/quote]
Suloisia kaikessa epätoivoisuudessaan nämä kateuskortit. Suurin osa ihmisistä on kai vielä normaalipainoisia. Kuvitteletko tosiaan, että elämä on meille yhtä kituuttamista? Ei muuten ole. Minä nautin elämästä, sekä hyvästä ruoasta että liikunnan tuottamista endorfiineistä. Minussa nämä muiden ruoista huomauttelevat ylipainoiset, jotka itse syövät muka kuin linnut, aiheuttavat lähinnä hämmennystä.
[/quote]
Eihän siinä tosiaankaan kateudesta ole kyse.
Siinä on kyse siitä, että saa kokea olevansa kauniimpi ja täydellisempi kuin se lihana työkaveri/sukulainen/naapuri. Ja pitäähän siitä tunteesta ottaa kaikki irti, julistaa maailmalle omaa täydellisyyttään sen lihomaan itsensä päästäneen luuserin rinnalla.
Siitähän siinä vain on kyse :)
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 11:06"]
[/quote]
[/quote]
Siinä on kyse siitä, että saa kokea olevansa kauniimpi ja täydellisempi kuin se lihana työkaveri/sukulainen/naapuri. Ja pitäähän siitä tunteesta ottaa kaikki irti, julistaa maailmalle omaa täydellisyyttään sen lihomaan itsensä päästäneen luuserin rinnalla.
[/quote] Totta lienee. Eihän me muuten sun erinomaisuuttas tajuttas!
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Voi itsesäälin määrää...
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 12:45"]
Meillä yksi rynnäkkötankki on alkanut dietille jossa saa syödä vain pähkinöitä ja ruisleipää, mutta niin paljon kun haluaa. mitä vittua?!
[/quote]
Oikeasti, onko tänne kirjoittelevat aikuisia? Kuka OIKEASTI kutsuu toista ihmistä rynnäkkötankiksi.
Eikö enää nykypäivänä löydy mitään kunnioitusta ja lähimmäisen rakkautta toista ihmistä kohtaan. Pitääkö kaikessa asiassa ilkeillä ja yrittää pönkittää omaa "paremmuuttaan" pahoittamalla jonkun toisen mieli?
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 11:58"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 08:12"]
MInä olen oikeasti pieniruokainen lihava. Olen istumatyötä tekevä olemattoman pienilihaksinen 155 senttinen keski-ikäinen nainen. En syö juuri mitään verrattuna muihin mutta sekin on liikaa. Kulutus on vain niin pieni että jos syön yhtä usein ja samanlaisia annoksia kuin muut, lihon. Laihtuminen on kyllä lähes mahdotonta, olen ollut kokonaan syömättä kuukausikaupalla (esim kaksi viikkoa pelkkää vettä sen jälkeen kun olen syönyt 14 viikkoa pelkkiä laihdutuspusseja), mitään ei tapahdu, laihduin 3 kiloa koko tuona aikana.
[/quote]
Että mua sit ärsyttää tällaiset viestit, jotka just pilaa kaikkien lihavien maineen ja saa meidät kuulostamaan ihan sekopäiltä. Kun tämäkin tyyppi valehtelee aivan selvästi. KUKAAN ei pysty olemaan kahta viikkoa syömättä ja kukaan ei laihdu vain 3 kiloa jos syö 14 viikkoa VLCD-pusseja ohjeiden mukaan.
Ja miksi sitä jatkaisi 14 viikkoa, jos se kerran ei toimi ollenkaan?
T:Läski, syönyt itsensä lihavaksi.
[/quote]
Just ni, eihän tota tuubaa lapsikaan usko. Viihdyttävää tosin.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 11:11"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Voi itsesäälin määrää...
[/quote]
Itsesäälin? Kenellä? Sinullako?
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 12:54"]
[/quote]
Oikeasti, onko tänne kirjoittelevat aikuisia? Kuka OIKEASTI kutsuu toista ihmistä rynnäkkötankiksi.
Eikö enää nykypäivänä löydy mitään kunnioitusta ja lähimmäisen rakkautta toista ihmistä kohtaan. Pitääkö kaikessa asiassa ilkeillä ja yrittää pönkittää omaa "paremmuuttaan" pahoittamalla jonkun toisen mieli?
[/quote] Osui ja uppos, rynnäkkötankki?
T. Laiha
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 13:03"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 12:54"]
[/quote]
[/quote] Osui ja uppos, rynnäkkötankki?
T. Laiha
[/quote]
Ei vaan hoikka. Oikeasti, mistä te tätä ikuista vihaa puhkutte? #97
Minä olen lihava ja syön joskus toisten seurassa vähemmän kuin haluaisin. Oma lihavuus hävettää, tunnen itseni ahmivaksi virtahevoksi eikä syöminen aina toisten seurassa ole luontevaa. Tiedän syöneeni itseni lihavaksi ja se tuntuu pahalta ja hävettää kovasti. Haluaisin silti olla tykätty, rakastettu. Mietin, että seuraavatko toiset syömistäni ja tuomitsevat, jos syön normaalin paljon (eli paljon).
Parasta tietysti olisi, jos ihmiset antaisivat toistensa olla. Jos saisi syödä niin paljon tai vähän kuin itsestä tuntuu ilman, että kukaan kommentoisi ylimielisesti tyyliin "kyllä NE on kummallisia ja naurettavia, mitä NE luulee..."
Olisiko empatia mitään...?
Lihavuus on ongelma, jonka syyt johtavat loppuviimein mielenterveyden epätasapainoon. On syynsä, miksi päivittäistä kalorimäärää ei pystytä pitämään sopivissa rajoissa. Olkoonkin se lohtusyömistä tai hedonian tuottamista nuo ovat loppupeleissä psyykeeseen sidonnaisia asioita.
Ihmisillä on erilainen aineenvaihdunta ja olen lihava ja syön vähän. Tänään olin syönyt yhden palan tummaa leipää . Päällä turunmaata ja kurkkua, sekä kuppi kahvia. Nuorena pysyy helpommin laihana. Odotappa siihen asti, kun olet 50v. Säälittäviä ihmisiä noi lihavista pauhaavat. Mikään ei ole niin rumaa kuin luu ja nahka.
Minä ahmin, söin piilossa jne. niin kauan kunnes suostuin aloittamaan serotoniinilääkityksen. Kas kummaa; ruokahalu väheni ja tarve ahmia poistui kokonaan. Nykyään kun kävelen (vanhasta tottumuksesta) esim. keksihyllyn ohi, ihan ällöttää ne lisäainepommit ja jos kuulostelen, tekisikö mieli jotain, pääni sisällä kuuluu "nääääh.." ja usein tunnen irvistäväni samalla. Sama toistuu karkkihyllyllä.
Se juttu, joka kuitenkin minua vasta alkoi laihduttamaan, oli pienemmät annokset yhdistettynä aktiivisuustason nostoon. En alkanut harrastamaan liikuntaa, mutta sain työn, jossa pitää olla jalkojensa päällä iso osa päivästä ja säntäillä sinnetänne lyhyellä varoitusajalla. Tehoaa!
Joo, olen itse pyöreähkö ja voi että miten mua kuvottaa ne luurangonlaihat ikiliikkujat, joiden ihokin on pingottunut kamalasti luiden päälle. Mutta hyvähän niiden on meitä pullukoita irviä :( Katsoisivat välillä peiliin, että mikä hirvitys sieltä takaisin tuijottaa...