Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihavat jotka syövät vähän (hui kun olen täynnä)

Vierailija
15.07.2013 |

Eli onko täällä muita kenenkä tuttavapiirissä on todella lihavia ihmsiä, ketkä syövät säälittävän pieniä annoksia ruokalassa ja jättävät vielä syömättäkin osan koska tulevat muka NIIN täyteen ja ruokailun jälkeen työpisteellä syövät trendikkäitä välipala/proteiinipatukoita ja muuta ruokaa?

Miksi lihavat ihmiset esittävät niin pieniruokaisia? Luulevatko he että ihmiset luulevat sitten heidän ylipainonsa johtuvan muka jostain muustakuin ylensyömisestä?

Kommentit (301)

Vierailija
21/301 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 08:41"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 08:28"]

Ihanan "empaattisia ja sympaattisia" ihmisiä tällä palstalla. Kuvailemanne henkilöt todennäköisesti kärsivät BED:stä eli syömishäiriöstä, jossa ihminen salaa ahmii mielinmäärin ruokaa. Nämä teidän ilkeät kirjoituksenne eivät heitä saa laihtumaan. Tuollainen ilkeily on vähän sama kun kirjoittaisi anorektikosta tai bulimikosta, että kylläpä se yrittää kovasti esittää, että laihtuu vaikka syö. Oikeasti ihmiset, ettekö tunne ollenkaan empatiaa näitä ihmisiä kohtaan, ei heillä helppoa ole todellakaan.

[/quote]

Ahmimishäiriöstä toipumisen ensimmäinen askel on ahmimishäiriön myöntäminen. Teeskentelemällä se ei ainakaan parane.

[/quote]

Mutta ei myöskään parane muiden haukuilla ja ilkeilyllä. Tämä on mielestäni aivan käsittämätön asenne suomalaisilla, että jos joku on erilainen niin muilla on häntä oikeus syrjiä, haukkua ja pilkata mennen tullen. Ahmimishäiriöstä kärsivä tarvitsee myös ystäviensä ja perheensä tukea toipumiseen ja, jos työyhteisössä asenne on se, että aina kun syöt, muut pyörittelee silmiään, niin ei se sitä toipumista tue yhtään.

Vierailija
22/301 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sulleko se pitää myöntää?

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 08:41"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 08:28"]

Ihanan "empaattisia ja sympaattisia" ihmisiä tällä palstalla. Kuvailemanne henkilöt todennäköisesti kärsivät BED:stä eli syömishäiriöstä, jossa ihminen salaa ahmii mielinmäärin ruokaa. Nämä teidän ilkeät kirjoituksenne eivät heitä saa laihtumaan. Tuollainen ilkeily on vähän sama kun kirjoittaisi anorektikosta tai bulimikosta, että kylläpä se yrittää kovasti esittää, että laihtuu vaikka syö. Oikeasti ihmiset, ettekö tunne ollenkaan empatiaa näitä ihmisiä kohtaan, ei heillä helppoa ole todellakaan.

[/quote]

Ahmimishäiriöstä toipumisen ensimmäinen askel on ahmimishäiriön myöntäminen. Teeskentelemällä se ei ainakaan parane.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/301 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 09:29"]

Puuroa kun sitten otettiin niin vielä linjastossa kehui elämänmuutostaan, harmi vaan että ei taida kuuri tulla toimimaan kun tämä ressukka unohtia selkeästi että sokerissa ja sokeroidussa hillossa, tuli olemaan enemmän kaloreita kuin hänen puurossaan.

[/quote]

Ihmiset ovat erilaisia. Sinä hallitset ravinto-opin, joku toinen hallitsee oikeinkirjoituksen ja pilkkusäännöt. Yksi on hyvä yhdessä, toinen toisessa.

Vierailija
24/301 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon lihava ja syön pieniä annoksia. Ihan siksi, että mun maha tulee äkkiä täyteen, tuntuu että sinne vaan ei kertakaikkiaan mahdu. Ja se johtuu siis siitä, että mahaläski mekaanisesti ahdistaa. Sit vielä jos on syönyt sokeripitoista, niin on heti nälkä. Parhaiten pysyy nälkä pois, jos syön jotakin pientä, vähähiilihydraattista, esim. 1-2 kananmunaa pitää nälän pois 8-12h. 

Vierailija
25/301 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen huomion olen tehnyt työpaikoillani (naisvaltainen ala), että hoikat ja normaalipainoiset syövät päivittäin kunnon perusruokalounaan, kun ne vuodesta toiseen ylipainoiset toohottavat raejuustojen, salaatinlehtien ja ananasten kanssa. Ylipainoiset "eivät jaksa millään" syödä edes normaalia jogurttipurkillista loppuun ja tekevät hirveän numeron jogurttien liiasta makeudesta. He myös näkevät asiakseen huomautella toisten liiasta voimäärästä leivän päällä tai siitä, kuinka paljon makaronilaatikkoa jollakin on lautasellaan.

Minä uskon, että tämä on itsensä huijausta. Koko päivän terveysintoilu-kituutuksen jälkeen palkitsevat varmaan itseään koko illan herkuilla tajuamatta itsekään. Sitten ihan vilpittömän näreissään kokevat maailman epäreiluksi paikaksi, kun ne työpaikan hoikat voivat syödä kaksi lautasellista lihakeittoa lihoamatta ja itse senkun lihoavat pelkillä salatinlehdillä..

Vierailija
26/301 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysiikan lakien mukaan vain kalorit merkitsevät. Läski on läski liikojen kalorien takia. Mitään monimutkaisempaa jekkua ei hommassa ole.

Vierailija
27/301 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 09:02"]

Fysiikan lakien mukaan vain kalorit merkitsevät. Läski on läski liikojen kalorien takia. Mitään monimutkaisempaa jekkua ei hommassa ole.

[/quote]

Siinä koko liikalihavuusongelma tiivistettynä pariin lauseeseen. Jos kaikki olisimme itsellemme ja muille rehellisiä, asiasta ei tarvitsisi enempää jauhaa.

Vierailija
28/301 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 08:12"]

MInä olen oikeasti pieniruokainen lihava. Olen istumatyötä tekevä olemattoman pienilihaksinen 155 senttinen keski-ikäinen nainen. En syö juuri mitään verrattuna muihin mutta sekin on liikaa. Kulutus on vain niin pieni että jos syön yhtä usein ja samanlaisia annoksia kuin muut, lihon. Laihtuminen on kyllä lähes mahdotonta, olen ollut kokonaan syömättä kuukausikaupalla (esim kaksi viikkoa pelkkää vettä sen jälkeen kun olen syönyt 14 viikkoa pelkkiä laihdutuspusseja), mitään ei tapahdu, laihduin 3 kiloa koko tuona aikana.

[/quote] Susta tulis ihan laiha kun aloittaisit edes pienen liikunnan joka päivä. Vuoden päästä olisit jo erinäkönen ilman mitään ihmeempiä.

Vierailija
29/301 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 09:17"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 09:02"]

[/quote]

Siinä koko liikalihavuusongelma tiivistettynä pariin lauseeseen. Jos kaikki olisimme itsellemme ja muille rehellisiä, asiasta ei tarvitsisi enempää jauhaa.

[/quote]

Oi mitä käänteentekevää viisautta. Aplodit av-mammalle! 

Vierailija
30/301 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 11:28"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 09:29"]

Puuroa kun sitten otettiin niin vielä linjastossa kehui elämänmuutostaan, harmi vaan että ei taida kuuri tulla toimimaan kun tämä ressukka unohtia selkeästi että sokerissa ja sokeroidussa hillossa, tuli olemaan enemmän kaloreita kuin hänen puurossaan.

[/quote]

Ihmiset ovat erilaisia. Sinä hallitset ravinto-opin, joku toinen hallitsee oikeinkirjoituksen ja pilkkusäännöt. Yksi on hyvä yhdessä, toinen toisessa.

[/quote] Kumpi onkaan tärkeämpi taito? Se että tietää miten ja mitä syödä vai sekö, että tietää minne joku vitun pilkku tai piste pitää laittaa? Kummalla on vaikutus sun terveyteen ja elämän pituuteen?

Vierailija
31/301 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli lomaltapaalu pullaa tarjolla. Tämä meidän työpaikan "hyi kun makeaa-tyyppi" otti 3 palaa kääretorttua. Hyvin on se uudenvuoden dietti tälläkin vielä meneillään.

Vierailija
32/301 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"joku vitun pilkku tai piste" :)

Vierailija
33/301 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tällainen muiden seurassa pieniruokainen. Syöminen on ollut mulle aina, lapsesta lähtien, rentoutumiskeino. Telkkaria katsellessa vedin herkkuja jo lapsena. En lihonut silloin, mutta aikuisena on alkanut kertyä. Eli koska työpaikkaruokailu ei ole rentoutumistilanne, syön silloin vähän ja voisin jättää vaikka kokonaan syömättä. Illalla kotona telkkarin tai kirjan ääressä sitten syön ja pupellan kaikenlaista, kun se on niin ihanaa, nostaa jalat pöydälle ja alkaa herkutella kaikessa rauhassa.

Vierailija
34/301 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

[/quote]

[/quote]

näinhän se on että pitää syödä vähemmän suhteessa kulutukseen, ongelma erinäisten ainevaihdunta sairauksien kanssa on se että ruokahalu ei vähene mutta kulutus hidastuu ja usein (esm juuri tuo kilpirauhasen vajaatoiminta) aiheuttaa väsymystä ja saamattomuutta joka lisäksi on omiaan vähentämään kulutusta,Itselläni oli kova cortisoni kuuri samalla kun kilpirauhanen poistettiin koska oli yleinen laaja tulehdus.. lääkäri kyllä varoitti siittä että lääkitys lisää ruokahalua ja muut vaivat hidastaa ainevaihduntaa, aina urheilullisena ja hoikkana olleena sanoin hänelle että mitä sitten minulla niin kova itsehillintä että olen vain syömättä , pah niinhän sitä voisi luulla, mitään ei jaksa syödä paljon mutta nälkä ja mielihalua hirveä ja ainainen, liikkua ei jaksa kuin juuri sinne jääkaapille jne.

Kyllähän kiloja kertyi.

Nyt terve mutta pikkunapostelusta jäi huono tapa ja vaikka lähes kaikki  kilot saanut hirveällä työllä pois niin antamalla mielihaluille vallan ne tulee takaisin alle aikayksikön joten on vain elettävä sen kanssa että ruokailu nykyään ei nautinto vaan kurinalaista toimintaa useasti ja pieniä annoksia mutta nekin terveellisä eikä niitä herkkuja mitä maailma pullollaan.

Pointti siis on että syömällä lihoo mutta ymmärrän hyvin niitä jotka syöpöttelyyn sortuu.

Vierailija
35/301 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 08:12"]

MInä olen oikeasti pieniruokainen lihava. Olen istumatyötä tekevä olemattoman pienilihaksinen 155 senttinen keski-ikäinen nainen. En syö juuri mitään verrattuna muihin mutta sekin on liikaa. Kulutus on vain niin pieni että jos syön yhtä usein ja samanlaisia annoksia kuin muut, lihon. Laihtuminen on kyllä lähes mahdotonta, olen ollut kokonaan syömättä kuukausikaupalla (esim kaksi viikkoa pelkkää vettä sen jälkeen kun olen syönyt 14 viikkoa pelkkiä laihdutuspusseja), mitään ei tapahdu, laihduin 3 kiloa koko tuona aikana.

[/quote]

Että mua sit ärsyttää tällaiset viestit, jotka just pilaa kaikkien lihavien maineen ja saa meidät kuulostamaan ihan sekopäiltä. Kun tämäkin tyyppi valehtelee aivan selvästi. KUKAAN ei pysty olemaan kahta viikkoa syömättä ja kukaan ei laihdu vain 3 kiloa jos syö 14 viikkoa VLCD-pusseja ohjeiden mukaan. 

Ja miksi sitä jatkaisi 14 viikkoa, jos se kerran ei toimi ollenkaan?

T:Läski, syönyt itsensä lihavaksi.

Vierailija
36/301 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 15:48"]

Ai miksi? Siksi koska tiedämme että meidän syömisiä KYTÄTÄÄN!!!!

[/quote] Totta. Kukaan ei korviaan lotkauta kun laiha huokaa että voi kun olen täynnä, mutta heti kun sen tekee painavampi osapuoli niin kaikki aattelee että NIIN varmaan.

Vierailija
37/301 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 12:00"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 15:48"]

Ai miksi? Siksi koska tiedämme että meidän syömisiä KYTÄTÄÄN!!!!

[/quote] Totta. Kukaan ei korviaan lotkauta kun laiha huokaa että voi kun olen täynnä, mutta heti kun sen tekee painavampi osapuoli niin kaikki aattelee että NIIN varmaan.

[/quote]

Täällä on ollut puhetta siitä että tätä tekevät nämä huomiota hakevat läskit, ketkä syövät vielä tuon "VOI KUN OLEN TÄYNNÄ" jälkeekin vielä.

Vierailija
38/301 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta aina nämä lihavuuskeskustelut aloittaa ilmeisesti laiha ihminen. Sehän tässä on kaikkein oudointa.

Vierailija
39/301 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsih=D. Tää on kyllä aloituksista älyttömin. Ja olen palstaillu 12v.

Vierailija
40/301 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 10:07"]

Mutta aina nämä lihavuuskeskustelut aloittaa ilmeisesti laiha ihminen. Sehän tässä on kaikkein oudointa.

[/quote]

Monille elämä on kovaa taistelua. Pitää olla laiha, hyvännäköinen, timmi, muodikas, trendikäs jne.jne. hirveä stressi päällä. Tällaisia taistelijoita ärsyttää suunnattomasti ihmiset, jotka lihoo ja herkuttelee ja löysäilee eivätkä taistele mukana. Ja jos näillä laiskoilla lihovilla treenaamattomilla lössyköillä on onnellinen parisuhde,  ärsyyntyminen nousee huippulukemiin. Koska se ei ole reilua! Laiskoille kuuluu asianmukainen rangaistus ja äärimmilleen pingottajille palkinto!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan