Millainen on unelmiesi elämä?
Jos nyt saisit päättää, millainen olisi elämäsi? Asuisitko yksin vai olisiko sinulla mies-/naisystävä? Olisiko sinulla lapsia, montako? Missä asuisit? Mitä tekisit työksesi? Mitä muuta elämässäsi olisi, mitä nyt ei ole?
Kommentit (505)
Unelmat muuttuvat vuosien myötä. Nuoren unelmat ovat erilaisia kuin vanhemman ihmisen. Minulla ei ole sellainen elämä, josta nuorena unelmoin vaan jotain paljon parempaa, josta en nuorena edes osannut haaveilla.
Unelmaelämässäni minulla olisi aviomies, 8 lasta, talo/ mökki järven rannalla vakituiseen asumiseen, pari isoa lamanvartijakoiraa ja oma yritys.
Tällä hetkellä minulla on kyllä mökki järven rannalla, mutta ei vakituiseen asumiseen vaan asutaan ihan Helsingin keskustassa (jota inhoan.,). Lapsia on vasta toinen tulossa, koiria ei tällä hetkellä ole (koska kerrostalo), mutta aiemmin oli. Ja oman yritykseni olen perustamassa ensi vuonna, jos vaan saadaan Helsingin kaupungilta siihen mahdollisuus/ lupa.
Ihan onnellinen olen ja olen vielä nuorikin, joten eiköhän nuo unelmat toteudu ajan kanssa. :)
Persoonallinen vanha talo, ehkä vanha juna-asema tai kartano. Järven rannalla. Tekisin työtä josta nautin, jotain kirjoittamiseen tai tutkimukeeen liittyen. Olisin kirjailija/tutkija/asiantuntija ja saisin tehdä työtä halutessani myös etänä. Meillä olisi koira ja pari lasta. Rahaa myös reissata ulkomailla. Kaikki oltais terveenä. Siinäpä ne oikeastaan olisi suurimmat haaveet.
Unelmieni elämä olisi jotakuinkin samanlaista kuin nytkin. Tosin tekisin varmaan vain 50-60 %:sta työaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Persoonallinen vanha talo, ehkä vanha juna-asema tai kartano. Järven rannalla. Tekisin työtä josta nautin, jotain kirjoittamiseen tai tutkimukeeen liittyen. Olisin kirjailija/tutkija/asiantuntija ja saisin tehdä työtä halutessani myös etänä. Meillä olisi koira ja pari lasta. Rahaa myös reissata ulkomailla. Kaikki oltais terveenä. Siinäpä ne oikeastaan olisi suurimmat haaveet.
Niin ja tällä hetkellä teen työtä jota inhoan. Olen maisteri mutta työ suorittavaa työtä ei omalla alalla. Tosin tämäkin pätkätyö kohta loppumassa. Asutaan miehen kanssa kerrostalossa, ei lapsia eikä lemmikkejä vaikka ollaa kolmekymppisia. No terveenä ainaki ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja tällä hetkellä teen työtä jota inhoan. Olen maisteri mutta työ suorittavaa työtä ei omalla alalla. Tosin tämäkin pätkätyö kohta loppumassa. Asutaan miehen kanssa kerrostalossa, ei lapsia eikä lemmikkejä vaikka ollaa kolmekymppisia. No terveenä ainaki ollaan.
Ja ulkomaan reissuille ollaan onneks päästy.
vähemmän ihmisiä, ei huumeita ja kuuluminen kommuuniin mikä ei olisi ihan näin vanmainen ja joka perhanan paikassa
ja e... EHKÄ
Kun saisi vain olla rauhassa ja yksin jossain metsässä ja lukea kirjoja. Ei olisi lapsia ja miestä säheltämässä ja sotkemassa. Ei tarvitsisi kenenkään käydä, työttömyystuella pärjäisin hyvin ja saisin sinne kuolla rauhassa kenenkään tietämättä. Perhe- ja työelämä on ihan helvettiä.
Kaikki on tällä hetkellä muuten hyvin mutta vihaan työtäni. Eli olisi ihanaa kun ei tarvisi mennä sinne enää ikinä. Eikä itseasiassa kiinnostaisi tehdä mitään muutakaan työtä. Unelmia kai tässä paljastetaankin.. 😅
Jos kaikki olisi mahdollista, niin toivoisin menehtyneen kaksospoikani takaisin.
Muuten parempi talo, korkeampi palkka ja mökki Hangosta on tällä hetkellä haaveissa.
Polttopulloja, ruoskia, ja yön olioita. Kokopäiväjokapäivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin työkseni lastenlääkäri. Aviomies ja lapsia 5. Asuisimme Helsingissä meren rannalla isossa itse rakentamassamme talossa, jossa olisi poreamme, elokuvahuone sekä isot makuuhuoneet. Meillä olisi hieno maasturiauto ja valkoinen avomersu sekä oma iso moottorivene. Matkustelisimme paljon ulkomailla (eikä koronasta olisi tietoakaan). Rahaa olisi sen verran, että ei tarvitsisi miettiä mitä ostaa.
Nämä kaikki ovat vielä mahdollisia, sillä pääsin juuri lääkikseen opiskelemaan, ja poikaystävän kanssa ollaan oltu yhdessä jo 6v, lapsia suunnitteilla muutaman vuoden päästä.
Pinnallinen ajattelutapa tulevaksi lääkäriksi.
Ja sinäkö sen määrittelet millainen ajattelutapa pitää lääkärillä olla?
Itse tiedän montakin tuollaista lääkäriä jotka tekevät töitä ja ottavat hyvästä palkastaan ja elämästä kaiken irti. Aina ovat jossain Karibialla tms.
Fudiksentäyteinen, Espanjas asuillaa, lapset fudis kouluu siin heti ku ne täyttää 3, biichil chillataa vapaa ajal jos ei olla fudaa.
Kaikkea muuta minulla oikeastaan jo on muttei terveyttä. Krooniset kivut vaikeuttavat elämää, joten niistä haluaisin päästä eroon. Toki rahaakin voisi olla ennemmän ja mahtava iso kämppä, mutta jotenkin en usko että ne tekisivät elämästäni täydellistä.
Normaali rauhaisa duunarin elämä ja omakotitalo järven rannalla, muttei liian kaukana kaupungeista. Olisi tietysti kiva jos ei tarvitsi murehtia todenäköisiä perinnöllisisä sairauksia, vaan voisi elää terveenä.
Olisin fyysisesti terve ja voisin poistua asunnostani kävelemään ulos ilman että johonkin sattuu tai tietäisin joutuvani tulemaan heti takaisin, vaan epäkunnossa olevan kehon takia. Voisin vaeltaa monia tunteja luonnossa ilman sellaisia ongelmia joita ei suurimmalla osalla muillakaan ole. Ei olisi myöskään mitään ruokarajoitteita, joten voisin kokkailla ja leipoa kaikenlaista uutta joka päivä. Olisi oma mökki kauniissa rauhallisessa ympäristössä luonnossa, jossain pohjoisessa. Eläisin lottovoittorahoilla erakkoelämää ilman työpaikkaa. Paitsi jonkinlaista vapaaehtoistyötä voisin tehdä koska ne on aina olleet ainoita töitä mitkä motivoi itseä, joissa voisin olla hyvä (minulle on tärkeää olla hyvä siinä mitä teen). Ei olisi huolta mistään, terveydestä, rahasta, yksityisyydestä eikä vapaudesta. En ole osannut ajatella perheen hankkimista koska en ole tällä hetkellä terve, mutta mikäli olisin, ei siihen olisi estettä varmaankaan. Olen kuitenkin nyt tottunut olemaan pääosin yksin. Uskon että myös monen muun lainen elämä tuntuisi todella hyvältä, jos vain olisi terve, mutta tässä nyt yksi todella houkuttelevan kuuloinen versio.
Vierailija kirjoitti:
Asuisin aviomieheni kanssa maalla, keskellä korpea. Lapsemme olisivat jo muuttaneet omilleen koulun perässä. Me olisimme täysin omavaraisia, sähkön, veden ja ruoan suhteen. Meillä olisi isot kasvihuoneet. Rahaa tulisi sijoituksista tarpeeksi muuhun. Talo olisi terve ja kauniisti sisustettu, siellä olisi kaikki mitä voisin kaivata, kuten iso vaate/pukeutumishuone, kodinhoitohuone, ihana makuuhuone, työhuone miehen etätöihin, suuri avokeittiö-ruokailuhuone-olohuone. Höyrysauna, poreallas ulkona terassilla.
Talo olisi älytalo ja mahdollisimman moni asia olisi automatisoitu, kuten vaikka puutarhan ja talon sisäiset valot ulkotilan valoisuuden mukaan.
Meillä olisi rescue-eläiminä muutama lammas ja vuohi, ehkä vanha lehmäkin, ja kanoja. Oma iso hevonen jolla voisi tehdä peltotöitä.
Säilössä olisi pahan päivän varalle paljon vettä, sidetarpeita, lääkintävälineitä, säilyvää ruokaa, eläimille tarpeita, vessapaperia, lääkkeitä...
Olisi ihana elää siellä omaa, rauhallista elämää nauttien luonnosta isojen ikkunoiden kautta kelillä kuin kelillä. Keitellä ihanaa teetä kauniissa keittiössä ja selailla nopeaa nettiä. Käydä hakemassa lounassalaattiin tarpeet kasvihuoneesta...
Miksi miehen pitäisi tehdä vielä töitä, jos rahat tulisi sijoituksista? Itse en kyllä tekisi enää päivääkään töitä, jos olisi riittävästi sijoituksia.
Olisin triplamaisteri tohtorin tutkinnolla.Monimiljonääri,menestyvä kuvataiteilija, insinööri, sijoittaja jne. Minulla olisi koti Eirassa merenrannalla ja työhuone Punavuoressa. Lisäksi huviloita Italiassa ja Ibizalla. Olisin sinkku koska en olisi tavannut toista kaltaistani upeaa, rikasta neroa. Minulla olisi rakkaat koirat ja paljon ystäviä. Käyttäisin ikuisesti 25-vuotiaalta ja kauniilta. Minulla olisi varaa ostaa kaikki muoti mitä haluaisin.
Voittaisin lotossa 100000000€...
Oikeasti toteuttaisin unelmani ja lähtisin kiertämään Amerikkaa.
Olisin "löytänyt itseni" eli tietäisin mitä haluaisin tehdä työkseni ja missä asua. Muuten tämä elämä kelpaa: saman puolison kanssa ja suunnilleen sama varallisuustaso unelmissakin.