Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään miehiä.

Vierailija
02.08.2020 |

Ensiksi tarkennan, että minulla oli aivan tavallinen ja hyvä lapsuus, isäni oli aina läsnä meidän lasten elämässä ja lämminsydäminen ihminen. En ole koskaan kokenut fyysistä väkivaltaa miesten osalta tms. En ole parisuhteessa tällä hetkellä eikä entisessä suhteessani tapahtunut mitään traumatisoivaa.

Joten miksi pelkään miehiä? Tuntuu, että varsinkin tänä päivänä pelkään heitä ja olen koko ajan varautunut missä sitten ikinä kuljenkin.

Asun kaupungissa ja joskus olen oikeasti aivan pelosta jäykkänä, jos joudun menemään esimerkiksi kauppaan myöhään illalla pimeän tultua ja kävelen yksin kauppaan ja takaisin. Katson koko ajan vainoharhaisesti olkani ylitse ja tarkkailen ympäristöäni. Lenkilläkään metsäpoluilla en voi laittaa musiikkia kuulokkeistani, koska alkaa ahdistamaan ajatus siitä, etten kuulisi ympäristöäni tarkasti. Tämä on todella stressaavaa. Haluaisin edes joskus huoletta mennä edes lenkille ja uppoutua omiin ajatuksiin, mutta tämä on mahdotonta, koska mieleni ja kehoni on koko ajan pakenemis valmiudessa.

Tulee mieleen eräskin esimerkki, kun tulin piemeällä kaupasta ulos ja lähdin kävelemään tuttua reittiä kotiini, huomasin, että vastaan oli kauempana tulossa mies porukka. En kertakaikkiaan uskaltanut yksin kävellä heitä vastaan vaan luikin sivureittejä pitkin kotiini. Tuolloin kaupunginosa jossa asuin oli jo hiljainen eikä ristinsielua missään lukuunottamatta tuota porukkaa. Kerran matkustin yöjunalla takaisin kotikaupunkiini ja, kun pääsin pois asemalta minua huhuili mies ja olin melkein itku kurkussa etsimässä pakenemisväylää, mutta kyseinen mies oli vain reittiohjeita vailla ja tietenkin autoin häntä. Mutta tuo ensiajatus, että nyt minulle tapahtuu jotain pahaa.
Pelkään jatkuvasti raiskatuksi joutumista tai jollain muulla tavalla joutuvani väkivallan uhriksi.

Mistä tämä kumpuaa? En oikeasti tiedä. Se vain on niin. Onko kohtalontovereita?

Kommentit (242)

Vierailija
221/242 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pelkään yksinäisillä poluilla. Kävelen vain hyvin valaistulla alueella.

Vierailija
222/242 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muakin pelottaa ja ahdistaa. Tuntuu, että kaikilla hyvilläkin miehillä on jokin sairas "pimeä puoli".

Semmoinen pelottava ja julma. Liian monta kertaa käynyt niin, että kivankin miehen taustoista tai luonteesta paljastuu jotain kamalaa.

Kuulostaapa oudolta. Voitko antaa esimerkkejä? Vai laitatko vain alanuolen?

Järjestelmällistä pettämistä, kaksoiselämää, lehtolapsia, valehtelua, pikkutytöistä tykkäämistä,  lisää valehtelua, väkivaltaisuutta (henkinen+fyysinen)... Näin alkajaisiksi. Ja nämä asiat on paljastuneet täysin normaaleista miehistä.

Jos tuollaiset miehet ovat mielestäsi normaaleja, millaiset sitten ovat epänormaaleja? Miten lähipiiristäsi löytyy noin paljon tuollaista? Vai otitko lehtiotsikoista?

Kirjoitin siihen alas korjaukseksi että tavallisen oloisista. Eikai tuolla kukaan leima otsassa kulje. Nää on paljastunut lähipiiristä, kavereista, kavereiden poikaystävistä/aviomiehistä, miehistä työpaikalla, työkavereiden miehistä... Eli aika iso otanta kuitenkin.

Kerropa mulle mikä menee vikaan, kun olen tavallinen suomalainen keskiluokkainen nainen, tavallisessa ammatissa, en mikään uskovainen ja kaikinpuolin niin keskinkertainen kun olla voi ja silti tää on tämmöistä?

Ihan helppoa. Naiset eivät osaa ollenkaan "lukea" miestä ja rakkauksissaan uskovat mitä tahansa. Itse ainakin saan alle 5 minuutissa selvän toisista miehistä, mutta naisella voi mennä 20 vuotta päästä k..ipäämiehestä selville.

Ja tietenkin tämä on naisen vika eikä sen huijaavan, valehtelevan ja väkivaltaisen osapuolen...

eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/242 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ymmärrettävää. Minä välillä pelkään jopa jo ihan itseäni. Joskus on aika kiusallista, jos joudun kävelemään naisen perässä tyhjällä kadulla. Yleensä koitan kävellä nopeampaa, että pääsen ohi tai sitten vaan hidastan.

Vierailija
224/242 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa lienee turvallisempaa kuin koskaan historiamme aikana ja rikoksiin monesti syyllistyvät entuudesta tutut henkilöt. Erilaista katurikollisuutta on vähän, joten siltä osin onko syytä pelolle? Riskit toki kannattaa tiedostaa ja koittaa erilaisin tavoin minimoimaan.

Vierailija
225/242 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"12-vuotias ruotsalaistyttö ammuttiin lauantain ja sunnuntain välisenä yönä kuoliaaksi huoltoasemalla Botkyrkan kunnassa, kertoo iltapäivälehti Aftonbladet. Laukaukset ammuttiin lehden mukaan rikospaikan ohi ajaneesta autosta.

Poliisit saapuivat paikalle kello 3.30, minkä jälkeen haavoittunut tyttö toimitettiin sairaalaan. Sairaalassa tyttö kuoli saamiinsa vammoihin.

Aftonbladetin mukaan poliisi on kuulustellut rikoksen tiimoilta useita henkilöitä ja tutkii tapausta murhana.

Botkyrka sijaitsee Tukholmassa.

Kannatta myös tyttöjen 😨 pelätä.

Vierailija
226/242 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkin pelkään miehiä. Sekä henkisesti että fyysisesti. Ei vaan oikein kuin muutama hyvä kokemus. Alkuun mukaviltakin vaikuttaneet miehet yleensä viimeistään humalassa paljastuvat ilkeiksi riidanhaastajiksi. Surin osa aloittaa heti ensitapaamisella. Se vihan ja aggressiivisuuden määrä on kauhistuttavaa. Enkä ymmärrä miksi miehet vaikuttavat vihaavan minua, naista, jota eivät tunne.

Oletko koskaan kokeillut päihteettömiä miehiä? Mukavat miehet eivät välttämättä tarvitse mitään päihteitä. Baaristako olet löytänyt mukavia aggressiivisia miehiä?

Provosoit ja johdattelet keskustelua pois aiheesta, mutta vastaan silti. Esimerkkinä nyt vaikka, että työmatkojen illallisilla olen tavannut miehiä, jotka selvin päin ovat olleet asiallisia ja mukavan oloisia, mutta sitten kolmen neljän viinilasillisen jälkeen alkaneet haastamaan oikein kunnolla riitaa ja rähisemään. Eli ihan tavallisessa työelämässä olen tavannut tällaisia miehiä. Eli sekä selvin päin rähiseviä että *viimeistään* humalassa. En edes kirjoittanut, että kaikki miehet, mutta *riittävän moni* alkuun mukavalta vaikuttava saa pelkäämään ja olemaan varovainen kaikkien kanssa. En pidä näiden miesten tavasta *keskustella*, koska se on kilpailuhenkistä, aggressiivista ja toista osapuolta lyttäävää. Nuo miehet puhuvat noin toisilleenkin, mutta minä en ole mies ja pelkään sellaista jatkuvaa mitan ottamista, uhoamista ja aggressiivisuutta. Tunnen myös aidosti oikein ihania (ja joskus aika runsaasti alkoholiakin nauttivia) miehiä, joita en pelkää, mutta uusiin tuttavuuksiin suhtaudun varauksella melko pitkään. Älä ota henkilökohtaisesti. Se on vain itsesuojeluvaistoa.

Vierailija
227/242 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nykyään sama. Nuorempana en pelännyt mitään tai ketään ja kävelin yksin yöllä kotiin kaupungilla jne, ulkomaillakin. Nyt en uskalla edes täällä Turussa kävellä myöhään yksin. Kai se johtuu enemmänkin siitä, että olen tajunnut riskit. Olen myös nykyään äiti, joten en voi altistaa itseäni tietoisesti vaaratilanteisiin. Siispä otan mieluummin taksin kotiin kuin kävelen yksin. Sääli sinänsä, koska öissä ja myöhäisilloissa on oma tunnelmansa ja on ärsyttävää pelätä.

Pelkään kyllä päivisinkin, kun lenkkeilen metsäpoluilla. Aina siellä joku tulee vastaan ja kieltämättä ahdistaa vähän, kun vastaantulija on mies. Siinä olet täysin vieraan armoilla, jos se päättäisi tehdä jotain.

Vierailija
228/242 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkin pelkään miehiä. Sekä henkisesti että fyysisesti. Ei vaan oikein kuin muutama hyvä kokemus. Alkuun mukaviltakin vaikuttaneet miehet yleensä viimeistään humalassa paljastuvat ilkeiksi riidanhaastajiksi. Surin osa aloittaa heti ensitapaamisella. Se vihan ja aggressiivisuuden määrä on kauhistuttavaa. Enkä ymmärrä miksi miehet vaikuttavat vihaavan minua, naista, jota eivät tunne.

Oletko koskaan kokeillut päihteettömiä miehiä? Mukavat miehet eivät välttämättä tarvitse mitään päihteitä. Baaristako olet löytänyt mukavia aggressiivisia miehiä?

Provosoit ja johdattelet keskustelua pois aiheesta, mutta vastaan silti. Esimerkkinä nyt vaikka, että työmatkojen illallisilla olen tavannut miehiä, jotka selvin päin ovat olleet asiallisia ja mukavan oloisia, mutta sitten kolmen neljän viinilasillisen jälkeen alkaneet haastamaan oikein kunnolla riitaa ja rähisemään. Eli ihan tavallisessa työelämässä olen tavannut tällaisia miehiä. Eli sekä selvin päin rähiseviä että *viimeistään* humalassa. En edes kirjoittanut, että kaikki miehet, mutta *riittävän moni* alkuun mukavalta vaikuttava saa pelkäämään ja olemaan varovainen kaikkien kanssa. En pidä näiden miesten tavasta *keskustella*, koska se on kilpailuhenkistä, aggressiivista ja toista osapuolta lyttäävää. Nuo miehet puhuvat noin toisilleenkin, mutta minä en ole mies ja pelkään sellaista jatkuvaa mitan ottamista, uhoamista ja aggressiivisuutta. Tunnen myös aidosti oikein ihania (ja joskus aika runsaasti alkoholiakin nauttivia) miehiä, joita en pelkää, mutta uusiin tuttavuuksiin suhtaudun varauksella melko pitkään. Älä ota henkilökohtaisesti. Se on vain itsesuojeluvaistoa.

Miksi ottaisin henkilökohtaisesti kun en ole tuollainen mies jota kuvailet. En käy töiteni puolesta työmatkoilla tai illallisilla, enkä käytä alkoholia. Ei kosketa mua tämä ketju ja sun juttus mitenkään. En kanna syyllisyyttä tai vastuuta muiden tekemisistä tai sanomisista sen takia että ovat samaa sukupuolta. Kun minä menetin ajokortin 18v ylinopeuden vuoksi niin vain minä menetin kortin. Kukaan muu miehistä ei menettänyt luonnollisesti.

Vierailija
229/242 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla nykyään sama. Nuorempana en pelännyt mitään tai ketään ja kävelin yksin yöllä kotiin kaupungilla jne, ulkomaillakin. Nyt en uskalla edes täällä Turussa kävellä myöhään yksin. Kai se johtuu enemmänkin siitä, että olen tajunnut riskit. Olen myös nykyään äiti, joten en voi altistaa itseäni tietoisesti vaaratilanteisiin. Siispä otan mieluummin taksin kotiin kuin kävelen yksin. Sääli sinänsä, koska öissä ja myöhäisilloissa on oma tunnelmansa ja on ärsyttävää pelätä.

Pelkään kyllä päivisinkin, kun lenkkeilen metsäpoluilla. Aina siellä joku tulee vastaan ja kieltämättä ahdistaa vähän, kun vastaantulija on mies. Siinä olet täysin vieraan armoilla, jos se päättäisi tehdä jotain.

No voithan sä kysyä siltä vastaantulevalta mieheltä että aiotko tehdä mulle pahaa tai sitten sanoa suoraan että älä satuta. Huuda jo 30m ennen kohtaamista.

Vierailija
230/242 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös vähän mies pelkoa.

Kun olin yläasteella, lähestulkoon kaikki pojat olivat ilkeitä paskiaisia minua kohtaan ja kerran minä näinkin painajaisia jo aiemmin sinä päivänä tapahtuneesta kiusaamisesta joka oli siinä unessa vääristynyt paljon pahemmaksi, kun mitä se oikeasti oli.

Ja koska tiesin siinä unessa, että tämä ei ole enää totta, koska se oli jo tapahtunut aiemmin samana päivänä, mutta en osannut mitenkään hallita sitä unta, huusin unissani täyttä kurkkua isosiskoni nimeä ja se uni loppuikin onneksi siihen, kun siskoni tuli sitten mun luokse

Vierailija
231/242 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei suomalaisia miehiä tarvitse pelätä vaan näitä ulkomaan tuonteja tummia poikia.

Kyllä ne on ihan supisuomalaisia miehiä jotka tappaa vaimonsa ja lapsensa kun eivät saa tahtoaan läpi joka asiassa.

Vierailija
232/242 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei suomalaisia miehiä tarvitse pelätä vaan näitä ulkomaan tuonteja tummia poikia.

Kyllä ne on ihan supisuomalaisia miehiä jotka tappaa vaimonsa ja lapsensa kun eivät saa tahtoaan läpi joka asiassa.

Naisena jaksan ihmetellä tätä jatkuvaa puolustelua näitä kohtaan. Tiedetään, että heidän kulttuuriinsa kuuluu alistaa ja eristää naisia, kunniaväkivalta ym.

Ovat myös syyllistyneet naisten ja lapsiensa tappamiseen täälläkin. Parisuhdeväkivallasta puhumattakaan.

Vähättely asiaa kohtaan aiheuttaa minussa hämmennystä.

Vierailija
233/242 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omissa päissä on pelkääjillä vika, kun pitää yleistää pienen osan harvinaiset rikokset koskemaan kaikkia miehiä. Liikenteessä loukkaantuu viisinkertainen määrä ihmisiä raiskauksiin nähden. Teidän logiikalla kannattaa siis välttää päivällä liikkumista ja kiertää aina metsäpolkuja pitkin. Jos auto tulee vastaan niin siirrytään talon sisälle turvaan. Korjauttakaa ne omat päänne ennen kuin tällaista miesvihaa alatte lietsomaan. Tämä vain lisää naisvihaa miesten keskuudessa, kun oletetaan raiskariksi sukupuolen perusteella.

Vierailija
234/242 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"12-vuotias ruotsalaistyttö ammuttiin lauantain ja sunnuntain välisenä yönä kuoliaaksi huoltoasemalla Botkyrkan kunnassa, kertoo iltapäivälehti Aftonbladet. Laukaukset ammuttiin lehden mukaan rikospaikan ohi ajaneesta autosta.

Poliisit saapuivat paikalle kello 3.30, minkä jälkeen haavoittunut tyttö toimitettiin sairaalaan. Sairaalassa tyttö kuoli saamiinsa vammoihin.

Aftonbladetin mukaan poliisi on kuulustellut rikoksen tiimoilta useita henkilöitä ja tutkii tapausta murhana.

Botkyrka sijaitsee Tukholmassa.

Kannatta myös tyttöjen 😨 pelätä.

Kyseessä oli harhalaukaus, joka osui sitten tähän tyttöön. Joku muu oli murhaajan kohteena.

Vierailija
235/242 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit lohduttautua tiedolla että useimmiten väkivallan uhri on mies

Vierailija
236/242 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisena jaksan ihmetellä tätä jatkuvaa puolustelua näitä kohtaan. Tiedetään, että heidän kulttuuriinsa kuuluu alistaa ja eristää naisia, kunniaväkivalta ym.

Ovat myös syyllistyneet naisten ja lapsiensa tappamiseen täälläkin. Parisuhdeväkivallasta puhumattakaan.

Tuo on laajempi ilmiö.

Naiset inhoavat eniten heikkoja miehiä jotka kenties humalassa saatuaan rohkeutta l*tkittelevat ilkeästi naista.

Todellisia k*sipäitä jotka kohtelevat naisia miten haluavat, naiset eivät halveksu.

Halveksuttavin ominaisuus miehessä on aina heikkous.

Vierailija
237/242 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma miespelkoni juontaa juurensa teini-ikään. Suurin osa pojista arvosteli koko ajan ulkonäköäni,ja nimitteli jatkuvasti koko yläasteen ajan. Yksi poika myös löi minua takaraivoon nyrkillä linja-auton penkkien välistä. Ylipaino olis syynä kiusaamiseen. Olin aivan liian ujo ja arka puollustautuakseni. Ja voi, että tämä harmittaa näin jälkikäteen...

Nyt aikuisena en enää samalla tavalla pelkää miehiä, mutta varautunut olen silti. Humalaiset miesjoukot puistattavat, mutta osaan puollustautua niin sanallisesti kuin fyysisesti. Koen että miehet ovat ehkä toisille suurempi vaara, kuin naisille. Oma mieheni on isokokoinen, pitkä ja yli 120kg ja yhtään baarireissua ei olla tehty että joku EI tulisi haastamaan riitaa hänelle, vaikka mies ei käyttäydy koskaa uhkaavasti,tai haasta kenellekkään.

Vierailija
238/242 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on laajempi ilmiö.

Naiset inhoavat eniten heikkoja miehiä jotka kenties humalassa saatuaan rohkeutta l*tkittelevat ilkeästi naista.

Todellisia k*sipäitä jotka kohtelevat naisia miten haluavat, naiset eivät halveksu.

Halveksuttavin ominaisuus miehessä on aina heikkous.

Jaa'a. Kyllä minä ainakin halviksin noita todellisia kusi päitä. "Kunnioitus" joka perustuu toisen pelkoon ei ole mitään oikeaa kunnioitusta. Kunnioitus pitää ANSAITA.

Eli näin pähkinänkuoressa: lähtökohtaisesti jokaista pitää kohdella hyvin. Jos joku kuitenkin kuitenkin rikkoo tätä perseilemällä toisen kustannuksella aiheuttaen muille (eläin tai ihminen) vahinkoa, tästä pahasta yksilöstä tulee näin ikävästi sanottuna halveksuttava, kun taas päinvastoin kiltti ja kunnollinen ihminen joka tekee hyvää on kunnioitattava.

Ja näitten välimuoto on sitten sitä neutraalia jotka eivät liiemmin ole pahoja, eikä hyviä

Vierailija
239/242 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päihteettömiä miehiäkö kasvaa puissa poimittavaksi? Lestadiolainen ei olisi kovin hyvä vaihtoehto sekään.

On sulla suppeet piirit jos päihteettömästä miehestä tulee mieleen lestadiolainen.

Niin koska näinhän se käytännössä menee.

Vierailija
240/242 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi