Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

On täysin käsittämätöntä, että sosiaalietuuksilla tuetaan työttömien asumista kasvukeskusten keskustoissa!

Vierailija
01.08.2020 |

Sosiaalietuuksien maksamista tulisi muuttaa niin, että niitä annettaisiin vain halvimpaan asumismuotoon. Eli tarkoittaisi sitä, että työttömien pitäisi muuttaa muuttotappiopaikkakunnille asumaan, jos haluaisivat saada sosiaalietuuksia.

Ettekö te ihmiset hyvät ymmärrä, että nykyiset liian suuret sosiaalietuudet vääristävät asunto- ja vuokramarkkinoita kasvukeskuksissa? Hintataso ja vuokrataso nousevat ja asuntopula kasvaa. Monelle kasvukeskukseen työn perässä muuttoa suunnittelevalle tulee kannattamattomaksi ottaa sieltä työtä vastaan liian korkeiden asumisen kustannusten vuoksi. Mutta liian suuret tuet kyllä mahdollistavat sen, että kasvukeskuksiin muutetaan yhä useammin työttömänä virikkeiden perässä. Kyllä, tuosta on ollut uutisissakin.

Kommentit (516)

Vierailija
441/516 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalaisten mielestä sosiaaliturvasta ei saa tulla normaali toimeentulon muoto ja vaihtoehto työnteolle.

Vierailija
442/516 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma on muuallakin kuin pääkaupunkiseudulla. Varsinkin omistusasujalla, esim. Turussa. Pienituloisena ei pysty ostamaan edes kaksiota toivomastasi lähiöstäkään, saati keskustasta. Päälle tulisi vielä putkiremontit ja muut. Sitten on hiukan halvempia lähiöitä, mutta niissä on vaikeampi myydä asuntoa, jos haluaa pois. Esim. paljon parjatussa Itä-Turussa on huiman kalliita vanhoja kerrostaloalueita lähellä isoja työpaikkoja. Toisiin taas kukaan ei halua. Muutama kilometri väliä ja yksiön hinnalla saisi kolmion. Siinä on sitten kaksi vaihtoehtoa. Joko myyt kämpän pois ja muutat vuokralle, jolloin saat tukia. Tai muutat pois Turun kaupungista. Sehän on se kallein paikka asua. Se vaan, että koko ajan silti Turkukin kasvaa väestöltään. Talous ei kuitenkaan kasva kohisten, joten jotain muuta ne tekee kuin töitä.

Toi on ihan hyvä ongelman kuvaus. Tuen pitäisi olla harkinannvarainen ja myöntää vain sellaisilel jotka tosissaan tarvitsevat sitä, jos olet töissä niin pitää ostaa tai vuokrata asunto sellaisesta paikasta jossa on varaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/516 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanedustaja Packalénin yritys sai Business Finlandilta täyden koronatuen – alana keskustelupalstojen siivoaminen

Tuki on tarkoitettu koronapandemiasta kärsivien yritysten rahoittamiseen.

Vierailija
444/516 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itse nopeasti laskettuna 12 täysin työkykyistä aikuista, jotka ovat sanoneet, etteivät ikinä aio mennä töihin. Ovat lupauksensa pitäneet, ikää heillä välillä 29-33 vuotta. Eivät siis halua tehdä töitä. Tuntuu tosi pahalta, kun itse asun 1500 asukkaan kunnassa, sillä ammatissani on yliopistokoulutuksesta huolimatta huono palkkaus, joten minulla ei ole rahaa asua isossa kaupungissa. Nämä 12 taas asuvat Tampereella, Turussa, Helsingissä, Espoossa ja Jyväskylässä todella mukavissa asunnoissa hyvillä paikoilla keskustassa tai keskustan lähellä.

Toimeentulotuen asumistuki on oikeasti iso, sillä saa kivan kämpän, varsinkin, jos maksaa vielä vähän perusosasta lisää vuokraa varten. Ei tunnu reilulta näin veronmaksajan näkökulmasta.

Etkä tunne, älä satuile. Helsingissä kukaan asu keskustassa millään asumistuella. :D 

Vierailija
445/516 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma on muuallakin kuin pääkaupunkiseudulla. Varsinkin omistusasujalla, esim. Turussa. Pienituloisena ei pysty ostamaan edes kaksiota toivomastasi lähiöstäkään, saati keskustasta. Päälle tulisi vielä putkiremontit ja muut. Sitten on hiukan halvempia lähiöitä, mutta niissä on vaikeampi myydä asuntoa, jos haluaa pois. Esim. paljon parjatussa Itä-Turussa on huiman kalliita vanhoja kerrostaloalueita lähellä isoja työpaikkoja. Toisiin taas kukaan ei halua. Muutama kilometri väliä ja yksiön hinnalla saisi kolmion. Siinä on sitten kaksi vaihtoehtoa. Joko myyt kämpän pois ja muutat vuokralle, jolloin saat tukia. Tai muutat pois Turun kaupungista. Sehän on se kallein paikka asua. Se vaan, että koko ajan silti Turkukin kasvaa väestöltään. Talous ei kuitenkaan kasva kohisten, joten jotain muuta ne tekee kuin töitä.

Toi on ihan hyvä ongelman kuvaus. Tuen pitäisi olla harkinannvarainen ja myöntää vain sellaisilel jotka tosissaan tarvitsevat sitä, jos olet töissä niin pitää ostaa tai vuokrata asunto sellaisesta paikasta jossa on varaa. 

Edelleen. Mistä kuvittelet saavasi siivoojan tai lähihoitajan Helsinkiin töihin, jos ei ole asuntoa siellä? Että asuu 2h matkan päässä ja liikkuu julkisilla vai?

Vierailija
446/516 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäsiskö järjestelmän toimia sitten niin, että kun sattuu jäämään työttömäksi, niin pitää muuttaa jonnekin korpeen halvemman asumisen perässä, vaikka siellä työmahdollisuuksia ei ole sen vertaa? Jos työpaikka siellä lautatarhalla vielä sattuu olemaan tallella niin on helppo huudella muille.

Vierailija
447/516 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva nähdä nämä hurjat tuet, itse olen äitiyslomalla ja asun yksin, saan asumistukea 195€/kk sekä vanhempainpäivärahaa 53€/päivä. Hurjat on tulot, kieltämättä. :)

Vierailija
448/516 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halla-aho myös todennut sosiaalitukien olevan yhteiskunnan luksustoimintoja. Itse olen ajatellut niiden olevan sitä varten, että työttömät, pienituloiset, köyhät ja heikoimmassa asemassa olevat pysyvät yhteiskunnassa kiinni.

Vierailija
449/516 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen. Mistä kuvittelet saavasi siivoojan tai lähihoitajan Helsinkiin töihin, jos ei ole asuntoa siellä? Että asuu 2h matkan päässä ja liikkuu julkisilla vai?

Vantaalta saa asuntoja joiden vuokraa siivoojallakin on varaa maksaa, ja työkatka kestää enintään tunnin. 

Vierailija
450/516 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko mode blokata ton vihapuhehullun?

Vierailija
451/516 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sinä vihapuhekommentteja ja -linkkejä postaava. Vaikka olenkin asioista samaa mieltä kanssasi, liiallinen spämmääminen ei auta vaan ärsyttää. Hillitse itsesi. Näistä asioista pitää voida puhua ilman, että joka toinen kommentti on copy-paste sinun näppikseltä.

Vierailija
452/516 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halla-aho myös todennut sosiaalitukien olevan yhteiskunnan luksustoimintoja. Itse olen ajatellut niiden olevan sitä varten, että työttömät, pienituloiset, köyhät ja heikoimmassa asemassa olevat pysyvät yhteiskunnassa kiinni.

Ulkomaiden varattomat olisi silti saanut jättää haalimatta.

Vierailija
453/516 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelualueen säännöt

herjaavat, rasistiset tai yksityiselämää loukkaavat viestit,

valheellista tietoa tai vihjauksia yksityishenkilöistä sisältävät viestit,

Selvästi hyvän tavan vastaisia voivat olla esimerkiksi seuraavanlaiset viestit:

asiattomuuksia,

vihapuhetta

sisältävät viestit.
Trollausta eli esimerkiksi tahallista yliärsyttämistä ja provosointia sisältävät viestit.(esim.työttömistä ja köyhistä).

https://www.vauva.fi/artikkeli/keskustelualueen-saannot

Myös spämmäys mitä harrastat on kiellettyä.

Vierailija
454/516 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko mode blokata ton vihapuhehullun? NIIN ETTÄ SÄ VOISIT JATKAA VIHAPUHETROLLAUSTA TÄSSÄKIN KETJUSSA! MENE TÖIHIN! TEET NÄITÄ VIHAKETJUJA TÄÄLLÄ JOKA PÄIVÄ AAMUSTA ILTAAN!

Hahaha, mitä hele? Nyt jollain keulii ja pahasti.

Vierailija
455/516 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän ne nykyisellään ovatkin luksusta. Isovanhempani asuivat toisen perheen kanssa samassa huoneessa, kun olivat nuorempia. Työtön sinkku voi nykyaikana asua yksin yksiössä pk-seudulla.

Vierailija
456/516 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko mode blokata ton vihapuhehullun?

Pitää yrittää ymmärtää, siellä on nyt jollain hapansilakalla iskenyt psykoosi normaaliakin pahemmin päälle.

Vierailija
457/516 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OLet myös rasisti s-kikkare! Kiihotutko siitä että lyöt lyötyjä ja potkit maassa makaavia!? Ilmeisesti koska tehtailet päivästä toiseen näitä työtön-köyhät solvausketjuja. Ja aamusta iltaan. Ei näy työt sulle maistuvan.

Tää ketju on yli vuoden vanha. Itse tuot sille näkyvyyttä spämmäämällä noita vihapuhejuttujasi.

Vierailija
458/516 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pääk. seudulla työttömän yksinasuvan vuokraraja on max. 700kk. ei sillä isoa tai hienoa asuntoa täällä saa. täytyy olla joku vanha ja hissitön talo jos sillä hinnalla asunnon saa keskustasta. purkukuntoinen lähinnä.

Sillä 700 eurolla saa jo vaikka Riihimäeltä neliön. Kauheen kaukana Helsingistä on joo.

riihimäellä on alempi max. vuokra. puhuin pääk. seudusta.

No tämä taas oli mun pointtini, että siellä Riihimäellä asuminen maksaa 300e kk eikä 700e kk, samankokoisessa asunnossa.

Kaikkien työttömienkö pitäisi asua Riihimäellä, vaikka heidän puolisonsa olisi töissä Helsingissä ja lasten koulutkin Helsingissä?

Uskokaa vain, työttömyys voi osua kenen tahansa kohdalle, samoin kuin työpaikan saanti. Eikä työtön aina ole lapseton sinkku. 

Vierailija
459/516 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen itse nopeasti laskettuna 12 täysin työkykyistä aikuista, jotka ovat sanoneet, etteivät ikinä aio mennä töihin. Ovat lupauksensa pitäneet, ikää heillä välillä 29-33 vuotta. Eivät siis halua tehdä töitä. Tuntuu tosi pahalta, kun itse asun 1500 asukkaan kunnassa, sillä ammatissani on yliopistokoulutuksesta huolimatta huono palkkaus, joten minulla ei ole rahaa asua isossa kaupungissa. Nämä 12 taas asuvat Tampereella, Turussa, Helsingissä, Espoossa ja Jyväskylässä todella mukavissa asunnoissa hyvillä paikoilla keskustassa tai keskustan lähellä.

Toimeentulotuen asumistuki on oikeasti iso, sillä saa kivan kämpän, varsinkin, jos maksaa vielä vähän perusosasta lisää vuokraa varten. Ei tunnu reilulta näin veronmaksajan näkökulmasta.

Ei ole reilua. Mutta joku tämän systeemin luonut. Ja verot on kyllä vähänkin isotuloisemmalla isot.

Mut hei! Ratkaisuhan on selvä. Jää työttömäksi. Sitten ilmeisesti saat sen unelma-asunnon, ja elämä hymyilee!

Vierailija
460/516 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko mode blokata ton vihapuhehullun? NIIN ETTÄ SÄ VOISIT JATKAA VIHAPUHETROLLAUSTA TÄSSÄKIN KETJUSSA! MENE TÖIHIN! TEET NÄITÄ VIHAKETJUJA TÄÄLLÄ JOKA PÄIVÄ AAMUSTA ILTAAN!

Samaa mieltä! Miksi joku saa sabotoida vapaasti koko keskusteluketjua?