Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen lapseton sisar neuvoo kasvatuksessa

Vierailija
09.07.2013 |

Miehelläni on sisar, noin viisikymppinen. Hänellä ei ole koskaan ollut lapsia. On mennyt naimisiin nelikymppisenä, joten luulisin, ettei hän ole niitä enää saanut, koska on kyllä lapsirakas.

Ongelma (?) on minulla se, että tuo sisar tietää lapsenhoidosta kaiken. Ehkä hän on lukenut jotain kirjallisuutta, mutta esim. hänen ammattinsa ei  mitenkään sivua lastenhoitoa tai -kasvatusta. Kokemukset lapsista jäävät minun ja mieheni kolmeen lapseen. Heistä vanhin on 6, nuorin vasta 9 kk. Sisarella on kyllä koiria, joista hän käyttää nimitystä "meidän pojat".

Tuo sisar puuttuu aivan kaikkeen, mitä lapsilleni teen tai olen tekemättä. Viikonloppuna oli anopin syntymäpäivät. Söimme ja joimme ja nautimme kesäpäivästä. Sisar vahti jokaisen lastemme suupalan ja kommentoi, mikä on terveellistä ja epäterveellistä. Mihin ruokaan voi tukehtua ja mikä ruoka ainoastaan sotkee vaatteet niin, että tahrat eivät irtoa ja hänen veljensä joutuu ostamaan lapsille uusia vaatteita.

Pienet lapset eivät saa istua hiekassa, koska he syövät sitä ja siihen voi olla naapurin koira pissannut. Isompi ei saa potkia palloa, koska se voi mennä autotielle. "Tätin täytyy vahtia, kun äitinne ei jaksa", hän totesi useamman kerran. Vieläkö taapero on vaipoissa, et kai enää imetä (vauva ei kasva!), eikö jo pitäisi opettaa kaikelle normiruualle, potalle, pyöräilemään, uimaan, lukemaan.

Oudointa on ,että hänen mielestään lapsella on "kausia", jolloin hän on juuri määrätynlainen. Kaudet liittyvät jollain lailla ikään, mutta minusta täysin epäloogisesti. "Miksi Liisalla on nyt tuo keräilykausi, kun se kuuluisi olla aikaisemmin/myöhemmmin?" , tämä siis esimerkki.

En halua hänen mieltänsä pahoittaa sanomalla, että anna olla, koska pidän hänestä muuten tosi paljon ihmisenä. En edes tiedä, miksi tämän aloituksen tein. Ehkä vain halusin kirjoittaa kaiken ulos ja ehkä kuulla, että jollain muulla voi olla samantapainen tilanne.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole kiitollinen että miehesi sisko antaa sulle ohjeita. Oliskin tuollaisia miehen siskoja. Itse ei välttämättä aina ymmärrä kaikkia kasvatukseen liittyviä asioita.

Vierailija
42/77 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 19:59"] 

Miten tämä edellinen viesti liittyy mihinkään??

[/quote]

Miten äitiys ylipäänsä liittyy siihen, osaako lastaan kasvattaa? Ei mitenkään. Joskus ne parhaimmat neuvot tulevat lapsettomilta. Pahiten lasta hoitaa väsähtänyt oma äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kaipaa lapsettomien kommentteja, neuvoja tai muutakaan vittuiluksi luettavaa niin jätäthän ystävällisesti myös vastapalveluna kertomatta lasten nukahtamisvaikeudet, uhmat, muut kiukuttelut, nirsoilut ruoan suhteen jne. Jos todella lapsettoman kommentit ovat niin arvottomia niin pidä murinat itselläsi, et voi olettaa että ystäväsi, siskosi, kälysi tmv kuuntelee sujuvasti sinun murheesi ottamatta niihin mitään kantaa tai yrittämättä tarjota sinulle apua tai omia ajatuksiaan. Ja hei aina kannattavinta on haukkua avuntarjoajat AV:lla eikä suinkaan puhua kasvotusten. Mutta tämän palstan ÄO:lla ei muuta voi edes olettaa.

Vierailija
44/77 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^ tuo ei siis ollut ap:lle vaan suurimmalle osalle tässä ketjussa kommentoineille.

Vierailija
45/77 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 19:56"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 17:46"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 17:22"]

Viittaamatta ap:n tilanteeseen, ihmetyttää taas tämän keskustelun perusteella miten lastenkasvatus on se maailman ainoa asia, mihin ei voi ottaa kantaa ilman omakohtaista kokemusta.

[/quote]

Besserwisserointi ihan missä aiheessa tahansa - josta ei ole itsellä mitään tietoa - on typerää ja antaa ihmisestä tyhmän vaikutelman.

[/quote]

No on tämä taas... en minä ainakaan ole ihmisenä enkä edes mielipiteiltäni muuttunut lasten myötä. Miten lasten kasvatuksesta puhuminen jotenkin vaatii äitiyden? Puhuttehan tekin hiilihydraateista ja rasvoista, ettekä silti ole elintarviketuottajia?

Kuvitteletteko te, että lasten kasvattamiseen tarvittava tieto jotenkin jalostuu sinne korvien väliin samaan aikaan, kun sitä lasta tungetaan emättimestä ulos? Mut hei, mähän synnytinkin sektiolla, ehkä siksi olenkin poikkeus? :-D

Tämä on kyllä av:ta niin parhaimmillaan... Otetaas tähän taas listaa av:n väitteistä, saa täydentää:

1) Sektio ei ole synnytys.

2) Joka ei imetä, on huono äiti ja vihaa lastaan.

3) Korvike on saatanasta.

4) Sokeri on saatanasta. Ja rusinat varsinkin kiellettyjä.

5) Lisäaineet ovat saatanasta. 

:-DDD Kiitos taas päivän nauruista, kuka tämän viimeisimmän kommentin sitten kirjoittikaan nenäkarvat väristen...

[/quote]

En ole sitä mieltä, että äitiys millään tavalla jalostaisi ihmisen tietämään kaiken ravitsemuksesta, lastenkasvatuksesta jne.

Mutta hei: opettele lukemaan. Vouhotuksesi osuu nimittäin täysin sivuun. Ap:n käly ei selvästi ymmärrä, mistä puhuu. Lisäksi hänellä EI ole myöskään ammatin tai koulutuksen tuomaa tietoa lastenkasvatuksesta, mikä olisi toinen vaihtoehto tietämyksen karttumiselle (omakohtaisen kokemuksen lisäksi).

Ja ap on ammatiltaan ravitsemusterapeutti, eli on aika hemmetin tyhmää mennä hänelle neuvomaan lasten ruokailuun liittyviä asioita.

ELI kyse oli tosiaan tyhmästä ja tietämättömästä besserwisseroinnista.

Vierailija
46/77 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 15:54"]

Nuo neuvojat on kyllä rasittavia... mulla taas on itselläni sisko, jolla ei ole lapsia, ja hän kyllä mieluusti touhuaa lasten kanssa, mutta on ihan järkyttävän ehdoton. Lapset eivät saisi olla mistään erimieltä, ja pitäisi totella ehdottomasti ilman mitään neuvotteluja. Lapset ovat siis 4- ja 2-vuotiaat, enkä ole jaksanut selittää, että uhmaikään kuuluu se uhmaaminenkin, ja pitäisi antaa vaihtoehtoja, joista lapsi sitten voi valita. Pientä diplomatiaa voisi  harjoittaa, eikä yrittää nujertaa lapsia ihan kokonaan... Toisaalta olen pohtinut, että sitten kun hän saa omia lapsia, huomaa ehkä, ettei kaikkea ja kaikkia voi komentaa hiljaiseksi ja toimimaan juuri kuten itse haluaa.

[/quote]

Tämän viestin kirjoittajalla ei kyllä ole mitään syytä tai oikeutta rutista siskonsa käytöksestä, jos ei ole itse jaksanut selittää uhmaikää lapsettomalle siskolleen.

Oma siskoni on lapseton, tykkää lapsista paljon ja hänen ystävillään on monella lapsia. Siskoni kertoilee minulle usein esim. ongelmatilanteissa miten hänen ystävänsä ovat vastaavissa tilanteissa toimineet. Minua ei häiritse se sitten yhtään, kun itselläni on yksi lapsi eikä kavereilla kauheasti lapsia niin on päinvastoin ihan kiva kuulla miten muut ovat vastaavia tilanteita hoitaneet ja niistä sitten voi itse muokata itselleen sopivan tavan tai pistää talteen vinkkejä.

Siskoni on mielestäni paras lapsenvahti mitä meillä on. Hän rakastaa lastamme, jaksaa touhuta (kun ei ole omia lapsia), tarjoaa apua useinkin ja kunnioittaa kasvatustapojamme. Kun olemme sopineet tiettyjä asioita lapsellemme esim. karkkipäivä on lauantai niin siskoni kunnioittaa sitä "turhankin tiukasti". Minua ei haittaa, jos lapsi saa silloin tällöin tädiltään nameja vaikkei lauantai olekaan mutta siskoni haluaa kunnioittaa meidän periaatteitamme. Vaikkei kaikki aina mene niinkuin itse tekisin, olen silti onnellinen että lapsella on rakastava läheinen. Lepertelyt vauvalle siitä että eikö maidon sijaan olisi kiva saada jotain muutakin murkinaa koin itse lähinnä jutusteluksi enkä neuvoiksi minulle, puhuimme muutenkin siitä miten kiva on sitten saada omalta kasvimaalta haetuista kasviksista tehdä soseita jne.

Lapsettomuus ei ole este vinkkien jakamiselle eikä äitien pidä ottaa kaikkia sanomisia vittuiluna tai edes neuvomisena. Suurin osa niistä lapsettomista ei todellakaan tarkoita sanomisillaan pahaa vaan aidosti yrittävät auttaa tai kertoa mitä ovat kuulleet. Ei ne nimittäin ne toisten äitienkään neuvot ole yhtään sen parempia, lapset kun ovat yksilöllisiä.

Ollaan onnellisia läheisistä ja iloisia siitä että muutkin kuin vanhemmat rakastavat lapsiamme.

Vierailija
47/77 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 14:05"]

[/quote]

Lapsettomuus ei ole este vinkkien jakamiselle eikä äitien pidä ottaa kaikkia sanomisia vittuiluna tai edes neuvomisena. Suurin osa niistä lapsettomista ei todellakaan tarkoita sanomisillaan pahaa vaan aidosti yrittävät auttaa tai kertoa mitä ovat kuulleet. Ei ne nimittäin ne toisten äitienkään neuvot ole yhtään sen parempia, lapset kun ovat yksilöllisiä.

Ollaan onnellisia läheisistä ja iloisia siitä että muutkin kuin vanhemmat rakastavat lapsiamme.

[/quote]

Joten jos minä autonomistajana haluan neuvoa autokorjaamolla asentajaa, se on ihan ok, eikä siitä saa asentaja hermostua, voihan minullakin olla hyviä mielipiteitä...?

Miksi äitiyttä ei arvosteta? Kuvitellaan, että kuka tahansa Miina ja Maija tietää samat asiat kuin vuosikausia lapsia 24/7 kasvattanut äiti, joten heillä on oikeus käydä neuvomaan typeriä, täysin seinästä reväistyjä kommentteja?

Ap:n kälyhän ei ole esittänyt neuvojaan mielipiteinä, vaan julistanut faktoina. Ap ei ollut häneltä pyytänyt neuvoja tai mielipiteitä, eikä kälyllä ole äitiyden vaihtoehtona myöskään koulutusta tai ammattia lastenhoitoalalta. Käly siis on täysin mutu-maallikko asiassa, mutta heittelee silti koko ajan besserwisserinä neuvojaan.

Minäkin otan ihan mielelläni kommentteja ja neuvoja vastaan, jos niissä on jotain järkeä. Arvioin niitä ja päätän hiljaa itsekseni, noudatanko vai en. Mutta jatkuva besserwisserointi on asia erikseen. Se on vaan.... hemmetin huonoa käytöstä.

(ohis)

Vierailija
48/77 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 14:14"]

[/quote]

[/quote]

Joten jos minä autonomistajana haluan neuvoa autokorjaamolla asentajaa, se on ihan ok, eikä siitä saa asentaja hermostua, voihan minullakin olla hyviä mielipiteitä...?

Miksi äitiyttä ei arvosteta? Kuvitellaan, että kuka tahansa Miina ja Maija tietää samat asiat kuin vuosikausia lapsia 24/7 kasvattanut äiti, joten heillä on oikeus käydä neuvomaan typeriä, täysin seinästä reväistyjä kommentteja?

Ap:n kälyhän ei ole esittänyt neuvojaan mielipiteinä, vaan julistanut faktoina. Ap ei ollut häneltä pyytänyt neuvoja tai mielipiteitä, eikä kälyllä ole äitiyden vaihtoehtona myöskään koulutusta tai ammattia lastenhoitoalalta. Käly siis on täysin mutu-maallikko asiassa, mutta heittelee silti koko ajan besserwisserinä neuvojaan.

Minäkin otan ihan mielelläni kommentteja ja neuvoja vastaan, jos niissä on jotain järkeä. Arvioin niitä ja päätän hiljaa itsekseni, noudatanko vai en. Mutta jatkuva besserwisserointi on asia erikseen. Se on vaan.... hemmetin huonoa käytöstä.

(ohis)

[/quote]

Ja paljon on kiinni myös omasta asenteesta. Asioiden ääneen toteaminen ei ole aina besserwisseröintiä ja USEIMMITEN taustalla on halu vilpittömästi auttaa tai tukea. Mutta meitä on moneksi, sinua ärsyttää jos lapseton puhuu lasten kasvatuksesta, minua ei koska en koe sitä arvosteluna ja tunnen läheiseni niin hyvin että tiedän ettei kyse ole vittuilusta tai pahansuopuudesta.

En ole väittänyt ettei äitiyttä arvosteta, päin vastoin. Osaltaan myös tukeminen (oli se sitten neuvomista tai hoitoapua tms taholta miltä hyvänsä) on äitiyden arvostamista. Kun olet 24/7 äiti niin onko se väärin jos joku ajattelee kuulleensa hyvän vinkin arjen helpottamiseen? Sinähän sen päätät sitten onko se teille sopiva keino vai ei.

Mutta toisilla on aina lasi puolityhjä, toisilla puolitäysi.

AP ei mielestäni anna sitä kuvaa että hänen kälynsä "julistaa totuuksia" tai besserwisseröi kokoajan ja kuten hän itsekin toteaa niin tietää ettei käly sitä pahalla tee.

Vierailija
49/77 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 15:04"]

[/quote]

[/quote]

(ohis)

[/quote]

Ja paljon on kiinni myös omasta asenteesta. Asioiden ääneen toteaminen ei ole aina besserwisseröintiä ja USEIMMITEN taustalla on halu vilpittömästi auttaa tai tukea. Mutta meitä on moneksi, sinua ärsyttää jos lapseton puhuu lasten kasvatuksesta, minua ei koska en koe sitä arvosteluna ja tunnen läheiseni niin hyvin että tiedän ettei kyse ole vittuilusta tai pahansuopuudesta.

En ole väittänyt ettei äitiyttä arvosteta, päin vastoin. Osaltaan myös tukeminen (oli se sitten neuvomista tai hoitoapua tms taholta miltä hyvänsä) on äitiyden arvostamista. Kun olet 24/7 äiti niin onko se väärin jos joku ajattelee kuulleensa hyvän vinkin arjen helpottamiseen? Sinähän sen päätät sitten onko se teille sopiva keino vai ei.

AP ei mielestäni anna sitä kuvaa että hänen kälynsä "julistaa totuuksia" tai besserwisseröi kokoajan ja kuten hän itsekin toteaa niin tietää ettei käly sitä pahalla tee.

[/quote]

Ei, ei minua ärsytä, jos lapseton puhuu lapsenkasvatuksesta neutraalisti, väittämättä asioita ja julistamatta omia mutujaan faktoina. Kyllä minä sen kestän, että joku kertoo näkemäänsä tai kuulemaansa, kunhan se asenne on fiksu ja keskusteleva.

Minä väitin, että sinä et oikein arvosta äitiyttä ja muutama muukaan tässä ketjussa. Miten ihmeessä vuosikausien ympärivuorokautinen kokemus on ilman muuta mutulla sivuutettavissa. Tähän viittasin sillä, että en ikinä kehtaisi mennä vaikka neuvomaan autonasentajaa, pelkällä auton ajamisen kokemuksella.

Kyllä ap nimenomaan sanoo, että kälyllä on koko ajan neuvoja tulossa suuvärkistä, ja vieläpä esimerkkien valossa ihan typeriä sellaisia.

Vierailija
50/77 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 15:09"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 15:04"]

[/quote]

[/quote]

(ohis)

[/quote]

[/quote]

Ei, ei minua ärsytä, jos lapseton puhuu lapsenkasvatuksesta neutraalisti, väittämättä asioita ja julistamatta omia mutujaan faktoina. Kyllä minä sen kestän, että joku kertoo näkemäänsä tai kuulemaansa, kunhan se asenne on fiksu ja keskusteleva.

Minä väitin, että sinä et oikein arvosta äitiyttä ja muutama muukaan tässä ketjussa. Miten ihmeessä vuosikausien ympärivuorokautinen kokemus on ilman muuta mutulla sivuutettavissa. Tähän viittasin sillä, että en ikinä kehtaisi mennä vaikka neuvomaan autonasentajaa, pelkällä auton ajamisen kokemuksella.

Kyllä ap nimenomaan sanoo, että kälyllä on koko ajan neuvoja tulossa suuvärkistä, ja vieläpä esimerkkien valossa ihan typeriä sellaisia.

[/quote]

Kyllä minä arvostan äitiyttä, mutta arvostan myös muita ihmisiä sekä halua auttaa. En ole väittänyt että "vuosikausien ympärivuorokautinen kokemus on ilman muuta mutulla sivuutettavissa" eikä kukaan muukaan tässä ketjussa. Se että pistää osan neuvoista ja vinkeistä talteen ja ehkä jopa hyödyntää niitä omassa äitiydessään ja lapsen kasvatuksessa/hoitamisessa ei tarkoita että äitiys siinä jotenkin vähenisi tai mitätöityisi.

Ikävä, jos sinun mielestäsi äitiys tai sen arvostaminen on kiinni siitä minkä verran ottaa vastaan muilta neuvoja, minulla se ei ole siitä kiinni - itsetuntoni kestää kyllä palautetta keneltä tahansa. Kun katson lastani, tiedän että olen tehnyt oikeita ratkaisuja, oli ne sitten omia keksintöjäni tai lapsettoman siskoni kavereiden lastenkasvatuksesta kuulemiani vinkkejä.

Vierailija
51/77 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi, joka tunnistaa itsensä tuosta neuvomisesta. Minulla on vasta vauva, mutta olen lukenut lastenhoito- ja kasvatuskirjoja sekä olen ammatiltani lapsiin erikoistunut lähihoitaja. Tiedän, että tuo neuvominen ärsyttää joitakuita, mutta en vaan voi sille mitään. Jos huomaan epäkohdan, haluan tuoda julki oman näkemykseni. Ja aika usein se on parempi/oikeampi/kätevämpi kuin tuon äidin. Minun veljeni vaimo on suuttunut minulle (ennen kuin sain oman vauvan) kerrottuani hänelle, mitä mieltä olen siitä, että vauvalle ei vaihdeta tarpeeksi usein vaippaa. Välimme eivät onneksi katkenneet kokonaan, mutta kireyttä on yhä havaittavissa. Pitäisi musitaa, että se lapsetonkin voi olla joskus oikeassa.

Vierailija
52/77 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 15:20"]

Täällä yksi, joka tunnistaa itsensä tuosta neuvomisesta. Minulla on vasta vauva, mutta olen lukenut lastenhoito- ja kasvatuskirjoja sekä olen ammatiltani lapsiin erikoistunut lähihoitaja. Tiedän, että tuo neuvominen ärsyttää joitakuita, mutta en vaan voi sille mitään. Jos huomaan epäkohdan, haluan tuoda julki oman näkemykseni. Ja aika usein se on parempi/oikeampi/kätevämpi kuin tuon äidin. Minun veljeni vaimo on suuttunut minulle (ennen kuin sain oman vauvan) kerrottuani hänelle, mitä mieltä olen siitä, että vauvalle ei vaihdeta tarpeeksi usein vaippaa. Välimme eivät onneksi katkenneet kokonaan, mutta kireyttä on yhä havaittavissa. Pitäisi musitaa, että se lapsetonkin voi olla joskus oikeassa.

[/quote]

Kuina usein vaippa sinusta pitää vaihtaa? Kuinka usein he vaihtoivat sen? Mitä haittaa harvasta vaihtovälistä oli?

No, sama se. Kyseisen kälyn neuvot nyt joka tapauksessa olivat aivan selvästi vääriä ja höhliä. Ei kai ole ihme, että se ärsyttää?

Vierailija
53/77 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta vaippa pitää vaihtaa silloin, kun vauva selvästi kärsii märästä vaipasta. Veljeni vaimo oli sitä mieltä, että määrätty määrä vaippoja/vrk pitää riittää, näin oli kuulemma neuvolassakin sanottu. En uskonut tuohon, mutta näin hän väitti. Ja ovathan vaipat kalliita, mutta elämä on.

Vierailija
54/77 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Sori nyt vaan mutta lapsiin erikoistunut lähihoitaja ei kyllä muakaan vakuuta. Ennemmin uskon sitä neuvolan terkkaa tai toista äitiä. Kuinka paljon olet lähihoitajana työskennellyt vauvojen kanssa?

Ennenkuin kukaan tulee sanomaan, olen siis itse myös lukion jälkeen opiskellut lähihoitajaksi, suuntana lapset ja nuoret. Nykyään olen lto. Väitän kyllä, että lh:n lyhyehköllä koulutuksella ei vauvojen hoidosta vielä tiedetä juuri maalaisjärkeä kummemmin. Taaperot ovat asia erikseen.

Vierailija
55/77 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usemmiten lapsettomat tietää asiat omasta mielestään paremmin kuin lasten vanhemmat.

Mutta ei vanhemmuus automaattisesti tee asioista paremmin tietävää äitiä tai isää. On monia vanhempia joiden ei olisi koskaan pitänyt antaa edes lisääntyä. On myös monia lapsettomia jotka tietävät ja osaavat paremmin kuin moni lapsellinen koska ovat voineet hoitaa lapsia paljonkin. Ei ole mitään yhtä totuutta.

Vierailija
56/77 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, lasten saaminen ei tee kenestäkään osaajaa. Tunnen aika monta täysin kädetöntä äitiä, joilla ei ole maalaisjärjen hiventäkään. Säälittää katsoa sivusta, kun lapsi pilataan järjettömällä kasvatuksella tai kasvatuksettomuudella. Lapsi ei voi valita vanhempiaan. :(

Vierailija
57/77 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomia tätejä sikiää siinä missä kasvatustaidottomia vanhempiakin. Ryntäileviä, kirkuvia, rähiseviä, kiroilevia, vaativia ja huonosti kasvatettuja lapsia riittää. Ikävää, että juopot, tupakoijat ja muut surkeat ihmiset saavat lapsia. Huom. En viittaa nyt tekstin kirjoittajaan, joka vaikuttaa fiksulta ihmiseltä.

Vierailija
58/77 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ero siinä muuten on, jos hypoteettisesti täysin samassa tilanteessa toinen äiti sanoisi että "sain lapseni nukahtamaan helpommin, kun vaihdoin iltamaidoin velliin" tai jos lapseton sanoisi että "ystäväni sai lapsensa nukahtamaan helpommin, kun vaihtoi lapsensa iltamaidon velliin"? Molemmissa tapauksissa kyse on äidin tekemästä ratkaisusta, kertoja on vain eri.

Vierailija
59/77 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 15:49"]

No minusta vaippa pitää vaihtaa silloin, kun vauva selvästi kärsii märästä vaipasta. Veljeni vaimo oli sitä mieltä, että määrätty määrä vaippoja/vrk pitää riittää, näin oli kuulemma neuvolassakin sanottu. En uskonut tuohon, mutta näin hän väitti. Ja ovathan vaipat kalliita, mutta elämä on.

[/quote]

Miten se vauvan kärsimys sinun mielestäsi näkyi?

Vierailija
60/77 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aivan minun yhdeltä kaverilta, kohta neljäkymmentä , lapseton sinkku. Tietää "kaiken " aina... hohhoijjaa, ärsyttää välillä niin että näen häntä ilman lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi