Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin huomasit tulleesi "vanhaksi"`?

Vierailija
01.08.2020 |

Milloin tai oikeastaan minkä ikäisenä tunsit, ettei kroppasi toimi enää "niinkuin ennen"?
Nivelet kolottaa, noustessa tai kyykkyyn mennessä ähkäiset, jne.. Kertokaa ihmeessä, koska itse koen kärsiväni näistä oireista ja olen vielä "nuori" (27v).

Kommentit (325)

Vierailija
141/325 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useita seikkoja. Ei kiinnosta juuri mikään, eikä välitä mitä muut ajattelee meikäläisestä. Tekee mieli laulaa. Kaikki hapan-imelä on parasta.  Matalapaine tuntuu polvissa. Näkee (lähes) kaikki 20-39 v. naiset todella kauniina.

Vierailija
142/325 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin olevani vanha silloin kun tajusin etten ole kuolematon.

Vielä ei kolota joten siihen en osaa sanoa.

Ikää 37v

Ihanko oikeasti et tiennyt jo lapsena tuota, vai tarkoititko, että tunsit itsesi vanhaksi suunnilleen 5-vuotiaana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/325 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joskus lähempänä 30v kun nukkumaan saa illalla mennä ajoissa, eikä "täydy" koska muuten on töissä täysin tööt.

Vierailija
144/325 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko tuossa kuuskyt ja risat kun ajatus ikuisuudesta alkoi tulla todellisemmaksi. Siihen asti luulee olevansa kuolematon.

Siinä toinen jälkeenjäänyt.

Vierailija
145/325 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täytin 61

Vierailija
146/325 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna ,kun huomasin ettei enää kiinnosta lähteä yökerhoihin, enkä jaksa juoda alkoholia. N38

Vierailija
147/325 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 48 mutta en koe itseäni mitenkään vanhaksi, koska sisäisesti en ole muuttunut ollenkaan. Joo, on ryppyjä ja helttaa ja menopaussimahaa ja läskiä kertyy herkästi, mutta ei sillä ole mitään merkitystä siihen miksi oloni koen kun vain olen, enkä mieti ulkonäköäni tai vaivojani yms. Tunnen itseni olennaisesti iättömäksi.

Vierailija
148/325 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

alamäkeeee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

alamäkeeee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun omat vanhemmat kuolee, sitten se muuttuu.

Tämä on niin totta. Minulla asia jysähti päähän 50+-ikäisenä. Huomasi, että täytyykin nyt itse alkaa hoitaa asioita, joita ei ole ikinä tarvinnut joitaa, joista ei ole ymmärtänyt mitään. Tajuaa, että on nyt itse sitä vanhinta sukupolvea. Sen rinnalla pikku rypyt ja kankeudet ovat aika vähäisiä ongelmia.

Mitä nämä tällaiset asiat on, joita vanhemmat hoiti vielä 5-kymppiselle?

Aivan ensiksi hautajaiset, perunkirjoitukset sun muut. Vastuun ottaminen metsätilan hoidosta. Kyllä vanhempani metsät hoitivat kuolemaansa saakka, eivätkä minulle opettaneet mitään. Vanhempieni talon remppa ja myyminen. Kinastelu muiden perillisten kanssa jäämistöstä. Kesämökin ja rannan hoito ja huolto.  Eihän nuoren, kaupunkiin muuttaneen ihmisen tarvinnut miettiä, mistä kohtaa pitäisi nyt metsää harventaa, tai milloin mökille on kutsuttava nuohooja tai ojien kaivaja. Nyt pitää oppia, vaikka jo itsekin vanhenee, eikä jaksaisi liikaa miettiä.

Mä jouduin kokemaan tämän kaiken 30- vuotiaana vanhempieni kuoltua. Sillä erotuksella että en tuntenut itseäni vanhaksi vaan orvoksi lapsiparaksi. Kesti hetken kun sai asiat hoidettua ja pääsi tasapainoon.

Sama täällä, olin ensimmäisellä kerralla toisen vanhempani kuollessa 27-vuotias. Tuntuu että en saanut viettää huoletonta nuoruutta vaan elämä on mennyt siitä eteenpäin pohtien asioita joita ihmiset tekevät 40-vuotiaina.

Vierailija
149/325 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä vuonna ,kun huomasin ettei enää kiinnosta lähteä yökerhoihin, enkä jaksa juoda alkoholia. N38

Mä koin näin ikävuodet 24-47, mutta nyt kiinnostaa ja jaksaa taas mennä. Viidenkympin villitys jee 💃🏻 Eli ei aina ole lopullista tuo kaikilla.

Vierailija
150/325 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tajusin pikkuhiljaa, että mua teititellään joka paikassa. Sellaisetkin, joiden ajattelin olevan saman ikäisiä kuin itse olen.

Vierailija
151/325 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

26v kirjoitti:

Siinä vaiheessa, kun polvillaan oleminen alkoi sattumaan polviin :D :(

Seuraava askel vanhuuteen on se, vaikka pääsisi kyykkyyn, ei pääse enää ylös ilman että sattuu.

Vierailija
152/325 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

32

Vierailija
153/325 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun hammaslääkärissä ei enää tehdä kuin poisto toimenpiteitä.

Noh, oppii kai näillä lopuilla joskus syömään.

Vierailija
154/325 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun märät unet ja kuivat pierut vaihtaa paikkaa.

Vierailija
155/325 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muut kieltää minulta tanssimisen ja kutsuvat keski-ikäiseksi. Ihmettelen kyllä jos olet vain 27 ja paikkoja särkee. 27 vai 28 taitaa olla se virallinen ikä kun alamäki alkaa tutkimusten mukaan.

Vierailija
156/325 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pääministerillä menee lujempaa kuin minulla, silloin on vaaaaaanha

Vierailija
157/325 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 45v alkoi aamut tuntua hieman kankeilta.

Vierailija
158/325 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun huomasin, ettei tv:ta tule kunnollista ohjelmaa. Ihmettelin, mitä nauramista Kummelissa oli. Juhlaohjelmassa Kummelit 30v oli yksi kohta, joka sai hymyilemään. Siinä Kahilainen pieraisi paljussa. Onneksi radiosta kuuluu Ylen Ykkönen ja Järviradio.

Vierailija
159/325 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman jo kasvoista huomaa, ettei ole ihan niin nuori enää (vaikka viimeksi viikko sitten kuulin, että "sinä se vaan kaunistut vuosi vuodelta"). Ehkä yleinen aikuisemman itsevarma olemus paikkaa pienet juonteet?

Mutta ei kolota, notkeus yms ennallaan, eli toimintakyvyssä ei vielä näy.

N41

Vierailija
160/325 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

NAL(sinkut palsta) kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhaksi en ole huomannut tulleeni, mutta havaittavia muutoksia (ainakin hormoonitoiminnassa ja aineenvaihdunnassa) tuli 35 v jälkeen. Syksyllä täytän 39.

Naisilla alkaa elämän syksy aika usein tuossa iässä ja se kestää vaihtuen hitaasti talveen kunnes routa kutsuu

Totta, nainen on kuin juhannusruusu, joka kukkii kauneimmillaan lyhyttäkin lyhyemmän hetken kunnes lakastuu nopeasti.

Ja sitten miehet ihmettelevät, miksi eivät saa nykyään naisia jotka mielummin pysyttelevät sinkkuina. Mitä nainen tekee miehellä, jolle nainen on vain kertakäyttöesine?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän