Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on lapsi/aikuinen, jolla "ei ole mitään tekemistä"?

Vierailija
04.07.2013 |

En ole koskaan ymmärtänyt näitä ihmisiä, joilla "ei ole mitään tekemistä". Mulla on aina ollut vaikka mitä tekemistä! Lapsenakin. Koskaan ei ollut sellainen olo, että olisi tylsää enkä tietäisi mitä tekisin. Aina oli useampikin leikki tai muu hauska juttu mielessä, mitä kokeilla.

Nyt aikuisena ihan sama juttu. Mulla olisi koko ajan vaikka mitä tekemistä: mansikoiden pakastus, siivotakin pitäisi, kirjaa voi lukea, auton pesu, voi mennä kävelylle, käydä naapurikaupungin museossa tai iltatorilla, ottaa kasvikirjan ja lähteä pusikoihin tunnistamaan kasveja. Näin kesällä,  jos ei mitään muuta keksi, voi aina mennä uimaan.

Ja eikös mulle tänään ja eilen soittanut kaksi eri kaveria, jotka nurkui, että kun he ei oikein keksi, mitä lomalla tekisivät. Häh? Millainen oikeasti on ihminen, jolla ei ole tekemistä?! Mä en voi ymmärtää.

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena on ollut tilanteita esim. töissä tai pidemmällä lomalla/vierailulla sukulaisissa ettei oikeasti ole ollut oikein mitään tekemistä. Kotiarjessa (lukuunottamatta pitkiä sairaslomia, jolloin kaikki haluamani oli kiellettyä) sellaista ei esiinny ja lapsena moista ei ollut koskaan.

Vierailija
2/81 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ei taatusti töissä ole hetkeä, ettei olisi mitään tekemistä. :) Olen opettaja ja puuhaa riittää koulussa liiankin kanssa. Mutta sopii minulle - olin joskus pari vuotta toimistotyössä ja se oli KAMALAA. Ihan liian hidastempoista minulle.

Jos olen pitkään jonkun luona kylässä, luen into piukkana heidän aikakauslehtiä, usein ne on sellaisia, joita ei itse tilaa/tule ostettua. Aina on oma kirja mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokainen tekemistä keksii. Mutta ne jotka valittaa että on tylsää, torppaavat aina ideansa ennen kuin antavat sille siivet. Tyyliin "ei oo rahaa", "en mä kuitenkaan jaksa", "siitä olis niin paljon vaivaa" jne. Ne ei vaan itse tajua tätä, vaan kuvittelevat, että eivät vaan keksi mitään. Koitapa ensi kerralla ehdottaa niille jotain, niin saat varmaan joka ehdotukseen jonkin selityksen, miksi se ei juuri nyt käy.

Vierailija
4/81 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lapsena tylsää, kun veljistäni se toiseksikin vanhin lähti kouluun ollessani nelivuotias. Minä tyttö opettelin lukemaan! Vaatimalla vaadin äitiäni opettamaan ja oli se äidillekin helppoa, kun sai (seurakunnan työntekijä) ottaa minut hautausmaan reunalle kiviaidalle kirjan kanssa istumaan. Päivähoito maaseudulla oli silloin pienituloiselle tuntematon käsite. Mummo hoiti aiemmin, mutta sairastuttuaan ei enää jaksanut. jos ei muuta keksi, voi sitä vaikka surffata täällä ja pelata pasianssia, ei mullakaan ole koskaan missään tekemisen puutetta. 

Vierailija
5/81 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee vaan ensimmäisenä ajatus, että sellasilta ihmisiltä puuttuu täysin mielikuvitus ja näin ollen kyky viihdyttää itseään.Tuskinpa osaavat käyttää maalaisjärkeäkään arkena tiukan paikan tullessa, jos pitäisi esim.joku probleema ratkaista.Tällaista olen ainakin tietyn tyyppisissä ihmisissä havainnut, että se sormi menee helposti suuhun. Meidän perheen sisaruksista ( 6 kpl ) en muista koskaan kenenkään valittaneen tekemättömyyttä. Itselläni näin aikuisiällä on tullu todettua, että monesti on ihan mukavaa olla tekemättä mitään. Nyt ollaan parhaillaan lomalla, ja tosi pehmosesti ollaan otettu tämä. Kyllä sitä kaupungissa taas ehtii kaiken aikatauluttamaan ja sovittamaan myös ommaa lommaa sinne kiireiden sekaan. Joku joskus sanoi mulle,että jos ei itseään pysty viihdyttämään,niin kuinka ihmeessä sitten muita?

Vierailija
6/81 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, jonka ei ole kokoajan pakko suorittaa:)

itse en valitettavasti ole sellainen, mutta tunnen heitä kyllä. Eikä tarkoita sitä, etteivätkö hoitaisi asioita.

Vierailija
7/81 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selainen joka karttelee tylsiä pakollisia hommia ;)

Vierailija
8/81 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 21:28"]

itse en valitettavasti ole sellainen, mutta tunnen heitä kyllä. Eikä tarkoita sitä, etteivätkö hoitaisi asioita.

[/quote]

Eip pidä paikkaansa. Ei sen tarvitse olla mikään vastakkainasettelu, että on suorittaja-tyypit jotka niska limassa juoksevat hoitamassa velvollisuuksiaan vs. rennosti ottavat, lungit tyypit.

Vierailija
9/81 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 21:39"]

[/quote]

Eip pidä paikkaansa. Ei sen tarvitse olla mikään vastakkainasettelu, että on suorittaja-tyypit jotka niska limassa juoksevat hoitamassa velvollisuuksiaan vs. rennosti ottavat, lungit tyypit.

[/quote]

Ei tarvitsekaan, en sellaista missään väittänytkään:)

Vierailija
10/81 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 21:43"]

[/quote]

[/quote]

Ei tarvitsekaan, en sellaista missään väittänytkään:)

[/quote]

Tosin eivät ole valittamassakaan, että ei ole tekemistä. Mutta osaavat välillä olla tekemättä mitään.

Vierailija
11/81 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Jatkan vielä, että on olemassa puuhakkaampia ihmisiä kuin toiset, jotka haluavat luoda elämäänsä sisältöä tekemisen kautta. Mutta on myös ihmisiä, joille se fyysinen aktiivisuus ei ole niin tärkeää, jolloin voi syntyä se harhakuva, että "aina mä jumitan tässä sohvalla", josta monesti seuraa se ajatus, että on tylsää/ei keksi tekemistä. Aktiivisemmat touhuavat vähän jotain koko ajan, jolloin niitä muistijälkiä on enemmän -> ei tule tunnetta, että teen "aina" tätä ja tää on tylsää. 

Vierailija
12/81 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juu, tokikin tekemistä on aina mutta joskus tekee ihan hyvää jättää tekemättä ja vain olla.

Vierailija
13/81 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis en tarkoita, etteikö olisi hyvä vaan olla ja ihmetellä. Teen minäkin sitä! Mutta ihmettelen noita ihmisiä, jotka marisee sitä, että heillä on tylsää ja koskaan ei keksi mitään tekemistä ja mitäs nyt tekisi... EI voi ymmärtää.

Vierailija
14/81 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt tismalleen samaa! 

Minusta tuntuu, että ko. ihmisillä ei ehkä ole paras mahdollinen mielikuvitus, eivätkä ehkä ole kovin luovia? Tai sitten ovat niitä, joiden pitäisi aina olla menossa johonkin, matkalle tai kylään tai jonnekkin? Mieluummin vaikka tavata itselle melko yhdentekeviä ihmisiä, kunhan vain ei tarvitse viihdyttää itseään.

Ainakin minun tuntemani "ei ole mitään tekemistä" -ihmiset ovat tosi ahkeria arjen tehtävissä. Ts. siivoavat usein, kaikki kaapitkin ovat aina tip top, lakanat vaihdetaan aina ajoissa, käyttämättömät tavarat nakataan heti pois jne. He harrastavat liikuntaa säännöllisesti samaan aikaan joka päivä/viikko, ohjelmoivat muutenkin päivänsä tarkkaan. Mutta sitten kun on niin siistiä, ettei voi oikein enää siivotakaan, lenkillä on jo käyty ja on vaikka lomapäivä, ei olekaan mitään tekemistä.

Minusta taas silloin juuri voi heittäytyä mihin tahansa ihanaan puuhaan, jota ei muulloin ehdi tehdä. Toisinaan voi  vaikka voi istuskella haaveilemassa, sekin on ihanaa. Minulla on mieluumminkin aina sellainen tunne, että tekemistä on melkein liikaa.

Mutta meitä on moneksi.

Vierailija
15/81 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kuvalehdessä oli juttu tästä. Siinä haettiin sitä että ihmisen pitäisi sietää tyhjyyttä ja opetella olemaan sinut itsensä kanssa. 

Vierailija
16/81 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-ikäisenä ennen mopokortin saantia mulla oli useinkin tuollainen olo. Asuin 15km päässä kaupungista (pikkukaupunki), julkinen liikenne oli olematon ja omat ystävät olivat myös kaikki siellä 15km päässä. Harrastin kyllä paljon (musiikkia ja liikuntaa useammalla tavalla) ja luinkin hurjasti, mutta kyllä iltaisin ja loma-aikoina silti tuli monesti tekemisenpuute.

Asia korjaantui tosiaan mopokortin saamisen jälkeen, kun pääsin kulkemaan vapaammin, mutta siihen asti valitin vanhemmilleni vähän liiankin usein "ei oo mitään tekemistä". Onneksi tuosta on jo yli kymmenen vuotta aikaa, sillä oli kyllä todella turhauttava tunne varsinkin jatkuvasti kärsittynä.

Vierailija
17/81 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan te rupeatte keksimään tekemistä ihmisille, jotka valittavat, ettei heillä ole tekemistä. Heillä on vain tarve hieman nureksia elämäänsä. Eivät he kaipaa teidän neuvojanne. 

Tämä on ihan samanlainen ilmiö, kun esimerkiksi nainen kertoo esimerkiksi miehelle, kuinka surkea päivä hänellä oli töissä, kun tapahtui sitä ja sitten tapahtui tätä. Mies ratkaisukeskeisenä rupeaa sitten ratkaisemaan naisen ongelmaa. Ilahtuuko nainen tästä...? No, ei! Hän suuttuu ihan hirveästi, koska mies ei taaskaan kuunnellut häntä, kun hän halusi kertoa tunteistaan.  

Minulla lapset ovat nureksineet, kuinka on tylsää eikä ole mitään tekemistä. Olen tuumannut, että sitten sinun pitää olla tekemättä mitään. Ja asia on sillä poissa päiväjärjestyksestä. 

Vierailija
18/81 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina ihmetellyt ihmisiä, jotka haukkuvat työtttömiä tyyliin "ei aikakaan kuluisi kattoo syljeskellä ja sohvalla maaten..." hetkinen, mitä näin saamaton ja mielikuvitukseton ihminen tekee työkseen, jos ei osaa ajatella että työttömän voi tehdä muutakin? Itse kun olin työttömän opiskelin kansalaisopistossa vaikka mitä, hain kirjastosta kielikursseja, tein käsitöitä hyväntekeväisyyteen, lenkkeilin kesällä ja hiihdin talvella, luin paljon, täyttelin sanaristikoita ja sudokuja, leivoin, tein normaalia useammin suursiivouksia ja otin kirpparilooseja - sekä luonnollisesti käytin paljon aikaa työn hakuun. Kyllä se työnhaku vie aikaa, kun täyttelee avoimia hakemuksia eri firmoille netin kautta ja etsii avoimia paikkoja, samoin etsin sopivia kursseja. 

Vierailija
19/81 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

--jäi pois, että avoin hakemus ts. niiden ahkera täyttely toi työpaikan :). 19. 

Vierailija
20/81 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 21:58"]

Olen miettinyt tismalleen samaa! 

Minusta tuntuu, että ko. ihmisillä ei ehkä ole paras mahdollinen mielikuvitus, eivätkä ehkä ole kovin luovia? Tai sitten ovat niitä, joiden pitäisi aina olla menossa johonkin, matkalle tai kylään tai jonnekkin? Mieluummin vaikka tavata itselle melko yhdentekeviä ihmisiä, kunhan vain ei tarvitse viihdyttää itseään.

Ainakin minun tuntemani "ei ole mitään tekemistä" -ihmiset ovat tosi ahkeria arjen tehtävissä. Ts. siivoavat usein, kaikki kaapitkin ovat aina tip top, lakanat vaihdetaan aina ajoissa, käyttämättömät tavarat nakataan heti pois jne. He harrastavat liikuntaa säännöllisesti samaan aikaan joka päivä/viikko, ohjelmoivat muutenkin päivänsä tarkkaan. Mutta sitten kun on niin siistiä, ettei voi oikein enää siivotakaan, lenkillä on jo käyty ja on vaikka lomapäivä, ei olekaan mitään tekemistä.

Minusta taas silloin juuri voi heittäytyä mihin tahansa ihanaan puuhaan, jota ei muulloin ehdi tehdä. Toisinaan voi  vaikka voi istuskella haaveilemassa, sekin on ihanaa. Minulla on mieluumminkin aina sellainen tunne, että tekemistä on melkein liikaa.

Mutta meitä on moneksi.

[/quote]

Tämä on kyllä totta. Nämä ihmiset eivät kuitenkaan voi vaikkapa katsoa televisiota tai täytellä sanaristikoita tai lukea romaania, koska se on heidän mielestään laiskottelua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän