Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielenterveysongelma vai jokin sairaus?

Vierailija
19.07.2013 |

Olen nyt puolisen vuotta ravannut lääkärissä hyvä ettei viikon välein jos jaksatte lukea tarinani olisin kiitollinen koska oireeni häiritsevät jokapäivästä elämääni nykyään.ja lääkärit melkein nauravat ulos. Haluaisin saada itseni takaisin.

Oireet viimeisen puolen vuoden takaa:

-lisälyönnit tuntuu kuin rinnasta hyppäisi sydän ulos, rytmihäiriöt, korkea leposyke 90

- kuristuksen tunne kurkussa kuin närästys polttelee vähän.

-oikean silmän takana paineen tunne, sama pupilli hieman toista välillä isompi.

-kipeät vihlasut rintakehällä ja  kyljessä

-käsien jalkojen kasvojen puutuminen.

- epätodellinen olo huimaus

-tähtiä silmissä näköhäiriöitä

-paniikki oireita

-kuoleman pelko ja sekoamisen pelko kun mitään ei löydy ja vointi on outo näistä syistä myös ahdistus suuri.

-kylmät varpaat ja kädet ajoittain.

-elohiiri silmässä usein, myös jaloissa

-reidet ja jalat tuntuu raskailta esim. hetken kyykkymisen jälkeen ovat tulessa kuten maitohapoilla.

-muistiongelmat

ai niin olen nainen 30v , kolmen lapsen äiti, nuorimmainen 3v joka valvottanut pahasta 10kk koliikista lähtien. vieläkin.  oireet alkoivat keskenmenon jälkeen. joudun tehdä pitkiä työpäiviä istuma-asennossa. stressiä on paljon.

Tutkittu on kilpirauhaset, sydämen ekg, ultra ja rasitusekg, verikokeita paljon joissa trombosyytit verenhyytymisarvot koholla 420 , röntgattu keuhkot.

saan tosiaan ahdistuskohtauksia ja pelkään että saan jonkun kohtauksen tai sekoan kun ajattelen koko ajan mikä minua vaivaa..

entinen aurinko, nykyinen pilvi.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt hieronnassa? Kaikki nuo oireesi sopivat lihaksiston pahaan jännitystilaan!

Vierailija
2/68 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana tulee mieleen että olet ylirasittunut ja sairastunut paniikkihäiriöön. Trombosyytit voi olla koholla esim. anemian vuoksi ja tulehdussairauksien yhteydessä. Jos kokeissa ei oikein mitään löydy, ja muutenkin, suosittelisin sinulle vaikka lyhyttäkin terapiaa ja työelämässä vauhdin hidastamista. Oikeastaan kaikki oireesi selittyvät paniikkihäiriöllä ja stressillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuo on todennäköisesti paniikkikohtauksia, mahdollisesti yleistyneenä ahdistushäiriöksi. Kaikki oireet sopii siihen. Myls se, etttä stressi laukaisee ja pahentaa. 

Kohtauksia voio hallita erilaisilla tekniikoilla tai sit voi saada rauhoittavia tai beetasalpaajia. Hallinta olisi parasta, sillä noi lääkkeet ei välttämättä estä ongelmaa pahenemasta ja läkkeen tarvettalidänstymästä.hallinnan opetteluun monet tarvitsevat käyttäytymisterapiaa.

Vierailija
4/68 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaatko, että oireet pahenevat jossain tietyssä paikassa (kotona, työpaikalla) ja helpottavat, kun olet sieltä pois? Saattaisi olla myös sisäilmaongelmia (homeen tai kemikaalien aiheuttamia).

Vierailija
5/68 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kiitos, olen käynyt n. 3viikon välein, mutta siitä ei tunnu olevan apua. kävin myös viikko sitten kiropraktikolla joka kertoi kyllä mun olevan kuin rautakanki. ja työasento on oikeasti todella huono näpertämistyötä kun teen.

Osaako joku suositella jotain tähän?

Vierailija
6/68 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvastaako kysymys ihmisten asenteita?`MielenterveysONGELMA vai sairaus? Ikäänkuin mielenterveys"ongelmissa" ei olisi oikeista sairauksista kyse.

Vierailija
7/68 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet ylirasittunut ja tarkkailet itseäsi liikaa

Vierailija
8/68 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, kovasti tsemmpiä sinulle! Itse olen myös kolmen äiti, naimisissa, vähän yli 30-vuotias. Voin sanoa, että oireesi kuulostavat tosiaan siltä, että olet pahasti stressaantunt ja ehkä sulla saattaa olla myös paniikkihäiriö. Itselläni todettiin paniikkihäiriö noin 10 vuotta sitten ja voin kyllä todeta, että oireesi ovat hyvin samankaltaisia, joita minulla on ollut huonoina aikoina! Sinuna varaisin ajan psykiatriselle sairaanhoitajalle (neuvolan kautta varmaan pääsee) tai sitten jopa yksityiselle psykiatrille. Tsemppiä ja hyvää kesää!

Vierailija
9/68 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/68 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

paniikkihäiriötä ja ahdistuneisuutta

Vierailija
11/68 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoittaa vielä. Huomaan että päivän aikana saattaa olla välillä ihan hyväkin olo, mutta suurimmaksi osaksi voin huonosti ja oireet häiritsevät niin että keskittyminen muuhun on vaikeaa, myös työssäkäynti tuntuu raskaalta, mutta se on pakollista. Olen huomannut kyllä myös että pelkään saavani kohtauksen kun olen yksin lasten kanssa ja mietin mitä jos minulle sattuu jotain kuinka lasten käy. Haluaisimme vielä yhden lapsen, mutta nyt tuntuu että vointini on niin huono että lapsihaaveet on jäissä. Odotan vain että saisin itseni takaisin.

Vierailija
12/68 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvälaatuinen kasvain aivolisäkkeessä? Prolaktinoma?

http://en.wikipedia.org/wiki/Prolactinoma

Vierailija
13/68 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 22:31"]

Hei kiitos, olen käynyt n. 3viikon välein, mutta siitä ei tunnu olevan apua. kävin myös viikko sitten kiropraktikolla joka kertoi kyllä mun olevan kuin rautakanki. ja työasento on oikeasti todella huono näpertämistyötä kun teen.

Osaako joku suositella jotain tähän?

[/quote]

Tarkoittanet tuota hierontaa? Suosittelen, että otat akupunktiota ja hierontaa vähintäin kerran viikossa! Kolmen viikon välein tehtävä hoito ei auta; liian harvoin. Pahoja tilanteita hoidetaan aluksi jopa kahdesti viikossa.

Työergonomia on ehdottomasti saavtava kuntoon samoin kuin tyyny ja patja syytä tarkistaa.

Tuollainen jumitila on vuosien aikaansaannos eli sen aukeaminenkin kestää helposti 2-6 kk.

Lisäksi oireistoon voi lisätä mm tinnityksen, korvien soimisen, leuan naksunnan, oksentaminen, yleinen pahoinvoinnin tunne, näkökentän kaventuminen, nivelsäryt, epämääräiset säryt kehossa.

t. fyssari

Vierailija
14/68 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuit kohtauksesta... Mitä oireita sulle silloin tulee ja kauanko kohtaus suunnilleen kestää?

Vierailija
15/68 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpaine, onko normaali, onko ylipainoa?

Vierailija
16/68 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymykseni oli väärä ongelma tarkoitin sairaus myös siinä. -Ap

Miten sinä kolmen lapsen äiti pääsit eroon näistä oireista.? Tekeekö paniikkihäiriö oikeasti näin karmean epäötodellisen olon. Voiko paniikkihäiriö tehdä hulluksi. anteeksi tyhmät kysymykset.

Vierailija
17/68 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta ihmeessä olet sairastunut, paniikkihäiriö ja uupumus. Apua kehiin ja pian!

Vierailija
18/68 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP vastaa oikeastaan pelkään sydänkohtausta ettei sydän jatka lisälyönnin jälkeen. tai että silmissä sumenee kokonaan.

kun oireita tulee kestävät ne heti monta tuntia sitten voi esim olla muutaman tunnin aika ok kunnes taas on epätodellinen olo.

huolestuttavat päivän aikana monet asiat, kuten paineen tunne silmässä jalkojen puutuminen tai rasituksessa väsyminen

olen myös itse ms-tautia pelännyt.

pää on magneettikuvattu 6 vuotta sitten, tosin eihän se tarkoita ettei nyt olisi mitään.

Kiitos fyssarille hyvästä infosta..

Vierailija
19/68 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta tuo oireyhtymä. Itse monensorttisen sairashistorian (sekä mielen että kehon suhteen) läpikäyneenä ja nykyään terveenä voin vain sanoa että tähystysten, mielenterveyslääkkeiden ja psykoterapian jälkeen sain itse syvintä apua vaihtoehtoisista hoidoista kuten homeopatiasta. Tärkeintä saada psyyke kuntoon, kroppa seuraa sitten perässä. Joku toinen voi saada apua toisaalta, itsellä tämä auttoi.

Vierailija
20/68 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sydämen ekgstä selvisi yleiskunnon huonontuminen. verenpaineet on välillä ollut matalat välillä vähän koholla. heittelevät paljon, mutta pysyvät kuitenkin suht normirajoissa. painoa on kertynyt 6-7kiloa vuodessa ylimääräistä kun en ole kerennyt liikkumaan ollenkaan. nyt 160cm 65kg

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan