"Aika monesta asiasta voi tinkiä lomalla, mutta hiusten harjaaminen kuuluu perustarpeisiin."
Oletko samaa mieltä?
Itse en, kun en käytännössä koskaan harjaa hiuksiani.
Kommentit (20)
Pitäisi vähän tietää kontekstia, että voisi ottaa kantaa.
Minulla on kihartuvat hiukset, joten harjaan ne ainoastaan ennen pesua.
Nyt kiinnostaa millainen loma on kyseessä, jos tätä pitää edes miettiä pystyykö harjaamaan hiukset vai ei. 😀
Vierailija kirjoitti:
Nyt kiinnostaa millainen loma on kyseessä, jos tätä pitää edes miettiä pystyykö harjaamaan hiukset vai ei. 😀
Sellainen joka tehdään mahdollisimman vähillä matkatavaroilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen samaa mieltä, hiusten harjaaminen on siinä määrin "perustarve", ettei ilman hiusharjaa kannata reissuun lähteä, vaikka jokusen gramman painossa säästäisikin. Riippuu tietysti hiustyypistä ja kaikesta, mutta itse en välitä olla röllipeikko.
Sanni16kerava kirjoitti:
Hiukset voi myös leikata pois, tai antaa rehottaa, ei se ole mikään perustarve.
Esim. Syöminen ja juominen on perustarpeita.
Onko hiukset rehottavat, jos niitä ei harjaa?
suomalaisen naisen tyyliin kuuluu "luolameislook" muualla naiset laittaa hiukset kiinni. sitä kutsutaan kampaukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen samaa mieltä, hiusten harjaaminen on siinä määrin "perustarve", ettei ilman hiusharjaa kannata reissuun lähteä, vaikka jokusen gramman painossa säästäisikin. Riippuu tietysti hiustyypistä ja kaikesta, mutta itse en välitä olla röllipeikko.
Ihmeen paljon hiusdonitsit sun muut tuntuu painavan kun katsoo katu kuvaa.
Minä olisin kyllä vastannut "pillu" kun perustarpeita kysytään. Tukka olla sekaisin.
Riippuu varmasti hiuksista, mutta ainakin omani menevät takkuun ja alkavat tuntua epämiellyttäviltä, jos en harjaa niitä. Eipä kyllä koskaan ole matkoilla tullut sellaista ongelmaa, ettei hiusharja olisi mahtunut mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmasti hiuksista, mutta ainakin omani menevät takkuun ja alkavat tuntua epämiellyttäviltä, jos en harjaa niitä. Eipä kyllä koskaan ole matkoilla tullut sellaista ongelmaa, ettei hiusharja olisi mahtunut mukaan.
Millä tavalla epämiellyttäviltä?
On vaikea kuvitella mitään sellaista matkaa, ettei edes pienikokoista harjaa mahtuisi mukaan.
Muutin juuri ulkomaille. Mukana on shampoo ja hammastahna, sekä pieni taskukampa. Aika huonot neuvot tuossa jutussa jos minimalismi on tavoite.
Vierailija kirjoitti:
On vaikea kuvitella mitään sellaista matkaa, ettei edes pienikokoista harjaa mahtuisi mukaan.
Vaellus on ainakin sellainen, että MITÄÄN ylimääräistä ei pakata mukaan.
Perustarve se ei ole, tuskin henki on harjaamisesta kiinni.
Mutta mulla on sellanen kokoontaittuva reissuharja. Mun hiustyypille ihan riittävä, mutta paksummilla ja pidemmillä ei varmaan toimi. Ite pärjäisin vaikka harvapiikkisellä kammalla.
No, ei se hiusten harjaaminen nyt mikään perustarve ole, mutta jos mä en harjaa hiuksiani, niin kyllä ne ovat ihan perkeleellisessä takussa, joten pakkaan kyllä hiusharjan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on melko pitkät hiukset ja pidän niitä melkein aina ponnarilla, paitsi nukkuessani. Jos ne takkuuntuvat, niin ne eivät mene kivasti ja tasaisesti ponnarille, vaan siitä tulee jotenkin epätasapainoinen, ja jossain kohdin päänahkaa tuntuu vetoa, ja toisissa kohdin roikkuu ärsyttävästi löysiä hiuksia. Tuntuu myös siltä, että päänahka hengittää huonosti, jos hiukset ovat takussa, ja lopulta päänahkaa alkaa kutittaa.
Joo, varmasti ongelmat olisi vältettävissä myös siten, jos päänahan iho olisi ylipäänsä paremmassa kunnossa, mutta näillä mennään. Säännöllinen pesu ja harjaus ovat osoittautuneet riittävän toimiviksi ja pienen vaivan ratkaisuiksi.
Kampa painaa ehkä gramman ja ei käytännössä vie ollenkaan tilaa. Jos ei siis jostain syystä ihan harjaa mahdu mukaan (vaikka niitäkin on kyllä tosi pieniä), niin kukaan ei voi väittää etteikö kampa mahtuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on melko pitkät hiukset ja pidän niitä melkein aina ponnarilla, paitsi nukkuessani. Jos ne takkuuntuvat, niin ne eivät mene kivasti ja tasaisesti ponnarille, vaan siitä tulee jotenkin epätasapainoinen, ja jossain kohdin päänahkaa tuntuu vetoa, ja toisissa kohdin roikkuu ärsyttävästi löysiä hiuksia. Tuntuu myös siltä, että päänahka hengittää huonosti, jos hiukset ovat takussa, ja lopulta päänahkaa alkaa kutittaa.
Joo, varmasti ongelmat olisi vältettävissä myös siten, jos päänahan iho olisi ylipäänsä paremmassa kunnossa, mutta näillä mennään. Säännöllinen pesu ja harjaus ovat osoittautuneet riittävän toimiviksi ja pienen vaivan ratkaisuiksi.
Ei mulla ainakaan ehdi hiukset edes mennä takkuun, kun pesen ne lähes päivittäin.
Hiukset voi myös leikata pois, tai antaa rehottaa, ei se ole mikään perustarve.
Esim. Syöminen ja juominen on perustarpeita.