Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutus, retkahtaminen ja paino

Vierailija
30.07.2020 |

Mietin että miten saan tsempattua itseni taas tämän yli. Alkuviikosta retkahdin ja söin yhtenä päivänä 2 pientä leivosta joista tuli yhteensä 600 ylimääräistä kilokaloria, seuraavana päivänä söin 2 pientä suklaavanukasta joista tuli vähän noin 300 ylimääräistä kilokaloria. En siis laske yleisesti ottaen kaloreita mutta syön kaloritietoisesti ja yritän syödä lähtökohtaisesti vähemmän energiatiheää ruokaa jotta saan kyllä kunnolla vatsan täyteen. Mutta noista kahdesta retkahtamisesta välittömästi paino nousi kilolla eikä ole laskenut takaisin.

Olen neljän kilon päässä tavoitepainostani joten isosta urakasta ei ole kyse. Kuitenkin tuntuu ihan älyttömän masentavalle etten varmaan pysty enää ikinä syömään mitään herkkuja. Harrastan tällä hetkellä joka päivä vähintään tunnin liikuntaa ja pidän yhden viikottaisen vapaapäivän. En tiedä pystynkö lisäämään enää kulutustani liikuntaa lisäämälläkään kun en halua että mikään paikka menee rikki. En ole koskaan ennen laihduttanut niin varmaan siksi tuntuu hankalalle.

Mitä ajatuksia herättää?

Kommentit (118)

Vierailija
1/118 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herättää ajatuksen, että tuo sinun stressaaminen asiassa vaikuttaa hormonitasapainoon ja sitä kautta myös kiloihin. Hurja ajatus, että "ei enää ikinä herkkuja". Kyllä kaikkea voi kohtuudella syödä, vai onko elämän tarkoitus olla ikuista kilvoittelua?

Vierailija
2/118 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herättää ajatuksen, että tuo sinun stressaaminen asiassa vaikuttaa hormonitasapainoon ja sitä kautta myös kiloihin. Hurja ajatus, että "ei enää ikinä herkkuja". Kyllä kaikkea voi kohtuudella syödä, vai onko elämän tarkoitus olla ikuista kilvoittelua?

Niin. Kyllä minä toivon että laihtumisen jälkeen voisin pitää herkkupäivän viikossa ja syödä välillä vaikka ylimääräisen pullan tai kaksikin. En olisi ikinä arvannut että laihtuminen voi olla näin vaikeaa. Eipä tässä ole vasta kuin kuukausi kiristelyä takana ja pää meinaa jo hajota :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/118 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa söisit energiatiheää ravintorikasta ruokaa sopivasti, etkä energiaköyhää ruokaa vatsaa täyteen. Loppuu turhat mieliteot.

Vatsa täysi ei tarkoita samaa kuin kylläisyys.

Vierailija
4/118 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

900 ylimääräisestä kalorista ei liho kiloa. Lopeta tuo sairaalloinen vahtiminen. Syö terveellisesti, käy kerran viikossa vaa'alla, äläkä stressaa muutamasta kilosta.

Vierailija
5/118 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy harvemmin vaa'alla. Paino vaihtelee paljon. Itse olin lomalla viikon ja söin ihan mitä sattuu, paino nousi 3 kiloa. Kun punnitsin itseni viikon päästä, kaikki reissukilot olivat pudonneet vaikka en muuttanut laihdutustapaani mitenkään.

Välillä pidän tietoisesti taukoja laihduttamisesta, pyrin että paino siis pysyy välillä paikallaan. Mikä kiire tässä on. Liiallisella kyttäämisellä saa itsensä vain masentuneeksi.

Vierailija
6/118 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa söisit energiatiheää ravintorikasta ruokaa sopivasti, etkä energiaköyhää ruokaa vatsaa täyteen. Loppuu turhat mieliteot.

Ravintorikasta ruokaa ensisijaisesti pyrin syömään, suurin osa ruokavaliosta erilaisia vihanneksia, juureksia, marjoja jne. Sitten joka aterialle joku proteiinin lähde, esimerkiksi maustamatonta jugurttia, rahkaa, härkistä, linssejä jne. Ja esimerkiksi jotain täysjyväviljaa. Jos en saa oikeasti tunnetta että vatsa on täysi tuntuu ettei nälkä lähde ollenkaan ja jotain energiatiheää voin mättää vaikka kuinka eikä siinä ole mitään järkeä sitten... 

Vierailija
7/118 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

900 ylimääräisestä kalorista ei liho kiloa. Lopeta tuo sairaalloinen vahtiminen. Syö terveellisesti, käy kerran viikossa vaa'alla, äläkä stressaa muutamasta kilosta.

No kummallisesti se paino pompsahti heti herkuttelun jälkeen ylöspäin. 

Vierailija
8/118 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy harvemmin vaa'alla. Paino vaihtelee paljon. Itse olin lomalla viikon ja söin ihan mitä sattuu, paino nousi 3 kiloa. Kun punnitsin itseni viikon päästä, kaikki reissukilot olivat pudonneet vaikka en muuttanut laihdutustapaani mitenkään.

Välillä pidän tietoisesti taukoja laihduttamisesta, pyrin että paino siis pysyy välillä paikallaan. Mikä kiire tässä on. Liiallisella kyttäämisellä saa itsensä vain masentuneeksi.

Onko paljonkin urakkaa edessä? Itse laskin että ihan järkevällä aikataululla nuo viimeiset 4 kg pitäisi saada pois. Mikään näännyttäminen tms ei kiinnosta. 

Vierailija
9/118 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin sairaalloinen vahtiminen? Monet ikänsä normaalipainoisina pysyvät punnitevat itsensä säännöllisesti tai muutoin kontrolloivat että heti korjausliike jos vaikka housut alkaa kiristämään. 

Vierailija
10/118 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintorikasta ruokaa ensisijaisesti pyrin syömään, suurin osa ruokavaliosta erilaisia vihanneksia, juureksia, marjoja jne. Sitten joka aterialle joku proteiinin lähde, esimerkiksi maustamatonta jugurttia, rahkaa, härkistä, linssejä jne. Ja esimerkiksi jotain täysjyväviljaa. Jos en saa oikeasti tunnetta että vatsa on täysi tuntuu ettei nälkä lähde ollenkaan ja jotain energiatiheää voin mättää vaikka kuinka eikä siinä ole mitään järkeä sitten... 

Jos nälkä lähtee vasta kun vatsa on täysi, on ruuassa vika. Ja nälkä ja mieliteot tulee hetken päästä.  Muuta ruuan koostumusta sellaiseksi, että tulet kylläiseksi vähällä määrällä. Sellaista ruokaa ei edes pysty liikaa syömään, toisin kuin vähäkalorista, josta et tule kylläiseksi, vaikka söisit ämpärillisen.

Vierailija
11/118 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on nesteturvotusta, ei läskiä.

Vierailija
12/118 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo muutamat kilot on usein vaikeita. Itse olen tehnyt niin, että olen kovalla parin viikon nälkäkuurilla (esim. Nutrilett tai ketokarppaus vähillä kaloreilla) hoitanut kilot pois, ja sen jälkeen ei tarvi enää kuin ylläpitää tulosta.

Vierailija
13/118 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko paljonkin urakkaa edessä? Itse laskin että ihan järkevällä aikataululla nuo viimeiset 4 kg pitäisi saada pois. Mikään näännyttäminen tms ei kiinnosta. 

25 kiloa pudotettavaa, 15 on lähtenyt. En itsekään harrasta näännyttämistä lainkaan, syön kun on nälkä ja pyrin pitämään annoskoot kohtuullisina. Liikun kylläkin melko paljon.

Herkkuja menee mutta harvemmin, käyn ravintolassakin silloin tällöin mutta silti vaan paino putoaa. Jos syön jotain epäterveellistä, paino nousee hetkellisesti ja yleensä silloin en laihdu sen viikon aikana. Punnitsen itseni päivittäin mutta merkkaan sen ylös kännykkään vain kerran viikossa samana päivänä.

Vierailija
14/118 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Apuaaa! Join 2 litraa vettä ja lihoin heti 2 kiloa! Miten saan pois!!!!?"

Vierailija
15/118 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveästi näytät syövän hiilareita, rasvasta puolestaan ei ollut mitään mainintaa. Ei ihmekään, jos tulee mielitekoja.

Vierailija
16/118 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveästi näytät syövän hiilareita, rasvasta puolestaan ei ollut mitään mainintaa. Ei ihmekään, jos tulee mielitekoja.

Vierailija
17/118 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo muutamat kilot on usein vaikeita. Itse olen tehnyt niin, että olen kovalla parin viikon nälkäkuurilla (esim. Nutrilett tai ketokarppaus vähillä kaloreilla) hoitanut kilot pois, ja sen jälkeen ei tarvi enää kuin ylläpitää tulosta.

Eikö tällaisella menetelmällä menetä ensisijaisesti lihaksia? 

Vierailija
18/118 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopii toivoa... Toki voi olla jotain PMS turvotustakin, kun sitä aina välillä tulee. Pitää vaan sinnillä jatkaa ja katsoa missä mennään parin viikon päästä, vieläkö killuu mukana. 

Vierailija
19/118 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopii toivoa... Toki voi olla jotain PMS turvotustakin, kun sitä aina välillä tulee. Pitää vaan sinnillä jatkaa ja katsoa missä mennään parin viikon päästä, vieläkö killuu mukana. 

Ok, jatkat sinnillä, vaikka helpommalla pääsisit tekemällä muutoksia ruokasi sisältöön. 

Vierailija
20/118 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, jatkat sinnillä, vaikka helpommalla pääsisit tekemällä muutoksia ruokasi sisältöön. 

Enhän minä tässä ole edes mitenkään kovin yksityiskohtaisesti kertonut mitä olen yleensä syönyt, lähinnä nuo retkahdukset. Niistä ei todellakaan koostu päivittäinen ruokavalioni eikä edes viikottainen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän