Parisuhteessa (mies ei tarjoa kotonaan ruokaa)
Eli, kun olen hänen luonaan, hän saattaa syödä, mutta jättää kysymättä tahdonko jotain? Olen monta kertaa tuonut omia aterioita nyt mukaan, koska tajusin, ettei hän tarjoa koskaan mitään jääkaapistaan
.
(tietää myös, että olen ollut huono syömään stressin takia, eikä koskaan sano että nyt tehdään sulle ruokaa yms.)
Olen myös ollut yötä, eikä syödä koskaan aamupalaa. Hän ei kysy tahdonko jotain. (ei usein kyllä itsekään ole sitten syönyt).. Mitä mieltä, onko epäkohteliasta, vai odotanko liikoja?
Kommentit (94)
Kokemusta on tuollaisista, eipä siinä "koulutus" taida auttaa, vaikka nyt ruokailut järjestykseen tulisikin niin kyllä se näkyy muissakin asioissa ettei kulje ihan täysillä.
Etkohan mun entisen fwb-miehen kanssa. Kutsui aina viikonlopun viettoon, teki ruokaa eikä tarjonnut. Itse tuli aina ruokapöytääni kuola suusta valuen. Kerran sanoin asiasta ja korvat luimussa antoi lautasen eteen. Syyllistävästi sanoi että joutuu nyt viikolla tekemään ruokaa kun se ei riitä lounaaksi joka päivä. Sama tyyppi pyöräili parikymmentä kilsaa alennusmaidon takia. 😬
Ei tuota millään selitä paremminpäin. Itse olisin lopettanut jutun ekan illan aikana.
ihan av-mammoilta pitää kysyä? mitä maksat ruoista kun menet kylään lokkeilemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarjoatko sinä miehelle ruokaa, kun olette luonasi? Jos tarjoat, mies on moukka. Jos et, olette molemmat....
On käynyt mun luona kerran, ja kokkasin hyvät sapuskat hänelle. Myös kun olen hänen luonaan, olen tuonut ruoka-aineita mitä voitaisiin tehdä yhdessä. Arvaatko mitä tapahtui mun ruoka-aineille? Homehtui kaapissa, vaikka kuinka muistutin. Toin omia ruokia itselleni, ja kun söin ja hän ei syönyt kysyin heti, että etkö syö? sun pitää myös syödä ja että haluaisitko tätä samaa mitä mulla on? sitten minä kokkasin hänelle omaa ruokaani (wokkia). Hän sanoi itse näin, että ''tästä huomaan että välität minusta.'' En voi sanoa samaa hänestä..
ap
No mikset sanonut tuota viimeistä lausetta ääneen? Sanopa seuraavalla kerralla kun syö että tässä se välittäminen näkyy.
Ehkäpä hänelle merkitseekin vain se että sinä välität hänestä, vaikka hän ei välitä sinusta.
ja mammat nielee. maailman matalin äo taitaa löytyä tällä palstalla
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos juttelisit sen miehen kanssa etkä spekuloisi tuntemattomien kanssa nettifoorumilla? Mikä siinä kommunikoinnissa on naisille niin vaikeaa? Avaa se suu ja päästä sieltä sanoja ulos niin että mies kuulee ne. Kysy suoraan. Ei ole r-a-k-e-t-t-i-t-i-e-d-e-t-t-ä.
No miten tuollaisen asian sit ottaa esille? Mikset anna mulle ruokaa? :D
Olen sitä mieltä, että jos syö itse/valmistaa ruokaa, niin myös seurustelukumppanin huomioiminen on itsesään selvä asia. Jos se ei sitä ole, niin turha olettaa, että mies myöhemminkään parisuhteessa muuttuisi empatiakykyisemmäksi. Sitäpaitsi olisi todella nöyryyttävää joutua nostamaan tällainen asia keskustelun kohteeksi. Ennemmin lopettaisin tapailun. Paljon tuossa ei menetä.
Vierailija kirjoitti:
No mitä jos ottaisit samat tavat käyttöön sinun kodissasi ja katsoisit miten mies reakoi?
Jos syötte esim karkkia niin ahmiiko mies kaikki herkullisimmat karkit vai kysyykö mistä katkeista pidät ja huolehtii että sinulle riittää lemppareitasi? Entä television katselu, huomioiko mies sinun toiveitasi siihen mitä katsotaan? Entä ajankäyttö jos olette viikonloppuna yhdessä niin haluaako mies että tehdään hänelle mieluisia asioita vai huolehtiiko että sinäkin nautit tehtävistä asioista? Entä seksissä kiinnostaako kummankin nautinto vai pelkästään oma?
Eli miettiisn yleisellä tasolla osaako mies ottaa toisen huomioon vai kiinnostaako vain oma napa ja oma ilo.
Jos muutenkin kiinnostunut vain omasta nautinnosta lopettaisin suhteen. Jos muuten ok niin juttelisin miehen kanssa siitä että miten ajattelee ruokailut kun ollaan yhdessä tosien asunnolla jne.
Kyllä hän välillä on huomioonottavainen. Seksissä puhuu kauniisti, kuinka tahtoo että nautin myös. Mutta, kun olen puhunut, että tahtoisin että tehdään muitakin asioita kuin seksi, ja tahtoisin romantiikkaa, ei hän ole paljoa tikkua ristiin laittanut. Eli siltä saralta hän ei ole ollenkaan huomioonottavainen. Minä vein hänet ulos kanssani pitämään hauskaa ja kerroin että kaipaan tällaista. Ei hän ole tehnyt näiden asioiden eteen oikeastaan mitään..
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun mulla oli pahin stressi syömättömyys ja hän tiesi sen, niin erittäin harvoin kysyi multa olenko syönyt. Kerroin myös että oli pahasti huipannut (en tajunnut silloin syytä) ja hän vain totesi, että se johtuu siitä kun olet aliravittu. Tämänkään jälkeen ei edes kysynyt otanko jotain tai vaatinut että mun pitää syödä jotain. Ja tiedän, että kys.henkilö on tarjonnut muille ruokaa. Kerrankin kun oltiin hänen luonaan (hänen hyvä ystävä, joka ei ollut syönyt hyvin) ja minä, niin kun alkoi itse syömään niin antoi myös tuolle ystävälleen jotain naposteltavaa!
ap
Ja siis ei oltu tuolloin vielä parisuhteessa. Tuo oli yksi asia mistä pidin hänessä.. Huomioonottavaisuus.
Vaikka silloin minä jäin yksin ilman mitään naposteltavaa, heh.
ap
Mies olettaa aikuisen ihmisen osaavan itse ruokkia itsensä. Jos olet aiemmin kieltäytynyt tai ei ole maistunut niin se olettaa, että syöt kyllä sit kun on nälkä.
Yritätkö siis tehdä itsestäsi holhouksen alaista vai kuinka et osaa hoitaa omia syömisiäsi?
Miehillä ei ole semmoista luonnollista huolenpito viettiä kun naisilla,en tajua mitä haet. Etkö osaa puhua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarjoatko sinä miehelle ruokaa, kun olette luonasi? Jos tarjoat, mies on moukka. Jos et, olette molemmat....
On käynyt mun luona kerran, ja kokkasin hyvät sapuskat hänelle. Myös kun olen hänen luonaan, olen tuonut ruoka-aineita mitä voitaisiin tehdä yhdessä. Arvaatko mitä tapahtui mun ruoka-aineille? Homehtui kaapissa, vaikka kuinka muistutin. Toin omia ruokia itselleni, ja kun söin ja hän ei syönyt kysyin heti, että etkö syö? sun pitää myös syödä ja että haluaisitko tätä samaa mitä mulla on? sitten minä kokkasin hänelle omaa ruokaani (wokkia). Hän sanoi itse näin, että ''tästä huomaan että välität minusta.'' En voi sanoa samaa hänestä..
ap
Voi voi, vaikeeta on. Lopettakaa jo, ei se tuosta parane.
Vierailija kirjoitti:
Etkohan mun entisen fwb-miehen kanssa. Kutsui aina viikonlopun viettoon, teki ruokaa eikä tarjonnut. Itse tuli aina ruokapöytääni kuola suusta valuen. Kerran sanoin asiasta ja korvat luimussa antoi lautasen eteen. Syyllistävästi sanoi että joutuu nyt viikolla tekemään ruokaa kun se ei riitä lounaaksi joka päivä. Sama tyyppi pyöräili parikymmentä kilsaa alennusmaidon takia. 😬
Miksi tuollainen törppö oli edes panosuhteen arvoinen? Yök.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos juttelisit sen miehen kanssa etkä spekuloisi tuntemattomien kanssa nettifoorumilla? Mikä siinä kommunikoinnissa on naisille niin vaikeaa? Avaa se suu ja päästä sieltä sanoja ulos niin että mies kuulee ne. Kysy suoraan. Ei ole r-a-k-e-t-t-i-t-i-e-d-e-t-t-ä.
Olen sitä mieltä, että jos syö itse/valmistaa ruokaa, niin myös seurustelukumppanin huomioiminen on itsesään selvä asia. Jos se ei sitä ole, niin turha olettaa, että mies myöhemminkään parisuhteessa muuttuisi empatiakykyisemmäksi. Sitäpaitsi olisi todella nöyryyttävää joutua nostamaan tällainen asia keskustelun kohteeksi. Ennemmin lopettaisin tapailun. Paljon tuossa ei menetä.
Ihan vialla kysymällä mitä sulla on jääkaapissa, mitä me tehdään tänään ruuaksi.
Jos aapee on aiemmin kieltäytynyt syömästä niin tuputtaako se pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun mulla oli pahin stressi syömättömyys ja hän tiesi sen, niin erittäin harvoin kysyi multa olenko syönyt. Kerroin myös että oli pahasti huipannut (en tajunnut silloin syytä) ja hän vain totesi, että se johtuu siitä kun olet aliravittu. Tämänkään jälkeen ei edes kysynyt otanko jotain tai vaatinut että mun pitää syödä jotain. Ja tiedän, että kys.henkilö on tarjonnut muille ruokaa. Kerrankin kun oltiin hänen luonaan (hänen hyvä ystävä, joka ei ollut syönyt hyvin) ja minä, niin kun alkoi itse syömään niin antoi myös tuolle ystävälleen jotain naposteltavaa!
ap
Ja siis ei oltu tuolloin vielä parisuhteessa. Tuo oli yksi asia mistä pidin hänessä.. Huomioonottavaisuus.
Vaikka silloin minä jäin yksin ilman mitään naposteltavaa, heh.
ap
Mies olettaa aikuisen ihmisen osaavan itse ruokkia itsensä. Jos olet aiemmin kieltäytynyt tai ei ole maistunut niin se olettaa, että syöt kyllä sit kun on nälkä.
Yritätkö siis tehdä itsestäsi holhouksen alaista vai kuinka et osaa hoitaa omia syömisiäsi?
Miehillä ei ole semmoista luonnollista huolenpito viettiä kun naisilla,en tajua mitä haet. Etkö osaa puhua?
Usko pois olen vihjaillut. Kerran sanoin, että kai mä sit tuon omat ruoat mukaan kun ei sulla ole mulle mitään. Kerran hän sanoi, että hankkisi minulle ruokakassillisen ruokaa omaan kotiini (koska olin hänen ''takiaa'' käyttänyt rahaa johonkin, ja koki syyllisyyttä) Sanoin että ei tarvitse! Ja jos haluat, niin osta luoksesi jotain mitä voin syödä kanssasi. Ei koskaan tehnyt elettäkään. Ja olen kyllä vihjaillut ruoka juttuja, mutta koska ei ota niistä kiinni niin minkäs sille. Kerran kyllä kutsui minut syömään äitilleen, missä teki ruokaa. Oli hienoa, mutta silti asia vaivaa minua.
ap
Jösses ja haloo!
Normaali ihminen ymmärtää tarjota ruokaa myös kumppanilleen tämän ollessa hänen luonaan.
Ruokaa voi myös tehdä yhdessä. Ja sopia kuka tuo mitäkin ruoka-ainetta tullessaan.
Ellei näistä asioista voi ääneen puhua, ei juuri kannata sitten puhua mistään muustakaan.
Vierailija kirjoitti:
ap
Jahas taidatkin tehdä tuosta syömisongelmastasi numeroa kun oletat että miehen pitäisi holhota sinun syömisiäsi.
Onhan tämä provo, onhan?
Alkoipa aamukahvi maistumaan paremmalta. Vinkaisin vain ja mies kiikutti sen käteen. Itsekeskeinen pässi on hänkin, mutta sinun ukkosi on Zorg-planeetalta.
Miehelläni on vahva taipumus tiskata vain omat astiansa ja olettaa, että minä tiskaan muiden astiat, vaikka hän lähtisi pöydästä samaan aikaan heidän kanssaan. Minkäänlainen passaaminen oli häneltä oletettuna kauhistus, vaikka myönsi, miten mukavaa ja hyödyllistäkin on itse saada kuppi käteen ja ruoka eteen sillointällöin. Silti liittyi vapauspuolueeseen heti jos minä kehtasin olettaa vastavuoroisuuden vallitsevan.
Koska teemme töitä yhdessä, lopulta hänen on ollut pakko myöntää, että kaikki se aika jonka hän säästää minun passaamisestani, on suoraan pois hänen firmansa tuloksesta. Kun niin iso osa huushollin pyörittämisestä on tehokkaampaa yhteistyössä kuin erikseen tehden. Plus että jos olen alakuloinen, se on tehosta pois. Tietysti torainen akka työt tekee tässäkin, joten suututettuna olen tehokkain, mutta seuraavat päivät meneekin sitten migreenissä. Joten, jopa omanapainen mies voi oppia yhteistyötä, jos lehmä vain lypsää paremmin hyvinhoidettuna.
Mene nainen itsetuntokurssille ja laita ukko kurileirille. Tai siis, vaihda. Ei taida tuo tuosta kehittyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että jos syö itse/valmistaa ruokaa, niin myös seurustelukumppanin huomioiminen on itsesään selvä asia. Jos se ei sitä ole, niin turha olettaa, että mies myöhemminkään parisuhteessa muuttuisi empatiakykyisemmäksi. Sitäpaitsi olisi todella nöyryyttävää joutua nostamaan tällainen asia keskustelun kohteeksi. Ennemmin lopettaisin tapailun. Paljon tuossa ei menetä.Ihan vialla kysymällä mitä sulla on jääkaapissa, mitä me tehdään tänään ruuaksi.
Jos aapee on aiemmin kieltäytynyt syömästä niin tuputtaako se pitäisi?
Ihan selkeästi olet yksi näistä miehistä ja lukemisen/ymmärryskykysi on juurikin tuota luokkaa.
Missään ap ei ole tuonut esille että olisi kieltäytynyt ruoasta. Päinvastoin on tuonut ruoka-aineita joita tehdä yhdessä, ja vihjaillut asiasta.
Tuntuu kovin vaikealta, oudolta ja sekavalta suhteelta. Joko kommunikointinne on heikkoa tai ette vaan ymmärrä toisianne.
Mies tuntuu tosi törpöltä tai on joku käsityshäiriö hänellä.
Ihan kuin puhuisitte toisillenne puutaheinää.
Olet joko liian kiltti tai et ole tottunut olemaan toisenlaisten miesten kanssa. Tai sitten, anteeksi vaan, olette outoja molemmat.
Kun mies ei jaa tollaista perustarvetta kumppanin kanssa kuin syöminen, luulisi miehen tekevän ratkaisun teon sinulle helpoksi.
Kaiken lisäksi syöminen on muutakin kuin tarpeen tyydyttämistä. Se on myös kokemuksen jakamista ja mahdollisuus luoda tilanne, missä kumpikin voi yhteisellä aterialla kertoa asioistaan yms.