Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parisuhteessa (mies ei tarjoa kotonaan ruokaa)

Vierailija
29.07.2020 |

Eli, kun olen hänen luonaan, hän saattaa syödä, mutta jättää kysymättä tahdonko jotain? Olen monta kertaa tuonut omia aterioita nyt mukaan, koska tajusin, ettei hän tarjoa koskaan mitään jääkaapistaan
.
(tietää myös, että olen ollut huono syömään stressin takia, eikä koskaan sano että nyt tehdään sulle ruokaa yms.)

Olen myös ollut yötä, eikä syödä koskaan aamupalaa. Hän ei kysy tahdonko jotain. (ei usein kyllä itsekään ole sitten syönyt).. Mitä mieltä, onko epäkohteliasta, vai odotanko liikoja?

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oletan, että mies jonka kanssa seurustelen tajuaa määrätyt tavat ja osaa olla kohtelias. Oletan, että hänen kanssaan voi myös suoraan puhua normaaleista asioista.

En opettele tottumaan hänen kökköihin tapoihinsa tai opettamaan aikuista ihmistä.

Aikuisen miehen "opettaminen" on seikka joka saa kiinnostukseni ja vetovoiman häneen loppumaan heti alkuunsa.

Minun mittakaavassani en seurustelisi noin vaikean tyypin kanssa. Tosin olen itsekin sellainen, että en vihjaile vaan saan suuni auki. Kysyn jos on epäselvää ja tarkennan jos on tarvetta. Tuollaista tilannetta ei minulle tulisi, ehkä sen yhden kerran.

Sen kerran jälkeen joko poistuisin tai tilanne selkenisi.

Vierailija
82/94 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mutta kuulostaa lapselliselta. Jos on muuten hyvä mies niin otat vain puheeksi ja sillä selvä.

Ehkä hän ajattelee että aikuisena tiedät itse milloin haluat syödä ja kunnioittaa sua sen verran ettei ala tuputtamaan ruokaa kuin lapselle koska sulla kerran on ongelma sen syömisen kanssa!

Teet kärpäsestä härkäsen eikä mies varmaan edes tiedä että on ongelma.

Mitä ihmettä selität? Tuossa ei ole järjen hiventä. Luin tuon kolmesti enkä ymmärrä, miten joku voi ajatella noin.

No onpa outoa jos et ymmärrä.

Ap:lle syöminen stressin aikaan on ongelma. Ehkä mies ajattelee ettei stressaa lisää ja tuputa ruokaa, olettaa aikuisen ihmisen tietävän koska on nälkä.

Onhan hän jo huomauttanut syömättömyydestä tulevan ongelmia eli on ajatellut asiaa. Ei monikaan mies uskalla ottaa naisten syömisasioihin kantaa joten ehkä on todennut että parempi olla ottamatta asiaa esille missään muodossa.

En sano etteikö se voisi olla epäkohteliasta mutta siihen voi olla noinkin yksinkertainen selitys.

Mä en taadäs ymmärrä sitä miksi täällä niin moni loukkaantuu tästä asiasta. Ihmiset tekevät todella paljon asioita eivätkä ymmärrä että se loukka ehkä toista.

Esimerkiksi sinä saatoit tylyllä kirjoitustavalla loukata mua mutta et vaan ymmärrä sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on suorastaan epänormaalin mölli, käytöstavaton, mistään mitään ymmärtämätön. Alhainen älykkyysosamäärä tai vastaavaa. Ja ap on hänen kanssaan.... ei hyvää päivää sentään. Tämä oli masentava ketju

Vierailija
84/94 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei tarjoa sinulle ruokaa mutta kaverinsa ruokki - vaikka sinäkin olit paikalla. Hyvin tarkka että hänen ja sinun ruokasi/juomasi ovat erillään. Ei vie sinua ulos, sen sijaan sinä sait hänet kerran raahattua. Mutta sängyssä on huomaavainen.

Kuulostaa siltä, että panostat suhteeseen (vaikka vihjailu ei avointa kommunikaatiota varsinaisesti ole) ja yrität, mies ei.

Vähän eli aika paljonkin vaikuttaa siltä, että mies ei välitä sinusta muuta kuin petiseurana. Jätä ja etsi joku, joka arvostaa sinua eikä ole tuollainen kylmä mölli.

Vierailija
85/94 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä kummallisia parisuhteita ja vielä niissä kipristelette vuosikausia. Nyt heti kissa pöydälle ja asia esille. Jos mies kieltäytyy yhteisruokailuista niin missään tapauksessa kivijalka pidemmälle suhteelle ei ole kestävää materiaalia.

Vierailija
86/94 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihan av-mammoilta pitää kysyä? mitä maksat ruoista kun menet kylään lokkeilemaan? 

No esim. minä matkustin 50- 70 kilometriä miesten luokse, ja maksoin kulut itse. Sillä rahalla, tai puolikkaalla siitä olisi ruokaa saanut, mutta nämä lokkimiehet vaativat ostamaan kaiken itse. Edes vessapaperia ei tarjottu.

Ja miten sitä kaapille menee kun siellä ei ole mitään. Mies hakee itselleen ruokaa, ja syö ihsn pokkana katsellessasi, kauppaan joku 8 km niin hae siinä sitten itse.

Minä tarjoan vieraallekin. Vaikken itse syö kuin kerran päivässä. Ei ole mitään niin noloa kuin vieras joka on nälissään.

Vierailija
87/94 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te ette hyvät naiset sano sille miehelle SUORAAN mitä haluatte tai kysy suoraan asioita? Ikinä ei ole mulla miesten kanssa ollut mitään ongelmia kun kysyn kysyttäväni ja sanon mitä tarkotan. Joskus vastaus ei miellytä mutta ainakaan ei tarvii arvailla.

Vierailija
88/94 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei ole koskaan yli 20 vuoden parisuhteen aikana sanonut minulle, että minun pitää syödä. Hän olettaa, että olen aikuinen ihminen ja pidän itse itsestäni huolta ja syön käskemättä.

Ehkä miehen exät on olleet aikuisia?

Vierailija
89/94 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lapsuudessa tuollainen kaveri. Jos hengailtiin hänen luona niin ihan vaan itselleen keitteli esim. nuudelit ja sit kun oli jo syömässä tai jo syönyt niin kysyy "ai nii oisitsä halunnu kans". Jep jep. Tosi usein kysyi viel kylään ja sit ku tuun ni alkaa ite syömään vaan ja ite sit istun ja kattelen seiniä ja sit taas kun on jo tyyliin kaiken syönyt niin kysyy oisitsä halunnu, hups miten en tajunnu kysyä hih hih.

Joo ei ole tää enää mun ystäväpiirissä näin aikuisena😁. Tuo ruokailutilanne muutenkin kuvasto aika hyvin meidän välistä ihmissuhdetta.

Eli ap, siirry vaan seuraavaan. Ei kukaan oikeesti unohda sitä yhtä ja ainutta ihmistä jonka kanssa siinä hetkessä jakaa seinät, että hups vaan unohtui. Ei vaan yksinkertaisesti halua sulle ruokaa tarjota, väliäkö sillä miksi. Ei kivaa seuraa.

Vierailija
90/94 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun mulla oli pahin stressi syömättömyys ja hän tiesi sen, niin erittäin harvoin kysyi multa olenko syönyt. Kerroin myös että oli pahasti huipannut (en tajunnut silloin syytä) ja hän vain totesi, että se johtuu siitä kun olet aliravittu. Tämänkään jälkeen ei edes kysynyt otanko jotain tai vaatinut että mun pitää syödä jotain. Ja tiedän, että kys.henkilö on tarjonnut muille ruokaa. Kerrankin kun oltiin hänen luonaan (hänen hyvä ystävä, joka ei ollut syönyt hyvin) ja minä, niin kun alkoi itse syömään niin antoi myös tuolle ystävälleen jotain naposteltavaa!

ap

Ja siis ei oltu tuolloin vielä parisuhteessa. Tuo oli yksi asia mistä pidin hänessä.. Huomioonottavaisuus.

Vaikka silloin minä jäin yksin ilman mitään naposteltavaa, heh.

ap

Mies olettaa aikuisen ihmisen osaavan itse ruokkia itsensä. Jos olet aiemmin kieltäytynyt tai ei ole maistunut niin se olettaa, että syöt kyllä sit kun on nälkä.

Yritätkö siis tehdä itsestäsi holhouksen alaista vai kuinka et osaa hoitaa omia syömisiäsi?

Miehillä ei ole semmoista luonnollista huolenpito viettiä kun naisilla,en tajua mitä haet. Etkö osaa puhua?

Usko pois olen vihjaillut. Kerran sanoin, että kai mä sit tuon omat ruoat mukaan kun ei sulla ole mulle mitään. Kerran hän sanoi, että hankkisi minulle ruokakassillisen ruokaa omaan kotiini (koska olin hänen ''takiaa'' käyttänyt rahaa johonkin, ja koki syyllisyyttä) Sanoin että ei tarvitse! Ja jos haluat, niin osta luoksesi jotain mitä voin syödä kanssasi. Ei koskaan tehnyt elettäkään. Ja olen kyllä vihjaillut ruoka juttuja, mutta koska ei ota niistä kiinni niin minkäs sille. Kerran kyllä kutsui minut syömään äitilleen, missä teki ruokaa. Oli hienoa, mutta silti asia vaivaa minua.

ap

Lopeta se vihjailu ja sano suoraan, että on todella epäkohteliasta olla tarjoamatta ruokaa kun olet kylässä ja näet nälkää miehen luona. Kysy että eikö mies tajua, vai eikö välitä.

Itse olisin kyllä jo jättänyt, ei ole puolisomateriaalia tuo mies muutenkaan kertomasi perusteella.

Vierailija
91/94 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos juttelisit sen miehen kanssa etkä spekuloisi tuntemattomien kanssa nettifoorumilla? Mikä siinä kommunikoinnissa on naisille niin vaikeaa? Avaa se suu ja päästä sieltä sanoja ulos niin että mies kuulee ne. Kysy suoraan. Ei ole r-a-k-e-t-t-i-t-i-e-d-e-t-t-ä.

No miten tuollaisen asian sit ottaa esille? Mikset anna mulle ruokaa? :D

Olen sitä mieltä, että jos syö itse/valmistaa ruokaa, niin myös seurustelukumppanin huomioiminen on itsesään selvä asia. Jos se ei sitä ole, niin turha olettaa, että mies myöhemminkään parisuhteessa muuttuisi empatiakykyisemmäksi. Sitäpaitsi olisi todella nöyryyttävää joutua nostamaan tällainen asia keskustelun kohteeksi. Ennemmin lopettaisin tapailun. Paljon tuossa ei menetä.

Ihan vialla kysymällä mitä sulla on jääkaapissa, mitä me tehdään tänään ruuaksi.

Jos aapee on aiemmin kieltäytynyt syömästä niin tuputtaako se pitäisi?

Ihan selkeästi olet yksi näistä miehistä ja lukemisen/ymmärryskykysi on juurikin tuota luokkaa.

Missään ap ei ole tuonut esille että olisi kieltäytynyt ruoasta. Päinvastoin on tuonut ruoka-aineita joita tehdä yhdessä, ja vihjaillut asiasta.

No miksi vain vihjailla ja odottaa, että ruoat homehtuvat jääkaappiin ja itse näkee nälkää? Jos kerran tuo ruoka-aineet mukanaan, niin miksi ei kääri hihoja ja ala kokkaamaan? Ja jos häiritsee, että mies ei tee mitään ruokansa eteen, niin hänet voi käskeä tekemään salaatin tai kuorimaan perunat.

Koska olen HÄNEN kodissaan. Sanon, että tehdäänkö sitä ruokaa, ja olen pyytänyt. En minä voi alkaa paapomaan häntä tai aina olla se aloitteellinen. Olin sitä jo tuodessani ruokatarvikkeet.

Parisuhteessa ollaan yhdessä, ja molemmat näkevät vaivaa asioiden eteen!

ap

Mitä mies vastaa, kun ehdotat että tekisitte ruokaa? 

Vierailija
92/94 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi sivua tällaiseen provoon? Aika hyvin!

Vierailija
93/94 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos juttelisit sen miehen kanssa etkä spekuloisi tuntemattomien kanssa nettifoorumilla? Mikä siinä kommunikoinnissa on naisille niin vaikeaa? Avaa se suu ja päästä sieltä sanoja ulos niin että mies kuulee ne. Kysy suoraan. Ei ole r-a-k-e-t-t-i-t-i-e-d-e-t-t-ä.

No miten tuollaisen asian sit ottaa esille? Mikset anna mulle ruokaa? :D

Olen sitä mieltä, että jos syö itse/valmistaa ruokaa, niin myös seurustelukumppanin huomioiminen on itsesään selvä asia. Jos se ei sitä ole, niin turha olettaa, että mies myöhemminkään parisuhteessa muuttuisi empatiakykyisemmäksi. Sitäpaitsi olisi todella nöyryyttävää joutua nostamaan tällainen asia keskustelun kohteeksi. Ennemmin lopettaisin tapailun. Paljon tuossa ei menetä.

Ihan vialla kysymällä mitä sulla on jääkaapissa, mitä me tehdään tänään ruuaksi.

Jos aapee on aiemmin kieltäytynyt syömästä niin tuputtaako se pitäisi?

Ihan selkeästi olet yksi näistä miehistä ja lukemisen/ymmärryskykysi on juurikin tuota luokkaa.

Missään ap ei ole tuonut esille että olisi kieltäytynyt ruoasta. Päinvastoin on tuonut ruoka-aineita joita tehdä yhdessä, ja vihjaillut asiasta.

No miksi vain vihjailla ja odottaa, että ruoat homehtuvat jääkaappiin ja itse näkee nälkää? Jos kerran tuo ruoka-aineet mukanaan, niin miksi ei kääri hihoja ja ala kokkaamaan? Ja jos häiritsee, että mies ei tee mitään ruokansa eteen, niin hänet voi käskeä tekemään salaatin tai kuorimaan perunat.

Koska olen HÄNEN kodissaan. Sanon, että tehdäänkö sitä ruokaa, ja olen pyytänyt. En minä voi alkaa paapomaan häntä tai aina olla se aloitteellinen. Olin sitä jo tuodessani ruokatarvikkeet.

Parisuhteessa ollaan yhdessä, ja molemmat näkevät vaivaa asioiden eteen!

ap

Mitä mies vastaa, kun ehdotat että tekisitte ruokaa? 

Olin monta kertaa kertonut, että mulle on tärkeää että tehdään asioita yhdessä, muutakin kuin pedin puolella. Kerroin että tuo kokkaaminen yhdessä olisi esim tärkeää. Sovittiin et ''huomenna tehdään''. Sitten kun menin hänen luokseen ja sanoin, että noh tehäänkö sitä ruokaa niin hän vastasi, että hei, mä vähä niiku just söin, ei mulla oo nälkä... Olin äimistynyt ja vastasin, että mites mä...? Sit hän vastasi, että mut onha sulla sitä nuudelii tossa. Söin sit mun nuudelin ja jäin kattelee. Ne mun aineet on jo menny vanhaks.

Vierailija
94/94 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin neuvon ketään parisuhdeasioissa, mutta nyt on pakko sanoa, että jätä tuo tyyppi NYT. Kaikki aika hänen kanssaan on hukkaanheitettyä.

Voisit jo olla elämäsi miehen kanssa, jos et olisi tuhlannut aikaasi tähän yksilöön.