Rajuin influenssakokemuksesi? Onko täällä joku jolla on ollut oikeasti influenssa?
Listataanpa kokemuksia.
Pls ei flunssia, ei edes kovia.
Kommentit (815)
9 viikkoa kova yskä ja kuume sahasi 38-39,5 välillä. Keuhkoputkentulehdus siinä samassa. Olin saikulla 4 vk ja lopun aikaa tein osa-aikaista etätyötä. Joka paikkaan sattui ja hengittäminen oli vaikeaa. Pitkät antibioottikuurit lopulta selättivät taudin, mutta sain niistä monen kuukauden vatsaongelmat.
Sairastin alkutalvesta ja seuraavana syksynä sain sydänoireita, kun kävin lenkillä. Lääkäri sanoi että voi kestää vuodenkin toipua ja urheilla en saa.
Sen jälkeen olen joka vuosi ottanut influenssarokotuksen. Veren maku suussa -urheilukin jäi. Nykyään teen asioita maltillisemmin.
"Syksy 1957 oli raskas nuorelle Paavo Väyryselle. Suomessa riehui aasialainen influenssa, johon joka kolmas sairastui. Niin myös yksitoistavuotias Paavo ja hänen sisaruksensa. Isoveli Kauko sairastui sisaruksiaan vakavammin. Hänet kaatoi petiin influenssan jälkitautina puhejennut aivokalvontulehdus."
"Kauko kävi sairastumisensa aikaa Kemin lyseota, Paavo alaluokkaa Kemin yhteiskoulussa. Koulumatkat taittuivat yhdessä junalla."
"Kaukon aivokalvontulehdus ei ottanut talttuakseen. Myöhään eräänä talvisena iltana Paavo ja Eemeli-isä lähtivät hädissään taksilla Kemiin noutamaan 15-vuotiaalle pojalle lääkettä."
"Lääkkeet eivät tehonneet, ja Kauko kiidätettiin sairaalaan. Seuraavana yönä puhelin pirahti soimaan. Paavo havahtui ääneen ja kuuli unen läpi, kun isä vastasi. Ja kohta jo äiti Anna-Liisa itki lohduttomasti.
Paavo ymmärsi heti, mistä oli kysymys. Isoveli oli kuollut. Nuori Paavo oli pitkään murheen murtama. Hautajaiset järjestelyineen olivat pojalle vaikea, käsittämätön kokemus."
(Lainaukset kirjasta Vastarannan kiiski - Paavo Väyrysen ihmeellinen elämä)
Tiesittekö että Väyrysen veli kuoli influenssan takia?
Sipoolaisperhe sairasti influenssan. Jälki on kamalaa. Herkät älkää lukeko!
Vuonna 1968 Hongkongilainen. Oli henki mennä. Kuumetta ei saatu mitattua, oli mittari tapissa,
41,5. astetta.
Ei ole mitään influenssaa olemassakaan, lapsikin sen tietää. Ihan samanlaista huijausta kuin "koronakin".
Lääketehtaat ovat vaan vuosikymmenten ajan maksaneet valtamedialle ja lääkäreille siitä, että ihmiset saataisiin peloteltua ottamaan sikahintaisia kokeellisia myrkkypiikkejä.
Herätkää! Näin se globaalin eliitin salaliitto rahoittaa kammottavaa toimintaansa meitä jokaista vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva tietää minkälainen influenssa on ollut lapsilla ja nuorilla? Onko heillä ihan harmiton tauti niin kuin korona???
Aivan kamala tauti. Sairastin v1968. Tajuttomana suurimman osan ajasta. Ei annettu toivoa paranemisesta. Olin 8-vuotias.
Sen jälkeen olen sairastanut neljä influenssaa, nuorena aikuisena. Oli pakko hakeutua hoitoon, en pärjännyt yksin kotona. Lihassäryt ja päänsärky ovat järkkyä. Tosin kova kuume kun on niin hourii ja on ihan sekaisin,
Flunssia on ollut vuosittain, ikävä tauti sekin.
Rokotteen olen ottanut niin kauan kuin niitä nyt on ollut. Olen säästynyt influenssalta, Koronarokotukset myös.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään influenssaa olemassakaan, lapsikin sen tietää. Ihan samanlaista huijausta kuin "koronakin".
Lääketehtaat ovat vaan vuosikymmenten ajan maksaneet valtamedialle ja lääkäreille siitä, että ihmiset saataisiin peloteltua ottamaan sikahintaisia kokeellisia myrkkypiikkejä.
Herätkää! Näin se globaalin eliitin salaliitto rahoittaa kammottavaa toimintaansa meitä jokaista vastaan.
Oliko Espanjantautikin huijausta? Siihen kuoli arviolta 20 000 ihmistä Suomessa. Käypä hautausmaita kiertämässä niin näet kuinka sata vuotta sitten tauti teki tuhojaan. Kokonaisia perheitä kuoli.
Raju tauti kirjoitti:
Aika harva noista oikeasti on ollut influenssaa. Influessan kuume on korkea ja kestää kaksi viikkoa. Vointi menee perusterveellä nuorellakin heikoksi.
No empä tiedä, poikaystävän kanssa odotettiin päivystyksessä jouluaattona ja saatiin diagnoosiksi influenssa. Molemmilla oli kuumetta, mutta eri verran. Joulukinkku ehti jähtyä ja lahjojenjako ei oikein kiinnostanut.
En muista kauanko tuolloin jesti, mutta tuskin sitä kuumetta nyt 2 viikkoa oli. Poikaystävällä tais kestää pari päivää todella korkea kuume, mulla pidempään kun ei noussut niin korkealle.
Useinhan se influenssa jää diagnosoimatta. Paljon pahempi olo mulla oli keuhkokuumeessa jossa kuumetta oli yli 40 astetta. En enää halunnut syödä tai juoda, joten sairaalassa sitten olin.
Vierailija kirjoitti:
Raju tauti kirjoitti:
Aika harva noista oikeasti on ollut influenssaa. Influessan kuume on korkea ja kestää kaksi viikkoa. Vointi menee perusterveellä nuorellakin heikoksi.
No empä tiedä, poikaystävän kanssa odotettiin päivystyksessä jouluaattona ja saatiin diagnoosiksi influenssa. Molemmilla oli kuumetta, mutta eri verran. Joulukinkku ehti jähtyä ja lahjojenjako ei oikein kiinnostanut.
En muista kauanko tuolloin jesti, mutta tuskin sitä kuumetta nyt 2 viikkoa oli. Poikaystävällä tais kestää pari päivää todella korkea kuume, mulla pidempään kun ei noussut niin korkealle.
Useinhan se influenssa jää diagnosoimatta. Paljon pahempi olo mulla oli keuhkokuumeessa jossa kuumetta oli yli 40 astetta. En enää halunnut syödä tai juoda, joten sairaalassa sitten olin.
Onneksi et ole joutunut kokemaan keuhkokuumetta influenssan yhteydessä. En enää halunnut elää, joten teholla sitten olin.
https://yle.fi/uutiset/3-12151139
Influenssa aiheuttaa pitkittyneitä oireita. Ihan tutkimuksella todettu.
En ole koskaan sairastanut flunssaa enkä influenssaa. En saanut edes koronaa vaikka puolisoni sairasti sen keväällä. Ikä 50v.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan sairastanut flunssaa enkä influenssaa. En saanut edes koronaa vaikka puolisoni sairasti sen keväällä. Ikä 50v.
Voin luvata ettå ensimmäinen kerta on ikimuistoinen. Olin sua nuorempi kun influenssa jysähti. Perkule kun tulin sairaaksi että meinasin kuolla. Sairaalaan otettiin lopulta ja siellä vierähti 12 päivää. Kotona parantelin pitkittyneitä oireita ja ne kesti puolisen vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla tämä samanlainen huijaus aiheutti yli 40 asteen kuumeen ja tavattoman sairaan olon. Hakeuduin ambulanssilla sairaalaan kun huijauskuume oli jatkunut 1,5 viikkoa. Päivää myöhemmin olisin todennäköisesti kuollut tähän huijaukseen. Olin kotiutumisen jälkeen toipilaana vielä 2 kk ennen kuin pystyin palamaan keittiötyöhön ja silloinkin jaksoin työpäivän juuri ja juuri läpi.
On ollut 2 kertaa, toinen lapsena ja toinen lievempi n 40v:nä.
Sairastin influenssan joskus v. 77-78 ja muistelen, että silloista influessaa sanottiin Moskovalaiseksi. Kova tauti oli, kun muistan sen vieläkin. Olin kovassa kuumeessa reilun viikon (n. 39 astetta) ja yskän muistan erittäin hyvin. Palasin kouluun 2 viikon sairastamisen jälkeen ja muista kun välitunnilla yskitti tosi paljon ja muutaman ekan koulupäivän jälkeen olin tosi väsynyt, kun kävelin koulusta kotiin. Koville siis otti. Olin omasta luokastani aikalailla ekojen sairastujien joukossa, joten kun tulin takaisin kouluun, niin luokassa oli meitä vain n. 10 paikalla (muutoin n. 30 oppilasta), muut olivat sairaana.
Yksi luokkakaveri kuoli tähän tautiin, hänellä oli synnynnäinen sydänvika. Muistan kun opettaja laittoi kynttilän hänen pulpetilleen. Olin tuolloin ala-asteella.
Vierailija kirjoitti:
Onko ihmiset täällä oikeasti noin tyhmiä että jos itsellä ei ollut influessa tai korona pahana niin muillakaan ei ole....ikinä? Jos on sairastanut itse vakavaoireisen influenssan tai koronan niin ei siinä muiden mutinat auta.
Toivon että elämä opettaa näitä vähättelijöitä ja antaa seuraavalla kerralla kunnon taudit. No ei vaiskaan sillä en kyllä toivo sitä paskaa pahimmalle vihollisellekaan. Mutta jos nyt kuitenkin ottaisivat edes sen pään pois sieltä omasta perseestä.
Moni ihminen valitettavasti oppii vai kantapään kautta. Sitten on niitäkin, jotka ei ymmärrä, että nuorena influenssa sairastaminen on vielä suht helppo juttu. Jokainen meistä vanhenee ja on hyvä ymmärtää, että mitä vanhemmaksi tulet, sitä kovemmin tulet sairastamaan influenssan. Itse otan joka vuosi influenssarokotteen, koska olen jo 50 v. Lapsena on ollut influessa, enkä todellakaan halua sitä samaa tässä iässä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi luokkakaveri kuoli tähän tautiin, hänellä oli synnynnäinen sydänvika. Muistan kun opettaja laittoi kynttilän hänen pulpetilleen. Olin tuolloin ala-asteella.
rip. samassa joukkueessa harrastanut kuoli influenssaan kun olin nuori. raju oli tauti niilläkin jotka selvisivät. joukkueen piti perua matseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ihmiset täällä oikeasti noin tyhmiä että jos itsellä ei ollut influessa tai korona pahana niin muillakaan ei ole....ikinä? Jos on sairastanut itse vakavaoireisen influenssan tai koronan niin ei siinä muiden mutinat auta.
Toivon että elämä opettaa näitä vähättelijöitä ja antaa seuraavalla kerralla kunnon taudit. No ei vaiskaan sillä en kyllä toivo sitä paskaa pahimmalle vihollisellekaan. Mutta jos nyt kuitenkin ottaisivat edes sen pään pois sieltä omasta perseestä.
Moni ihminen valitettavasti oppii vai kantapään kautta. Sitten on niitäkin, jotka ei ymmärrä, että nuorena influenssa sairastaminen on vielä suht helppo juttu. Jokainen meistä vanhenee ja on hyvä ymmärtää, että mitä vanhemmaksi tulet, sitä kovemmin tulet sairastamaan influenssan. Itse otan joka vuosi influenssarokotteen, koska olen jo 50 v. Lapsena on ollut influessa, enkä todellakaan halua sitä samaa tässä iässä.
just näin. jokainen kovan influenssan sairastunut voi miettiä miten yhtä vakavasta sairastumisesta selviäisi hieman vanhempana... ja nyt en puhu mistään eläkeiästä. influenssaa sairastamattomille on ihan turha puhua, he eivät kerta kaikkiaan kykene ymmärtämään mikälainen tauti influenssa voi olla.
Jos joku ei vielä ole ottanut influenssarokotetta, lukekoon tämän ketjun läpi niin näkee mitä influenssa voi tehdä ihmiselle. Nimim. "itse sairaalassa nähnyt"
Lisäyksenä vielä että sairauslomalla olin kolme viikkoa, enkä ollut täysin voimissani senkään jälkeen.