Rajuin influenssakokemuksesi? Onko täällä joku jolla on ollut oikeasti influenssa?
Listataanpa kokemuksia.
Pls ei flunssia, ei edes kovia.
Kommentit (815)
On ollut influenssa ja tuhkarokko. Laihtuminen siinä oli huomattavaa, kun jo ennestään oli hoikka. Ei vain ravintoa saa, kun ei pysty syömään, oksennus tuli.
Otin elämäni ensimmäisen influenssan jälkeen rokotteen. Miten hyvin se suojaa 30-vuotiasta? En todellakaan halua sairastua uudelleen, oli pelottavan rankka kokemus.
Sikainfluenssavuotena sairastin influenssan, mutta ei se sikaa ollut. Kuumetta n. 39 astetta, päänsärkyä, lihaksia ja luita särki, kova kurkkukipu. Viikko siinä meni, pahin vaihe kesti kuitenkin vain pari päivää. Toipumiseen meni toinen viikko ja sen jälkeen olin vielä pari kk urheilematta. Ei jäänyt mielikuvaa, että olis ihan kamalaa ollut, esim. sappikipukohtaus on sellainen, että saa toivomaan kuolemaa.
En tiedä, onko ollut tuon ansiota, vai sen, että olen syönyt terveellisemmin, pyrkinyt vähentämään stressiä, käynyt luontaishoidoissa, syönyt lisäravinteita yms, kun en ole tuon jälkeen sairastanut mitään. En saanut tätä koronaakaan, vaikka ensin altistuin töissä ja sitten puoliso sai tartunnan, eikä mitenkään varottu.
Yläasteella -90-luvulla. Samoin mononukleoosi. Kovia olivat molemmat, pitkään korkea kuume ja voimat ihan pois.
Kuumetta yli 40 astetta ja aivan järkyttävä migreeni, käytännössä en nähnyt enää mitään ja olin sängyssä 24/7. kahdeksantena päivänä kuumekouristuksia ja epilepsiakohtaus ihan yllättksenä. kämppis löysi mut lattialta verisenä ja tajuttomana.
heräilin sairaalassa ja olin siellä melkein kolme viikkoa. multa oli mitattu 41 astetta kun tuotiin sairaalaan.
tapauksen jälkeen olen syönyt monenlaisia lääkkeitä.
toi kouristus ja epilepsiataipumus voi olla meissä.piilevänä. eka influenssa voi paljastaa ne.
ihan ennalleen en enää palannut.
Sairastin kovan influenssan silloin, kun oli sikainfluenssaa liikkeellä,joten olen jälkeenpäin ajatellut sen tautini sitä olleen.Muutamia päiviä kuume oli 40,ja olo kurja.Kuume jatkui yli kolme viikkoa,mutta en jaksanut enää mittailla.Konttasin ja ryömin keittiöön hakemaan vettä ja kaurahiutaleita,joita laitoin veteen ruuakseni.Nukuin lattialla matkalla keittiöön,ja muutenkin,koska en jaksanut useinkaan sänkyyn asti.Jossain vaiheessa toivoin kuolemaa.kun hengitys oli niin vaikeaa,ja kovat säryt joka puolella.Virkosin siitä sen verran,että tajusin kuukauden kuluneen,ja 8kg lähteneen.Totesin olevani aika sitkee yli seitsemänkymppinen yksin eläjä.Vuodet on kuluneet,mutta en ehkä ole aivan palautunut edelleenkään,eikä se ole kummakaan,vanhuus ei ihan yksin tule.
Sikainfluenssa oli minulla ja veljellä. Veljellä oli kova kuume, ja muutenki raju sairaus. Itselläni oli lämpöä sen 37,5 astetta ja vähän taisi kurkku olla kipeä. Jostain syystä lääkäri halusi kuitenkin testata sikainfluenssan, vaikka omasta mielestäni olisin voinut mennä vaikka kouluun. Seuraavana päivänä oireet oli poissa, mutta lääkäri soitti että sikainfluenssa...
On ollut sikainfluenssa, ja a sekä b influenssa. Lihassärky, kuume neljässä kympissä ja hirveä huimaus. Sikaflunssa oli lievin, olin raskaana ja minulle määrättiin tamiflu, ehkä johtui siitä. A-influenssassa en päässyt itse edes vessaan huimauksen takia ja jonkunasteinen sekavuus jatkui monta viikkoa. Työkunnossa olin vasta kuukauden kuluttua.
Sikainfluenssa on influenssoista se vähiten raju. Perus A-influenssa ei anna sitä vähääkään armoa. Tuntuu että henki lähtee minuutin sisällä ja se ei ole kivaa.
Onhan YouTubessa noita influenssan sairastaneiden kokemuksia.
Ei influenssa mikään flunssa ole, koska kurkkuun tehdään reikä ja työnnetään letku ja porukka on viikkoja koomassa.
Yllättävän moni tuttu on ollut influenssan takia sairaalassa. 0 - 84 vuotiaita.
Itse olen selvinnyt flunssalla (koronakin). Kop kop...
KATSO NÄMÄ VIDEOT!!!!!! kirjoitti:
Onhan YouTubessa noita influenssan sairastaneiden kokemuksia.
Ei influenssa mikään flunssa ole, koska kurkkuun tehdään reikä ja työnnetään letku ja porukka on viikkoja koomassa.
Mikä pistää silmään molemmat ovat hyväkuntoisen näköisiä ja nuoria. Koronasta tuo ikäluokka selviää flunssalla.
Mul oli teininä, olin 13 v ja tulin ihan sika kipeeksi. Lääkärissä selvisi että oli influenssa. Mun isä KANTOI mut sinne lääkäriin. Olin niin kipee että ei edes hävettäny. Yli kaksi viikkoa kesti mut en pystyny meneen kouluun vielä pitkään aikaan sen jälkeen. Mul loppu menkat yli puoleksi vuodeksi ja olin laihempi taudin jälkeen. Ihan ku kesällä olisin ollu kunnolla terve. Sydämeen tuli sivuääni.
Kärsin usin päänsärystä. Influenssaa en ole sairastanut, mutta luin että se iskee influenssassa lujaa.
Onko jollaki ollu influenssassa päänsärky ja oliko pahempi kuik normaali päänsärky??
Vierailija kirjoitti:
Onko jollaki ollu influenssassa päänsärky ja oliko pahempi kuik normaali päänsärky??
On ja aivan järkyttävä päänsärky oli kolmatta vikkoa eikä lääkkeistä ollut apua!!!!! Näkö sumeni ja tuntui että pää halkeaa ja naksuu jne. Mutta kirkkaasti pahempi oli varsinainen influenssa. Käsittämättömän sairas olin ja lopulta mut piti viedä sairaalaan. Mulla oli myös oksentelua, mut se ei helpottanut oloa ja oksensin sänkyyn kun en voinu nousta yhtään.
Ex työkaveri oli influenssassa ja joutui sairaalahoitoon.
Vierailija kirjoitti:
On ollut, toista kertaa en toivo itselleni, enkä kenellekkään. Kokonaan toipuminen kesti lähes kolme kuukautta.
Lorvikatarri on tunnetusti pitkäkestoinen. Minulla oli influenssa joka todettiin testillä. Kolme päivää kuumetta ja lihaskipua. Pari päivää sen jälkeen vähän heikompi olo. Siinä kaikki.
Ihme että influenssaan tehoavaa rokotetta ei ole saatu kehitettyä, vaikka vuosikymmeniä on yritetty ja nyt on jo neloisrokote käytössä. Periaatteessa influenssarokote on kuin neljä rokotetta. Ihmekös monilla kroppa reagoi...
ihan oikeesti jos korona olis tällainen niin koko maailma olisi suljettu vuosi sitten...
eo ole ollu mut tiedän erään jolla oli ja tosi raju tauti olikin.