Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rajuin influenssakokemuksesi? Onko täällä joku jolla on ollut oikeasti influenssa?

Kausi lähestyy
29.07.2020 |

Listataanpa kokemuksia.

Pls ei flunssia, ei edes kovia.

Kommentit (815)

Vierailija
441/815 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testattu ei ole, mutta olen varmaankin pari kertaa influenssan sairastanut kauan sitten. Hyvin ikävä tauti, pahinta on ne kivut ja säryt sekä heikko ja surkea olo.

Kauan otin rokotteen satunnaisesti, lähinnä jos povattiin pahaa influenssatalvea. Mutta sen jälkeen, kun 10 vuotta nuorempi ystäväni meni järkyttävän huonoon kuntoon pitkäksi aikaa sairastettuaan influenssan, olen ottanut joka vuosi. Ja huolehdin että mieskin ottaa.

Vierailija
442/815 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se joskus rajukin tauti, itsellänikin on kertaallen ollut sellainen joka nosti kuumeen 40c tuntumaan ja viikon joutui olemaan aivan petipotilaana. Serkku taas sai keuhkokuumen jälkitautina, pötkötti toista viikkoa osastolla ja meni reilut puoli vuotta ennen kuin keuhkot toipuivat ennalleen.

Toisaalta, jopa joka toinen influenssatartunta on täysin tai lähes täysin oireeton ja lopuistakin tartunnoista merkittävä osa on niin lieviä etteivät eroa normiflunssasta mitenkään eli aika moni  on influenssan sairastanut tietämättäänkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/815 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni oli kuin normiflunssa potenssiin tuhat. Karmeat lihaskivut, sekava olo, kova kuume, hirveä jano koko ajan ja kuumeen laskiessa alkoi tolkuton hikoilu. Jouduin pahimmillaan vaihtamaan vaatteet kolme-neljä kertaa yössä kun edelliset olivat läpimärät. Jopa pohkeet ja nilkat valuivat hikeä muista ruumiinosista puhumattakaan. Jälkitautina sain vielä keuhkotulehduksen. Ei ollut ihan sieltä parhaimmasta päästä tuo kokemus. 

Vierailija
444/815 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijan harjoitusleirillä Rovajärvellä 300 varusmiestä evakuoitiin sairaalaan influenssaepidemian takia. Ensin leirisairaalaan ja sitten bussilasteittain oikeaan sairaalaan. Jätkät olivat äärettömän kipeitä. Tästä löytyy uutisjuttu netistä.

Kaveri sairastui kesken hiihtämisen. Ihan käsittämättömän nopeasti meni täysin toimintakyvyttömäksi. Nasu haki veltoksi menneen kaverin maastosta. Oli vielä kovakuntoinen jätkä, mutta sairastumisen jälkeen monta kuukautta ei niin kovakuntoinen. No kyllä sairastui moni muukin.

Tämä oli ajalta ennen varusmiesten influenssarokottamista.

Onneksi korona ei ole ongelma näille nuorille miehille. 

Vierailija
445/815 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin rokotteen, mutta mies ei ja sairastui influenssaan juuri työmatkalle Ranskaan lähtiessään. Tosiaan minuuteissa ensin hyvävointisesta miehestä mielettömän päänsärkyyn, 41° kuumeeseen, lihaskipuineen jne. Influenssatesti positiivinen. Totta kai satuin olemaan lomalla saman viikon, jolloin rokotteesta huolimatta sairastuin. Tällöinhän sairastaa taudin lievempänä. Itse sain Tamiflulääkityksen, koska olin lievää astmaa sairastavana riskiryhmää. Ja taivas kuinka kipeä olin tästä huolimatta, astmalääkitys jouduttiin kahdeksankertaistamaan (8x!!!), että keuhkot toimi kutakuinkin normaalisti ja kolme kuukautta kesti että alkoi ensimmäistä kertaa tuntua kuin tästä selviäisi. Ties missä olisin ollut ilman rokotetta ja Tamiflulääkitystä, olen varma että vähintään teholla!

Vierailija
446/815 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi24:lla joku kertoo mitä hänelle kävi:

"Tavallinen kausi influenssa vaurioitti aivojani aiheuttaen jälkitautina sen, että olen jatkuvasti huonomuistinen ja väsynyt. Saurauden alkamisesta jo yli kymmenen vuotta, mutta jatkuu yhä.

Ennen sairastumistani olin huippu-urheilija kahdessa eri lajissa ja työelämässä mukana aktiivisesti.

Tilanteeni on johtanut äärimmäiseen köyhyyteen, koska sairaseläkkeelle en pääse vaikka olen saanut potkut väsymyksen ja muistiongelmien takia useista työpaikoista. Aina en jaksa edes hakea minulle kuuluvia työttömyyskorvauksiakaan vaan olen säännöllisesti karenssilla vähän väliä, koska en muista työkkäriin ilmoittautumispäiviä ja jos kirjoitan sen lapulle en muista lapun olemassa oloa enää seuraavana päivänä. En siis saa edes joka kuukausi sitä 410€ kuussa olevaa pienintä mahdollista korvausta.

Ikinä en ole käyttänyt alkoholia, tupakkaa, kahvia tai huumeita enkä muitakaan päihteitä."

Taas ihmettelen mikä siinä rokotteessa on niin kamalaa, että mieluummin valitsee tuollaisen sairastumisen....?

Vierailija
447/815 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssan sairastaneet ovat törmänneet päiväkausia jatkuneeseen sydämenjyskytykseen. Se johtuu siitä, että influenssavirus leviää limakalvojen ja keuhkojen kautta verenkiertoon ja sitä kautta koko elimistöön.

Tämä on elimistölle vakava tulehdus ja terve elimistö reagoi influenssaan painamalla verta kiertämään, jotta taistelu sujuu paremmin. Tämä näkyy mm. korkeana sykkeenä ja voimakkaana sydämenlyöntinä. Samalla kuume nousee erittäin korkeaksi. Tilanne on luonnollisesti äärimmäisen rasittava ja erittäin vaarallinen monille.

Vierailija
448/815 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona leviää, kun on sanottu että koronassa on influenssamaiset oireet.

No influenssan joskus sairastaneet odottavat 40 asteen järkyttävää kuumetta ja aivan tolkuttoman sairasta oloa. Pienen ohi menevön kurkkukivun takia eivät sitten vaivaudu testiin. Toki monilla influenssan sairastaneilla ei edes tule oireita.

Vierailija
449/815 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkokuumeen olen varmuudella sairastanut. Kuume yli 40 monta päivää, jäätävä yskä ja aivan rättipoikkiväsymys, nukuin suunnilleen kokoajan. Olin 2 viikkoa koulusta pois. En ollut jaksaa kävellä linja-autolle, kuume nousi uudelleen ja vielä lisää poissaoloa. Tuokin oli jo sellainen kokemus etten kyllä haluaisi influenssaa sairastaa.

Vierailija
450/815 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapureilla on influenssa jo toista viikkoa. Ei ole kauhean kiva huomata että nyt siellä on ambulanssi pihassa. :( Toivottavasti ei mitään ihan kauheaa ole ainakaan lapsilla.

Vierailija
451/815 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi THL ei päivitä influenssalukemia?? Meillä.päin todella rankkaa influenssaa ja todettu testillä. Todella kauan kestää että menee ohi ja sitten vielä jälkitaudit Ei morjens minkälaista oli. :( Ihan riutunut ja uupunut olo, vaikka tosi korkea kuume loppui yli viikko sitten.

Vierailija
452/815 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simpukkasuu kirjoitti:

Otin rokotteen, mutta mies ei ja sairastui influenssaan juuri työmatkalle Ranskaan lähtiessään. Tosiaan minuuteissa ensin hyvävointisesta miehestä mielettömän päänsärkyyn, 41° kuumeeseen, lihaskipuineen jne. Influenssatesti positiivinen. Totta kai satuin olemaan lomalla saman viikon, jolloin rokotteesta huolimatta sairastuin. Tällöinhän sairastaa taudin lievempänä. Itse sain Tamiflulääkityksen, koska olin lievää astmaa sairastavana riskiryhmää. Ja taivas kuinka kipeä olin tästä huolimatta, astmalääkitys jouduttiin kahdeksankertaistamaan (8x!!!), että keuhkot toimi kutakuinkin normaalisti ja kolme kuukautta kesti että alkoi ensimmäistä kertaa tuntua kuin tästä selviäisi. Ties missä olisin ollut ilman rokotetta ja Tamiflulääkitystä, olen varma että vähintään teholla!

"The influenza vaccine can be effective (depending on the antigenic match) but even a well-matched vaccine still has only modest efficacy – especially compared to other vaccines, like smallpox"

"Tamiflu reduces symptoms in adults by about 2/3 of one day, from 7 days to 6.3 days"

https://sciencebasedmedicine.org/new-evidence-same-conclusion-tamiflu-o…

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22525386/

Effectiveness of trivalent inactivated influenza vaccine in influenza-related hospitalization in children: a case-control study

"There was an overall trend toward higher rates of hospitalization in subjects who got the TIV when compared with the ones who did not get the TIV (odds ratio [OR], 3.67; CI, 1.6, 8.4)."

Olisit varmaan pärjännyt paremmin ilman rokotetta ja lääkettä.

Vierailija
453/815 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2599911/

Predominant Role of Bacterial Pneumonia as a Cause of Death in Pandemic Influenza: Implications for Pandemic Influenza Preparedness

"The postmortem samples we examined from people who died of influenza during 1918–1919 uniformly exhibited severe changes indicative of bacterial pneumonia. Bacteriologic and histopathologic results from published autopsy series clearly and consistently implicated secondary bacterial pneumonia caused by common upper respiratory–tract bacteria in most influenza fatalities."

Vierailija
454/815 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Influenza pandemic preparedness strategies in the United States [2] assume 3 levels of potential severity corresponding to the 20th century pandemics of H1N1 “Spanish flu” (1918–1919), H2N2 “Asian flu” (1957–1958), and H3N2 “Hong Kong flu” (1968–1969), which were responsible for an estimated 675,000 [3], 86,000 [4], and 56,300 [5] excess deaths in the United States,"

Hyi Anthony S. Fauci joka näin leimaa aasialaiset honkongilaiset ja espanjalaiset. Eikös Biden kieltäny "Kiinavirus" sanan käytön executive orderillaan.

Vierailija
455/815 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut 2 kertaa noin kymmenen vuoden välein, ihan helvetillinen tauti. Toiseen sain vielä jälkitaudiksi keuhkoputken- kurkunpään- poskiontelon- ja korvatulehduksen, meinasin kuolla antibioottikuuriin.

Jos tämä korona on edes yhtä inhottava kuin tavallinen kausi-influenssa, en halua sitäkään.

Vierailija
456/815 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assessment of temporally-related acute respiratory illness following influenza vaccination

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0264410X18303153

"Among children there was an increase in the hazard of ARI caused by non-influenza respiratory pathogens post-influenza vaccination compared to unvaccinated children during the same period."

Vierailija
457/815 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Influenza pandemic preparedness strategies in the United States [2] assume 3 levels of potential severity corresponding to the 20th century pandemics of H1N1 “Spanish flu” (1918–1919), H2N2 “Asian flu” (1957–1958), and H3N2 “Hong Kong flu” (1968–1969), which were responsible for an estimated 675,000 [3], 86,000 [4], and 56,300 [5] excess deaths in the United States,"

Hyi Anthony S. Fauci joka näin leimaa aasialaiset honkongilaiset ja espanjalaiset. Eikös Biden kieltäny "Kiinavirus" sanan käytön executive orderillaan.

...kai ymmärrät että nuo ovat historiallisia epidemioita, ajalta jolloin sellaiset jutut kuten tummaihoisten käskeminen kulkemaan taka-ovesta ravintolaan - tai pakottaminen istumaan bussin takaosassa - oli ihan ok USAssa?

Ja Spanish Flu ("espanjalaistauti") itse asiassa alkoi USAssa ja sitten Ranskassa/Englannissa, mutta koska sota-ajan sensuuri oli päällä niin ei voitu propagandasyistä kertoa viholliselle (Saksa/Preussi/mikälie se silloin oli) että oli puhjennut vakava tautiepidemia, joten koska Espanja oli puolueeton (espanjalaiset sotivat sisällissotaa ensimmäisen maailmansodan alkuaikoina), niin lehdet kirjoittivat vakavasta epidemiasta Espanjassa, josta sen sitten myöhemmin saatettiin myöntää levinneen muualle.

Vierailija
458/815 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assessment of temporally-related acute respiratory illness following influenza vaccination

"Among children there was an increase in the hazard of ARI caused by non-influenza respiratory pathogens post-influenza vaccination compared to unvaccinated children during the same period."

Miksi linkkaat tutkimukseen siitä että ihmisten käsitys siitä että influenssarokotteesta voi saada influenssan lievänä johtuu itse asiassa siitä että he saavat jonkin flunssan jolla ei ole mitään tekemistä influenssan tai rokotteen ainesosien kanssa?

Vierailija
459/815 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi linkkaat tutkimukseen siitä että ihmisten käsitys siitä että influenssarokotteesta voi saada influenssan lievänä johtuu itse asiassa siitä että he saavat jonkin flunssan jolla ei ole mitään tekemistä influenssan tai rokotteen ainesosien kanssa?

Influenssarokotteeessa ei ole influenssaviruksia joten siitä ei voi saada influenssaakaan. Ei siis voi tulla infektiota.

Rokotteessa on influenssavirusten osia ja terve elimistö reagoi niihin tuottamalla vasta-aineita. Tästä voi tulla lämpöä pariksi päiväksi, mutta ei mitään viikkojen erittäin korkeakuumeista influenssahelvettiä.

Eli vähän sama jos sodassa vaarattomille ihmisille puetaan vihollisen vaatteet ja laitetaan rajan yli. Heitä ammutaan, puolustus käynnistyy.

Vierailija
460/815 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko mulla ollut influenssaa mutta kahdesti olen ollut 2 viikon kovassa kuumeessa.

Ihan hyvin siitä parantui kun kuume loppui.