Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö mieluummin Facebookkia vai Instagramia? Käyttääkö kukaan enää edes Facebookkia?!

Vierailija
29.07.2020 |

Itse en ole Facebookissa, mutta Instagramissa olen ja ajattelin että vieläkö on Facebook hengissä.

Kommentit (348)

Vierailija
241/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Facen kymmenet suttuselfiet tai Instagramin huolella muokatut ja lavastetut kymmenet teräväselfiet, ihan sama. Voisitteko selittää miksi niitä kuvia omista kasvoista pitää laittaa someen niin paljon?

Mikä on se tarve, joka täyttyy lataamalla niitä omakuvia? Omakuvien jatkuva postaaminen antaa ihmisestä oudon kuvan. "Tässä minä olen samanäköisenä aina samoista kuvakulmista." Ok, ihan kiva, mutta miksi? Kuvittelen aina kuvaa katsoessani mielessäni sen tilanteen, jossa kuva on otettu. Meikattu ja laitettu, etsitty hyvää valoa ja kuvakulmaa, usein yksin siinä tilanteessa. Jotenkin säälittävää, surullista.

Joo, nää on kyllä ihmetyttänyt ja kummastuttanut muakin. Ei tulisi pieneen mieleenkään täyttää mun instafeediä tai facea omilla lähikuvaselfieilläni. Olisipa kiva joskus saada vastaus tähän kysymykseen joltain NAISELTA (miehet harvemmin tätä harrastavat) vastaus: "Miksi täytät somekanavasi oman naamasi lähikuvilla?"

Itse olen ajatellut että joku itsetuntohomma? Kerjäävät kehuja ja tykkäyksiä? En muuta selitystä löydä.

🤣🤣🤣 Jos mun mieheni alkaisi täyttämään Faceaan omilla naamakuvillaan, veisin sitä kyllä jo jonnekin päin hoitoon! "Pekka" huulet mutrulla, "Pekka" huulet enemmän mutrulla, "Pekka" haroo tukkaa, "Pekka" ja hammashymy, "Pekka" totisempana, "Pekka" irtoripsissä, "Pekka" on käynyt parturissa....

Mai gaaaaaad!!!! 🤣🤣🤣

Se tässä onkin surullista, että nämä kaikki insta-face-multikuvapostaajat ovat naisia. Ja eilinen mv-kuva, womanempoverment tai mikälie, oikein korostaa asiaa. Jotenkin irvokasta ja kääntyy itseään vastaan.

Mitä miehet tekevät samaan aikaan, samalla ajalla?

Facessa sentään keskustellaan ja siellä miehet ovatkin aktiivisempia ottamaan kantaa, kirjoittamaan.

Vierailija
242/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut facessa (ikä 60) mutta instassa kyllä. En sinne itsestäni kuvia ole laittanut muistaakseni yhtään, laittelen muita kuvia ja näen sieltä mitä aikuisille lapsilleni kuuluu ja missä päin maailmaa liehuvat. Tosin nuorempi (30 v) jo taisi Instansakin lopettaa. En seuraa ketään julkkiksia.

Tuota facea en ole ymmärtänyt koskaan ja on jotenkin sääli että monet firmat ovat siellä ja lisätietoja saa sieltä, joskus on tuntunut että onko sinne nyt pakko liittyä. Sisareni joutui liittymään kun muutti Espanjaan, sanoi että kaikki tiedot siellä on Facebookissa (firmojen) eikä niitä muualta löydy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut facessa (ikä 60) mutta instassa kyllä. En sinne itsestäni kuvia ole laittanut muistaakseni yhtään, laittelen muita kuvia ja näen sieltä mitä aikuisille lapsilleni kuuluu ja missä päin maailmaa liehuvat. Tosin nuorempi (30 v) jo taisi Instansakin lopettaa. En seuraa ketään julkkiksia.

Tuota facea en ole ymmärtänyt koskaan ja on jotenkin sääli että monet firmat ovat siellä ja lisätietoja saa sieltä, joskus on tuntunut että onko sinne nyt pakko liittyä. Sisareni joutui liittymään kun muutti Espanjaan, sanoi että kaikki tiedot siellä on Facebookissa (firmojen) eikä niitä muualta löydy.

Käytän instaa samaan tapaan, en mitään omakuvia sinne laittele, voi olla että peräti ehkä kolme jotain reissukuvaa olen vuosien aikana lisännyt missä olen itsekin. Tarinoihin saatan sitten enemmänkin laittaa itsestänikin kuvia, ne kun katoavat 24 h. Instassa siis seuraan ainoastaan ystäviä ja lähisukulaisia, en ole haalinut sinne mitään seuraajajoukkiota, se ei ole instan käyttöni tarkoitus, vaan tosiaan nähdään lähimpien kanssa toistemme kuulumisia sieltä. Kätevää laittaa sinne, niin näkee kaikki kerralla eikä tarvitse jokaiselle erikseen kuvia ja kuulumisia lähetellä. Facessa olen joskus ollut, mutta se ei oikein ehkä ollut itselle sopiva paikka.

Vierailija
244/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Facen kymmenet suttuselfiet tai Instagramin huolella muokatut ja lavastetut kymmenet teräväselfiet, ihan sama. Voisitteko selittää miksi niitä kuvia omista kasvoista pitää laittaa someen niin paljon?

Mikä on se tarve, joka täyttyy lataamalla niitä omakuvia? Omakuvien jatkuva postaaminen antaa ihmisestä oudon kuvan. "Tässä minä olen samanäköisenä aina samoista kuvakulmista." Ok, ihan kiva, mutta miksi? Kuvittelen aina kuvaa katsoessani mielessäni sen tilanteen, jossa kuva on otettu. Meikattu ja laitettu, etsitty hyvää valoa ja kuvakulmaa, usein yksin siinä tilanteessa. Jotenkin säälittävää, surullista.

Joo, nää on kyllä ihmetyttänyt ja kummastuttanut muakin. Ei tulisi pieneen mieleenkään täyttää mun instafeediä tai facea omilla lähikuvaselfieilläni. Olisipa kiva joskus saada vastaus tähän kysymykseen joltain NAISELTA (miehet harvemmin tätä harrastavat) vastaus: "Miksi täytät somekanavasi oman naamasi lähikuvilla?"

Itse olen ajatellut että joku itsetuntohomma? Kerjäävät kehuja ja tykkäyksiä? En muuta selitystä löydä.

🤣🤣🤣 Jos mun mieheni alkaisi täyttämään Faceaan omilla naamakuvillaan, veisin sitä kyllä jo jonnekin päin hoitoon! "Pekka" huulet mutrulla, "Pekka" huulet enemmän mutrulla, "Pekka" haroo tukkaa, "Pekka" ja hammashymy, "Pekka" totisempana, "Pekka" irtoripsissä, "Pekka" on käynyt parturissa....

Mai gaaaaaad!!!! 🤣🤣🤣

Se tässä onkin surullista, että nämä kaikki insta-face-multikuvapostaajat ovat naisia. Ja eilinen mv-kuva, womanempoverment tai mikälie, oikein korostaa asiaa. Jotenkin irvokasta ja kääntyy itseään vastaan.

Mitä miehet tekevät samaan aikaan, samalla ajalla?

Facessa sentään keskustellaan ja siellä miehet ovatkin aktiivisempia ottamaan kantaa, kirjoittamaan.

On jotenkin surullista ja irvokasta, herää kyllä monia kysymyksiä.

Vierailija
245/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En varmaan koskaan hanki Instaa. Elämäni ei ole niin kiinnostavaa, että siitä saisi kuvia. Kerron kyllä fb:ssä tarinoita joistain tapahtumista, jos ne ovat kiinnostavia. Kuvia laitan hyvin harvoin.

N25

Eikai kuvien ole pakko olla omasta elämästä? Itse joskus meinasin laittaa luontokuva-instan.

Vierailija
246/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En varmaan koskaan hanki Instaa. Elämäni ei ole niin kiinnostavaa, että siitä saisi kuvia. Kerron kyllä fb:ssä tarinoita joistain tapahtumista, jos ne ovat kiinnostavia. Kuvia laitan hyvin harvoin.

N25

Eikai kuvien ole pakko olla omasta elämästä? Itse joskus meinasin laittaa luontokuva-instan.

Kai nyt jokainen saa tehdä sellaisen instaprofiilin kuin itse haluaa. ✌🏻

Vierailija
247/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa maailman väestä. Facebook on suosituin sosiaalisen median muoto.

Mä pidin jo silloin vuosikausia sitten, jolloin ensimmäiset ääliöt alkoi huudella Facen kuolemaa, niitä tyyppejä ihan imbesilleinä.

Miten voi olla niin vaikeaa tajuta, että some-alustat on kaikki erilaisia? Et voi instassa, sänpissä, tiktokissa tai twitterissä tehdä sellaisia asioita mitä Facessa. Eikä facessa taas puolestaan toimi sellaiset asiat mitkä toimii instassa. Eikä Instassa snäpit jne.

Face on mitä kätevin alusta välittää omasta elämästä kuulumisia vaikkapa kauempana asuville sukulaisille ja ystäville. Sinne on helppo tehdä tapahtumia ja luoda ryhmiä, joissa suunnitellaan vaikkapa juhlia. En ole vielä törmännyt kätevämpään settiin.

Vierailija
248/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan monta avioeroa Facebook on aiheuttanut? Tai ihan perheriitoja?

Vierailija
249/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on molemmat. En ole laittanut niihin itsestäni kuvia.

Vierailija
250/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on molemmat. En ole laittanut niihin itsestäni kuvia.

No nii..in, nää selfienaamat pilaa kaikkien somekanavien maineen, ne jotka eivät ole ig:ssä luulevat että siellä on vain selfinaamanaisia tai pepputyttöjä. Ehei, some on paljon muutakin, ONNEKSI. Kaikki somekanavat ovat parhaimmillaan ja "oikein käytettyinä" mainioita keksintöjä, mutta "väärin käytettyinä" sitten aivan päinvastaisia.

Vierailija
251/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ig on vähän sama kuin golfaaminen. Jos ei keksi vapaa-ajalleen käyttöä, golfaa. Tai selaa ig-tilejä. Kun muutkin. Itsensä kehittäminen ei ole prioriteeteissa korkealla. Kunhan jotakin tekee sen elossaoloajan kun ei ole töissä tai nuku. Golf sentään kasvattaa kuntoa ja saa olla ulkoilmassa, sinänsä hyvä harrastus.

Vierailija
252/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ig on vähän sama kuin golfaaminen. Jos ei keksi vapaa-ajalleen käyttöä, golfaa. Tai selaa ig-tilejä. Kun muutkin. Itsensä kehittäminen ei ole prioriteeteissa korkealla. Kunhan jotakin tekee sen elossaoloajan kun ei ole töissä tai nuku. Golf sentään kasvattaa kuntoa ja saa olla ulkoilmassa, sinänsä hyvä harrastus.

Mihin urheilulajiin Facebookin rinnastaisit?

Vierailija
253/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä Facebookia enää ikinä eikä minun huomioni mukaan kukaan muu alle 35-vuotias viihdy siellä enää. Instagram oli ennen hyvä kun FB oli vielä kaikenlaisten feikkien ja narsistien lempipaikka mutta nyt kun ovat siirtyneet IG:hen ja täyttäneen palvelun omilla selfieillään ja minäminä-hehkutuksellaan niin sekin on pilalla.

IG:n alkuperäinen ideahan oli että nappaisit kuvan jostain hetkestä ja jakaisit sen hashtageilla koko maailmalle. Kuva oli pääosassa et sinä. Nykyään IG on täynnä meemejä, selfieitä, photoshopattua roskaa jne.

Vierailija
254/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän FB. Olen enemmän kirjoittaja kuin kuvaaja. Mulla on aktiivisia kavereita ja sukua siellä puolen. Instassa olen lähinnä stalkkaamassa julkkiksia ja lasteni postauksia.

Vierailija
255/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä Facebookia enää ikinä eikä minun huomioni mukaan kukaan muu alle 35-vuotias viihdy siellä enää. Instagram oli ennen hyvä kun FB oli vielä kaikenlaisten feikkien ja narsistien lempipaikka mutta nyt kun ovat siirtyneet IG:hen ja täyttäneen palvelun omilla selfieillään ja minäminä-hehkutuksellaan niin sekin on pilalla.

IG:n alkuperäinen ideahan oli että nappaisit kuvan jostain hetkestä ja jakaisit sen hashtageilla koko maailmalle. Kuva oli pääosassa et sinä. Nykyään IG on täynnä meemejä, selfieitä, photoshopattua roskaa jne.

Sun pää on hirveen ahdas.

Vierailija
256/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N25

Jonkun toisen ottamia kuvia vai itse ottamiasi? Jos itse, niin onhan ne luontokuvatkin sun elämää. Tai miksei muidenkin lainatut kuvat olisi myös sun omaa elämää. Sähän kuitenkin valitset sinne kuvia, joista sä tykkäät.

Vierailija
257/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa maailman väestä. Facebook on suosituin sosiaalisen median muoto.

Mä pidin jo silloin vuosikausia sitten, jolloin ensimmäiset ääliöt alkoi huudella Facen kuolemaa, niitä tyyppejä ihan imbesilleinä.

Miten voi olla niin vaikeaa tajuta, että some-alustat on kaikki erilaisia? Et voi instassa, sänpissä, tiktokissa tai twitterissä tehdä sellaisia asioita mitä Facessa. Eikä facessa taas puolestaan toimi sellaiset asiat mitkä toimii instassa. Eikä Instassa snäpit jne.

Face on mitä kätevin alusta välittää omasta elämästä kuulumisia vaikkapa kauempana asuville sukulaisille ja ystäville. Sinne on helppo tehdä tapahtumia ja luoda ryhmiä, joissa suunnitellaan vaikkapa juhlia. En ole vielä törmännyt kätevämpään settiin.

Hyvin sanottu siellä!

Yksi on periaatteestakin eri mieltä, muttei perusteluita tule ikinä. ;)

Vierailija
258/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei instakin? siellähän niitä herutuskuvia vasta onkin.

Mutta joo... FB ssä sain jonkun vihaisen rouvan "kimppuuni", kun olin tykännyt hänen miehensä kommentista yhteisen kaverin seinällä. "näpit irti huo*a, meikäläisen matti on MUN!"

Vierailija
259/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä kumpaakaan enää mutta jos pitäs valita niin instagram. Tosin läheiseni käyttävät enemmän facebookkia että varmaan sen kannalta ois parempi mulle mutta en pidä siitä miten sitä käytetään.

Vierailija
260/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei instakin? siellähän niitä herutuskuvia vasta onkin.

Mutta joo... FB ssä sain jonkun vihaisen rouvan "kimppuuni", kun olin tykännyt hänen miehensä kommentista yhteisen kaverin seinällä. "näpit irti huo*a, meikäläisen matti on MUN!"

Hahah, juurikin näin. Oma mieheni sai kilarit joskus 10 v sitten kun yksi miespuolinen tuttuni oli kommentoinut profiilikuvaani. Olipa kivaa....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi