Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö mieluummin Facebookkia vai Instagramia? Käyttääkö kukaan enää edes Facebookkia?!

Vierailija
29.07.2020 |

Itse en ole Facebookissa, mutta Instagramissa olen ja ajattelin että vieläkö on Facebook hengissä.

Kommentit (348)

Vierailija
201/348 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facen kautta hankin itselleni kissan. Pelastin sen hengen. Erään perustamani ryhmän takia siellä olen.

En vastaa viesteihin, en päivitä juuri mitään. Instagramiin en tosiaankaan perusta tiliä, tai perustin, mutta unohdin käyttäjätunnuksen ja salasanan. Evvk.

Käyn parin ihmisen sivulla katsomassa onko heillä uutta tietoa maailmasta. On kahdenlaisia ihmisiä. Toisia kiinnostaa minä itse ja muut. Toisia kiinnostaa asiat, ei ihmiset. Mua kiinnostavat vain asiat, siksi Twitter on mun juttuni. En tod. jaa netissä elämääni, vihaan syvästi myös sähköpostia. Toivottavasti pääsen koko netistä eroon. Olen muutoin nettiriippuvainen.

Vierailija
202/348 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen tiedustelisin minkälaisia juttuja laitatte noihin stooreihin?

Mä laitan sen mitä ennen tarinan mahdollisuutta laitoin "seinällekin".  Eli jos olen soutelemassa järvellä, ja on poikkeuksellisen tyyni keli, ja väririkas taivas, niin kuvaan max 10s videon, ja laitan sen. En koskaan julkaise videoita äänen kanssa, ellei se ääni ole just se juttu siinä.  Voin laittaa kuvan koirastani, jos se on poikkeuksellisen hyvä kuva, esim. maisema takana henkeäsalpaava.  

Miksi et laita enää "seinälle", vaan tarinaan?

Koska näin näen sen ketkä ovat sen nähneet, ja se poistuu 24h päästä, eikä siihen tule tykkäyksiä julkisesti näkyviin, tai tykkäämättömyyttä. Kukaan ei voi siis palailla mitään tai osoittaa mieltään saati kommentoida inttämisiään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/348 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän VK:ta. Aivan helkkarin paljon parempi kuin Facebook! Paljon monipuolisemmat ominaisuudet.

Vierailija
204/348 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kumpaakaan. Vielä kun pääsisi tästä AV:sta; tosin tämä on jopa joskus hyödyllinen ja hauska foorumi, toisin kuin FB ja IG.

Vierailija
205/348 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kumpaakaan. Enkä ole käyttänyt.

Vierailija
206/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette perusta omaa Discordia, jonne kutsutte vaan ne, kenet oikeasti haluatte.

Ei mainontaa, eikä vakoilua?

Vierailija
207/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb huoneet, mitä uutta niissä on.

Vierailija
208/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette perusta omaa Discordia, jonne kutsutte vaan ne, kenet oikeasti haluatte.

Ei mainontaa, eikä vakoilua?

Mikä on Discord?

Vierailija
209/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän VK:ta. Aivan helkkarin paljon parempi kuin Facebook! Paljon monipuolisemmat ominaisuudet.

Mikä on VK?

Vierailija
210/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä laitan sen mitä ennen tarinan mahdollisuutta laitoin "seinällekin".  Eli jos olen soutelemassa järvellä, ja on poikkeuksellisen tyyni keli, ja väririkas taivas, niin kuvaan max 10s videon, ja laitan sen. En koskaan julkaise videoita äänen kanssa, ellei se ääni ole just se juttu siinä.  Voin laittaa kuvan koirastani, jos se on poikkeuksellisen hyvä kuva, esim. maisema takana henkeäsalpaava.  

Koska näin näen sen ketkä ovat sen nähneet, ja se poistuu 24h päästä, eikä siihen tule tykkäyksiä julkisesti näkyviin, tai tykkäämättömyyttä. Kukaan ei voi siis palailla mitään tai osoittaa mieltään saati kommentoida inttämisiään.

Totta, hyvä ominaisuus kyllä. Mäkin olen alannut enemmän käyttämään tuota tarinasysteemiä. Kaikille helpompaa, kenelläkään ei ole "tykkäyspakkoa" ja minä saan sitä kautta kivoja kuvia jne esiin, mutta ne tosiaan poistuvat sieltä ajallaan.

Vierailija
211/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää nyt ei varsinaisesti liity aloitukseen, mutta aikanaan kun olin Facebookissa (poistin tilini muutama vuosi sitten), siellä oli yksi aivan susiärsyttävä nainen (n. viisikymppinen), joka pyysi aina heti kaikki uudet kesäsijaiset työpaikaltaan, kaikki vakituiset työntekijät (vaikka ei koskaan olisi muuta kuin puhunut puhelimessa tms vastaavaa), lastensa ystävät, julkkiksia jne.... Fb-kavereikseen ja sitten hän koko ajan työpaikallaankin kytsi ja kommentoi kaikkien päivityksiä ja aina ensimmäisenä + ääneen vielä kommentoi työkavereilleen näitä. Ihan mahdoton siis. Moni poistikin hänet kavereistaan tämän ärsyttävyyden vuoksi, mutta tämä tätipä lähetti oitis uuden kaveripyynnön ja hyvä että ei itkenyt kun pohti syytä että miksi hänet taas poistettiin?! Tässä lienee kyseessä jo paha riippuvuus. Ihmiset päivittelevät selän takana hänen käytöstään, mutta kukaan ei puutu, ei edes työnantaja.

Onneksi pääsin eroon siitä sonnasta. Itsekin tuli joka välissä puhelimelta "tarkistettua" Fb-kuulumiset ja kylläpä helpotti kun enää ei tarvinnut. Vähän aluksi kirpaisi, mutta sitten tuli se helpotuksen ja vapautumisen tunne.

Vierailija
212/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, hyvä ominaisuus kyllä. Mäkin olen alannut enemmän käyttämään tuota tarinasysteemiä. Kaikille helpompaa, kenelläkään ei ole "tykkäyspakkoa" ja minä saan sitä kautta kivoja kuvia jne esiin, mutta ne tosiaan poistuvat sieltä ajallaan.

Mut on sekin jollain tavalla harmittava. Sä näät kuka on vaivautunut näkemään. Harva pistää tykkäyksiä.

Vierailija
213/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kyllähän se on jokin harhaluulo ystävyydestä tämä Facebook. Voi jopa rapauttaa nekin ihmissuhteet, joita on joinakin ystävä/kaverina pitänyt.

Vierailija
214/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut on sekin jollain tavalla harmittava. Sä näät kuka on vaivautunut näkemään. Harva pistää tykkäyksiä.

Kyllä, toisille on todella vaikeaa tykätä yhtään mistään. Taitavat olla jotenkin synkkiä ihmisiä nämä.

Vierailija
215/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kyllähän se on jokin harhaluulo ystävyydestä tämä Facebook. Voi jopa rapauttaa nekin ihmissuhteet, joita on joinakin ystävä/kaverina pitänyt.

Siellä somessa alkaa joskus ärsyttämään jopa läheisenkin ystävän tai sukulaisen käytös.

Vierailija
216/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on instassa kun Fb voi myös julkaista kuvat ja lisäksi on keskustelumahdollisuus ja ryhmät? Pelkkä pissisten paikka tuo instagram ja naislasten.

Vierailija
217/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on instassa kun Fb voi myös julkaista kuvat ja lisäksi on keskustelumahdollisuus ja ryhmät? Pelkkä pissisten paikka tuo instagram ja naislasten.

Ei tarvi lukea niitä tyhmiä keskusteluja ja ärsyttäviä päivityksiä ja vieläkin ärsyttävämpiä linkityksiä. Pelataan vain kuvilla ja tarinoista näkee hyvin kavereiden kuulumiset ilman sitä Fb-kuraa. Kommentointi- ja DM-mahdollisuudetkin toki on. Mikä sopii toiselle, ei välttämättä ole toisen mielestä hyvä juttu, onneksi on vaihtoehtoja.

Vierailija
218/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi lukea niitä tyhmiä keskusteluja ja ärsyttäviä päivityksiä ja vieläkin ärsyttävämpiä linkityksiä. Pelataan vain kuvilla ja tarinoista näkee hyvin kavereiden kuulumiset ilman sitä Fb-kuraa. Kommentointi- ja DM-mahdollisuudetkin toki on. Mikä sopii toiselle, ei välttämättä ole toisen mielestä hyvä juttu, onneksi on vaihtoehtoja.

Itse luen mieluummin kirjoitukset kun pällistelen kuvissa tai katson toisten pällistelyjä ja samoja ilmeitä joka päivä. Ei kiinnosta myös kuvat toisten ruokalautasista joten Fb.

Vierailija
219/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, toisille on todella vaikeaa tykätä yhtään mistään. Taitavat olla jotenkin synkkiä ihmisiä nämä.

Oon myös pohtinut joskus että millainen ihminen ei koskaan tykkää yhtään mistään, mutta kuitenkin koko ajan kyttää somessa?!

Vierailija
220/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on VK?

Vain pissikset eivät tiedä kun käyttävät sitä instaa vaikka olisi parempiakin vaihtoehtoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi