Käytätkö mieluummin Facebookkia vai Instagramia? Käyttääkö kukaan enää edes Facebookkia?!
Itse en ole Facebookissa, mutta Instagramissa olen ja ajattelin että vieläkö on Facebook hengissä.
Kommentit (348)
Ig.n ja TikTokin päivitys on mun työ (ei omien). Toki mulla on myös omat profiilit. Sehän on IG.ssä jokaisen omassa vallassa mitä feedi syöttää. Ei siellä automaationa herutuskuvia näy. Faboa en käytä, messenger edelleen käytössä. En tykkää Fabon ryhmien ahdasmielisyydestä (lähinnä ulkosuomalaisena ko.maan Suomiryhmistä). Ostaa ja myydä en ulkomailta viitsi. Ennen Fabo olikin mun lempikirppistelypaikka ja siksi auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä Facebookia enää ikinä eikä minun huomioni mukaan kukaan muu alle 35-vuotias viihdy siellä enää. Instagram oli ennen hyvä kun FB oli vielä kaikenlaisten feikkien ja narsistien lempipaikka mutta nyt kun ovat siirtyneet IG:hen ja täyttäneen palvelun omilla selfieillään ja minäminä-hehkutuksellaan niin sekin on pilalla.
IG:n alkuperäinen ideahan oli että nappaisit kuvan jostain hetkestä ja jakaisit sen hashtageilla koko maailmalle. Kuva oli pääosassa et sinä. Nykyään IG on täynnä meemejä, selfieitä, photoshopattua roskaa jne.
Sun pää on hirveen ahdas.
Tuo on juuri se reaktio jonka yleensä saat joltain, joka tunnisti oman somekäyttäytymisensä tosta kuvailusta ja otti nokkiinsa siitä.
Käytän facea vain kohteliaisuudesta kaukaisia sukulaisiani kohtaan jotka ovat yli 80-vuotiaita eivätkä ymmärrä instasta/älypuhelimista tuon taivaallista, mutta haluavat silti olla yhteydessä ja minäkin haluan olla niihin. Jaan messengerissä kuvia ja kysyn kuulumisia mutten postaa mitään seinälleni.
Instagramissa ton muuten parempi ja hyvä mutta kaipaisin sellaista toimintoa kuin jonkun ihmisen piilottamista vaikka silti "seuraat" sitä. Minulla on kaksi serkkua jotka ovat varmasti maailman pahimmat huomioh..rat. Joka päivä uusi selfie punaviinilasi kädessä, Guccin piraattilaukku kädessä ja se sama surkeasti tehty meikki naamalla joka saa aikaan yhtä surkean tekorusketuksen kuin jollain Trumpilla on. Mutta kun ei viitsi unfollowota kun ollaan pakostakin tekemississä niin paljon ja laittaisivat siitä varmasti liikkeelle isommankin sukuriidan, lumihiutaleita kun ovat. Tiedän kuulostaa typerältä mutta näin se vain on.
Fb-tilini on poistettu kyseisen kanavan mummoutumisen vuoksi. En kokenut saavani sieltä enää mitään, ainoastaan menetin hermot mummojen päivityksistä ja ongelmista. Olen 38v ja moni kaveri poisti fb-tilinsä samasta syystä jo paljon ennen mua ja ne loputkin alta nelikymppiset kaverit suunnittelee lähtevänsä sieltä. Visuaalisena ihmisenä pidän kuvista, se kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, siksi insta. En jaksa sitä typerää länkytystä fb:ssä ja tuskaisen pitkiä monologeja Pirkko-Riitan pyykkipäivästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ig on vähän sama kuin golfaaminen. Jos ei keksi vapaa-ajalleen käyttöä, golfaa. Tai selaa ig-tilejä. Kun muutkin. Itsensä kehittäminen ei ole prioriteeteissa korkealla. Kunhan jotakin tekee sen elossaoloajan kun ei ole töissä tai nuku. Golf sentään kasvattaa kuntoa ja saa olla ulkoilmassa, sinänsä hyvä harrastus.
Mihin urheilulajiin Facebookin rinnastaisit?
Hiihtämiseen? Perässä. Ilmeisesti.
Vierailija kirjoitti:
Fb-tilini on poistettu kyseisen kanavan mummoutumisen vuoksi. En kokenut saavani sieltä enää mitään, ainoastaan menetin hermot mummojen päivityksistä ja ongelmista. Olen 38v ja moni kaveri poisti fb-tilinsä samasta syystä jo paljon ennen mua ja ne loputkin alta nelikymppiset kaverit suunnittelee lähtevänsä sieltä. Visuaalisena ihmisenä pidän kuvista, se kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, siksi insta. En jaksa sitä typerää länkytystä fb:ssä ja tuskaisen pitkiä monologeja Pirkko-Riitan pyykkipäivästä.
Minä poistin juuri samasta syystä tilini jo 5 v. sitten, sisareni 3 v. sitten ja veljeni 2 v. sitten. Kukaan ei jaksanut katsella meidän äidin ja kavereidensa häsläämistä siellä + että kaikkiin omien lasten julkaisuihin oli aina pakko kommentoida jotain nasevaa ja "tyylikästä". Ei vain enää jaksanut sitä mummotouhua yhtään. Äiti mellastaa siellä vieläkin, lapset ja lapsenlapset ovat paenneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ig on vähän sama kuin golfaaminen. Jos ei keksi vapaa-ajalleen käyttöä, golfaa. Tai selaa ig-tilejä. Kun muutkin. Itsensä kehittäminen ei ole prioriteeteissa korkealla. Kunhan jotakin tekee sen elossaoloajan kun ei ole töissä tai nuku. Golf sentään kasvattaa kuntoa ja saa olla ulkoilmassa, sinänsä hyvä harrastus.
Mihin urheilulajiin Facebookin rinnastaisit?
Hiihtämiseen? Perässä. Ilmeisesti.
Hyvin keksitty!
Itse olen aktiivinen facebookissa, päivitän ehkä 1-2 kertaa viikossa ja huolehdin, että päivityksissä on joku pointti, mitä haluan muille kertoa. Eikä vain kuvaa aamupalasta ja tekstinä "Mun aamupala".
Instagramissa mulla on tunnus, mutta ei kuvaa, päivityksiä eikä kuin ehkä kaksi seurattavaa ja seuraajaa. Stalkkaan siellä aina vaan muutamaa tyyppiä. IG:n ongelma on ne saatanan persekuvat ja ulkonäkökeskeinen elämä. Facebookissa on ne tavalliset tallukaiset, jotka päivittelee toisinaan vähän urpojakin juttuja, mutta IG:ssä taasen kaikkien kanssa elämä on niin täydellistä ja arkikin on sokerikuorrutettua. Älykkyydellä ei ole mitään merkitystä, kunhan kroppa on tikissä ja koti täydellisesti sisustettu sekä koko perheellä merkkivaatteet.
Facebookissa käyn ainoastaan naistenhuoneen takia :D
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aktiivinen facebookissa, päivitän ehkä 1-2 kertaa viikossa ja huolehdin, että päivityksissä on joku pointti, mitä haluan muille kertoa. Eikä vain kuvaa aamupalasta ja tekstinä "Mun aamupala".
Instagramissa mulla on tunnus, mutta ei kuvaa, päivityksiä eikä kuin ehkä kaksi seurattavaa ja seuraajaa. Stalkkaan siellä aina vaan muutamaa tyyppiä. IG:n ongelma on ne saatanan persekuvat ja ulkonäkökeskeinen elämä. Facebookissa on ne tavalliset tallukaiset, jotka päivittelee toisinaan vähän urpojakin juttuja, mutta IG:ssä taasen kaikkien kanssa elämä on niin täydellistä ja arkikin on sokerikuorrutettua. Älykkyydellä ei ole mitään merkitystä, kunhan kroppa on tikissä ja koti täydellisesti sisustettu sekä koko perheellä merkkivaatteet.
Niinpä, FB on vähän semmonen junttila ja IG sitten toinen ääripää. Onko näiden väliltä keksitty mitään?
Käytän Facebookia pääasiassa seuratakseni eri ryhmiä, siis vähän samaan tapaan kuin aiemmin keskustelufoorumeita. Lisäksi on ihan kätevää, että sama palvelu toimii myös uutissyötteenä, kirpputorina sekä tarvittaessa viestintävälineenä.
Mulla on Facebook, mutta oon vaan parissa fani-ryhmässä, ei kavereita tms.
Instassa on perhettä ja sukulaisia lähinnä, seurailen myös joitain lemppari artisteja/näyttelijöitä. Käytän kumpaakin päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkeekö kaikki minun facebook-frendit minun sivuni instagramissa, jos tekevät tämän yhdistämisen. En ole itse sitä tehnyt, mitä se edes tarkoittaa? Että yhdistää fb ja instan tiedot? Suurin osa kavereistani ei seuraa minua instagramissa- tarkoittaako tämä sitä että he eivät ole siellä, vai että he eivät tiedä että minulla on sivu siellä?Voisiko joku neuvoa?T. Uusi instagram käyttäjä.
Mäkin haluaisin tietää että mikä näiden yhteys on?! En ole vielä ig ja tahtoisin sen erilleen fb:sta jos liittyisin....
Siis mulla on ainakin niin että se "yhdistäminen"pitää ensin itse hyväksyä tai hylätä, jos/kun Insta sitä ehdottaa. Jos hyväksyt sen, ennen jokaisen kuvan julkaisua voit valita jaatko kyseisen kuvan samalla klikkauksella myös Facessa vai et.
Oon vielä facebookissa, mutta en ole vuosiin postannut omalle seinälleni yhtään mitään. Kaverilistaanikin olen karsinut rankalla kädellä, ja ne jotka siellä vielä ovat, on laitettu niin etten saa heidän päivityksiään itselleni. En jaksa tuota typerää tykkäysten laskemista sun muuta, joten ei kiinnosta muitten päivitykset. Oon facessa vain harrastusryhmien takia. Ilman niitä oisin varmaan poistanut profiilini jo ajat sitten.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Facebook, mutta oon vaan parissa fani-ryhmässä, ei kavereita tms.
Instassa on perhettä ja sukulaisia lähinnä, seurailen myös joitain lemppari artisteja/näyttelijöitä. Käytän kumpaakin päivittäin.
Lisään vielä, että Twitteriä käytän eniten.
Vierailija kirjoitti:
Oon vielä facebookissa, mutta en ole vuosiin postannut omalle seinälleni yhtään mitään. Kaverilistaanikin olen karsinut rankalla kädellä, ja ne jotka siellä vielä ovat, on laitettu niin etten saa heidän päivityksiään itselleni. En jaksa tuota typerää tykkäysten laskemista sun muuta, joten ei kiinnosta muitten päivitykset. Oon facessa vain harrastusryhmien takia. Ilman niitä oisin varmaan poistanut profiilini jo ajat sitten.
Oli kyllä ihana tunne poistaa Facebook jokin aika sitten. Ah, ei tarvinnut tykkäillä mistään eikä miettiä tykkäämisiä eikä miettiä että onnitellako jotain synttärinä vai ei, eikä tarvi nähdä sitä tyhjänpäiväistä länkytystä siellä ja nyt saa olla ihanan tietämätön kaikesta siellä tapahtuvasta soopasta. Instan pidin, kuvat on jees.
En käytä kumpaakaan. Insta täynnä feikki kuvia ym, facebookissa vaan tietyt tyypit päivittää profiilikuvaansa päivittäin ja se kuva on aina otettu 10 sentin päästä naamasta. Tai sitten siel jaetaan aivan liian henkilökohtaisia asioita, joka on must pöyristyttävää, tai sit siel maristaan kaikesta ja ollaan muutenkin negatiivisella asenteella.
Facea käytin aktiivisesti joskus lähemmäs 10 vuotta sitten. Mulla on tili kummassakin, mutten lisää mitään kuvia tai videoita enkä mitään tekstiä edes kommenttien muodossa. En käy lukemassa toisten juttuja tai katsomassa heidän kuviaan. Enkä seuraa mitään yhteisöjä. Mulla on nuo tilit olemassa vielä siksi, jos tulee tarve ottaa johonkin yhteyttä sitä kautta.
Instagram on niin visuaalinen, että se vetoaa varmasti moniin nuoriin, ja Vappu Pimiään. Itse koen vähän vieraana.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa maailman väestä. Facebook on suosituin sosiaalisen median muoto.
Juuri näin. Emme asu Suomessa, mutta Facebook on se suosituin some meilläpäin. Vauvasta vaariin, lähestulkoon, harrastuksista ihan asuinkunnan tiedotteisiin ja yhteydenpitoihin. Ryhmät ovat hyvin aktiivisia, informatiivisia, palveluhalukkaita.
Stoorit ja mese kuuluvat Facebookiin siinä missä ryhmätkin.
Monet yritykset ovat Facebookissa hyvin aktiivisia, niihin saa usein suorimman ja nopeimman yhteyden sitä kautta. Isoilla yrityksillä tietenkin hyvät nettisivut, mutta jopa heillä aspa Facebookin ja messengerin kautta palvelee hienosti.
Instan funktio on toisenlainen. Sitä seurataan, mutta se ei ole ainakaan vielä yhtä monipuolinen käyttäjän kannalta.
Toi alkuperäinen ig:n idea oli niin kiva! Jotkut mun kavereista toteuttaa sitä onneksi vieläkin ja itsekin tarinoissani ainakin. Olen niin paljon vähentänyt feedissä julkaisemiani kuvia, jotenkin ärsyttää ne tykkäilyjutut, tarinoissa ei tarvi tykätä, katsella vain. Julkkiksia en seuraa, joskus käyn joidenkin feedejä ja tarinoita kurkkimassa aikani kuluksi.