Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö mieluummin Facebookkia vai Instagramia? Käyttääkö kukaan enää edes Facebookkia?!

Vierailija
29.07.2020 |

Itse en ole Facebookissa, mutta Instagramissa olen ja ajattelin että vieläkö on Facebook hengissä.

Kommentit (348)

Vierailija
281/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon vielä facebookissa, mutta en ole vuosiin postannut omalle seinälleni yhtään mitään. Kaverilistaanikin olen karsinut rankalla kädellä, ja ne jotka siellä vielä ovat, on laitettu niin etten saa heidän päivityksiään itselleni. En jaksa tuota typerää tykkäysten laskemista sun muuta, joten ei kiinnosta muitten päivitykset. Oon facessa vain harrastusryhmien takia. Ilman niitä oisin varmaan poistanut profiilini jo ajat sitten.

Oli kyllä ihana tunne poistaa Facebook jokin aika sitten. Ah, ei tarvinnut tykkäillä mistään eikä miettiä tykkäämisiä eikä miettiä että onnitellako jotain synttärinä vai ei, eikä tarvi nähdä sitä tyhjänpäiväistä länkytystä siellä ja nyt saa olla ihanan tietämätön kaikesta siellä tapahtuvasta soopasta. Instan pidin, kuvat on jees.

Ai niin olin jo unohtanut ton kamalan synttärionnitteluongelman fb:ssa, kun vahingossa en tullutkaan käyneeksi fb:ssa Sirpa-Loviisan syntymäpäivänä, kehtaanko laittaa onnittelut näin paljon myöhässä, toisaalta jos en laita niin sillä menee naama nurin. Huh, onneksi instas ei tarvii onnitella, siellä voi käydä just niin harvoin ku huvittaa pelkäämättä et missaa naapurin Mairen synttärit 😅

Vierailija
282/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aktiivinen facebookissa, päivitän ehkä 1-2 kertaa viikossa ja huolehdin, että päivityksissä on joku pointti, mitä haluan muille kertoa. Eikä vain kuvaa aamupalasta ja tekstinä "Mun aamupala".

Instagramissa mulla on tunnus, mutta ei kuvaa, päivityksiä eikä kuin ehkä kaksi seurattavaa ja seuraajaa. Stalkkaan siellä aina vaan muutamaa tyyppiä. IG:n ongelma on ne saatanan persekuvat ja ulkonäkökeskeinen elämä. Facebookissa on ne tavalliset tallukaiset, jotka päivittelee toisinaan vähän urpojakin juttuja, mutta IG:ssä taasen kaikkien kanssa elämä on niin täydellistä ja arkikin on sokerikuorrutettua. Älykkyydellä ei ole mitään merkitystä, kunhan kroppa on tikissä ja koti täydellisesti sisustettu sekä koko perheellä merkkivaatteet.

Minkähän tyyppinen julkaisu sisältää sellaista informaatiota, että sen voi mielestäsi julkaista? Anna jotain esimerkkejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aktiivinen facebookissa, päivitän ehkä 1-2 kertaa viikossa ja huolehdin, että päivityksissä on joku pointti, mitä haluan muille kertoa. Eikä vain kuvaa aamupalasta ja tekstinä "Mun aamupala".

Instagramissa mulla on tunnus, mutta ei kuvaa, päivityksiä eikä kuin ehkä kaksi seurattavaa ja seuraajaa. Stalkkaan siellä aina vaan muutamaa tyyppiä. IG:n ongelma on ne saatanan persekuvat ja ulkonäkökeskeinen elämä. Facebookissa on ne tavalliset tallukaiset, jotka päivittelee toisinaan vähän urpojakin juttuja, mutta IG:ssä taasen kaikkien kanssa elämä on niin täydellistä ja arkikin on sokerikuorrutettua. Älykkyydellä ei ole mitään merkitystä, kunhan kroppa on tikissä ja koti täydellisesti sisustettu sekä koko perheellä merkkivaatteet.

Minkähän tyyppinen julkaisu sisältää sellaista informaatiota, että sen voi mielestäsi julkaista? Anna jotain esimerkkejä.

Sillä aiheellahan ei ole väliä, kunhan julkaisu on laadukas. Ja tällä tarkoitan sitä, että kuva on kiva eikä mitään tärähtänyttä epämääräistä räpsäisyä ja kuvan mukana oleva teksti on hauska ja oivaltava. Eli omia ajatelmia elämästä kera huumorin, lasten kilpauralta päivityksiä, mutta niistäkin pyrin tekemään hauskoja eli jos on sattunut jotain hauskoja kommelluksia ym. Omia mokailuja on aina hauska päivittää, koska osaan olla oman elämäni hauskin hahmo. Myöskin katson paljon elokuvia, sarjoja ja leffoja ja monesti niistä virittelen keskustelua. Itseasiassa hyvä sääntö omille päivityksille on se, ettei se aina ole pelkkää tykkäilyä vaan ihan oikeasti saa ihmiset keskustelemaan. Mutta tämä kaikki on kiinni omista fb-kavereista, mulla nyt on mun tyylisiä ihmisiä.

Vierailija
284/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin facen käytön, kun tajusin harrastavani yksinpuhelua. Ketään ei oikeasti tuntunut kiinnostavan. Poistuin siis kaikessa hiljaisuudessa ja keskityin instassa harrastusteni ympärillä pyörivään tiliin. Hauska seuraamus tästä oli, kun jonkun ajan päästä porukka alkoi kysellä, että olenko sulkenut heidät jonkun ryhmän ulkopuolelle, kun päivitykset eivät enää näy. Tai olenko lähtenyt facesta, kun päivitiyksiä ei enää tule. Jaa, että sitä kuitenkin seurattiin ja oltiin kiinnostuneita, vaikka koskaan yhtään kommenttia ei vaivauduttu laittamaan. Eikä edes sitä tykkäystä.

Instassa on se ihana puoli, että siellä voi hakeutua niiden seuraan, joita kiinnostaa samat asiat. Ei tule odotettuakaan vierailta ihmisiltä huomiota samalla tavalla kuin Facessa odottaa tutuilta. Jokainen saa päättää seuraako näkyvästi vai piilossa. Jos joku kommentoi, se tuntuu kivalta, mutta ei niitä kommentteja odota. Tuntuu hyvältä, jos saa inspiroitua toista, kun itsekin inspiroituu niin paljon muiden kuvista. Facessa oli aina jonkinlainen raportoimispakko ilmassa. Jos vaikka kävit lomalla kertomatta, niin johan tuli kommenttia kasvotusten, että mikäs oli niin salaista TAI menikö loma pieleen, kun et laittanut kuvia. 😂 Instassa kun monella seurattavia on satoja, ei porukka edes huomaa jos joku on hetken poissa tai ainakaan vieraalta ihmiseltä ei kysellä missä olet ollut, miksi et päivitä.

Facesta kaipaan ajoittain kirppareita, mutta en edes erityisesti ryhmiä. Monet niistäkin alkoi olla ihme jankkausta ja vääntöä, joka pilasi ennen hyvin toimineen ryhmän.

Että ääni täältä instagramille!

Vierailija
285/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttääkö kukaan edes enää Instagramia? :D

Vierailija
286/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttääkö kukaan edes enää Instagramia? :D

Ihan "muutama" miljoona enää.

Vierailija
287/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissa seuraan monia harrastusryhmiä sekä omaan elämäntilanteeseen liittyviä vertaistukiryhmiä, ne ovat monesti todella antoisia arjen kannalta. Tosi harvakseltaan omille kavereille jaan mitään, ehkä kerran kuussa postaan omalle seinälle. Instagramia en ole käyttänyt pitkään aikaan yhtään, mutta twitteriä tykkään nykyään selata, kun tajusin valikoida enemmän keitä seuraan, niin twiitit on paljon mielenkiintoisempia. Twitterissä tosin on ihan järkyttävän paljon politiikkaan liittyvää riitelyä ja nokittelua, sitä en yleensä jaksa lukea.

Vierailija
288/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, ei feissaria ja instaa voi edes verrata keskenään, aivan erilaiset käyttötarkoitukset. Koskaan ei ole h oroinstaa ollut eikä tule, muiden kuvien "seuraaminen ja tykkäily" ei kiinnosta paskaakaan. Instassa kaikki on muutenkin enemmän tai vähemmän feikkiä(minus firmat jne tietenkin)

Insta oli hyvä silloin AIKOINAAN kun se vielä oikeasti oli kuvien jakamista varten, mutta nykyään se on vain vähäjärkistä "seurailua" ja h orojen markkinointia varten.

Vierailija
289/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko instassa hylätä jonkun, joka haluaa seurata?

Tottakai voi. Itselläni oli yksi tyyppi, joka liittyi ensin seuraamaan, sitten hetken päästä häippäsi ja kohta taas seuraajissa - sillä kohtaa estin sen kokonaan. Samoin just hetki sitten alkoi yksi tyyppi seurata ja sitten kun laitoin uusimman postauksen, tyyppi häipyi - estin sen niinikään. Tili ei ole omalla nimelläni vaan nikillä, mutta kontrollia pidän sen seuraajista. Ja jokainen k.arva.ranne, joka luulee sitä teinitytön tiliksi, tulee estetyksi helevettiin siitä alta aikayksikön.

Vierailija
290/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän eniten Twitteriä

Vierailija
291/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käyttäisin kumpaakaan?

Vierailija
292/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh? Stalkkaat vain muutamaa tyyppiä IG:ssä, mutta häiriinnyt muiden persekuvista ja ulkonäkökeskeisestä elämästä. Eli stalkaat sitten vahingossa vähän muitakin? Vai oliko ne muutama tyyppi juuri tällaisia?

En oikein tajua, ihminenhän pystyy valitsemaan millaisia tilejä IG:ssä katsoo. Mutta ilmeisesti jotkut ei vaan osaa hillitä itseään?

Ymmärrän että ärsyttää. Mutta itse en katso sellaisia kuvia, jotka ärsyttää. Sehän on masokismia.

Vierailija
293/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

23.8 saa olla helvetin rauhassa!käydä paskalla kotonaan!

Vierailija
294/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

23.8 saa olla helvetin rauhassa!käydä paskalla kotonaan!

Vain kerran vuodessa?

Vierailija
295/348 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee näistä AP:n kaltaisista ihmisistä aina vähän outo vaikutelma.

Aikoinaan, kun Facebookiin oli liittyneet jo "kaikki", niin minunkin kavereistani kaksi oli (ja on edelleen) sitä mieltä, että hehän eivät sinne liity.

Syy: "Mä en halua jakaa kuvia mun arjesta vieraille ihmisille. Ketä kiinnostaa, että minä juon nyt Jaffaa?"

Siihen aikaan ei ollut vielä WhatsAppia, joten kaikki ryhmäkeskustelut käytiin facebookissa. Mutta näille kahdelle jästipäälle piti aina erikseen laittaa tekstiviesti ryhmän yhteisistä asioista.

He kai luulevat, että jos on facebookissa, niin on pakko päivittää sinne itsestään jotain. Miksi olisi? Miksei voi vain olla tavoitettavissa sitäkin kautta, jos jollain asiaa? Ei nykyaikana kukaan soita telefoonilla kenenkään perään.

Vierailija
296/348 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi. Itselläni oli yksi tyyppi, joka liittyi ensin seuraamaan, sitten hetken päästä häippäsi ja kohta taas seuraajissa - sillä kohtaa estin sen kokonaan. Samoin just hetki sitten alkoi yksi tyyppi seurata ja sitten kun laitoin uusimman postauksen, tyyppi häipyi - estin sen niinikään. Tili ei ole omalla nimelläni vaan nikillä, mutta kontrollia pidän sen seuraajista. Ja jokainen k.arva.ranne, joka luulee sitä teinitytön tiliksi, tulee estetyksi helevettiin siitä alta aikayksikön.

Hölmö, jos joku poistuu seuraajista, ja ilmestyy sinne takaisin tyhjästä- se tarkoittaa että se tili oli hetken poissa tai jotain häikkää (tai oli feikkitili joka on poistettu). Tätä tapahtuu koko ajan. Ei ne ihmiset huvikseen häivy sun seuraajista ja sitten tule salaa takaisin- saisit ilmoituksen siitä jos he alkaisivat oikeasti seuraamaan sinua uudestaan. Vähän vääriä johtopäätöksiä teet. Kontrollia voit yrittää pitää siitä että kuka seuraa, mutta jos tili on julkinen, kuka tahansa voi katsella ja "seurata" ilman että virallisesti seuraavat. Vai onko yksityinen tili?

Vierailija
297/348 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syysmarja kirjoitti:

Aikoinaan, kun Facebookiin oli liittyneet jo "kaikki", niin minunkin kavereistani kaksi oli (ja on edelleen) sitä mieltä, että hehän eivät sinne liity.

Syy: "Mä en halua jakaa kuvia mun arjesta vieraille ihmisille. Ketä kiinnostaa, että minä juon nyt Jaffaa?"

Siihen aikaan ei ollut vielä WhatsAppia, joten kaikki ryhmäkeskustelut käytiin facebookissa. Mutta näille kahdelle jästipäälle piti aina erikseen laittaa tekstiviesti ryhmän yhteisistä asioista.

He kai luulevat, että jos on facebookissa, niin on pakko päivittää sinne itsestään jotain. Miksi olisi? Miksei voi vain olla tavoitettavissa sitäkin kautta, jos jollain asiaa? Ei nykyaikana kukaan soita telefoonilla kenenkään perään.

Joo, facebookin perustaja tulee ovellesi ja painaa pistoolin otsaasi ellet ole laittanut yhtään päivitystä! Eihän siellä nyt vaan oleskella ja stalkata muita, vaan kaikista pitää saada jotain infoo.

Vierailija
298/348 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syysmarja kirjoitti:

Ei tosiaankaan kaikki tahdo liittyä someen, varsinkaan Fb lukemaan ihmisten typeriä jorinoita ja puhinoita kun voi tavata oikeassakin elämässä. Mä olin Fb:ssa aikani, mutta alkoi kanssa kyrsimään melkein kaikki siinä joten poistin tilini enkä ole yhtään katunut. Ärsyttäviä väkisin väännettyjä juttuja monella, ne synttärit, naamaselfiet, "minun taapero oppi tänään sitä ja tätä ja tuota", "minä kävin puolukassa, mustikassa, siivosin kellarin ja olin muutenkin niin tehokas että", "mä olen niiiiiiiiiin lomalla", "meidän pikkunuppu kakkasi tänään".......

Vähänkö kiinnostavaa kyllä. Olen pärjännyt oikein hyvin, ellen jopa paremmin ilman tietoa näistä kaikista asioista. Tapaan ihmisiä livenä, viestittelen ja soittelen puhelimella.

Vierailija
299/348 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä aiheellahan ei ole väliä, kunhan julkaisu on laadukas. Ja tällä tarkoitan sitä, että kuva on kiva eikä mitään tärähtänyttä epämääräistä räpsäisyä ja kuvan mukana oleva teksti on hauska ja oivaltava. Eli omia ajatelmia elämästä kera huumorin, lasten kilpauralta päivityksiä, mutta niistäkin pyrin tekemään hauskoja eli jos on sattunut jotain hauskoja kommelluksia ym. Omia mokailuja on aina hauska päivittää, koska osaan olla oman elämäni hauskin hahmo. Myöskin katson paljon elokuvia, sarjoja ja leffoja ja monesti niistä virittelen keskustelua. Itseasiassa hyvä sääntö omille päivityksille on se, ettei se aina ole pelkkää tykkäilyä vaan ihan oikeasti saa ihmiset keskustelemaan. Mutta tämä kaikki on kiinni omista fb-kavereista, mulla nyt on mun tyylisiä ihmisiä.

Eli kaikkien muiden pitää osata tehdä sellaisia julkaisuja joista SINÄ pidät? Haha, tämän egoistisempaa en vielä ole kuullut.

Vierailija
300/348 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hölmö, jos joku poistuu seuraajista, ja ilmestyy sinne takaisin tyhjästä- se tarkoittaa että se tili oli hetken poissa tai jotain häikkää (tai oli feikkitili joka on poistettu). Tätä tapahtuu koko ajan. Ei ne ihmiset huvikseen häivy sun seuraajista ja sitten tule salaa takaisin- saisit ilmoituksen siitä jos he alkaisivat oikeasti seuraamaan sinua uudestaan. Vähän vääriä johtopäätöksiä teet. Kontrollia voit yrittää pitää siitä että kuka seuraa, mutta jos tili on julkinen, kuka tahansa voi katsella ja "seurata" ilman että virallisesti seuraavat. Vai onko yksityinen tili?

Luin kanssa tuon saman ja ajattelin vastata tälle kommentoijalle, mutta ehdit ensin. Mullakin ig:ssa jotkut seuraajat ovat välillä poissa ja palaavat, en ole asiaa ihmetellyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi