Viime aikoina vapautunut paljon vuokra-asuntoja
Nytkö ne hallituksen ajamat Kelan rajaukset alkavat vihdoin vähitellen näkyä? Olen ihmetellytkin miten vähätuloisilla tukien avulla elävillä ihmisillä on ollut varaa asua kalliimmalla ja paremmalla paikalla kuin minun keskituloisen joka maksan kaiken itse.
Nyt asuntoja vuokraavilla organisaatioilla näyttää varsinkin pääkaupunkiseudulla olevan vapautumassa useita suhteellisen hyvillä sijainneilla olevia uudehkoja asuntoja.
Kommentit (11)
Todennäköisesti halvemmille alueille ja pienempiin asuntoihin. Yllättävän monella on ollut ns. varaneliöitä asunnossa vaikka se ei välttämätöntä olisikaan.
Taas lisää vapautuvia asuntoja. Ehkä vihdoinkin ollaan siinä tilanteessa, että itkuvisillä ei saa enää puhuttua itselleen hulppeaa asumista yhteiskunnan tuella.
Pitää vaan olla kärsivällinen. Kyllä tervehdyttävät muutokset alkavat näkyä vaikka sitä niin kovasti epäiltiin. Eihän ne heti näy mutta toisaalta nopeammin kuin moni odotti.
Muita kenen mielestä ollaan menossa oikeaan suuntaan?
Vielä ei vaan ole vuokrat laskeneet. Mystistä!
Vierailija kirjoitti:
Vielä ei vaan ole vuokrat laskeneet. Mystistä!
Vielä ei ole kovin monessa paikassa laskenut, mutta kyllä merkkejä on jo ilmassa. Ainakin muutamassa asunnossa oli todennäköisesti tarkistettu vuokraa, koska vuokran määrä ei ollut neliöihin ja sijaintiin nähden kohtuuton. Joten siinäkin ollaan menossa oikeaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Mihin he ovat muuttaneet, telttaako ?
Mun sohvalle.
Opiskelijat muuttavat pois sijoitusyksiöistä joten niitä jää tyhjilleen ensi elokuussa roppakaupalla.
Joskus mietin itsekkin kun kävin täyttä päivää töissä ja rahat ei riitä mihinkään ... mutta nistit ja holistit rälläsi samassa uudessa kerrostalossa menemään vailla huolen häivää päivästä toiseen ihmisten ilona.
Mutta hei, se on sitä hienoa yhteiskuntapolitiikkaa kun pakotetaan kaavoittamaan nuita tukikämppiä vaikka olisi kuinka kallis alue :/
Vierailija kirjoitti:
Muita kenen mielestä ollaan menossa oikeaan suuntaan?
Meidän suomalaisten
Siis suomalaisten mielestä ollaan menossa oikeaan suuntaan vai mitä tarkoitit?
Mihin he ovat muuttaneet, telttaako ?