Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojat eivät pärjää koulussa huonon kotikasvatuksen vuoksi! T. ope

Vierailija
28.07.2020 |

Jos kotona eletään "pojat on poikia" -mentaliteetilla, kasvaa pojista peliriippuvaisia häiriköitä, jotka eivät pysty keskittymään saati oppimaan.

Peruskoulu ei ehkä ole kaikin puolin täydellinen oppimisympäristö, mutta väitän, että iso osa poikien oppimisongelmista luodaan jo kotona. Yhä edelleen vanhemmat ja muut läheiset kohtelevat poikia ja tyttöjä eri tavalla. Pojat mm. saavat riehua, tyttöjä kehutaan rauhallisista leikeistä. Pojilta ei kotona vaadita hyvää ja asialliasta toiset huomioivaa käytöstä.

Koulussa näkyy valtava ero tyttöjen ja poikien käyttäytymisen välillä. Pojat ovat epäkohteliaita ja häiritsevät muita, tytöt jaksavat motivoitua koulutehtävistä, vaikka aihe ei aina olisikaan niin kiinnostava. Pojat jaksavat toimia asiallisesti ehkä vain toiminnallisilla tunneilla - sikäli mikäli puuha heitä sattuu kiinnostamaan. Jos vaaditaan vähänkin keskittymistä ja pitkäjänteisyyttä, eivät pojat siihen kykene, vaan alkaa riehuminen ja häiriköinti.

Tämä ei missään nimessä koske kaikkia poikia eikä kaikkia tyttöjä; on paljon hyväkäytöksisiä poikia ja muutamia huonokäytöksisiä tyttöjä. Sukupuolten välinen ero koulukäytöksessä on kuitenkin niin valtava, että opettajana minun on nyt pakko herätellä keskustelua asiasta. Kerro: olenko väärässä siinä, että syytän tässä kotikasvatusta?

Kommentit (638)

Vierailija
361/638 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten päihteet on unohdettu kuviosta? Jos ennen "varhaiskypsimmät" aloittivat tupakoinnin ja viinakokeilut 11-12 vuoden ikäisenä, niin nykyiset vetävät tuossa iässä jo pilveä ja alkavat kokeilemaan muutakin sontaa. Ylä-asteen oppilaista yllättävän moni tietäisi miten hankkia huumeita, kun itsellä ei ole aavistustakaan.

Vierailija
362/638 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo ja yksinkertainen ratkaisu tähän ongelmaan olisi se että tytöt ja pojat siirrettäisiin eri luokkiin.

Näin opiskelusta olisi helppo tehdä tytöille ja pojille mieleistä sekä kiinnostavaa.

Välitunneilla sitten tytöt ja pojat voisivat ihmetellä toisiaan.

Paras koulumenestys on niissä maissa missä on erikseen tyttökoulut ja poikakoulut, tätä on taas vaikea toteuttaa suomessa kun syrjäkylillä on niin pienet luokat mutta kaupungeissa tämä onnistuisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/638 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että opettaja jauhaa nyt paskaa eikä ole tehtäviensä tasalla

-Rehtori

Vierailija
364/638 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanonpahan vaan että elektroniset pelit ovat kaiken pahan takana. Pojat koukuttuvat peleihin herkemmin.

Niin koska pelit on miesten suunnittelemia ja miehille tehtyjä. Jos olisi pelejä jotka toiminnaltaan, juoneltaan, miljööltään ja pelattavuudeltaan olisivat Super Marioiden tasoisia ja päähahmoina olisi Frozenprinsessat, niin kyllä ne tytökin pelaisivat.

Vierailija
365/638 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyäippylit kasvattaa lapsensa tabletilla, ja räpläävät itse älylaitteitaan aamusta iltaan aina hiekkalaatikon reunalta julkisiin kulkuvälineisiin ja kotiin iltapalallekin.

Mikähän mahtaa olla äippyleiden osuus tässä nykyisessä menossa? 

Jos rehellisiä ollaan, niin jokainen uusi sukupolvi on mukamas aina edellisiä kauheampi. Aika kultaa muistot. Oikeastaan mikään muu ei ole muuttunut, paitsi toivottomia tapauksia pyritään pitämään väkisin normaalissa luokkaopetuksessa. Sitäkin strategiaa on harjoitettu jo pitkään. Jossain vaiheessa pitäisi ymmärtää luovuttaa, kun tasapäistäminen ei selkeästikään toimi ja selkeä haitta niin oppilaiden kuin opettajienkin hyvinvoinnille.

Kyllä älylaitteet ja peliriippuvuus ja someriippuvuus nuorilla on johtanut  lukutaidon romahtamiseen - ja lukuhalun. Kokonaisen kirjan lukeminen tuntuu tosi haastavalta ainakin kolmannekselle luokasta yläkoulussa.

Myös kasvokkaintaitojen heikkenemisen huomaa nykyään, ja sosiaalisen arkuuden live-tilanteissa. Nykyään vaikea tehdä enää esim. näytelmiä äikän tunnilla yläkoulussa, kun oppilaat ei uskalla eikä halua enää heittäytyä ja hullutella, Pitää olla nimittäin somekuvakelpoinen joka sekunti, vaikkei kuvia otettaisikaan. Aikamoista orjuutta, hyvästi nuoruuden vapaus! t. äikän ope

Minun nuoruudessani 40 vuotta sitten, 90 % inhosi niitä tekohilpeitä näytelmiä ja ne olivat 100 % pakkopullaa. Ja vaikka minä luin suurinpiirtein kirjaston koko nuoriso-osaston, kuuluin pieneen poikavähemmistöön.

En teettänyt oppilaillani "tekohilpeitä näytelmiä, vaan he itse suunnittelivat ja käsikirjoittivat ne. Minusta ne kuvasivat maailmaa nuorten näkökulmasta oikein osuvasti, henkilöhahmoissa oli mm. ylivaativaa lääkäriäitiä ja dokaavaa isää. Myös yleisö piti eli koulun muut oppilaat. Palautteissa oppilaat pitivät näytelmien teosta. Mutta nykyään on vaikea saada edes ilmaisutaidon valinnaisryhmää kasaan, kun ennen sinne oli tunkua.

Vierailija
366/638 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuossa perää on.

Minulla on poika jolla diagnooseja liuta esim Ad/HD mutta on koulussa kuin kuka tahansa lääkkeen avulla. Olen tuhansia ja tuhanseja tunteja neuvonut, opastanut, selittänyt ja vaikka mitä. Silti unohtelee, haluaisi vain ne rusinat pullasta, ei ole motivaatiota ja hirveästi kaikkea koulutyötä haittaavaa. Teen äitinä ihan ihan hirveästi töitä että tuo poika pärjäisi eikä omalla käytöksellään tekisi hallaa itselleen tai opelle/muulle luokalle. Ihan kuin olisi sisäänrakennettu sellainen tietty vetelyys.

Fiksu ja mukava poika on, opettajat tykkää kovasti. Saa tukea hyvin. Mikään diagnoosi ei kuitenkaan selitä tuota ihmeellistä välinpitämättömyyttä jokseenkin ja asiaan.

Tytöt taasen osaa nuo ihan selittämättäkin. Eivät häsellä, ovat tunnollisia ja huolellisia, hyvätapaisia ja haluavat pärjätä hyvin. Toinen on vilkas ja eläväinen mutta siitä ei ole mitään haittaa ollut koulussa.

Onpa sinulla hieno asenne poikaasi kohtaan. Olet tietenkin yh, eikö? 

Ap:n pointti oli kyllä että me vanhemmat totutetaan pojat jo alusta alkaen huonoon käytökseen sanomalla pojat on poikia. Minä en äitiydestäni kertonut muuta kuin miten paljon olen käyttänyt aikaa siihen että pojasta kasvaa kunnon mies eikä perseile vain sen takia koska me siedetään pojilta enemmän.

Näen itsekkin paljon tätä käytöstä ympärilläni. Esim kun poikaani hakattiin koulussa, hakkaajan vanhemmat yritti naureskella tuota pojat on poikia-fraasia mutta kun huomasivat etten siihen yhdy niin sitten alkoi syyttely ettei poikani vaan kestä kun ei ole veljeä kotona vaan pelkkiä siskoja.

Että kyllä se vika on vanhemmissa lähtökohtaisin. Mutta se vika näkyy pojissa.

Juuri tämä. Pojat kiusasivat tytärtä fyysisesti ja henkisesti. Mm. löivät, repivät vaatteita, kourivat rinnoista, pepusta ja haarovälistä, kommentoivat ulkonäköä epäasiallisesti, ahdistelivat vessassa jne. Kun vaimon kanssa yritettiin ottaa asiaa puheeksi, vanhemmat juuri perustelivat käytöstä pojat on poikia -fraasilla ja tytön varhaisella kehittymisellä. Heidän mukaansa pojat eivät vain voineet itselleen mitään. Tällä ajattelulla tehdään pojille itselleen karhunpalvelus.

Miksi valehtelet ja puhut paskaa? Pidät poikia joinain eläiminä ja kuvittelet että joku uskoo paskasatusi? 

Taisi kolahtaa. Pojat ja miehethän eivät koskaan syyllisty rikoksiin ym. Miesopettajia on syyllistynyt tyttölasten seksuaaliseen hyväksikäyttöön. Useat naiset ja tytöt ovat kertoneet vastaavista kokemuksista näissä ketjuissa. "Mutta eihän pojat, minun pienet kultamuttukat. Ne on ne pahat tytöt. Ne ihan mulkoili minun Janipetteriäni. Henkistä väkivaltaa moinen!!!!!!!!!!"

ohis

Myös naisopettajia on tuomittu niin poikalasten kuin tyttölasten seksuaalisesta hyväksikäytöstä.

Vierailija
367/638 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuossa perää on.

Minulla on poika jolla diagnooseja liuta esim Ad/HD mutta on koulussa kuin kuka tahansa lääkkeen avulla. Olen tuhansia ja tuhanseja tunteja neuvonut, opastanut, selittänyt ja vaikka mitä. Silti unohtelee, haluaisi vain ne rusinat pullasta, ei ole motivaatiota ja hirveästi kaikkea koulutyötä haittaavaa. Teen äitinä ihan ihan hirveästi töitä että tuo poika pärjäisi eikä omalla käytöksellään tekisi hallaa itselleen tai opelle/muulle luokalle. Ihan kuin olisi sisäänrakennettu sellainen tietty vetelyys.

Fiksu ja mukava poika on, opettajat tykkää kovasti. Saa tukea hyvin. Mikään diagnoosi ei kuitenkaan selitä tuota ihmeellistä välinpitämättömyyttä jokseenkin ja asiaan.

Tytöt taasen osaa nuo ihan selittämättäkin. Eivät häsellä, ovat tunnollisia ja huolellisia, hyvätapaisia ja haluavat pärjätä hyvin. Toinen on vilkas ja eläväinen mutta siitä ei ole mitään haittaa ollut koulussa.

Ap:n pointti oli kyllä että me vanhemmat totutetaan pojat jo alusta alkaen huonoon käytökseen sanomalla pojat on poikia. Minä en äitiydestäni kertonut muuta kuin miten paljon olen käyttänyt aikaa siihen että pojasta kasvaa kunnon mies eikä perseile vain sen takia koska me siedetään pojilta enemmän.

Näen itsekkin paljon tätä käytöstä ympärilläni. Esim kun poikaani hakattiin koulussa, hakkaajan vanhemmat yritti naureskella tuota pojat on poikia-fraasia mutta kun huomasivat etten siihen yhdy niin sitten alkoi syyttely ettei poikani vaan kestä kun ei ole veljeä kotona vaan pelkkiä siskoja.

Juuri tämä. Pojat kiusasivat tytärtä fyysisesti ja henkisesti. Mm. löivät, repivät vaatteita, kourivat rinnoista, pepusta ja haarovälistä, kommentoivat ulkonäköä epäasiallisesti, ahdistelivat vessassa jne. Kun vaimon kanssa yritettiin ottaa asiaa puheeksi, vanhemmat juuri perustelivat käytöstä pojat on poikia -fraasilla ja tytön varhaisella kehittymisellä. Heidän mukaansa pojat eivät vain voineet itselleen mitään. Tällä ajattelulla tehdään pojille itselleen karhunpalvelus.

Miksi valehtelet ja puhut paskaa? Pidät poikia joinain eläiminä ja kuvittelet että joku uskoo paskasatusi? 

Taisi kolahtaa. Pojat ja miehethän eivät koskaan syyllisty rikoksiin ym. Miesopettajia on syyllistynyt tyttölasten seksuaaliseen hyväksikäyttöön. Useat naiset ja tytöt ovat kertoneet vastaavista kokemuksista näissä ketjuissa. "Mutta eihän pojat, minun pienet kultamuttukat. Ne on ne pahat tytöt. Ne ihan mulkoili minun Janipetteriäni. Henkistä väkivaltaa moinen!!!!!!!!!!"

ohis

Viimeksi Suomessa on tuomittu teinipoikia hyväkseen käyttänyt raiskaajanaisopettaja. 

Huomattavasti harvinaisempaa tämä.

Mutta ihan yhtä tuomittavaa. Kommenttisi ei auta uhreja vaan vähättelee heidän kokemustaan.

Vierailija
368/638 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on saanut minut taas vihaamaan naisia. Niin kaksinaamaisia pahattaria että! Olin ehtinyt jo unohtaa naisopettajien poikavihan ja järjestelmällisen tyttöjen suosimisen koulussa. Kiitos muistutuksesta.

Vierailija
369/638 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on saanut minut taas vihaamaan naisia. Niin kaksinaamaisia pahattaria että! Olin ehtinyt jo unohtaa naisopettajien poikavihan ja järjestelmällisen tyttöjen suosimisen koulussa. Kiitos muistutuksesta.

Tämä ketju tosiaan on ehkä historian eniten sukupuolivihaa aikaansaanut ketju.

Siitä saatte av-mammat syyttää vain itseänne. Turha enää koskaan kitistä mistään naisvihamielisyydestä.

Vierailija
370/638 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään tytöt ovat todella villejä ja epäkunnioittavia meitä opettajia kohtaan.

Poikien kanssa on helpompaa.

Tämä!

T: OIKEA naisope

Vierailija
371/638 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuossa perää on.

ohis

Myös naisopettajia on tuomittu niin poikalasten kuin tyttölasten seksuaalisesta hyväksikäytöstä.

hys

Vierailija
372/638 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuossa perää on.

ohis

Viimeksi Suomessa on tuomittu teinipoikia hyväkseen käyttänyt raiskaajanaisopettaja. 

Huomattavasti harvinaisempaa tämä.

Mutta ihan yhtä tuomittavaa. Kommenttisi ei auta uhreja vaan vähättelee heidän kokemustaan.

Se oli kommentoijan tarkoituskin.

Vierailija
373/638 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju tosiaan on ehkä historian eniten sukupuolivihaa aikaansaanut ketju.

Siitä saatte av-mammat syyttää vain itseänne. Turha enää koskaan kitistä mistään naisvihamielisyydestä.

Samaa mieltä!

Vierailija
374/638 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monen muunkin kokemus.

Vierailija
375/638 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanonpahan vaan että elektroniset pelit ovat kaiken pahan takana. Pojat koukuttuvat peleihin herkemmin.

Niin koska pelit on miesten suunnittelemia ja miehille tehtyjä. Jos olisi pelejä jotka toiminnaltaan, juoneltaan, miljööltään ja pelattavuudeltaan olisivat Super Marioiden tasoisia ja päähahmoina olisi Frozenprinsessat, niin kyllä ne tytökin pelaisivat.

Et ilmeisesti tiedä pelaamisesta ja tytöistä yhtään mitään 😂

Vierailija
376/638 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se johtuukin opettajan oman lapsuuden feministisestä kasvatusympäristöstä ja nykyisestä feministisestä maailmankuvasta, kun hän näkee tytöt hyvinä uhreina ja pojat ovat suoraan saatanasta.

Vierailija
377/638 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyäippylit kasvattaa lapsensa tabletilla, ja räpläävät itse älylaitteitaan aamusta iltaan aina hiekkalaatikon reunalta julkisiin kulkuvälineisiin ja kotiin iltapalallekin.

Jos rehellisiä ollaan, niin jokainen uusi sukupolvi on mukamas aina edellisiä kauheampi. Aika kultaa muistot. Oikeastaan mikään muu ei ole muuttunut, paitsi toivottomia tapauksia pyritään pitämään väkisin normaalissa luokkaopetuksessa. Sitäkin strategiaa on harjoitettu jo pitkään. Jossain vaiheessa pitäisi ymmärtää luovuttaa, kun tasapäistäminen ei selkeästikään toimi ja selkeä haitta niin oppilaiden kuin opettajienkin hyvinvoinnille.

Kyllä älylaitteet ja peliriippuvuus ja someriippuvuus nuorilla on johtanut  lukutaidon romahtamiseen - ja lukuhalun. Kokonaisen kirjan lukeminen tuntuu tosi haastavalta ainakin kolmannekselle luokasta yläkoulussa.

Myös kasvokkaintaitojen heikkenemisen huomaa nykyään, ja sosiaalisen arkuuden live-tilanteissa. Nykyään vaikea tehdä enää esim. näytelmiä äikän tunnilla yläkoulussa, kun oppilaat ei uskalla eikä halua enää heittäytyä ja hullutella, Pitää olla nimittäin somekuvakelpoinen joka sekunti, vaikkei kuvia otettaisikaan. Aikamoista orjuutta, hyvästi nuoruuden vapaus! t. äikän ope

Minun nuoruudessani 40 vuotta sitten, 90 % inhosi niitä tekohilpeitä näytelmiä ja ne olivat 100 % pakkopullaa. Ja vaikka minä luin suurinpiirtein kirjaston koko nuoriso-osaston, kuuluin pieneen poikavähemmistöön.

En teettänyt oppilaillani "tekohilpeitä näytelmiä, vaan he itse suunnittelivat ja käsikirjoittivat ne. Minusta ne kuvasivat maailmaa nuorten näkökulmasta oikein osuvasti, henkilöhahmoissa oli mm. ylivaativaa lääkäriäitiä ja dokaavaa isää. Myös yleisö piti eli koulun muut oppilaat. Palautteissa oppilaat pitivät näytelmien teosta. Mutta nykyään on vaikea saada edes ilmaisutaidon valinnaisryhmää kasaan, kun ennen sinne oli tunkua.

Kas kun löysitkin esimerkeiksi juuri dokaavan isän ja lääkäriäidin.

Vierailija
378/638 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat eivät vain yleisesti pysty lukemaan ja hallitsemaan tekstejä. Sitähän se kouluopiskelu pääasiassa on. Ei siihen ole taikasanaa tai uuden OpSIn lääkettä. Matikassa pojat eivät jaksa keskittyä ratkaisemaan ongelmia kun se videopelin ja pleikkarin keksittymiskynnys on joku 2 sekuntia. Voi poikia. Ei teitä carten koulu tule muuttumaan vaan kotikasvatuksen on muututtava!!

Vierailija
379/638 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin kouluja 2000-luvun alussa ja en pärjännyt siellä kovin, keksiarvo oli päättötodistuksessa jotain 7-7,5.

Kouluaikoinani oli paljon poikia ketkä ei pärjänny koulussa kun taas tytöt oli niitä kilttejä ja tunnollisia.

Minua ei kasvatettu "pojat on poikia" tavalla.

Puukäsityö ja liikunta oli aineet missä olin erittäin hyvä.

Väittäisin että poikien huonoon koulumenestykseen on muutama syy ja ne ovat:

-Kouluissa on liian lepsu kuri, pojat tarvitsevat enemmän auktoriteettia ja kuria kuin tytöt.

-Pojat tarvitsevat enemmän liikuntaa ja käytännön töitä kuin tytöt, moni poika kokee siis koulumaailman tylsäksi.

Tiedän että saan paljon alapeukkuja ja lokaa niskaan kun väitin että sukupuolissa on eroavaisuuksia.

Jostain syystä koulussa hyvin pärjäävät tytöt usein kuvataan kilteiksi ja tunnollisiksi. Itse kuvaisin heidät älykkäiksi. Opetetut asiat jäävät tunnilla mieleen, läksyt ehditään tehdä jo tunnilla. Kokeisiin luku näytti olevan 1-2 h, eli silmäiltiin koealue läpi.

Koulussa oli tylsää, asioita opetettiin omaan omaksumistahtiin hitaasti.

Muistan omalta kouluajalta myös sen että ennen tunnin alkua kun odoteltiin käytävällä opettajaa niin tytöt olivat hiljaa kiltisti ja monella tytöllä oli koulukirja kädessä koska he lukivat sitä ennen tunnin alkua.

Me pojat taas usein puhuimme mopoista,peleistä,urheilusta tai muuten vain hengailtiin,pelleiltiin tai vähän jopa riehuttiin käytävällä.

Tytöt pärjäävät kouluissa hyvin koska he ovat rauhallisia,tunnollisia,kilttejä ja väitän myös että koulumaailma sopii tytöille paremmin tämän takia.

Ja toki vaikka yleistin tässä viestissäni niin aina niitä muutamia poikkeuksia löytyy molemmista sukupuolista.

Olen sama mies kenen viestiin vastasit.

Nykyään myös tytöt voivat pelata, soittaa sähkökitaraa, ajaa mopolla ja pärjätä mainiosti koulussa 🙄

Vierailija
380/638 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kas kun löysitkin esimerkeiksi juuri dokaavan isän ja lääkäriäidin.

Mietin aivan samaa. Eikö nämä "naisopettajat" edes näe miesvihaansa vai onko täällä tarkoitus vain saada paljon yläpeukutuksia av-mammoilta, joille on sydämenasia kannustaa poikien lyttäykseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi