Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten hoitaa h****tin kipeä syylä jalkapohjasta?

Vierailija
27.06.2013 |

Päkiässä on syylä, mutta siitä näkyy päällepäin vain ehkä parin millin piste. Sitä olen nyt jäädyttänyt 4 kertaa (maksimi) mutta minkäänlaisia tuloksia ei tule kun syylää ei juuri edes näy. Ihon alla on kuitenkin kolikon kokoinen tosi arka kohta ja käveleminenkin on nykyisin ontumista. En ole edes varma onko tuo edes syylä, mutta todennäköisesti sillä samaan aikaan niitä tuli useampia, mutta muut sain hoidettua pois.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää varmaan ostaa osterivinokaskapseleita...

Hankalinta tässä on lienee se ettei syylää juuri näy. Ehkä ihan millin halkasijan kokoinen valkoinen pilkku joka on todennäköisesti jonkinlainen ontelo syylään joka vain tuntuu kipeänä kohtana päkiässä. Sitä pilkkua olen jäädyttänyt nyt maksimikerrat mitä itse saa tehdä, mutta mitään ei ole tapahtunut. Ainoa mikä auttaa jotenkin on särkylääke eikä sekään kunnolla :(.

ap

Vierailija
2/48 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lääkäri kirjoitti lapselle reseptin, jonka mukaan apteekissa sitten sekoittivat liuoksen. En muista mitä kaikkea siinä oli, jotain happoa ainakin, mutta poisti syylän jalkapohjasta todella nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verruxin on ollut meillä ainoa  mikä auttaa.

Vierailija
4/48 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ukolla oli iso syylä pottu varpaassa, kalliilla syydennillä sai sen pois kaiveli kynsisaksilla (yöks) ja leikkeli huonoa ihoa ja laittoi syylendiä http://syylend.fi/mika-on-vartfri/ ihme ja kumma syylä lähti n.3kk!

Vierailija
5/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeä kun on vielä tuolla lailla piilossa :-/ Voi olla vaikeampi hoitaa, kun aineet eivät pääse itse ytimeen käsiksi. Käytännössä sinun täytyisi saada syövytettyä syylä ensin näkyviin... Verruxin on täälläkin ollut ainoa keino ja sillä saisit myös tuon esiinkaivamisen tehtyä, jäädyttäminen oli täälläkin yhtä tyhjän kanssa. Ja irti se on pitänyt lopuksi tosiaan repiä, mutta sitähän et pääse tekemään ennen kuin itse syylä on näkyvissä.

En tiedä saavatko lääkäritkään hoidettua tuollaista syvällä olevaa syylää vai kilpistyykö sekin siihen, ettei jäädytys tai mitä sitten käyttävätkään vaikuta sinne perille asti. Voit yrittää kysyä.

Vierailija
6/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Revi se auki, aina vaan uudestaan, ja vaikka tekee kipeää. Kerralla revit aina sen verran, että pystyt kuitenkin kävelemään. Tämä oli ainoa konsti, joka toimi mulla sitkeään päkiän alueen syylään. Välillä oli tuskaisaa kun kaivoi liian syvältä, mutta kun antoi aina parantua ja sitten uudestaan iho auki vähän maltillisemmin niin lopulta se syylä hävisi.

Vierailija
7/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 13:25"]Ihotautilääkärille jäädyttämään syylä!
[/quote]
ei tarvi lääkärille mennä etkä saakaan aikoja.jäädytystekniikalla se lähtee .lääke maksaa apteekissa muistaakseni alle 30 e .tehokas ja helppo

Vierailija
8/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli vuosi sitten sama kivulias vaiva. Kävin kaksi kertaa työterveyslääkärillä poistattamassa. Ekan kerran jälkeen kasvoi takaisin, toisella kertaa ei. Sattu ihan helvetisti mutta kannatti.

Vierailija
9/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bevitamedin jäädytyshoito ei tepsinyt pojan 4v. isoon syylään jalkapohjassa. Harmitti niin pirusti kun oli ko. kynä tosi kalliskin. Sen sijaan wartnerin syyläkynällä (happogeeli) syylä irtosi parin hoitokerran jälkeen!

Vierailija
10/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 22:21"]Revi se auki, aina vaan uudestaan, ja vaikka tekee kipeää. Kerralla revit aina sen verran, että pystyt kuitenkin kävelemään. Tämä oli ainoa konsti, joka toimi mulla sitkeään päkiän alueen syylään. Välillä oli tuskaisaa kun kaivoi liian syvältä, mutta kun antoi aina parantua ja sitten uudestaan iho auki vähän maltillisemmin niin lopulta se syylä hävisi.
[/quote]

Jalkahoitaja olisi poistanut sen känsän kerralla kunnolla ja vähemmällä kivulla.

Vierailija
11/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeiles ruokasoodavedessä hauduttamista, sekä rakkolaastaria. Mulla nämä veivät sormesta kokonaan pois. 

Vierailija
12/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

minulla oli joskus koko päkiät täynnä syyliä. Kokeilin niiden kanssa KAIKKI yllämainitut keinot ihotautilääkäreistä kotijäädytykseen, Wartnerista ja Verruxinista lapiskynään, vetämiseen (sattui liikaa). Lopulta luin ilmatointiteipistä ja päätin kokeilla sitä. Syylähän inhoaa hautumista, se ei tykkää jos on lämmintä ja kosteaa. Ensin menin erittäin hyvälle jalkahoitajalle ja sain päkiöihin ureahauteen, joka oli paikoillaan viikon. (Jalkoja ei voinut pestä tuona aikana.) Se irrotti päällimmäisen kerroksen ihosta, aika paksunkin. Sen jälkeen oli helpompi alkaa hoitaa syyliä. Tein sen näin: laitoin syyliin kerroksen syövyttävää voidetta, jota olin saanut ihotautilääkäriltä. Päälle laitoin apteekista ostamaani ihoon tarttuvaa "teippikangasta". Sen päälle liimasin palan ilmastointiteippiä, mutta ilmastointiteippi ei saa osua iholle, sillä se aiheuttaa hyvin todennäköisesti pahan allergian. Ilmastointiteipin päälle laitoin vielä toisen ison palan tuota iholle tarkoitettavaa tarrakangasta. Nämä saivat olla paikoillaan niin kauan, että lähtivät irti, sitten välittömästi uudet.

Minua kymmenen vuotta vaivanneet vaikeat ja laajalle levinneet syylät paranivat kaikki kuudessa viikossa. Hoito oli vähän työläs, mutta ei sattunut missään vaiheessa ja syylät eivät ole ikinä enää palanneet. Olen ollut syylätön jo 15 vuotta. :) Vannon ilmastointiteipin hauduttavaan vaikutukseen, mutta sitä ei saa laittaa paljaalle iholle, koska siinä on kaikenlaisia myrkkyjä.

Vierailija
13/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa ei suostuttu poistamaan. Lääkäri suositteli Aldara-voidetta (helvetin kallista), käytetään mm. kondylooman hoitoon. Kertoi, että oli itsekin saanut sillä syylän pois jalkapohjasta. Jännityksellä odotan, että toimiiko mössö...

Tuloksia ei kuulemma tule heti vaan kun kuukauden ajan käyttää tuota niin sitten 2-3kk päästä voi vaan rapsuttaa kuolleen syylän pois.

Vierailija
14/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

26:lle piti sanoa, että känsä on eri asia kuin syylä. Känsä tulee hankaumasta, syylä tartunnasta. 

Vierailija
15/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesusteippiä päälle niin kauan kunnes on terve. Tutkitusti tehokkain, joten joku jo ketjussa varmasti mainostanut. Tälle minäkin annan ääneni.

Vierailija
16/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

APTEEKISTA WART AVAY. Syövyttävä liuos. Luulin ettei millään saa syyliä pois ku kaikki oli kokeiltu. Tän kuulin jostakin. Ja monen kuukauden kipu oli poissa.

Vierailija
17/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lähti jalkapohjista kun pari kertaa jalkahoitaja raaputti ja jäädytti ja itse raaputteli ja hoiti syylendillä. Kauan kesti mutta lähti!

Vierailija
18/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen laseria tai kaivamisen ja laserin yhdistelmää. Molemmat pitää tehdä puudutuksessa lääkärissä, sillä jalassa syylä kasvaa syvälle ja on helvetin kipeä. Lisäksi haavaa hoidetaan kuten pientä leikkaushaavaa. Kerralla pois - menetelmä on aina parempi, sillä pitkän hoidon aikana käytännössä tartuta samalla itseäsi koko ajan uudestaan sillä jäljellä olevalla osalla. Lääkäristä tulon jälkeen sen sijaan riittää, että välttelet uutta tartuntaa esim. lattioista ja kengistä haavan paranemisen ajan. Eli lattiat on pestävä ja puhtaita sukkia käytettävä. Myös oma vastustuskyky on syytä hoitaa kuntoon.

Vierailija
19/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta jalkojenhoitaja on jo kolmesti poistanut känsän päkiästä. Hänestä se on selvästi känsä. Toisen kerran jälkeen oli vain kipeempi, kun aamulla nousin, pystyin tuskin painoa varaamaan. Välillä joutui ottamaan särkylääkettä. Nyt on taas vähän parempi. En kyllä ala jos lomakin on säryn merkeissä. Onko känsään hyviä keinoja kun jalkahoitajakaan ei saa sitä pysyvästi pois

Vierailija
20/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihotautilääkärit poistaa noita nykyisin laserilla, lähtee yhdellä hoitokerralla. Itsekin kokeilin ensin vuosien ajan vaikka mitä tuotteita ja menetelmiä, lopulta marssin lääkärille. Olisi pitänyt mennä jo kauan sitten. Googlaile "syylän poisto laserilla".