Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Edinburghin yliopiston tutkimuksen mukaan kotikissat tappaisivat ihmisiä, mikäli ne olisivat isompia ja voimakkaampia.

Vierailija
27.07.2020 |

Tutkimus: Kotikissa tappaisi, jos se olisi isompi

Edinburghin yliopiston tutkimuksen mukaan kotikissat tappaisivat ihmisiä, mikäli ne olisivat isompia ja voimakkaampia.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2015110520616661

Järkyttävä tutkimus julki: Liki jokainen kissa haluaisi tappaa omistajansa
https://www.voice.fi/koti/a-85455

Heh, melko mukava lemmikki!

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina pitänyt sekä koira- että kissaihmisiä hiukan tyhminä. Rakastaa nyt tuollaista petoeläintä, joka tahtoo pahaa omistajalleen sekä muille ihmisille.

t. mies

Vierailija
62/76 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kun kuitenkin hoitaa korttelirotan pois häiritsemästä.  lounasrauha annankadulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se yksi karhumieskin Suomessa jolla on karhu pihapiirissä. Eikä se karhu tapa sitä

Vierailija
64/76 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minä en pidä kissoista ja aina kun menen kaverilleni , niin ne kissat tulevat päätänsä hieromaan mun jalkoihin.:D en anna niile mitään huomiota siis

Siinäpä se.:D Kissat pitävät ihmisistä jotka ovat rauhallisia ja ignooraavat ne. Se on kissojen kielellä ystävällisyyttä. Kun kissa kääntää selkänsä ihmiselle, esim. istahtaa selkä päin tai kääntää takapuolensa, se on ystävälinen ele, joka tarkoittaa etten ole sinulle uhka.

Kissat ovat aivan mahtavia tyyppejä! Kunpa kissoja kohdeltaisiin aina hyvin, sääli että on ihmisiä jotka jopa vihaavat kissoja, ja kissat kärsivät sitten ihmisten toimista ja käsissä.

Mielenkiintoista :) monesti ne istuvatkin selkä muhun päin, lähelläni, puskemisen lisäksi.

Aivan! Olet heidän mielestään hyvä tyyppi, koska osoitat tietämättäsi ystävällisyyttä. Puskeminen on myös kiintymyksen merkki ja/tai merkkaavat sinut omalle alueelleen kuuluvaksi, olet tervetullut reviirille. Kannattaisi tutustua vähitellen näihin kavereihin, voit pian muuttaa mieltäsi kissoista. :)

Kissat ovat myös rakastavia ja osoittavat sen omille ihmisilleen/eläimilleen, ihmiset usein vain tulkitsevat kissoja väärin, kissa kun ei ole koira. Esim. nopea hännänheilutus kissalta puolelta toiselle merkitsee ärtymystä tai hermostumista, ja kissa voi pian napata kiinni tai huitaista tassulla, toisin kuin koira. Kissa ilmoittaa hännällään mielentilansa. Häntä pystyssä oleva kissa on hyvin tyytyväinen ja jos viikset sojottavat eteenpäin kissa on utelias, ja hyväntuulinen, yleensä esim. leikkiessä.

Jotenkin niin hauska kuulla että ne pitävät musta vaikka mä en niistä välitä ollenkaan, en siis vihaa mutta en vaan välitä jostain syystä :) sitä puskemista oon aina aiemmin naureskellut kaverille mutta samaa sekin kyllä sanoi että "oho, tykkäävät susta".  Mun mielestä kuitenkin persialaiskissat on tosi söpön näköisiä ja ihania.

Vierailija
65/76 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina pitänyt sekä koira- että kissaihmisiä hiukan tyhminä. Rakastaa nyt tuollaista petoeläintä, joka tahtoo pahaa omistajalleen sekä muille ihmisille.

t. mies

Ihme sekopää olet.

Vierailija
66/76 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämmöiseen itsestäänselvyyteen on saanut tutkimusrahaa? Ja vielä Edinburgh käyttänyt resurssejaan hölynpölyyn. Kuvittelin sen olevan arvostettu yliopisto.

Pistäisin mekkalan pystyyn, jos olisi Suomessa tutkittu.

Vierailija
67/76 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku haluaisikin tappaa, ei lainkaan mahdotonta. Oma kissani kuitenkin näyttää minulle rakastavansa minua joka päivä, joten en usko että tulisin tapetuksi vaikka olisikin pienen tiikerin kokoinen!

Vierailija
68/76 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Koiratkin lentäisi, jos niillä olisi siivet. Pointti on, ettei ole siipiä ja kissakin on kooltaan mikä on. Siinähän haaveilee mistä haaveilee.

Vierailija
69/76 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meidänkin kissa käy provosoimatta jalkaan kiinni. Jalkahan siinä menisi jos olisi isompi kissa.

Miten te ihmiset niitä kissoja kohtelette.

Meidän kissa on 13v eikä ole koskaan raapaissut minua.

Tod näk pentuna leikitetty ihmisen raajoilla eikä opetettu pois. Ei siihen muuta tarvita.

Kissat on kyllä siitä ihania että jos kisu tulee syliin/kainaloon, se osoittaa suurta rakkautta ja luottamusta. Koirat on ihania myös, mutta nehän nyt menee kenen tahansa rapsutettavaksi joka pyytää :)

Vierailija
70/76 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. mies

Ihmiset eivät ole itsensä pahimpia vihollisia vaan kotikisat ja koirat ovat? Vai miten se menikään...

Vierailija
71/76 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minä en pidä kissoista ja aina kun menen kaverilleni , niin ne kissat tulevat päätänsä hieromaan mun jalkoihin.:D en anna niile mitään huomiota siis

Siinäpä se.:D Kissat pitävät ihmisistä jotka ovat rauhallisia ja ignooraavat ne. Se on kissojen kielellä ystävällisyyttä. Kun kissa kääntää selkänsä ihmiselle, esim. istahtaa selkä päin tai kääntää takapuolensa, se on ystävälinen ele, joka tarkoittaa etten ole sinulle uhka.

Kissat ovat aivan mahtavia tyyppejä! Kunpa kissoja kohdeltaisiin aina hyvin, sääli että on ihmisiä jotka jopa vihaavat kissoja, ja kissat kärsivät sitten ihmisten toimista ja käsissä.

Mielenkiintoista :) monesti ne istuvatkin selkä muhun päin, lähelläni, puskemisen lisäksi.

Aivan! Olet heidän mielestään hyvä tyyppi, koska osoitat tietämättäsi ystävällisyyttä. Puskeminen on myös kiintymyksen merkki ja/tai merkkaavat sinut omalle alueelleen kuuluvaksi, olet tervetullut reviirille. Kannattaisi tutustua vähitellen näihin kavereihin, voit pian muuttaa mieltäsi kissoista. :)

Kissat ovat myös rakastavia ja osoittavat sen omille ihmisilleen/eläimilleen, ihmiset usein vain tulkitsevat kissoja väärin, kissa kun ei ole koira. Esim. nopea hännänheilutus kissalta puolelta toiselle merkitsee ärtymystä tai hermostumista, ja kissa voi pian napata kiinni tai huitaista tassulla, toisin kuin koira. Kissa ilmoittaa hännällään mielentilansa. Häntä pystyssä oleva kissa on hyvin tyytyväinen ja jos viikset sojottavat eteenpäin kissa on utelias, ja hyväntuulinen, yleensä esim. leikkiessä.

Jotenkin niin hauska kuulla että ne pitävät musta vaikka mä en niistä välitä ollenkaan, en siis vihaa mutta en vaan välitä jostain syystä :) sitä puskemista oon aina aiemmin naureskellut kaverille mutta samaa sekin kyllä sanoi että "oho, tykkäävät susta".  Mun mielestä kuitenkin persialaiskissat on tosi söpön näköisiä ja ihania.

Kissat on aika itsenäisiä, joten eivät erityisesti tarvitse mitään paapomista ja mielistelyä. Ei ole mitään laumahierarkiaa kuten laumaeläimillä, kaikkia kohdellaan yksilöinä :) Heille on ok jos et erityisesti välitä niistä, arvostavat omaa tilaa ja suovat sen muillekin.

Kuitenkin kissat voivat hyvinkin ystävystyä lajitovereiden, muiden eläinten tai ihmisten kanssa, vapaaehtoisesti. Minunkin iäkkäämpi kissa rakastaa halailua = rutistan sitä ja se laskee päänsä olalle tai painaa vasten kaulaa kehräten ja hengailee siinä. Tulee sitten aina tuijottamaan vaativasti jos on halipula. Joku vieras jos ottaa syliin, ei kyllä pure tai raavi ikänä, mutta on hyvin nyrpeänä naamasta kun oletetaan että joku randomtyyppi voi pyöritellä miten tahansa :'D Silleen "tutustutaanko ensin ennenkuin käydään iholle, kiitos".

Vierailija
72/76 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meidänkin kissa käy provosoimatta jalkaan kiinni. Jalkahan siinä menisi jos olisi isompi kissa.

Miten te ihmiset niitä kissoja kohtelette.

Meidän kissa on 13v eikä ole koskaan raapaissut minua.

Onko sun kissalle tehty joku lobotomia vai? Kyllä meidän kissa, 3v, raapii kun otan jotain kiellettyä asiaa häneltä pois. Tänään viimeksi oli taas mun hiuslenksu suussa. Eikä varmaan tarkoita mua vahingoittaa, mutta se nyt vaan on normaalin kissan tapa kun yrittää kynsillä pitää kiinni siitä esim. hiuslenksusta. Normaalit kissat kyllä käyttää kynsiään. 

Vierailija
73/76 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, lapsena ollut kissa ainakin piti minua ja sisaruksia "pentuinaan" kuten koirakin teki, eivät olleet tappaja-saalistajia. 

Vierailija
74/76 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat on aivan joutavia elukoita lemmikkeinä. Raapivat, purevat, ovat arvaamattomia ja tylsiä.

Vierailija
75/76 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissat on aivan joutavia elukoita lemmikkeinä. Raapivat, purevat, ovat arvaamattomia ja tylsiä.

Tämä ulostulo kyllä kertoo sinusta enemmän kuin kissoista.

Vierailija
76/76 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edinburghin yliopiston tutkijat eivät selvästikään ymmärrä kotikissojen psykologiaa lainkaan.

Kotikissa vaan kikattaa kun se makoilee divaanilla kotona lämpimässä ja katselee telkkarista villien kissapetojen vaarallista ja vaivalloista elämää luonnossa -- samalla kotikissan orjuuttama ihminen tarjoilee Shebaa kotikissalle. Kotikissan kouluttama ihmisorjaa käy sitten putsaamassa kisulin jätökset hiekkalaatikosta, kun karvaturri kääntää kylkeä soffalla. Kun ihminen ehtii vihdoin istua hetkeksi, kissa alkaa vaatia huomiota, joko haluaa leikkiä tai paijausta. Jos ihminen yrittää lukea lehteä tai käyttää tietokonetta, sellainen ei kissalle käy, vaan ihmisen ärsyttävä sivutoimi lopetetaan hetisillään, jotta orja ymmärtäisi keskittyä 100% kissaan ja vain kissaan.

Miksi kotikissa missään tilanteessa tappaisi tai vahingottaisi orjaansa, joka tarjoaa sille makean elämän?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi