Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnyin v-76 ja JÄÄTÄVÄT kuopat yhä rokotuksista!

Vierailija
21.06.2013 |

Onko muilla reisissä nuo kuopat yhä jäljellä? MIKSI ja MITEN ne rokotukset laitettiin, kun jäi tuollaiset arvet ja kuopat? Itseäni eivät ole häirinneet, nyt vasta olen alkanut ihmetellä...

Kommentit (203)

Vierailija
81/203 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2013 klo 21:52"]

Kyllä minulla on tehosterokotuksenkin jäljiltä arpi. Muistan vielä että se märki toista viikkoa, joten ei varmaan ole ihme että arpi jäi.

[/quote]

siitä nimenomaan jäikin  kamala kuoppa reiteen

Vierailija
82/203 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 07:06"]Olen syntynyt vuonna 1997. Minullakin on suuri kuoppa reiden sivussa rokotuksesta.
[/quote]

Olemmeko lie käyneet samalla rokottajalla? :D

Muistan kuulleeni rokotusjäljen jäävän jos rokottaja on ns huono?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/203 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös arvet oikeassa reidessä.Lieneeköhän jonain vuonna öllut semmoinen tapa?

Syntynyt -67

Vierailija
84/203 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on ja olen -89!

Vierailija
85/203 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin hyllyvät ja selluliittiset jalat ettei kyl yhtä pientä kuoppaa siin huomais. Tytölle annettiin vajaa vuos sitte tuberkuloosirokote ja hällä on käsivarteen ilmeisesti jäämässä kunnon kuoppa!

Vierailija
86/203 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miltä toi rokotusjälki näyttää? Samalta kuin todella paha selluliittikuoppa? Ja saako niitä mitenkään pois? Itselläni on nimittäin toisessa pakarassa kamala kraateri, jonka huomasin jo joskus 12-vuotiaana ja joka ei lähde millään pois, vaikka muuten ei sellua juurikaan ole. Oisko sitten "muisto" rokotuksesta, koska nimenomaan kankkuun muistan ainakin ala-asteen lopussa saaneeni pakkopiikin. On aina vituttanut suunnattomasti sen olemassaolo, ja vielä enemmän suututtaa jos tosiaan valtio on tahallaan pilannut ulkonäköni!!!!

Vierailija
87/203 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"BCG on elävää bakteeria, joka ruiskutetaan rokotettaessa ihon sisälle. Bakteeri lisääntyy rokotuskohdassa ja aiheuttaa paikallisen tulehduksen ja usein myös lähi-imusolmukkeen suurenemisen. Elimistö torjuu rokotebakteerin ja saa näin vastustuskykyä myös oikeaa tuberkuloosia kohtaan.

BCG-rokote annetaan vasempaan olkavarteen, ylä- ja keskikolmanneksen rajalle. Suomessa rokotettiin 1.9.2006 saakka vasempaan reiteen, joten tätä aiemmin rokotetuilta arpea on etsittävä reidestä ja pakarasta.

Rokotuskohtaan muodostuu paukama 2—6 viikon kuluttua. Se puhkeaa ja märkii parista viikosta pariin kuukauteen, jonka jälkeen se paranee jättäen arven. Arpi on todiste onnistuneesta rokotuksesta."

Vierailija
88/203 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"BCG on elävää bakteeria, joka ruiskutetaan rokotettaessa ihon sisälle. Bakteeri lisääntyy rokotuskohdassa ja aiheuttaa paikallisen tulehduksen ja usein myös lähi-imusolmukkeen suurenemisen. Elimistö torjuu rokotebakteerin ja saa näin vastustuskykyä myös oikeaa tuberkuloosia kohtaan.

BCG-rokote annetaan vasempaan olkavarteen, ylä- ja keskikolmanneksen rajalle. Suomessa rokotettiin 1.9.2006 saakka vasempaan reiteen, joten tätä aiemmin rokotetuilta arpea on etsittävä reidestä ja pakarasta.

Rokotuskohtaan muodostuu paukama 2—6 viikon kuluttua. Se puhkeaa ja märkii parista viikosta pariin kuukauteen, jonka jälkeen se paranee jättäen arven. Arpi on todiste onnistuneesta rokotuksesta."

Vierailija
89/203 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako noita jälkiä plastiikkakirurgisesti mitenkään poistettua?

Vierailija
90/203 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kuoppia jäänyt, mutta tuossa olkavarressa on halkaisijaltaan 1cm kokoinen pyöreä jälki muistona rokotuksesta. Olen myös syntynyt -76. Mikähän rokotus on kyseessä?

Vierailija
91/203 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulun siihen ikäpolveen  (-69),jotka vauvana rokotettiin vasemman pakaran yläosaan

Silloin annettiin tubirokote kerralla kahteen kohtaan (arvet ovat nätisti vierekkäin)

Uusintarokotus annettiin sitten koulussa normaaliin kohtaan reiteen(arpi on sortseissa hyvin näkyvillä. 

Vierailija
92/203 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 17:05"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 09:07"]

Veikkaan et sitä rokotteen perseeseen iskenyttä paksua terkkahuoraa on vituttanut omat selluliittinsä niin paljon, että päättänyt kostoksi pilata nuorten hyväkroppaisten tyttöjen vartalot. Saatanan huora!

[/quote]

Ahhhahahah, hajosin ihan totaalisesti :DDDDD

[/quote]

Mistäpä ei palstahäirikkö löydä huoria  :=(

Vierailija
93/203 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 12:42"]

Olen vm.-64  Mulla on kanssa reidessä kauheat kaksi kraateria, toinen vielä näkyvämpi kuin toinen. Minulle on kerrottu, että se oli tulehtunut jotenkin erityisen pahasti (?)

[/quote]Tehosterokotuksen arpi on yleensä aina suurempi (syvempi monttu)

Vierailija
94/203 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syntynyt -75 eikä kuopista tietoakaan.

Vierailija
95/203 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kuopat häviävät iän myotä

Vierailija
96/203 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 08:15"]Oon syntynyt -75 eikä kuopista tietoakaan.
[/quote]

Sama täällä. Miehellä on jäljet ja syntynyt -76.

Vierailija
97/203 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on arpi oikeassa reidessä

Miksikähän näin?

Vierailija
98/203 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kaikilla 50-70-lukulaisilla on arpi (arvet)

Vierailija
99/203 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 11:47"]

Minulla oli kaksi ihan kauheaa rokotusarpea reidessä. Kävin plastiikkakirugilla korjauttamassa, jäljelle jäi valkoinen viivamainen arpi joka muuttuu vuosi vuodelta huomaamattomammaksi.

Äitini kertoman mukaan olin nuhassa, kun ne tuberkuloosirokotukset annettiin (eli ei olisi pitänyt rokottaa silloin), ja pistoskohdat märkivät pitkään.

[/quote]

mitä ikäluokkaa edustat?

Vierailija
100/203 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei oo jääny rokotteista arpia. Muistan lapsena, kun olin kateellinen veljelleni, koska hänellä oli arvet reidessä. Kaikkee sitä penskana kadehtiikin =D

Niinpä kadehdin minäkin kansakoulun "voikkatunneilla" tyttökavereiden rokotusarpia(heillä jollain oli jopa 2 arpea,eikä minulla yhtään).

Olin mahtanut saada tubitartunnan jo pikkuvauvana,koska minua ei oltu voitu calmetoida,Laastarikokeita tehtiin monta kertaa,muta aina tuli "näpyt" ,eikä siis voitu rokottaa.

Kerran taas tälläisen testin jälkeen muistan  pyytäneeni "terveystädiltä"  ..."tee minullekkin reiteen valkoinen arpi",Jostain syystä,joko tieten tahtoen,taI tietämättään  hän  heltyi  ja antoi calmeten vasempaan reiteen suurinpiirtein keskivaiheille.Muutaman päivän päästä sitten alkoi näkyä.Reisi turposi  ja punotti rolotuskohdasta mahdottomasti.Sitten alkoi ankara märkiminen,jota kesti monta kuukautta(hoidettiin erilaisilla salvoilla).Vihdoin  ajan kanssa parani,jättäen ison syvän valkoisen montun reiden sivuun.

Nyt olin siis saanut haluamani  arven jota vielläkin 50-vuoden jälkeen joku ihmettelee...eipä olisi silloin kannattanut kadehtia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme