Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnyin v-76 ja JÄÄTÄVÄT kuopat yhä rokotuksista!

Vierailija
21.06.2013 |

Onko muilla reisissä nuo kuopat yhä jäljellä? MIKSI ja MITEN ne rokotukset laitettiin, kun jäi tuollaiset arvet ja kuopat? Itseäni eivät ole häirinneet, nyt vasta olen alkanut ihmetellä...

Kommentit (203)

Vierailija
1/203 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai se oli se. Onko muilla nämä arvet?

Vierailija
2/203 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu löytyy kaksi kuoppaa pakarassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/203 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on, ja isorokkorokotuksen arvet myös ;) T vm 1959

Vierailija
4/203 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla (vm 71) on vain kraateri käsivarressa hauiksen yläpuolella, äidilläni on samassa kohdassa. 

Olisiko sitten tuo Calmette? Mieluummin silti otan tuon pikku kraaterin kuin tuberkuloosin, tottakai. 

Oma lapseni ei saanut tuberkuloosirokotetta vaikka erikseen pyysin moneen kertaan, ei kuulemma ole riskiryhmää vaikka isän vanhemmat ovat maasta, jossa tuberkuloosi on yleinen ja jossa vierailemme puolin ja toisin. 

Hyvä kysymys, miksi yksi injektio vauvaiällä jättää ison arven vaikka muut eivät? 

Vierailija
5/203 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei oo jääny rokotteista arpia. Muistan lapsena, kun olin kateellinen veljelleni, koska hänellä oli arvet reidessä. Kaikkee sitä penskana kadehtiikin =D

Vierailija
6/203 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kraaterit on reidessä. (Calmette?)

terv. vuosimallia -69

Vierailija
7/203 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Injektio itsessään ei jätä arpea. calmette-rokotuksissa osalle kehittyy noin kahdessa viikossa injektiokohtaan patti, jonka sisällä on eritettä. Kun patti puhkeaa ja erite vuotaa pois, jää arpi. Esikoisella näin ei käynyt, mutta kuopuksella kylläkin. Esikoisella calmette-rokotuksen jälkeä ei näy (eikä esim. minullakaan sitä ole), mutta kuopuksella ja miehellä on isot arvet calmetesta. En tiedä mikä calmetessa (tuberkuloosibakteeri??) saa tämän patin ja eritteen aikaan, muissa Injektioissa tällaista ei tietääkseni tule ollenkaan.

Vierailija
8/203 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just eilen suihkussa ihmettelin miten voikin olla noin suuri arpi pyllykannikassa. Miksi jollain  käy niin,  10?

Vierailija
9/203 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyin 83 ja vasemmassa reidessä kauhea kuoppa rokotuksesta, en tosin tiedä mistä.

Vierailija
10/203 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on käsivarresssa iso patti. Lapsille laitettiin jo reiteen eikä ole onneksi pattia eikä kuoppaa.

Vierailija
11/203 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme isoa kuoppaa vasemmassa keskireidessä

sekä kolme isorokkoarpea vasemmassa käsivarressa

eipä ole tarvinnut tatuointeja

t. täti 1957

Vierailija
12/203 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 09:07"]

Veikkaan et sitä rokotteen perseeseen iskenyttä paksua terkkahuoraa on vituttanut omat selluliittinsä niin paljon, että päättänyt kostoksi pilata nuorten hyväkroppaisten tyttöjen vartalot. Saatanan huora!

[/quote]

Ahhhahahah, hajosin ihan totaalisesti :DDDDD

Vierailija
13/203 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi 4mm leveä kuoppa vasemmassa reidessä. Syvyys ehkä millin? Tossa ulkosivulla aika ylhäällä. Mikäköhän rokotus kyseessä?

T. 1988

Vierailija
14/203 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua. Minä olen syntynyt -72, eikä yhtäkään rokotusarpea näkyvissä. Ja olen täysin varma, että minut on rokotettu (nla-korttini on tallella). Toisaalta minulla on todella hyvin palautuva iho. Arpia ei näy juuri ollenkaan, esim. sektioarpea ei käytännössä enää ole.

Vierailija
15/203 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2013 klo 22:08"]

Just eilen suihkussa ihmettelin miten voikin olla noin suuri arpi pyllykannikassa. Miksi jollain  käy niin,  10?

[/quote]Kuva?

Vierailija
16/203 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 17:09"]

Hassua. Minä olen syntynyt -72, eikä yhtäkään rokotusarpea näkyvissä. Ja olen täysin varma, että minut on rokotettu (nla-korttini on tallella). Toisaalta minulla on todella hyvin palautuva iho. Arpia ei näy juuri ollenkaan, esim. sektioarpea ei käytännössä enää ole.

[/quote]On se vasemmassa kädessä olkalihaksen alaosassa.

Vierailija
17/203 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 17:13"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 17:09"]

[/quote]On se vasemmassa kädessä olkalihaksen alaosassa.

[/quote]

Ei ole. Ei tasan yhtään mitään. Olen itse asiassa aina ihmetellyt, että mitä ne kuopat ihmisten käsivarsissa on.

Vierailija
18/203 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 17:05"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 09:07"]

Veikkaan et sitä rokotteen perseeseen iskenyttä paksua terkkahuoraa on vituttanut omat selluliittinsä niin paljon, että päättänyt kostoksi pilata nuorten hyväkroppaisten tyttöjen vartalot. Saatanan huora!

[/quote]

Ahhhahahah, hajosin ihan totaalisesti :DDDDD

varmasti calmette

[/quote]

Vierailija
19/203 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Calmette jättää tuollaisen jäljen. Aikaisemmin laitettu kaikille lapsille pakaraan (josta "valahtaa" iänmyötä reiteen, mitä vanhemmaksi tulee sitä alempana kuoppa on). Nykyään laitetaan olkavarteen ja vain lapsille, joiden toinen/molemmat vanhemmat ovat ulkomaalaisia.

Calmettea ei laiteta ihon alle tai lihakseen kuten melkein kaikki muut rokotukset, vaan se laitetaan ihon sisään. Eli siis aivan pintaan pienellä neulalla ihon myöhäisesti. Tällä tavalla se aine jää aivan pintaan, ja heti rokotuksen jälkeen aine jää "patiksi" ihoon. Jossain vaiheessa se sitten rupee märkimään ja tulee rupi ja sitä myötä arpi. Itse olen tyytyväinen että itselläni on arpi "piilossa" perseessä/reidessä, eikä näkyvillä käsivarressa niinkun toilla uuden käytännön jälkeen rokotetuilla.

Vierailija
20/203 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseltä löytyy pieni, mutta syvä kuoppa toisessa reidessä.. tosin sitä ei enää nykyään huomaa niin hyvin kuin ennen, jolloin olin hoikka & selluliititon :D

t, vm.80

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän