En ymmärrä hitaasti syömistä, nopeasti syöminem juuri on osa sitä syömisnautintoa
Hitaasti syöminen on vain meille opetettu ulkoaliimattu "käyttäytymis"tapa.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Jep. Itse syön just niin kun huvittaa ja yleensä se tapahtuu nopeasti. Ärsyttäisi vain tavan takia hidastella ja makustella, ellei sitten seura vaadi niin vaikkapa juhlissa.
Nimenomaan 'makustella' huuli kireänä, ei oikeasti 'maistaa' niin, ettå alkukantainen aah-elåmys menee aivoihin.
Minkä takia pitää hidastella edes seurassa..
Kuulostat mun mieheltä. Se ei ehdi edes edellistä suuntäyttä niellä kun se lapioi sinne jo lisää. Iso pizza menee slaissi kerrallaan n. 5 minuutissa.
Sama kuin seksin kanssa. Sisään pari jyystöä ja ulos. Sitten nukkumaan.
" Ruuansulatus alkaa jo suussa. Pureskele jokaista suupalaa n. 20 kertaa. Tällöin se pilkkoutuu tarpeeksi ja säästää sinut ruuansulatusongelmilta. Lisäksi tunnet itsesi kylläiseksi aikaisemmin ja säästyt ylensyönniltä".
Testaa, totta on. Huomioi kuitenkin kerralla lapioimasi ruokamäärä, tämä ohje koskee pientä haarukallista. Suu ammollaan ahdettu vaatii 40- 60 pureskelua pilkkoutuakseen yhtä hienoksi.
Ylipainoa?
Mä oleen kans kyllästy hitaaasti syömiseen. Puristan kaikki miehisisssä nyrkeissäni nesteeeksi ja imen pillillä tai menen suoraan tankillle ja imen sieltä letkusta dieseliä kiduksiiini.
Mä syön pieni haarukallisia nautiskellen. Katson tarkasti mitä suulliseen otan, kokoan täydellisen suupalan. Suu ei saa koskaan olla niin täynnä että posket pullottaa.
Nauran aina miehelleni joka hotkii ruuan, ihan kuin koira maistamatta mitään. Suklaalevy menee kerralla, minulla riittää viikoksi. Ehkä myös tästä syystä minä olen hoikka ja hän ylipainoinen.
Myös tämä: En ymmärrä hitaasti nussimista, nopeasti nussiminen juuri on osa sitä nussimisnautintoa.
Vatsahaavan saa enenpitkää hotkimisesta. Jos ei purra ruokaa kunnolla, joutuu maha lurittamaan ylenmäärin happoa kun kiireiset hampaat eivät eväitä pilkkoneet. Sylkikään ei kerenny aloittaa sulattelua suun päässä. Ilman muuta olisi hyvä syödä hitaammin. Ei tarvi sillon niin holovata ruokajuomaa, jolla huonostipilkoou massa juoksutetaan mahaan. Se laimentaa vatsahappoja ja tekee hallaa ruuansulannalle. Parempi olisi jopa kai syödä ja juoda erikseen, tai ainakin mahollisimman vähän juua sillon ku syö. Juoda kerkeis kuhanruoka on lähtenyt mahasta eteenpäin
Pakko syödä hitaasti tai ruoka jää puoleen väliin ruokatorvea.
-Ruokaongelmallinen
Joskus on kyllä ihana syödä isoina haukkauksina, tuskin pureksien, mutta on se hiiiiidas nautiskelukin kivaa. Nää on ihan eri tarpeisiin ja tuottaa erilaista mielihyvää.
Onko nykyruoka niin ankean makuista ettei sitä tee mieli pitää kauaa suussa. Ett ett ett (kuten jone niinkula samoisi) tärkeistä on tunne siitä että maha pullistuu ja se huumaava ähkytunne joka tyntyy insuliinin erittyessä
Vierailija kirjoitti:
Myös tämä: En ymmärrä hitaasti nussimista, nopeasti nussiminen juuri on osa sitä nussimisnautintoa.
😂 Minuutissa ohi, huhheijaa nyt röökille.
No thanks, haluan nauttia kumppanista pitkään ja hartaasti. Ensin "alkupalat", sitten "pääruuan" ja lopuksi "jälkkärin". Sen jälkeen mietitään mitä seuraavaksi nauttisi;)
Söin kerran 650 krammaa irtolaiskarkkeja melekin tyhjään mahaan muttei se missää tuntunu. Sitten ku tunnin parin päästä söin tavan kotiruuvan niin jopahan tyrkkäsi ähkyhormoonia niin että tuli melko 0/5-olo pariksi kolmeksi vartiksi. Jos on oikeeaan aikaan oikeassa paikassa niin ehtii tehdä asiat hyvin ja hitaasti, kuten purra ruokasa
Luulen, että luonnonvalinta on kyllä suosinut niitä ruuan nopeasti syöviä ja ahmiminen on siksi luonnollisempaa kuin hidas nautiskelu. Suurimman osan evoluutiohistoriastamme ruuasta on ollut ennemminkin pulaa. Nykyiset ruokamäärät ja ruuan energiatiheydet ei ole vielä ehtineet kauan vaikuttaa siihen, miten käyttäydymme.
Todella pahaksi ruoansulatukselle syödä nopeasti.
Ruiskleipäkin alkaa maistaa makailta ku kauan pureksii. Siitä tietää ettei oo ennen aikojaa siirtäny ravintoaan seuraavaan käsittelykammariin, eli kitaontelosta mahalaukkuun
Joo, tosi suuri nautinto ahtaa ruokaa suuhun ja niellä se ennen kuin edes kunnolla ehtii maistamaan.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että luonnonvalinta on kyllä suosinut niitä ruuan nopeasti syöviä ja ahmiminen on siksi luonnollisempaa kuin hidas nautiskelu. Suurimman osan evoluutiohistoriastamme ruuasta on ollut ennemminkin pulaa. Nykyiset ruokamäärät ja ruuan energiatiheydet ei ole vielä ehtineet kauan vaikuttaa siihen, miten käyttäydymme.
Ja koska osa syö samalla vauhdilla kuin luolamiehet, mutta paljon energiatiheämpää ravintoa sekä liikkuu merkittävästi vähemmän kuin luolamiehet, on turha ihmetellä miksi ylipaino on ongelma.
Jep. Itse syön just niin kun huvittaa ja yleensä se tapahtuu nopeasti. Ärsyttäisi vain tavan takia hidastella ja makustella, ellei sitten seura vaadi niin vaikkapa juhlissa.