Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pakko tuoda vauvoja ja lapsia yliopiston kirjastoon?

Vierailija
13.06.2013 |

Joo ymmärrän, että joskus voi tulla ihan pakottava tarve esim. hakea tai palauttaa jokin kirja lapsen kanssa, mutta voisiko sen tehdä sitten edes todella nopeasti? Tänäänkin olen yrittänyt pakertaa gradun parissa Kaisa-talossa, mutta on hyvin vaikeaa keskittyä, kun jossain vauva itkee tai lapsi juoksentelee ja puhuu kovaan ääneen ja äiti vaan tyynenä katselee kirjoja. Kirjasto on kuitenkin tavallaan meidän opiskelijoiden työpaikka, jossa on ihan sääntöjenkin mukaan oltava hiljaa... Joten seuraavan kerran kun ajattelet tulevasi yliopiston kirjastoon lapsen kanssa, mieti uudelleen!!

Kommentit (132)

Vierailija
121/132 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. Minäkin olen kirjoittanut siellä todella usein, mutta en muista yhtäkääm kertaa että joku lapsi olisi häirinnyt. Onko se sun mielestä yleistäkin? Outoa. No, ehkä mulla vaan kahden vilkkaan lapsen äitinä on parkkiintuneet korvat. (:

Vierailija
122/132 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon huomannut että nyt kesällä lapsia on ollut enemmän,  ehkä ennen olleet päiväkodissa ja nyt lomalla? 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/132 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, ap, pitäisit kesäloman, hupsis, loman jälkeen huomaisit, ettei äänet haittaa vasta kuin seuraavan loman tarpeen lähestyessä.

Tai, hommaa hiljaisempi tila, mene vaikka pohjakerrokseen, siellä yleensä hiiren hiljaista verrattuna yläkerroksiin. Kaisa on sellainen kuin on, suunniteltu noin, ja ihan yleinen paikka kaikkien käyttöön.

Vika on tällä kertaa sinussa, sorry. Olet kireänä gradusi kanssa, ja sinun pitäisi se tiedostaa eikä ulkoistaa tympeää oloasi lasten syyksi. (Heh, myös monia monia tunteja siellä viettäneenä tiedän tasan, että eniten häiriötä aiheuttaa TärKeäT kakskolmoset "nopeiden" kuulumisten vaihtajat.)

Mutta, jälleen kerra, kun kasvat, opit tämänkin asian. :)

Vierailija
124/132 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta se mitä voit, mitä et voi muutta, sopeudu siihen tai kärsi. Suomeksi: vaihda paikkaa hiljaisempaan, jos olet stressaantunut ja hermosi eivät kestä kirjaston elämää. Pääset helpoimmalla. Elämä ei sinun ympärilläsi pyöri, valitettavasti, edes yliopiston kirjastossa.

Vierailija
125/132 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä vähän hämmästynyt kun suurimman osan mielestä sinne kirjastoon saa tulla lapset mölyämään! Komppaan ap:ta, yliopisto on opiskelijoiden työpaikka ja jos jonkun siellä täytyy väistää, niin niiden joiden työpaikka se ei ole, vaikka onkin julkinen tila. Siellä kellarissa on sitä paitsi tosi ankeeta, ei päivänvaloa.

Vierailija
126/132 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisen vihamielisiä viestejä tälle opiskelevalle aloittajalle :O Onkohan suurin osa vastaajista kotona homehtuvia verkkarimammoja, joita ei opiskelu kiinnosta tai muuten vaan ei haluta ymmärtää opiskelevia nuoria? Meluavat lapset eivät tosiaan kuulu kirjastoon, vallankaan opiskeluun tarkoitettuun yliopiston kirjastoon! Eihän työpaikoillekaan yleensä viedä lapsia mekastamaan ja häiritsemään työntekoa. On erilaisia eri tarkoituksiin olevia julkisia tiloja, ja yliopiston kirjasto sattuu olemaan lukemista ja opiskelua varten. Antakaa työrauha.

Vierailija
127/132 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se vaan menee, se väistää, jolla ei ole valtaa muuttaa asiantilaa tai joka ei sopeudu, tsorppa. Kirjasto on kaikkien, jos luulet jotain muuta, omapa on luulosi. Jos kellari ei miellytä, voi voi. Kasva yli tärkeydestäsi, teet palveluksen yhteiskunnalle. :)

Lasten kanssa vaeltelevat voivat hyvin olla myös opiskelijoita, työpaikka on heidänkin. Joskun on kaikkinensa taloudellisinta ottaa lapset mukaan kirjastoon, elä sen kanssa vaikka et ymmärräkään.

Ottaa itseänikin päähän, jos keskittymistä häiritsee jokin epäreilu asia omasta mielestäni lukiessani, mutta jos en voi asialle mitään, ei auta itkeä, voin vain vaihtaa lukupaikkaa.

Vierailija
128/132 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap! Suosittelen Kansalliskirjaston lukusaleja, ovat hiljaisia ja suhteellisen lähelläkin. Ainakin omat pääsykoeluvut läppärin kera sujuivat rauhassa ja olen melko herkkä metelille.

Vierailija
129/132 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkää sinne omaan opiskelijakämppäänne sitä gradua tekemään, ettehän te nyt herran jestas sentään voi vaatia koko muuta maailmaa kulkemaan munankuorilla, koska Minä Teen Gradua. Mun lapset tulee sinne minne minäkin, voi olla verkkaritkin päällä jos noudan jotain kirjaa tai etsin jotain toista matkalla puistoon/puistosta kotiin, tuo on julkinen paikka ja kuuluu kaikille. Ei se ole graduntekijöiden pyhättö. Kirkossa voi olla ihan rauhassa, mene sinne. Ja ne korvatulpat ei paljoa maksa. 

Vierailija
130/132 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä?! Minulle on opetettu ihan lapsesta asti, että kirjastossa ollaan hiljaa, piste. Lukusaleissa vielä hiljempaa. Nyt sitten aikuiset ihmiset ovat sitä mieltä, että kirjasto on julkinen paikka ja siellä saa käyttäytyä ihan miten huvittaa? Ihan oikeasti! Yleensä näitä säännöistä piittaamattomia mänttejä ovat teinit, eivät aikuiset.

Toisaalta olen kyllä huomannut, että tällä palstalla ap:sta saadaan väännettyä syyllinen joka tilanteessa, joten ehkä tämä ei yllätä. Jos viestiketjussa pienen lapsen äiti valittelisi, että hän meni itkevän lapsensa kanssa kirjastoon ja sai osakseen vihaisia katseita, niin valtaosa vastauksista olisi todennäköisesti luokkaa: "Miksi meet kirjastoon lapsen kanssa? Dorka!" Että ei viestin sisällöllä ole edes merkitystä, kunhan päästään lyttäämään toinen ihminen.

Vierailija
131/132 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mammojen itsekkyydellä mitään rajaa. Minä minä minä ja minun pennut, minähän tulen herraterttujeni kanssa ihan minne minä haluan, en kyllä välitä yhtään kenestäkään muusta. Koko maailma väistyy minun lasteni tieltä, en jaksa opettaa käytöstapoja enkä käskeä olemaan hiljaa. Riehua saa niin paljon kun haluaa, koska minä ja minun lapset! Sitten ihmetellään, miksi lapsia kohtaan ollaan niin happamia, kannattaisiko katsoa peiliin? Ihan teidän syynne, jos lapsivihamielisyys kasvaa, se johtuu teistä ja teidän kakaroistanne. Koska nicopetterin pitää saada juosta ja kiljua ja sotkea ja rikko ja riehua, ihan sama missä ollaan. Minä en välitä.

Lisää lapsivapaita paikkoja kiitos, ihan juuri tuollaisten itsekkäitten mammojen takia.

Vierailija
132/132 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläoleva ei liene tiedä mistä kyse tässä. Kaisa-kirjastossa ei remuta lasten kanssa, siellä käydään, aika vähän itse asiassa. Työskentelen itsekin siellä opiskelijana. Harvoin lasten ääniä edes kuuluu, paljon useammin kylläkin opiskelijat terrorisoivat toistensa lukurauhaa Tärkeällä jutustelulla. Oman kokemukseni perusteella uskalla väittää, että tässä tapauksessa ap:n on parempi siirtyä sinne Kansalliskirjaston ikirauhaan, jos gradun teko tökkii Kaisassa.

Jos Kaisassa häiritsee lasten äänet, mutta ei muiden opiskelijoiden tai turistilaumojen äänet, on aika tarkistaa oma pääkoppa. Amen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi