Mitä tehdä salasuhteen kanssa...
Olen keski-ikäinen mies ja "onnellisesti" naimisissa. Nyt reilu 1.5 vuotta ollut salasuhteessa työkaverini kanssa (naisen). Hänellä myös avomies ja lapsi. Molemmilla meillä voimakkaita tunteita toisiamme kohtaan.
He juuri muuttaneet yhteen miehensä kanssa. Mies on todella paljon pitkiä aikoja reissutöissä.
Minulla ei varsinaisesti ole mitään vikaa avioliitossani, jotain vain kuitenkin puuttuu.
Jos tilanne olisi toinen olisimme aivan varmasti virallisesti pari. Mutta tässä tilanteessa onkin hankalampi paikka...
Muutaman kerran olemme yrittäneet irtautua, mutta kuitenkin olemme taas palanneet yhteen.
Mitä tekisitte samassa tilanteessa???
Kommentit (92)
Ap oli sitä mieltä, että hän ei ole aikanaan vanhempiensa erosta kärsinyt, joten eivät hänen lapsensakaan siitä kärsi.
Ap on tässä suhteessa väärässä. Monilla pettäjillä on juuri ongelmia lapsuutensa kanssa. Ei olla kasvettu aikuisiksi, eikä pystytä ottamaan VASTUUTA omista teoista ja ihmissuhteista. Ap:n näkemys, että kertomatta jättäminen ei ole valehtelua, kertoo paljon hänen ongelmistaan. "Minulle kaikki kiva eikä muista tarvitse välittää."
Tuommoinen asenne vaikuttaa kyllä lapsiinkin ja saa heidät tuntemaan itsensä epävarmoiksi tuilevaisuudesta. Vaimollesi olisi kyllä varmasti parasta, että eroaisitte ja hän löytäisi itselleen vastuullisen ja rehellisen miehen.
Oletko ap varma, että vaimosi ei tiedä/aavista, että sinulla on salasuhde? Ehkäpä vaimollasikin on?
Ehkäpä onkin. En tiedä kuka on ap mutta ei ainakaan jutun alkuperäinen aloittaja.
Se mitä ei tiedä ei satuta. Kovasti täällä ollaan sitä mieltä että minulle ei tälläistä voi tapahtua. Niin minäkin olen luullut melkein 20vuotta. Se vain tuli yht'äkkiä ja varoittamatta. Yksi asia johti toiseen
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 08:16"]
Ja vielä mitä on aikuisuus?
[/quote]
Sitä, että kantaa vastuun omista valinnoistaan ja teoistaan, eikä loukkaa tai vahingoita muita ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 08:13"]
Ehkäpä onkin. En tiedä kuka on ap mutta ei ainakaan jutun alkuperäinen aloittaja.
Se mitä ei tiedä ei satuta. Kovasti täällä ollaan sitä mieltä että minulle ei tälläistä voi tapahtua. Niin minäkin olen luullut melkein 20vuotta. Se vain tuli yht'äkkiä ja varoittamatta. Yksi asia johti toiseen
[/quote]
Ja sinullako ei ole omaa tahtoa? Tilaisuus teki varkaan? Kohtalo puuttui peliin? Vai mitä muita näitä selityksiä onkaan, kun ei haluta ottaa vastuuta omista valinnoistaan ja päätöksistään? Koska sen sinä olet tehnyt: päättänyt pettää puolisoasi.
Toki valinta on loppupeleissä minun. Ilmeisesti et voi käsitellä asiaa että jotkin asiat vain tapahtuvat. Alkaa pienestä viattomasta flirtistä ja sitten ne vain johtaa asiasta toiseen.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 08:24"]
[/quote]
Sitä, että kantaa vastuun omista valinnoistaan ja teoistaan, eikä loukkaa tai vahingoita muita ihmisiä.
[/quote]
No ei siihen paljon sitten liittynyt... Mietippäs uudelleen... Noi kuuluu ihan kaikille, lapsesta isovanhempiin..
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 08:47"]
Toki valinta on loppupeleissä minun. Ilmeisesti et voi käsitellä asiaa että jotkin asiat vain tapahtuvat. Alkaa pienestä viattomasta flirtistä ja sitten ne vain johtaa asiasta toiseen.
[/quote]
Eivät ne vain tapahdu ja asiat johda toiseen, kyllä siinä aktiivisesti edetään.
Ajauduin itse joskus muinoin salasuhteeseen ja kadun sitä enemmän kuin mitään elämässäni.
Nautin niin suunnattomasti lukea näitä tekstejä, tunnen suunnatonta vahingoniloa näitä pettäjiä kohtaan! Että näitä idiootteja on sitten muitakin kuin minä. Ja että joku viitsii siihen pa...aan touhuun lähteä!!! Ette te tajua seurauksia, ette todellakaan!
No, vielä sen edestänne löydätte, sitten minua naurattaa!
Ai että hykertelen täällä teille tyhmille pettäjille!! :-)
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 08:49"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 08:24"]
[/quote]
[/quote]
No ei siihen paljon sitten liittynyt... Mietippäs uudelleen... Noi kuuluu ihan kaikille, lapsesta isovanhempiin..
[/quote]
Siis että lapsilla on sama vastuu teoistaan kuin aikuisella? Miksi on sitten ikärajoja?
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 06:48"]
Kommenteista päätellen täällä on suurinosa ylipainoisia miehensä tuloilla toimeen tulevia naisia. Jotka esittävät tekosiveitä, mutta todellisuudessa jos vain joku muu kuin oma hakkaava, ryyppäävä ja myös ylipainoinen diabeteksesta kärsivä aviomies koskisi niin olisivat heti valmiita sänkyyn.
Lapsellista kuvitella, että ne ketkä ovat erimieltä kuin sinä olisivat ylipainoisia ja tietysti omissa suhteissa karseesti vikaa. Kasva aikuiseksi.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 08:58"]
Ajauduin itse joskus muinoin salasuhteeseen ja kadun sitä enemmän kuin mitään elämässäni.
Nautin niin suunnattomasti lukea näitä tekstejä, tunnen suunnatonta vahingoniloa näitä pettäjiä kohtaan! Että näitä idiootteja on sitten muitakin kuin minä. Ja että joku viitsii siihen pa...aan touhuun lähteä!!! Ette te tajua seurauksia, ette todellakaan!
[/quote]
Minä en hykertele. On surullista, että pettäjät eivät ymmärrä, kuinka he pilaavat monen ihmisen elämän, omansa mukaan lukien. Vielä surullisempaa on, jos he eivät tajua edes sitä, että olisivat itse voineet vaikuttaa siihen, pettävätkö vai eivät.
Mietin, että pettäjillä on samat selitykset kuin väkivaltaisillakin. Se vain tapahtui, en voinut tehdä mitään ja vika on oikeastaan sen puolison, kun ei ole tietynlainen. Lapset eivät kärsi, kun eihän niitä hakata eikä niitä saa kasvattaa pumpulissa.
niin, ja vielä tämä paras: kaikkihan sitä tekee.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 08:58"]
[/quote]
Tämän kirjoittaja on ollut kyllä se petetty ja katkera osapuoli
[/quote]
Tätä ap:n logiikkaa voi vissiin soveltaa vähän kaikkeen: alkoholisti vain ajautui alkoholistiksi, huumeidenkäyttäjä narkkariksi, aggressiivinen ihminen vaimon hakkaajaksi jne. Yksi asia johti toiseen ja itsellään ei ole mitään vastuuta asioiden etenemiseen. Huoh! Eikö ap sinulle ole opetettu, että jokainen on vastuussa omista teoistaan? Sinä olet PÄÄTTÄNYT pettää ja nyt alat kantaa vastuusi asiasta...mitä ikinä se sitten tarkoittakaan!
[/quote]
Alahan työstämään itsekuria! Olet aika vässykkä jos et kykene pysäyttämään pettämisketjua.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 11:13"]
[/quote]
Alahan työstämään itsekuria! Olet aika vässykkä jos et kykene pysäyttämään pettämisketjua.
[/quote]
Kyse on enemmän haluanko? Ja kummanko suhteen lopetan?
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 11:39"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 11:13"]
[/quote]
[/quote]
Kyse on enemmän haluanko? Ja kummanko suhteen lopetan?
[/quote]
Siltikin saat sitä alkaa työstämään. Aika lapanen olet jos et saa estettyä pettämistä ja tehtyä päätöksiä ennen sitä.
Ap,
varmaan ymmärrät, että kaiken muun paskan lisäksi voi myös tietämättään altistua sukupuolitaudeille. Toisen naisesi ja hänen miehensä kauttaa (paljonkohan heillä on ollut ja on tällä hetkellä kumppaneita?) hän voi olla tietämättään sinun lisäkseni sängyssä vaikka sadan ihmisen kanssa.
Häpeäisit.
Et ole hänen arvoisensa.
t. kolmekymppinen nainen, joka on ollut kymmenen vuotta parisuhteessa. Kutkuttavat houkutukset on mahdollista pitää sellaisina. Kaikki muu vaatii aktiivista toimintaa, selität sinä mitä tahansa.
Kommenteista päätellen täällä on suurinosa ylipainoisia miehensä tuloilla toimeen tulevia naisia. Jotka esittävät tekosiveitä, mutta todellisuudessa jos vain joku muu kuin oma hakkaava, ryyppäävä ja myös ylipainoinen diabeteksesta kärsivä aviomies koskisi niin olisivat heti valmiita sänkyyn.