Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä salasuhteen kanssa...

Vierailija
10.06.2013 |

Olen keski-ikäinen mies ja "onnellisesti" naimisissa. Nyt reilu 1.5 vuotta ollut salasuhteessa työkaverini kanssa (naisen). Hänellä myös avomies ja lapsi. Molemmilla meillä voimakkaita tunteita toisiamme kohtaan.

He juuri muuttaneet yhteen miehensä kanssa. Mies on todella paljon pitkiä aikoja reissutöissä.

Minulla ei varsinaisesti ole mitään vikaa avioliitossani, jotain vain kuitenkin puuttuu.

Jos tilanne olisi toinen olisimme aivan varmasti virallisesti pari. Mutta tässä tilanteessa onkin hankalampi paikka...

Muutaman kerran olemme yrittäneet irtautua, mutta kuitenkin olemme taas palanneet yhteen. 

Mitä tekisitte samassa tilanteessa???

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 5v salasuhde ja molemmat ovat kovasti rakatuneita, mutta lapset ja työ pidättelee. Lisäksi meillä iso ikäero, joka tietysti laittaa vähän lisää jarruja päälle. Kuluttavaa elämää tämäkin on, mutta pari kertaa vuodessa on yritetty suhdetta lopettaa milloin yhteisestä, milloin minun aloitteestani, mutta emme vaan pääse toisistamme ja rakkaudesta & hyvästä seksistä eroon.  Että jos ap keksit joku päivä ratkaisun, niin tulethan kertomaan!! :) 

N41

Vierailija
22/92 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei voi olla pettämättä, niin silloin kannattaisi ryhtyä avoimeen suhteeseen. Koska jos hyväksyy oman pettämisensä, niin on pakko hyväksyä se, että oma kumppani pettää myös. Avoin suhde olisi hyvä ratkaisu. Sen sijaan on raukkamaista vehdata ympäriinsä, vaikka on sovittu yksiavioisuudesta. Se on aina väärin. En ymmärrä miten ihmiset voivat monta kertaa pettää kumppaninsa luottamuksen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta tai ei, niin on se pettäminen pelkurien hommaa. Ei uskalleta olla rehellisiä.

Vierailija
24/92 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 15:13"]

Kokemusta tai ei, niin on se pettäminen pelkurien hommaa. Ei uskalleta olla rehellisiä.

[/quote]

Tottakai on pelkurien hommaa, koska pettämisestä kertominen tai kiinnijääminen aiheuttaa niin paljon pahaa mieltä monelle syyttömälle. Rohkea kertoisi ja kestäisi reaktiot ja mahdollisen eron.

Toisen tunteita säästääkseni valitsisin sen, etten kerro, vaan lopettaisin suhteen ja kärsisin itse suhteesta aiheutuneet omantunnontuskat. Tässä suhteessa rehellisyys ei kannata, miksi ehdoin tahdoin loukata toista niin syvästi? Vastaus: älä petä alunperinkään. Niin tietenkin, mutta jos on jo ehtinyt pettää, niin toimisin näin. 

Vierailija
25/92 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai salasuhteeni tietää että rakastelen vaimoni kanssa ja tiedän minäkin että hän tekee samaa miehensä kanssa. Ollaan jopa keskusteltu asiasta että tilanne vähän häiritsee oman puolison kanssa.

Mitä lasten kasvatukseen tulee... Niin aivan liikaa tänäpäivänä yritetään lapsia suojella oikealta elämältä. En tarkoita että siihen kuuluu avioerot, vaan yleensäkin. Ennen opettaja soitti kotiin ja haukkui koululaisen , tänäpäivänä vanhemmat soittaa opettajalle ja haukkuu opettajan jos oma pikku Ville ei pärjää koulussa. Kiteytettynä tätä tarkoitin. Mutta se onkin toinen juttu.

Onko vanhassa suhteessa pakko pysyä? Maksoi mitä maksoi? Eikö kaikilla ole vain yksi elämä? En usko jälleen syntymiseen.

Vierailija
26/92 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 14:56"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 13:16"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 16:00"]

Minä en ole ap, mutta samanlainen tilanne on ollut muutaman kerran. Valinnan paikka on tullut eteen vasta kun salarakkaan kanssa on alkanut olemaan liikaa tunteita pelissä. Toistaiseksi en ole pystynyt jättämään perhetttäni. Muuten tuo salarakkaan kanssa olo on sujunut vaivattomasti mutta nuo tunteet ovat aluksi niin ihania mutta muuttuvat aikalailla raastaviksi.

[/quote] 

Näin se on. Minulla on myös kokemus, tosin mies on niin erilainen kuin minä, ettei meillä olisi parina minkäänlaista tulevaisuutta. Seksuaalinen vetovoima on vaan niin valtava, etten osaa lopettaa juttua, vaikka yritetty on. Hän on vapaa, joten mieheni on tässä se, jota petetään. Aion lopettaa jutun jossain vaiheessa, mutta vielä en ole pystynyt siihen.

Hirveän helppoa on tulla sanomaan, että hyi olet läpeensä paha ihminen, lopeta heti se suhde, kerro puolisollesi tai eroa. Ihan hirveän helppo sanoa, kun ei ole koskaan ollut itse samassa tilanteessa. Olen tässä mielessä se paha ihminen, mutta läpeensä paha en suostu olemaan. 

Ap:lle sanoisin, että tee valintasi, mutta älä kerro vaimollesi toisesta naisesta mitään, jos päätät jäädä perheesi luo. Kärsi vain omatunnontuskasi, älä laita vaimoasikin kärsimään. 

[/quote]

tässäkin keskustelussa käy hyvin selville se miten helppo on tuomita. Kuitenkin sama tilanne saattaa olla edessä jokaiselle täällä kirjoittavalle. Ette voi tietää. Minäkään en tiennyt

Vierailija
27/92 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 16:17"]

Tottakai salasuhteeni tietää että rakastelen vaimoni kanssa ja tiedän minäkin että hän tekee samaa miehensä kanssa. Ollaan jopa keskusteltu asiasta että tilanne vähän häiritsee oman puolison kanssa.

Mitä lasten kasvatukseen tulee... Niin aivan liikaa tänäpäivänä yritetään lapsia suojella oikealta elämältä. En tarkoita että siihen kuuluu avioerot, vaan yleensäkin. Ennen opettaja soitti kotiin ja haukkui koululaisen , tänäpäivänä vanhemmat soittaa opettajalle ja haukkuu opettajan jos oma pikku Ville ei pärjää koulussa. Kiteytettynä tätä tarkoitin. Mutta se onkin toinen juttu.

Onko vanhassa suhteessa pakko pysyä? Maksoi mitä maksoi? Eikö kaikilla ole vain yksi elämä? En usko jälleen syntymiseen.

[/quote]

Ei vanhassa suhteessa tarvitse pysyä, homma vaan pitää hoitaa rehellisesti ja toista ihmistä kunnioittaen. Ei se vaadi muuta kuin sen, että aukaisee suunsa kotona ja toteaa, ettäole löytänyt kivan tyypin, mitä tehdään. Sitten yhdessä pohditaan, voisiko teillä olla avoin suhde, otTteko eron vai tukahdutetaanko yliääräiset halut ja parannetaan sitä liittoa.

Mutta sinä halusit itse saada kaiken, turvallisen liiton ja sen jännän salasuhteen. Et halunnut suoda vaimollesi samaa, joten salasit jutun. Olitko reilu?

Yksinkertaistetaan. Pariskunta päättää yhdessä säästää säästötilille joka kuukausi kummankin palkasta tietyn summan. Naiselle tekee tiukkaa, pitäisi päästä.kampaajalle, ostaa lapsille uudet kengät mutta mies on tiukkana, että summat ovat samat. Parin vuoden jälkeen käy ilmi, että mies on tyhjentänyt tilin ja ostanut itselleen uuden urheiluauton. Siihen ei mahdu koko perhe, lastenistuimet eivät siihen sovi ja autokin on vain miehen nimissä, vaimolla ei ole edes ajokorttia. Mahtaa olla mukava fiilis vaimolla, kun on kannatellut perheen taloutta ja hampaat irvessä säästänyt ja mies vie koko potin. Menee vuosia, että nainen saa saman summan säästettyä, ja lisäksi pitää huolehtia myös lapsistakin, kun mies suhaa autollaan.

Meneekö jakeluun vai jankutatko vain sitä, miten lapset kestävät kaiken ja sinä olet oikeutettu onneen - epärehellisesti ja muiden kustannuksella? Etkö tajua, että sen onnen olisi voinut ottaa ihan reilusti ja ajat sitten siten, että vaimokin olisi sitä voinit tavoitella eikä jämähtää tahallaan kudottun valheeseen jumiin, kunnes päätät hänet siitä päästää?

ja muuten, kuka tahansa ei tällaiseen tilanteeseen joudu. Täytyy olla riittävän itsekäs ja riittävän epärehellinen.

Vierailija
28/92 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vaimollesi totuus, ja ota miehekkäästi vastaan kaikki se sonta, mitä niskaasi saat. Sen olet ansainnut. Mikäli haikailet toisten perään vastaisuudessa, niin lopeta ensin nykyinen parisuhteesi ja sitten mietit uudelleen. Tuo on todella raukkamainen temppu vaimoasi/avovaimoasi ja lapsianne kohtaan. Toivo todella, että vaimosi voi antaa sinulle anteeksi, sillä petetyn naisen raivo on sellaista, mitä ei kukaan halua kokea. Nainen onnistuu halutessaan pilaamaan vaikka koko loppuelämäsi.

Vierailija
29/92 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä vaimo pääsee kampaajalle ja minulla ei ole urheilu autoa. Yhteinen on tili jonne tulee molempien palkat. Kyse ei ole tuosta. Muutenkaan en ymmärrä parisuhteita joissa molemmilla on eri tilit ja taistellaan sitten juuri mainitsemistasi asioista? Onko tälläisiäsiäkin suhteita vielä tänäpäivänä?

Vierailija
30/92 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa tälläkään pettäjällä on pokkaa antaa omalle puolisolleen samanlainen vapaus kuin itselläänkin on.

Vierailija
31/92 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 17:25"]

Kyllä meillä vaimo pääsee kampaajalle ja minulla ei ole urheilu autoa. Yhteinen on tili jonne tulee molempien palkat. Kyse ei ole tuosta. Muutenkaan en ymmärrä parisuhteita joissa molemmilla on eri tilit ja taistellaan sitten juuri mainitsemistasi asioista? Onko tälläisiäsiäkin suhteita vielä tänäpäivänä?

[/quote]

No itseasiassa on. Yhdessä olette elämänne laittaneet tuohon kuosiin, vaimo on autuaan tietämätön siitä mitä sinä teet, itsekkäästi tavoittelet pelkästään omaa onneasi etkä anna vaimollesi samanlaista mahdollisuutta.

Vierailija
32/92 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 16:26"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 14:56"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 13:16"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 16:00"]

Minä en ole ap, mutta samanlainen tilanne on ollut muutaman kerran. Valinnan paikka on tullut eteen vasta kun salarakkaan kanssa on alkanut olemaan liikaa tunteita pelissä. Toistaiseksi en ole pystynyt jättämään perhetttäni. Muuten tuo salarakkaan kanssa olo on sujunut vaivattomasti mutta nuo tunteet ovat aluksi niin ihania mutta muuttuvat aikalailla raastaviksi.

[/quote] 

Näin se on. Minulla on myös kokemus, tosin mies on niin erilainen kuin minä, ettei meillä olisi parina minkäänlaista tulevaisuutta. Seksuaalinen vetovoima on vaan niin valtava, etten osaa lopettaa juttua, vaikka yritetty on. Hän on vapaa, joten mieheni on tässä se, jota petetään. Aion lopettaa jutun jossain vaiheessa, mutta vielä en ole pystynyt siihen.

Hirveän helppoa on tulla sanomaan, että hyi olet läpeensä paha ihminen, lopeta heti se suhde, kerro puolisollesi tai eroa. Ihan hirveän helppo sanoa, kun ei ole koskaan ollut itse samassa tilanteessa. Olen tässä mielessä se paha ihminen, mutta läpeensä paha en suostu olemaan. 

Ap:lle sanoisin, että tee valintasi, mutta älä kerro vaimollesi toisesta naisesta mitään, jos päätät jäädä perheesi luo. Kärsi vain omatunnontuskasi, älä laita vaimoasikin kärsimään. 

[/quote]

tässäkin keskustelussa käy hyvin selville se miten helppo on tuomita. Kuitenkin sama tilanne saattaa olla edessä jokaiselle täällä kirjoittavalle. Ette voi tietää. Minäkään en tiennyt

[/quote]

Miten niin ei voi tietää? Nämä "tuomarit" ovat voineet ihan hyvin itse ihastua, tuntea houkutusta, tylsistyä välillä parisuhteeseensa, kyllästyä puolisoonsa. Silti eivät ole pettäneet, vaan itsekontrolli on pitänyt, koska ovat kunnioittaneet itseään ja puolisoaan ja halunneet olla luottamuksen arvoisia. Ja kas, se ihastuminen on mennyt ohi, houkutus laimennut, puoliso alkanut taas kiinnostaa. Tai sitten on rehellisesti eronnut, jos ei enää puolisoaan rakasta miehenä tai naisena.

Vierailija
33/92 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut ihastunut parikin kertaa 9v suhteeni aikana. Enkä ole koskaan pettänyt.

Sen verran on järkeä päässä, etten lähde ihastuksen perään ja sänkyyn.

Siksi ihmettelenkin, että miten jollakin ihmisellä voi olla niin heikko itsekontrolli, etteivät kykene kunnioittamaan omaa puolisoaan. Vaan pitää saada lähteä naiskentelemaan heti ensimmäisen ihastuksen kanssa.

Ihastukset menevät kyllä ohi kun ei asialle tee yhtään mitään. Mutta sittenhän sitä pitää tehdä jotakin jos ei sen vertaa ole itsekuria, että odottaisi.

Vierailija
34/92 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tilannee, mutta kummallakaan ei lapsia suhteessa. Tein valinnan tunteisiin perustuen, verrattaen lyhyen tuntemisen jälkeen. Päivääkään en ole katunut, tämä ihminen on mulle se oikea ja jos pitäisi tehdä ratkaisu uudestaan niin se olisi täysin sama, tekisin vain kaiken vielä nopemmin. Jos pystyt vaimoasi tuohon malliin pettämään, niin silloin toddellakin jotain suhteesta puuttuu. Mullakin puuttu, se rakkaus. Toisen kanssa oli kyllä kiva olla, mutta se ei ollut mitään verrattuna tähän. Kyllä ihmisen pitää asiat ajatella ensin omien tuntemuksiensa kautta, jos et itse oo onnellinen niin tuskin on kukaan muukaan jonka kanssa elät.

Vierailija
35/92 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tiedä niin ei satu

Vierailija
36/92 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 08:03"]

Jos ei tiedä niin ei satu

[/quote]

Joo just niin. Kun ei tiedä niin eihän se satu. Mutta SATTUU ihan älyttömästi sitten kun saa tietää. Ja jossain vaiheessa sen aina paljastuu.

Vierailija
37/92 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 17:37"]

Tuttu tilannee, mutta kummallakaan ei lapsia suhteessa. Tein valinnan tunteisiin perustuen, verrattaen lyhyen tuntemisen jälkeen. Päivääkään en ole katunut, tämä ihminen on mulle se oikea ja jos pitäisi tehdä ratkaisu uudestaan niin se olisi täysin sama, tekisin vain kaiken vielä nopemmin. Jos pystyt vaimoasi tuohon malliin pettämään, niin silloin toddellakin jotain suhteesta puuttuu. Mullakin puuttu, se rakkaus. Toisen kanssa oli kyllä kiva olla, mutta se ei ollut mitään verrattuna tähän. Kyllä ihmisen pitää asiat ajatella ensin omien tuntemuksiensa kautta, jos et itse oo onnellinen niin tuskin on kukaan muukaan jonka kanssa elät.

[/quote]

Samanlainen tilanne, jotain puuttuu. Oli ratkaisu sitten kumpi tahansa niin onko oikein vai väärin valittu, ei voi täysin tietää. Helpoin ratkaisu olisi jatkaa nykyisessä tilanteessa molempien kanssa.

Vierailija
38/92 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet itsekäs ihminen. Salasuhdetta ei millään pysty perustelemaan oikeutetuksi, vaikka minkälaiset rakkaudentunteet olisivat mukana. Teet hirveän väärin vaimoasi ja perhettäsi kohtaan. Kerro vaimollesi jokatapauksessa ja eroa, jos salarakkaasi on sinulle oikea kumppani. Anna vaimollesi myös mahdollisuus aitoon parisuhteeseen. Vaimosi saa kuitenkin ennemmin tai myöhemmin tietää ja se loukkaa häntä valtavasti. Olen itse elänyt vastaavassa tilanteessa ja ollut se petetty vaimo kolmen vuoden ajan. Sain kuulla suhteesta naisystävältä, en kuuna päivänä olisi uskonut miehestäni moista. Eikä muukaan lähipiiri. Päätimme erota yhteisymmärryksessä. Tämän jälkeen mieheni totesi tehneensä elämänsä virheen. Lopulta jatkoimme suhdettamme ja sen rippeitä on koottu pala palalta yhteen. Varaudu myös siihen, että lähipiirisi (myös omat vanhempasi ja kaverisi) halveksivat toimintaasi. Ensin erotaan ja sitten aloitetaan uudet suhteet, niin se vaan menee.

Vierailija
39/92 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai paljastuuko? Tiedän pareja jotka ovat olleet salasuhteessa niin kauan että on tullut selvyys kannattaako vaihtaa vai ei

Vierailija
40/92 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et rakasta vaimoasi jos petät,eroa.