Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vihaan asua helsingissä

Vierailija
21.07.2020 |

Muutimme tänne mieheni kanssa vuosi sitten, sillä hänellä alkoi opiskelut helsingissä. Itse olen maalta kotoisin ja noin isoon kaupunkiin muutto oli shokki. En toki itsekään haluaisi enää maalla asua, mutta en todellakaan missään noinkaan isossa kaupungissa. Mulle sopiva kaupungin koko olisi semmoinen 50000-100000 asukkaan kaupunki. Helsingissä vihaan eniten melua ja sitä, että missään ei saa olla rauhassa. Joudumme asumaan pienessä asunnossa jossa vuokra kallis. Mitä tässä nyt pitäisi tehdä? En haluaisi asua onnettomana vielä ainakin 3-4 vuotta tuolla missä asun.. pitäisikö erota vai miten? Onko muita samankaltaisessa tilanteessa olevia?

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa Vantaalle. Täällä on luontoa ja rauhaa ja bussit kulkee hyvin Helsinkiin joten miehesi voi opiskella täältäkin käsin.

Vierailija
62/76 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä pakko on asua Helsingissä? Sinne on niin hyvät kulkuyhteydet lähikunnista, ettei pitäisi olla mikään ongelma muuttaa johonkin niistä. 

Juurikin näin. Katsot mihin pääsee junalla nopeasti, pikku kuntia riittää joka suuntaan.

Ilmeisesti aika monela mennyt tämäkin pointti ohi. En halua asua missään pikkukunnassa vaan keskisuuressa kaupungissa

Kerava tai Järvenpää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Kirkkonummelle tai Sipooseen. Esim. Sieltä on niin lyhyt matka Helsinkiin, että työt tai opiskelut onnistuu sieltäkin.

Vierailija
64/76 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus ollut pari päivää Helsingissä ja se oli ihan hirveää. Vetäisin ranteet auki jos mun pitäis siellä asua.

Sama. En ymmärrä, miksi kukaan haluaa maksaa ison omakotitalon hinnan "päästäkseen" sinne koirankoppiyksiöön asumaan. 

Vierailija
65/76 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin menee selvästi tunteisiin kun suomen surkeimmassa kaupungissa ei halua asua 😂😂

Miten arvioit Helsingin Suomen surkeimmaksi kaupungiksi asua?

Vierailija
66/76 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Helsingissä on hiljaisia asuntoja. Muuta sellaiseen. Asunto lähiössä, jossa on vihreitä ulkoilualueita?

Tarkista, että makuuhuoneen ikkunan lähellä ei kulje tietä eikä ole muita melua tuottavia seikkoja esim ravintolaa. Naapurit ovat arpapeliä.

Lisävinkit: Tarkista postiluukkujen /ovenpielten kunto. Jos ne ovat silminnähden likaiset ja pesemättömät, niin asukkaiden elämänhallinnassa voi olla vikaa.  Jos asunnossa on parveke, tarkista, ettei alapuolella ole parveketta, jossa naapurit tupakoivat. Älä muuta ylimpään kerrokseen, jos talossa ei ole jäähdytystä. Muuten kärsit helvetillisestä kuumuudesta kesällä.

Terveisin, helsinkiläinen, jonka ensimmäinen asunto olisi meluisa.

Vierailija
67/76 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähikuntiin muuttaminen ei muuta mitään muuta kuin sen, että vuokrat halpenee ja palvelut heikkenee. Siksi asun Helsingissä.

Mä ainakin tykkään käydä citymarketissa jossa on valikoimaa 1000 kertaa enemmän mitä jossain Kallion Salessa. Myös uimahallissa on mukava käydä vaikka päivittäin, kun ölisijäsakkia ei ole. Iltanälkään löytyy subia, heseä... parturileikkauksenkin saa 20 eurolla.

Mitä palvelua siis tarkoitat, mielenterveyspalveluita ei tosiaan niin paljoa lähikunnissa ole, miksiköhän...

Helsinki on muutakin kuin Kalliota tai Eiraa tai muuta kantakaupungin paikoista. Muuta sivummalle, niin pääset prismaan ja saat luontoa. Mistä nämä harhakuvat Helsingistä tulee?

Vierailija
68/76 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla melko Porvoosta tämä ap. Pysyt vaan siellä. 50 000 asukasta ja Helsinkiin karauttaa motaria pitkin puolessa tunnissa.

Vierailija
69/76 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla melko Porvoosta tämä ap. Pysyt vaan siellä. 50 000 asukasta ja Helsinkiin karauttaa motaria pitkin puolessa tunnissa.

Vierailija
70/76 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ette tuntuneet ymmärtävän, en halua asun missään paikkaa helsinkiä vaikka kuinka olisi luontoa ja rauhaa. Lisäksi en tunne täältä ketään ja kaikki tutut asuvat kaukana täältä. Mikään muukaan yliopistokaupunki ei tule oikein kysymykseen, nekin on liian isoja minulle

Eli sulla on asenneongelma. No muutapa pois.

Niin todennäköisesti muutankin. Lähinnä halusin kysellä onko muilla maalta isoon kaupunkiin muuttaneilla samoja ongelmia

Olen asunut Helsingissä nyt yli 10 vuotta. Sitä ennen parissa muussa "isommassa" kaupungissa muutamia vuosia sekä pienissä maaseutukaupungeissa. Olen syntynyt ja kasvanut kirjaimellisesti metsässä. Ala-asteella oli 10 oppilasta minut mukaanlukien, siis koko koulussa. Ei naapureita mailla eikä halmeilla, ei tosin mitään harrastuksia eikä palveluitakaan. Pieni kyläkauppa ja posti sen yhteydessä löytyi ja kerran viikkoon oli parin hengen partio, 4H kerho ja pyhäkoulu. 

Viihdyn itse kaupungissa paremmin kuin maalla. Kaipaan tosin rauhaa itsekin ja asuttuani meluisalla alueella, jossa oli joka talossa lapsiperheitä 3-12-vuotiaine lapsineen kirkumassa aamusta ilmaan ja joskus vielä öisinkin molemmilta puolilta omaa asuntoani, arvostan nykyistä hiljaista asuinaluetta. Keskustaan on lyhyt matka julkisilla ja metsää ja peltoa on ihan nurkan takana. Samalla kaikki tarvitsemani palvelut löytyvät läheltä, enintään 6 min julkisella kulkemisen päästä, joka on ajokortittomalle sinkulle todella iso plussa. Oma asuinalueeni ei ole mikään suosittu hip-kohde, joten kantaväestö on pääasiassa vanhempi herroja ja rouvia ja minun tapaan keski-ikäisiä hiljaiselijöitä.

Vierailija
71/76 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ette tuntuneet ymmärtävän, en halua asun missään paikkaa helsinkiä vaikka kuinka olisi luontoa ja rauhaa. Lisäksi en tunne täältä ketään ja kaikki tutut asuvat kaukana täältä. Mikään muukaan yliopistokaupunki ei tule oikein kysymykseen, nekin on liian isoja minulle

Oletko yrittänyt tutustua uusiin ystäviin?

Vierailija
72/76 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki ei ole niin iso kaupunki, sieltäkin löytyy rauhaa. Ja ympäryskunnat totta kai, voit elää rauhassa mutta stadi lähellä.

Vierailija
73/76 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee Lontooseen. Kun tulet takaisin, huomaat, että Helsinki on pieni maaseutukaupunki.

Vierailija
74/76 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun Ruokolahdella. N.4 tunnin ajomatka helsinkiin. Olen kerran käynyt hesassa, ja siis olin ihan ällistynyt mites iso paikka se oli ja paljon ihmisiä kaduilla.

Tuntui kuin olisi ulkomaille mennyt.

Suurin kaupunki jossa sitä ennen olin käynyt on lappeenranta. Joten ymmärrän alottajaa, jos on aina ollut vain pikkukaupungissa niin varmasti vaikea sopeutua. Joskus pitää käydä kyllä uudestaan, helsinki oli ihan jännä kaupunki

Vierailija
75/76 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta suomen parhaaseen kaupunkiin, Lappeenrantaan

Vierailija
76/76 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutat katso alakerran nimitaulusta minkälaisia nimiä löytyy. On kerrostaloja esim. Espoossa joista ei löydy yhtään suomenkielistä nimeä.