Vihaan asua helsingissä
Muutimme tänne mieheni kanssa vuosi sitten, sillä hänellä alkoi opiskelut helsingissä. Itse olen maalta kotoisin ja noin isoon kaupunkiin muutto oli shokki. En toki itsekään haluaisi enää maalla asua, mutta en todellakaan missään noinkaan isossa kaupungissa. Mulle sopiva kaupungin koko olisi semmoinen 50000-100000 asukkaan kaupunki. Helsingissä vihaan eniten melua ja sitä, että missään ei saa olla rauhassa. Joudumme asumaan pienessä asunnossa jossa vuokra kallis. Mitä tässä nyt pitäisi tehdä? En haluaisi asua onnettomana vielä ainakin 3-4 vuotta tuolla missä asun.. pitäisikö erota vai miten? Onko muita samankaltaisessa tilanteessa olevia?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ette tuntuneet ymmärtävän, en halua asun missään paikkaa helsinkiä vaikka kuinka olisi luontoa ja rauhaa. Lisäksi en tunne täältä ketään ja kaikki tutut asuvat kaukana täältä. Mikään muukaan yliopistokaupunki ei tule oikein kysymykseen, nekin on liian isoja minulle
Sanoit, että sinulle sopisi 50 000-100 000 asukkaan kaupunki. No, Rovaniemellä on vähän yli 60 000 asukasta. Ja yliopisto.
Lappiin en muuta ja siellä ei tod.näk ole alaa jota mieheni opiskelee
Pysy sitten siellä Helsingissä kitumassa, kun mikään ei kelpaa.
Ai kun rovaniemi tai helsinki ei käy niin mikään ei kelpaa? 😂 en tiennyt että suomessa pn vaan kaksi kaupunkia
Vierailija kirjoitti:
Miksi hitossa sitten asutte kantakaupungissa? Helsingissä on pieniä syrjäisiä maaseutumaisia kaupunginosiakin.
Ja miksi ylipäätään asut Helsingissä, etkä jossain pk-seudun muussa kunnassa, kuten Espoo, Vantaa, Kirkkonummi, Sipoo yms? Normaalia työssäkäyntialuetta ja puhdasta maaseutua, minulla on kesämökkikin siellä.
Maalaiset tunkevat aina vuokralle jonnekin Töölöseen tai Kallioon, kun luulevat, että siellä muka kuuluu asua. Ihan oma vikansa, jos eivät viihdy, turha valittaa.
En menisi kutsumaan Espoo tai Vantaata puhtaaksi maaseuduksi. Nehän ovat melkein Helsinkiä täältä oikealta maaseudulta katsottuna. Maaseutua alkaa olla sitten, kun lähimpään yli 100 000 asukkaan kaupunkiin on kymmeniä kilometrejä.
Vierailija kirjoitti:
Joillakin menee selvästi tunteisiin kun suomen surkeimmassa kaupungissa ei halua asua 😂😂
Mikä on Suomen surkein kaupunki ja miksi se on sitä?
Kurko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä pakko on asua Helsingissä? Sinne on niin hyvät kulkuyhteydet lähikunnista, ettei pitäisi olla mikään ongelma muuttaa johonkin niistä.
Juurikin näin. Katsot mihin pääsee junalla nopeasti, pikku kuntia riittää joka suuntaan.
Ilmeisesti aika monela mennyt tämäkin pointti ohi. En halua asua missään pikkukunnassa vaan keskisuuressa kaupungissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ette tuntuneet ymmärtävän, en halua asun missään paikkaa helsinkiä vaikka kuinka olisi luontoa ja rauhaa. Lisäksi en tunne täältä ketään ja kaikki tutut asuvat kaukana täältä. Mikään muukaan yliopistokaupunki ei tule oikein kysymykseen, nekin on liian isoja minulle
Sanoit, että sinulle sopisi 50 000-100 000 asukkaan kaupunki. No, Rovaniemellä on vähän yli 60 000 asukasta. Ja yliopisto.
Ai kun rovaniemi tai helsinki ei käy niin mikään ei kelpaa? 😂 en tiennyt että suomessa pn vaan kaksi kaupunkia
Myöskään mikään muu yliopistokaupunki ei sinulle kelvannut. Eikä näköjään ne pk-seudun lähikunnatkaan, kun et niihin ole muuttanut. Siinä on jo aika iso osa Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin menee selvästi tunteisiin kun suomen surkeimmassa kaupungissa ei halua asua 😂😂
Äosi on 50? Mistäköhän kaupungista tässä keskustelussa on puhuttu enimmäkseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kouvola. Ei tarvitse perustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myöskään mikään muu yliopistokaupunki ei sinulle kelvannut. Eikä näköjään ne pk-seudun lähikunnatkaan, kun et niihin ole muuttanut. Siinä on jo aika iso osa Suomea.
No ainakaan turku, oulu tai tampere ei käy. Vaasa liian kaukana kaikesta. Käykö nyt?
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään tartte haluta asua täällä, mutta jos väittää, että täällä on meluisaa ja ruuhkaisaa ja sen takia on lopettamassa muuten hyvän suhteen niin kyllä mullakin eka reaktio oli tulla kertomaan, että kannattaa muuttaa pois keskustasta jonnekkin helsingin laitamille ennen kuin tekee mitään hätiköityä päätöstä.
Vierailija kirjoitti:
Kurko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä pakko on asua Helsingissä? Sinne on niin hyvät kulkuyhteydet lähikunnista, ettei pitäisi olla mikään ongelma muuttaa johonkin niistä.
Juurikin näin. Katsot mihin pääsee junalla nopeasti, pikku kuntia riittää joka suuntaan.
Ilmeisesti aika monela mennyt tämäkin pointti ohi. En halua asua missään pikkukunnassa vaan keskisuuressa kaupungissa
Pikkukunta on tässä yhteydessä juurikin niitä sinun toivomiasi muutaman kymmenentuhannen asukkaan kuntia. Keskisuuri kaupunki on sitten jo Jyväskylä tai Lahti eli sinun määrittämäsi 100 000 asukkaan reilusti ylittävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkukunta on tässä yhteydessä juurikin niitä sinun toivomiasi muutaman kymmenentuhannen asukkaan kuntia. Keskisuuri kaupunki on sitten jo Jyväskylä tai Lahti eli sinun määrittämäsi 100 000 asukkaan reilusti ylittävä.
No ei ole. Aika vähän suomessa keskisuuria kaupunkeja sitten jos tuo on se määritelmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole. Aika vähän suomessa keskisuuria kaupunkeja sitten jos tuo on se määritelmä.
Kyllä on. Jos sinä et tiennyt, että valtaosa Suomen kaupungeista ja kunnista on pieniä, se ei tarkoita, etteikö niin olisi. Suomessa on todella vähän edes keskisuuria kaupunkeja. Mainittu Jyväskylä on 8. suurin asukasluvulla mitattuna ja sekin on aika pieni kaupunki maailman mittakaavalla. Lähes maaseutua ihan ydinkeskustaa lukuun ottamatta. Olen siellä asunut vuosia, joten ei ollut moite, vaan faktan toteaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hitossa sitten asutte kantakaupungissa? Helsingissä on pieniä syrjäisiä maaseutumaisia kaupunginosiakin.
Ja miksi ylipäätään asut Helsingissä, etkä jossain pk-seudun muussa kunnassa, kuten Espoo, Vantaa, Kirkkonummi, Sipoo yms? Normaalia työssäkäyntialuetta ja puhdasta maaseutua, minulla on kesämökkikin siellä.
Maalaiset tunkevat aina vuokralle jonnekin Töölöseen tai Kallioon, kun luulevat, että siellä muka kuuluu asua. Ihan oma vikansa, jos eivät viihdy, turha valittaa.
En menisi kutsumaan Espoo tai Vantaata puhtaaksi maaseuduksi. Nehän ovat melkein Helsinkiä täältä oikealta maaseudulta katsottuna. Maaseutua alkaa olla sitten, kun lähimpään yli 100 000 asukkaan kaupunkiin on kymmeniä kilometrejä.
Mä olen asunut Espoossa ja se on pelkkää peltoa ja metsää, eikä ne pellot ja metsät eroa mitenkään Pohjois-Karjalan vastaavista. Käykää itse toteamassa jos ette usko.
Helsingissä on 655 000 ihmistä, joihin voi tutustua.
En usko, että muutto pienemmälle paikkakunnalle vaikuttaa yhtään mitenkään ihmiseen, joka kaipaa lapsuuden- tai nuoruudenympäristöään eikä osaa etsiä uusia ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Kurko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuossa vaihtoehdot:
Keskisuurten kuntien (Kauniainen, Kerava, Kirkkonummi, Lohja, Loviisa, Porvoo, Rovaniemi, Salo, Sipoo)
Lähde: https://www.kuntaliitto.fi/sosiaali-ja-terveysasiat/tilastot-ja-erillis…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äosi on 50? Mistäköhän kaupungista tässä keskustelussa on puhuttu enimmäkseen?
Et vieläkään kertonut miksi se on surkein.
Vierailija kirjoitti:
Lähikuntiin muuttaminen ei muuta mitään muuta kuin sen, että vuokrat halpenee ja palvelut heikkenee. Siksi asun Helsingissä.
Mä ainakin tykkään käydä citymarketissa jossa on valikoimaa 1000 kertaa enemmän mitä jossain Kallion Salessa. Myös uimahallissa on mukava käydä vaikka päivittäin, kun ölisijäsakkia ei ole. Iltanälkään löytyy subia, heseä... parturileikkauksenkin saa 20 eurolla.
Mitä palvelua siis tarkoitat, mielenterveyspalveluita ei tosiaan niin paljoa lähikunnissa ole, miksiköhän...
Olen joskus ollut pari päivää Helsingissä ja se oli ihan hirveää. Vetäisin ranteet auki jos mun pitäis siellä asua.
Helsingin keskustassa ja Etu-Tööössä ei ole ristinsielua sunnuntaiaamuisin klo 7-9 välillä, joten ei se kyllä mikään suurkaupunki aina ole.
Jos et saa olla missään rauhassa ja asutte pienessä asunnossa, on kyse varmaan Kamppi, Ullanlinna, Kruununhaka, Töölö... alueista? Koitapa muuttaa Viikinmäkeen tai Marjaniemeen niin johan hiljenee.
Lähikuntiin muuttaminen ei muuta mitään muuta kuin sen, että vuokrat halpenee ja palvelut heikkenee. Siksi asun Helsingissä.