Vihaan asua helsingissä
Muutimme tänne mieheni kanssa vuosi sitten, sillä hänellä alkoi opiskelut helsingissä. Itse olen maalta kotoisin ja noin isoon kaupunkiin muutto oli shokki. En toki itsekään haluaisi enää maalla asua, mutta en todellakaan missään noinkaan isossa kaupungissa. Mulle sopiva kaupungin koko olisi semmoinen 50000-100000 asukkaan kaupunki. Helsingissä vihaan eniten melua ja sitä, että missään ei saa olla rauhassa. Joudumme asumaan pienessä asunnossa jossa vuokra kallis. Mitä tässä nyt pitäisi tehdä? En haluaisi asua onnettomana vielä ainakin 3-4 vuotta tuolla missä asun.. pitäisikö erota vai miten? Onko muita samankaltaisessa tilanteessa olevia?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Nyt ette tuntuneet ymmärtävän, en halua asun missään paikkaa helsinkiä vaikka kuinka olisi luontoa ja rauhaa. Lisäksi en tunne täältä ketään ja kaikki tutut asuvat kaukana täältä. Mikään muukaan yliopistokaupunki ei tule oikein kysymykseen, nekin on liian isoja minulle
Eli sulla on asenneongelma. No muutapa pois.
Muuta kehyskuntaan, elämää hieman kuin maalaiskylässä mutta ei kuitenkaan. Molempien plussat ja miinukset.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ette tuntuneet ymmärtävän, en halua asun missään paikkaa helsinkiä vaikka kuinka olisi luontoa ja rauhaa. Lisäksi en tunne täältä ketään ja kaikki tutut asuvat kaukana täältä. Mikään muukaan yliopistokaupunki ei tule oikein kysymykseen, nekin on liian isoja minulle
No siinä Helsinkin ympärillä on vaikka kuinka monta pikkupaikkakuntaa. Järvenpää, Nurmijärvi ja mitä niitä nyt onkaan. En tiedä, kun en sielläpäin liiku, mutta sinulla on hyvin aikaa perehtyä.
Ei Helsingissä ole pakko asua, vaikka opiskelupaikka onkin täällä. Muuttakaa ympäristökuntiin, on väljempää ja halvempaa. Omistusasuntokin jopa mahdollinen.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi voit muuttaa jonnekin muualle.
Onnea muuttoon! :)
Vierailija kirjoitti:
Oisit heti kertonut, että kyse on mielenterveysongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Viikissä on maaseudun tunnelmaa, sinne vaan! Löytyy peltoa ja lehmiä ynnä muuta mukavaa! 🐄
Kauanko luulet tämän kestävän? 5-10 vuotta niin lehmät on korvattu uudella Vihreiden suunnittelemalla kerrostalolähiöllä, jossa ratikka vie ihmisiä lentokentälle.
Vierailija kirjoitti:
Sanoit, että sinulle sopisi 50 000-100 000 asukkaan kaupunki. No, Rovaniemellä on vähän yli 60 000 asukasta. Ja yliopisto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sulla on asenneongelma. No muutapa pois.
Niin todennäköisesti muutankin. Lähinnä halusin kysellä onko muilla maalta isoon kaupunkiin muuttaneilla samoja ongelmia
Miten jotkut maalla asuvat luulee, että Helsinki on joku yksi iso Manhattan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikissä on maaseudun tunnelmaa, sinne vaan! Löytyy peltoa ja lehmiä ynnä muuta mukavaa! 🐄
Kauanko luulet tämän kestävän? 5-10 vuotta niin lehmät on korvattu uudella Vihreiden suunnittelemalla kerrostalolähiöllä, jossa ratikka vie ihmisiä lentokentälle.
No tuskinpa vaan. Viikissä on suuri luonnonsuojelualue.
Esim Karjaalle pääset junalla ja heti putoaa neliöhinnat!
Joillakin menee selvästi tunteisiin kun suomen surkeimmassa kaupungissa ei halua asua 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Niin, ei ymmärretty kun et sanonut :) Mainitsit vain melun, sen ettei saa olla rauhassa ja kalliit asunnot. Ainakin kahta ensinmainittua voi välttää Helsingissäkin. Niitä läheisiähän ei toki tänne saa, joten jos se on sinulle niin tärkeää että eroaisit, niin voihan niinkin tehdä.
Itse jouduin muuttamaan Helsinkiin 35-vuotiaana maalta, kun työpaikkani toimipiste siellä lopetettiin ja tarjottiin Helsingin pääkonttorille siirtoa. Mulla on ollut niin että olen yllättynyt miten hyvin toimii, en täällä kotikulmilla edes huomaa että olen isossa kaupungissa, kun täällä on tilaa ja maaseutumaista. Keskustassa en käy käytännössä koskaan, ei ole mitään asiaa sinne eikä kiinnosta. Sekin etten tunne täältä ketään on lopulta pelkkä plussa, saapa olla rauhassa ilman sukujuoruja...
Mutta kyllä Helsingistä aina poiskin pääsee, jos ei kerran tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoit, että sinulle sopisi 50 000-100 000 asukkaan kaupunki. No, Rovaniemellä on vähän yli 60 000 asukasta. Ja yliopisto.
Lappiin en muuta ja siellä ei tod.näk ole alaa jota mieheni opiskelee
Miksi hitossa sitten asutte kantakaupungissa? Helsingissä on pieniä syrjäisiä maaseutumaisia kaupunginosiakin.
Ja miksi ylipäätään asut Helsingissä, etkä jossain pk-seudun muussa kunnassa, kuten Espoo, Vantaa, Kirkkonummi, Sipoo yms? Normaalia työssäkäyntialuetta ja puhdasta maaseutua, minulla on kesämökkikin siellä.
Maalaiset tunkevat aina vuokralle jonnekin Töölöseen tai Kallioon, kun luulevat, että siellä muka kuuluu asua. Ihan oma vikansa, jos eivät viihdy, turha valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lappiin en muuta ja siellä ei tod.näk ole alaa jota mieheni opiskelee
Pysy sitten siellä Helsingissä kitumassa, kun mikään ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi hitossa sitten asutte kantakaupungissa? Helsingissä on pieniä syrjäisiä maaseutumaisia kaupunginosiakin.
Ja miksi ylipäätään asut Helsingissä, etkä jossain pk-seudun muussa kunnassa, kuten Espoo, Vantaa, Kirkkonummi, Sipoo yms? Normaalia työssäkäyntialuetta ja puhdasta maaseutua, minulla on kesämökkikin siellä.
Maalaiset tunkevat aina vuokralle jonnekin Töölöseen tai Kallioon, kun luulevat, että siellä muka kuuluu asua. Ihan oma vikansa, jos eivät viihdy, turha valittaa.
En asu kantakaupungissa vaan juuri kaupungin laidalla. SILTI en näe täällä asumisessa mitään hyvää
Vierailija kirjoitti:
Mikä pakko on asua Helsingissä? Sinne on niin hyvät kulkuyhteydet lähikunnista, ettei pitäisi olla mikään ongelma muuttaa johonkin niistä.
Juurikin näin. Katsot mihin pääsee junalla nopeasti, pikku kuntia riittää joka suuntaan.
Mikä pakko on asua Helsingissä? Sinne on niin hyvät kulkuyhteydet lähikunnista, ettei pitäisi olla mikään ongelma muuttaa johonkin niistä.