Miksi suomalaiset naiset jää läskeiksi synnytyksen jälkeen
Todella omituinen homma kun suomalaisille naisille suurimalle osalle jää kamalan kokoinen maha ja jäävät läskeiksi kun ovat synnyttäneet. Ihan kun lapsen saanti olisi joku oikeutus olla läski lopun ikään.
Miksei sitä läskiä jumpata pois?
Kommentit (23)
Suomessa naiset hoitaa vauvan itse ja imettävätkin. Monessa maassa palkataan vauvalle hoitaja äidin omia rientoja (kampaaja, manikyyri, liikkuminen) varten. Tai isoäidit hoitavat lapsia.
Itselläni on molempina kertoina imettäessä maito ollut heti tiukemmassa jos pihistelen syömisistä. Liikkumaankin on ollut vaikea päästä vauvan ollessa ihan pieni. Molemmista raskauksista olen kuitenkin palautunut entiselleni, kun olen imetyksn lopettanut ja päässyt taas normaalisti urheilemaan.
Eli n. 2 vuotta synnytyksen jälkeen olen ollut taas hoikka.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 20:14"]
suomalaisilla on sen maan tapa vetää epäterveellistä paskaa suun täydeltä. monikohan synnyttäneistä suomalaisista on on läski siiderivalas edelleen vaikka on esim. 5 v. synnytyksestä?
[/quote]
Samaa olen ihmetellyt. Olen itse tehnyt 4 lasta ja joka kerta on läskit eli vauvamaha lähteneet kun vauva on syntynyt. En tajua miten ihmiset lihovat kymmeniä kiloja sen varjolla että saavat lapsia.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 21:06"]
Mulla tuli 11 kiloa raskauden aikana, synnärille jäi vaivaiset 3 kiloa, eli ei edes vauvan painoa. En tiedä mitä turvotusta keräsin. Siitä reilu kolme viikkoa paino laski nelisen kiloa, eli vielä olis pudotettavaa. Vauva on nyt 4 kk.
Muutenkin lihoin raskautta yrittäessä viisi kiloa. 15 jos pudottaisin nii alkaisin olla tyytyväinen. BMI tällä hetkellä 26.
Syön terveellistä ruokaa, mutta karkki maistuu liiankin hyvin. Tiedän, että kilot ovat ihan omaa syytäni, ja heti kun saan väsymykseltä inspiraation, alan laihduttaa. Vituttaa olla läski. :D
[/quote]
En näköjään vastannut kysymykseen, kai oli pakko päästä avautumaan omista läskeistä, jos vaikka se inspiraatio iskisi.
Mutta siis oma vastaukseni on, että syön paljon karkkia, enkä liiku. Siksi jäin (toistaiseksi) läskiksi synnytyksen jälkeen.