Tapasin ihanan miehen, mutta pieleen meni tämäkin juttu:
Ollaan muutaman kerran treffattu ja eilen hän pyysi minut illalla hänelle kylään. Tiesin, että hän on 13 v pojan yksinhuoltaja ja että poika on kotona. Tämä ei häirinnyt minua...
Mutta voi ei. Mies on reilusti ylipainoinen. Ei haittaa tämäkään minua sinänsä. Mutta kun hän tarjosi minulle päivällisen, se oli maksalaatikko. Ei siinä mitään, minä oikeasti tykkään maksalaatikosta. Siinä vaiheessa olin kyllä sanaton, kun tämä mies kysyi, että haluatko siihen maksalaatikkoon voita.
Siis voita maksalaatikkoon? On kai sitä joskus ennen vanhaan tarjottu voisulan kanssa?
Poikansakin oli reilusti ylipainoinen.
No, söin sitä maksalaatikkoa ja join kokista, muuta ruokajuomaa ei ollut veden lisäksi.
Ja aivan ihanan tuntuinen, sosiaalinen, huumorintajuinen "köriläs". Työssäkäyvä ja hyvin toimeentuleva.
Mutta äsken kävin facesta katsomassa hänen sivujansa: kannattaa persuja. Nyt mulle kyllä riitti. Maksalaatikkoa voin kanssa ja persujen juttuja.
Harmin paikka.
Kommentit (60)
siis ootko nyt tosissasi? todella moni suomalainen mies kannattaa persuja.
minä en kannata oikein mitään yksittäistä puoluetta vaan olen sitä nieltä että melkein kaikissa on jotain hyvää... sdptä äänestän yleensä jos jotain äänestän.miksi et voi sietää persuja?
ja hei,toi maksalaatikko voi olla sen lempiruokaa ja se di sen gurmeempaa osa tehdä.
se on todella perus suomalainen mies. pitäisköhän sun ens kerralla tapailla pitsanpyörittäjää?
Mun mies tykkää maksalaatikosta ja on äänestänyt perussuomalaisia.
Mieheni on huumorintajuinen ja lempeä luonne, komea, urheilullinen, ymmärtää taidetta ja klassista musiikkia. Lisäksi hän on ahkera, koulutukseltaan erikoistuva lääkäri. Työssään nähnyt sen verran maahanmuuttajien aiheuttamia ongelmatilanteita ja kohdannut raiskauksen uhreja, että on päättänyt äänestää hillitymmän maahanmuuton puolesta. Minun puolestani asia on OK.
Ap:lle sopii varmaan paremmin toisenlainen mies. Meitä on moneen junaan.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 22:45"]
Mieheni on huumorintajuinen ja lempeä luonne, komea, urheilullinen, ymmärtää taidetta ja klassista musiikkia. Lisäksi hän on ahkera, koulutukseltaan erikoistuva lääkäri. Työssään nähnyt sen verran maahanmuuttajien aiheuttamia ongelmatilanteita ja kohdannut raiskauksen uhreja, että on päättänyt äänestää hillitymmän maahanmuuton puolesta. Minun puolestani asia on OK.
[/quote]
tuossa se ongelma varmaan tulisikin, mulle mahdoton ajatus olisi mies, joka näkee maahanmuuttajan siinä missä minä näen ihmisen. Munkin mies tykkää maksalaatikosta, on aika tuhti ja muuten hieman juntisti suomalainen, mutta hän arvioi jokaisen tekojen, ei taustan, mukaan. Se ratkaisee.
[/quote]
tuossa se ongelma varmaan tulisikin, mulle mahdoton ajatus olisi mies, joka näkee maahanmuuttajan siinä missä minä näen ihmisen. Munkin mies tykkää maksalaatikosta, on aika tuhti ja muuten hieman juntisti suomalainen, mutta hän arvioi jokaisen tekojen, ei taustan, mukaan. Se ratkaisee.
[/quote]
Ihan sama juttu täällä ja tunnen muitakin lääkärimiehiä, jotka on äänestänyt/äänestää persuja. Ja miellyttäviä ihmisiä ovat!
Hassua: minä olen vihervasemmistolainen mutta minulle kävisi oikein hyvin persu tai minkä tahansa muun puoluekannan edustaja, kunhan hän suhtautuisi peruskunnioituksella minun erilaisiin mielipiteisiini, eikä yrittäisi "käännyttää" minua omaan näkemykseensä.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 23:01"]
[/quote]
[/quote]
Ehkä tuo kyseinen lääkäri näkee myös tuon uhrin ja ajattelee, ettei halua lisää tällaisia tapahtuvan? Tai haluaa ainakin vaikuttaa siten että näitä uhreja on mahdollisimman vähän.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 23:10"]
Hassua: minä olen vihervasemmistolainen mutta minulle kävisi oikein hyvin persu tai minkä tahansa muun puoluekannan edustaja, kunhan hän suhtautuisi peruskunnioituksella minun erilaisiin mielipiteisiini, eikä yrittäisi "käännyttää" minua omaan näkemykseensä.
[/quote]
Tossa ei mun mielestä ole mitään hassua. Olet varmaan monipuoliseen ajatteluun kykenevä, fiksu ihminen. Noin pitäis muidenkin kyetä suhtautumaan toisiin, niin jo olis maailma parempi paikka!
t.nro 31 ja "persu", joka ei oikeasti ole persu, mutta täällä sellaiseksi leimattu paremmin asiasta tietävien toimesta
[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 23:11"]
[/quote]
[/quote]
Ehkä tuo kyseinen lääkäri näkee myös tuon uhrin ja ajattelee, ettei halua lisää tällaisia tapahtuvan? Tai haluaa ainakin vaikuttaa siten että näitä uhreja on mahdollisimman vähän.
[/quote]
ehkä, mutta jos olisi mun tyyppiä, näkisi vähän eri tavalla sen, miten raiskauksia yhteiskunnassa parhaiten estetään. Ei tässä pääse yli eikä ympäri, kyse on syvistä maailmankatsomuksellisista eroista. En seurustelisi myöskään ääriuskovaisen kanssa, vaikka sellaisia on ystävinä. Yhden rasistisella tavalla persun tunnen. fiksu ja erittäin hyvinkoulutettu tyyppi, mutta aivan yliherkkä. Vältän kaikkia keskusteluja, jotka voivat johtaa aiheeseen, koska ne loppuu aina itkuun, että hän on sorrettu uhri.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 14:58"]
Mutta äsken kävin facesta katsomassa hänen sivujansa: kannattaa persuja. Nyt mulle kyllä riitti. Maksalaatikkoa voin kanssa ja persujen juttuja.
Harmin paikka.
[/quote]
Minusta tämä on ihan selvä keissi. Perussuomalaisten kannattaminen isosti facebookissa kertoo siitä, että Soinin kanssa samoilla linjoilla on ihan selkeesti. Muuten ei ois fb:ssä poliittisesta kannasta mainintaa, ellei halua sitä julkisesti tunnustaa. Ja maksalaatikko, kuka tarjoaa treffeillä tytölle maksalaatikkoa? Jos ei osaa kokata, veisi vaikka johonkin edulliseen paikkaan ulos, vaikka hampurilaiselle, jonne poikakin varmaan mielellään lähtisi.
Siinä vaiheessa, kun vasta tuttavuutta tehdään, tuollaiset pikkumaisiltakin tuntuvat jutut on ne, jotka ratkaisee. Ja mikäli sitten tuntuu, että eivät nuo jutut sittenkään haittaa, vaan ikävä tulee, jos ei nähdäkään, niin sitten vaan jatkamaan tapailua ja treffailua.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 23:20"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 23:11"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
ehkä, mutta jos olisi mun tyyppiä, näkisi vähän eri tavalla sen, miten raiskauksia yhteiskunnassa parhaiten estetään. Ei tässä pääse yli eikä ympäri, kyse on syvistä maailmankatsomuksellisista eroista. En seurustelisi myöskään ääriuskovaisen kanssa, vaikka sellaisia on ystävinä. Yhden rasistisella tavalla persun tunnen. fiksu ja erittäin hyvinkoulutettu tyyppi, mutta aivan yliherkkä. Vältän kaikkia keskusteluja, jotka voivat johtaa aiheeseen, koska ne loppuu aina itkuun, että hän on sorrettu uhri.
[/quote] Tää menee off topic, mut hyvä tietää että jollain on niin toimiva keino noihin raiskausten estämiseen (parempi keino siis kuin se, että estetään raiskaajia saapumaan tänne raiskaamaan) kerro toki! alkoi kiinnostaa...
[/quote]
[/quote]
No, mitä sä näet kun sä näet Perussuomalaisen?
Mitäs nyt puoluekanta haittaa? Munkin mies on kaikin puolin mukava ja todella älykäskin, mutta epäilen hänen äänestävän virheitä. Ei tuo silti mikään peruste ole miehen hylkäämiselle, kyllä tällaisia asioita pitää pystyä katsomaan sormien välistä. Pääasia, ettei ole sentään mikään puolueaktiivi eikä mikään vegetaristi ituhippi.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 15:05"]
Maksalaatikko voin kanssa on itseasiassa tosi hyvää, mutta kyllä minäkin vetäisin rajan persusteluun.
[/quote]
Mä komppaan tätä!! Ruuanlaittoa ja terveellisempiä elämäntapoja voi oppia, mutta juurtuneita asenteita ja käsityksiä on todella hankalaa muuttaa!!
Tuuthan sitten ap. kertomaan meille, että miten lemppasit tämän miehen? Pakkohan sun on kuitenkin jotain sille sanoa, ellet vaan katoa pikkuhiljaa taka-alalle.
On kyllä miehenkin etu jos ap. mahdollisimman pian luopuu hänestä. Puoluekannasta taas sanoisin että menee ehkä vielä vuosikymmen tai pari kunnes perussuomalaisia ja heidän arvojaan ymmärretään arvostaa, toivottavasti suomessa ei herätä tähän liian myöhään. Tällä hetkellä on vielä muotia pilkata perussuomalaisia mutta ajat tulevat muuttumaan, merkkejä on jo näkyvissä.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 15:35"]
Mä en ikinä voisi deittailla miestä jonka arvomaailma ja poliittinen suuntaus olisi niin kaukana omastani kuin persu. En edes halua välttämättä ystäväkseni persua. Kyllä, pidän persuja yksinkertaisina, suvaitsemattomina ja juntteina. Ja tiedän että yleistän, porukasta varmaan vaan 99,9% vastaa näkemystäni ja loppuosa on niitä älykkäitä ja suvaitsevaisia. Jälkimmäisiin en persujen kohdalla ole törmännyt. Omakohtaisena kokemuksenani on että kaikki tapaamani perussuomalaista ajatusmaailmaa fanittavat ovat heikosti koulutettua, neekereitä vihaavia, yltiöisänmaallisia suomileijonan käsivarteen tatuoivia, sivistymättömiä, työttömiä (kun ne neekerit vie työpaikat) ja syrjäytymisvaarassa olevia vähemmän sivistyneitä tyyppejä. No offence. Tämän käsityksen ja ajatusmaailman nojalla voin sanoa että vietän loppuelämäni ennemmin yksin kuin persun kanssa.
Viikonloppuja, mussukat!
[/quote] Eli tämän viestin perusteella sivistyneet ja korkeakoulutetut ihmiset muodostavat mielipiteensä jostakin väestöryhmästä henkilökohtaisen kokemuksen perusteella, eikä laajemman tiedon perusteella. Tällaisen henkilökohtaisen kokemuksen perusteella aika moni muukin asia olisi totta; esim.lähes kaikki maailman petoeläimet olisivat kiintyneitä ihmisiin ja eläisivät kerrostalossa tai omakotitalossa, koska harva ihminen on nähnyt villejä karhuja, mäyriä, näätiä, kärppiä, susia, leijonia ym.petoeläimiä yhtä paljon kuin kesyjä koiria tai kissoja.
Tutkimusten mukaan 'neekerit' eivät vie työpaikkoja, vaan ovat työttöminä paljon enemmän kuin valkoiset, varsinkin jos vääryydellä annetut kiintiöpaikat jätetään laskuista pois. Tämä käsitys vaikuttaa siis leffoista opitulta.
Mielenkiintoista sekin, että syrjäytymisvaarassa olemista tai muita ongelmia voidaan käyttää syynä katsoa epäsosiaalista käytöstä sormien läpi tai 'pelastaa' ihmispopulaatioita toiselta puolelta maapalloa, jos vain 'ihonväri' on oikea, mutta persun kohdalla se riittää vain vittuiluun.
Luultavasti tämän viestin kirjoittaja olisi jossain toisessa ketjussa toitottamassa miten hirveää yleistäminen on, vaikka se perustuisi satojen vuosien tutkimukseen ja kansanviisauteen.
Kirjoittaja ei myöskään pitäisi yhtään siitä, jos tuossa persujen tilalle laitettaisiin yksi useista etnisistä ryhmistä, joihin nuo väitteet sopisivat (tieteellisesti ja tilastollisesti) paljon paremmin, ja saattaisi jopa yrittää usuttaa lain tämän itseään tietäväisemmän henkilön kimppuun.
vaaleahiuksisen, sinisilmäisen, muutenkin puhtaan arjalaisen suomalaisen raiskaamana naisena tuntuu joka kerta tosi pahalta lukea näistä tyypeistä, joiden mielestä raiskaukset estetään olemalla ottamatta maahanmuuttajia.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 10:20"]
vaaleahiuksisen, sinisilmäisen, muutenkin puhtaan arjalaisen suomalaisen raiskaamana naisena tuntuu joka kerta tosi pahalta lukea näistä tyypeistä, joiden mielestä raiskaukset estetään olemalla ottamatta maahanmuuttajia.
[/quote] Kyseessä lienee olkinukke, mutta kysehän on raiskausten määristä, jos niistä nyt pitää välttämättä puhua. Kaikkea hukkumista ei estetä pelastusliiveillä, mutta useimmilla hukkuneilla ei ole pelastusliivejä. Nyt on siis todistettu, että pelastusliivit eivät aina estä hukkumista. Pitäisikö heittäytyä siis täydelliseen nihilismiin ja kieltää pelastusliiveistä tiedottaminen, koska liivikin pettää?
Eihän siinä mitään vikaa ole, jos kahdeksankymmenen prosentin 'lisäpiikki' vesikuolleisuudessa ei haittaa ketään sillä perusteella, että joku on jo muutenkin hukkunut.
Hukkunut henkilö ei itse voisi kampanjoida lisähukkumisten puolesta, pitämällä valheellisia anti-liiviluentoja, mutta raiskattu voi auttaa lisäämään raiskausten määrää valehtelemalla monikulttuurin vaikutuksesta. Lähin vastine olisi se, että hukkuneen lähiomainen tai paras ystävä tilittäisi siitä miten pelastusliivit eivät auta, ja tällä tavalla edesauttaisi tarpeettomien riskien syntymistä. Jos taas kyseessä on traumatisoitunut eloonjäänyt, olisi väärän tiedon levittäminen ehkä eniten itsekästä. Jos minä joutuisin auto-onnettomuuteen turvavyö päällä ja loukkaantuisin, niin minun ei silti tulisi käyttäytyä kuin maailma pyörisi minun ympärilläni ja selittää miten turvavyö ei voi sitten auttaa ketään muutakaan. Katkeruus omasta tilanteesta ja onnettomuudesta olisi tietysti ymmärrettävää ja oikeutettua, ja voisi kysyä "miksi minulle kävi näin, vaikka noudatin sääntöjä?" Kaikki ei vain aina mene sääntöjen mukaan ja joskus pahoja asioita sattuu mitä varovaisemmille ihmisille.
No mä en ole persujen kannattaja, että silleen meni metsään. Poliittisia kantoja on monia, niitä voidaan muuttaa, ruokaa opetella tekemään jne...
En minä ainakaan rupea kenellekään ruoanlaittoa opettamaan. Ja toisen elämänarvoja en pytyisi muuttamaan, vaikka haluaisinkin. Mieluummin valitsen itselleni kumppanin, jolla on jo valmiiksi monia minulle tärkeitä ominaisuuksia.