Ei saatu kutsua miehen tyttären häihin!
Miehen tyttö menossa naimisiin elokuussa. Eilen kuultiin, että kutsut on lähetetty (isoäidille, tädeille, kavereille...) mutta ei meille eli isälleen ja minulle. Tyttö sanoi jo aikaa sitten teininä, ettei minua häihinsä huoli ja isänsä sanoi silloin, että sitähän ei tyttö päätä.
Mies pahoitti mielensä oikein todella ja hokee nyt, että onko hän ollut niin huono isä, ettei edes lapsen häihin kelpaa. Mitä tässä nyt tekisi? Ilmoitanko tytölle, että jos kutsuu isänsä, en tule mukaan?
Kommentit (127)
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 22:32"]
Tyttö sanoi jo aikaa sitten teininä, ettei minua häihinsä huoli ja isänsä sanoi silloin, että sitähän ei tyttö päätä.
[/quote]
Voi luoja kuinka idiootti mies sulla...!
ap, ehdottamasi ratkaisu on viisaan ja sydämen sivistyneen ihmisen ratkaisu. Toivottavasti sopu löytyy. Teininä saattaa tulla sanotuksi asioita, joita ei oikeasti tarkoita, ja aikuinen vastata samalla mitalla. Jos molemmat ovat yhtä ylpeitä, kumpikaan ei peru sanojaan, vaikka sitten myöhemmin niitä katuisi ja harmittelisi.
Kaikkea hyvää sinulle ja miehellesi.
Jos näin on, ettei tytär halua isäänsä kutsua, niin isä katsokoon peiliin. Jos taas tytär haluaa sinne vain isänsä, muttei sinua, niin anna isän mennä tai kannusta menemään, se ei ole sinulta pois ja tytölle varmasti tärkeää. Jos sinusta tuntuu, että se on sinulta pois, niin työstä asiaa jotenkin.
Isäkään ei varmaan halua olla poissa tyttärensä häistä, mutta jos vaistoaa sinun olevan pahoillaan jos hän menee yksin niin asetat miehesi todella vaikeaan asemaan. Tosin jos hän on mies, hän menee sinne häihin ja jos tytär niin haluaa, niin yksin. Olit sinä vaikka sitä vastaankin.
Minkälainen oli oma lapsuudenperheesi ap? Ehjä, hajonnut? joskus hajonneista perheistä tuleva ihminen ei ymmärrä, että tytär tarvitsee oman suhteen isäänsä, johon ei uusi puoliso sekaannu millään lailla (ellei erikseen pyydetä).
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 22:32"] Tyttö sanoi jo aikaa sitten teininä, ettei minua häihinsä huoli ja isänsä sanoi silloin, että sitähän ei tyttö päätä.[/quote]
Isä antoi tytölle viestin, että hänellä ei ole omienkaan asioidensa suhteen päätösvaltaa, ei nyt eikä edes tulevaisuudessa. Minulla oli ihan samanlainen isä. Piti itseään tärkeämpänä ihmisenä kuin lapsensa ja toi sen häpeilemättä esiin. Halusi aina sanoa viimeisen sanan ja olla oikeassa. Jos äiti toi meille suklaata ja isälle salmiakkia ja isän sattuikin just silloin tekemään mieli suklaata, niin hän kyllä ne suklaat otti. Pieniltä lapsilta ilman minkäänlaisia tunnontuskia. Oma mielihyvä ja etu oli tärkein. Ja nyt ihmettelee ihan aidon hämmästyneenä, kun lapset eivät halua pitää mitään yhteyttä. Ei käsitä olleensa surkea isä. EI pysty kohtaamaan omia virheitään eikä myöntämään epäonnistumistaan.
Anna olla. Pitäköön häänsä. Meillä mies ei menisi edes lapsensa häihin, jos minua ei kutsuttaisi. Se nyt vaan on niin. Puoliso menee aikuisen lapsen edelle ja lojaliteetti kohdistuu ensisijaisesti häneen. Jos minulla olisi aikuinen lapsi, joka tekisi tuollaisen tempun, niin haukkuisin ihan pystyyn. Hävettäisi, kun olen niin huonosti kasvattanut.
T: vuosi sitten miehen tyttären häissä ykköspöydässä istunut...
Olisi hyvä ja kasvattavaa, jos miehesi joutuisi vastaamaan sanoistaan. Ilmeisesti miehesi ei ole nyt tehnyt mitään hääasiaa selvittääkseen, vaan muut taas selvittelevät hänen sotkujaan :D Huvittavaa.
Minunkin ystavani teki kuten miehesi tytar, koska hanen aitinsa ei ollut ikina "toipunut" isan pettamisesta ja erosta. Ystavani aiti, eika muukaan aidin puolen suku, eivat todellakaan halunneet tavata tata "toista naista" edes vuosia myohemmin, ja ystavani piti siis valita, etta kutsuuko isan (ja aitipuolen joka myos uhkasi angeta mukaan) silla seurauksella etta hanelle paljon laheisempi aidin puolen suku jaa tulematta, vai jattaako isan kutsumatta ja nauttii mukavista rauhallisista haista lahimpien perheenjasentensa kanssa. Isa ja atipuoli jaivat sitten jaarapaisyyttaan rannalle, jos aitipuoli olisi niellyt ylpeytensa ja tajunnut ettei han kuulu naidin haihin, niin isa olisi voinut tulla mukaan.
Aika vahan kerrot taustaa siita mika olisi mahdollinen syy siihen ettei kutsu tullut. Jotenkin en usko, etta se olisi vain oikkuilua tms. Tulee sellainen tunne, etta sina olet ollut se toinen nainen? Tai etta suhteesi isaan on alkanut ennenkuin avioero on ollut selva? Jos nain on, niin tyttaren kanta on mielestani ymmarrettava. Plus hanen aitinsa on takuulla haissa olennaisessa roolissa. Sinun lasnaolosi ei valttamatta ole toivottavaa aidinkaan puolelta.
Mielestani isan pitaisi keskustella asiasta tyttaren kanssa. Sinulla ei siihen ole juurikaan sanottavaa.
Itse toivon, etten päädy tulevana keväänä ykköspöytään. Mielestäni mieheni saisi sen yhden illan istua exänsä kanssa morsiuparin pöydässä, koska kyseessä on heidän lapsensa.
Me voimme exän miehen kanssa istua jossain sopivammassa paikassa.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 23:23"]
Anna olla. Pitäköön häänsä. Meillä mies ei menisi edes lapsensa häihin, jos minua ei kutsuttaisi. Se nyt vaan on niin. Puoliso menee aikuisen lapsen edelle ja lojaliteetti kohdistuu ensisijaisesti häneen. Jos minulla olisi aikuinen lapsi, joka tekisi tuollaisen tempun, niin haukkuisin ihan pystyyn. Hävettäisi, kun olen niin huonosti kasvattanut.
T: vuosi sitten miehen tyttären häissä ykköspöydässä istunut...
[/quote]
miksi sun pitäisi olla mukana, jos välit olisivat niin huonot, että vain miehesi haluttaisiin mukaan?
Millaisella ihmisellä puoliso menee aikuisenkaan lapsen edelle??? Uusi puoliso ei tule koskaan lapsen edelle, vaan VANHEMMAN JA LAPSEN VÄLIIN.
Koita käsittää tämä ero, ennen kuin paistattelet yhtään enempää omassa erityisyydessäsi. Vai miltä itsestäsi tuntuisi, jos sinun isäsi olisi löytänyt uuden vaimon, eikä sen jälkeen enää kunnioittaisi sinun tunteitasi? Koska siitähän siinä on kysymys.
Mä en tajua miten huono itsetunto ja luottamus omaan liittoon voi joillain vanhoilla naisilla olla koska he kehtaavat mennä ja pilata toisen ihmisen häät.?
Mitä sinä AP ja muut luulette et tapahtuu jos annatte miehenne olla edes sen yhden päivän lapsensa isä sataprosenttisesti?
Luuletko AP et miehesi menee ja kiksauttaa tyttärensä äitiä häissä?
Mun isä on niin uuden vaimonsa alistama, ettei uskalla tavata mun eli tyttärensä perhettä, ettei uusi vaimo suutu. Naimisissa en ole (miksiköhän...) joten hääongelmaa ei ollut, mutta voin sanoa, ettei ole kivaa varmasti tytön miettiä, ketä voi kutsua, kun vanhemmat eivät osaa olla sovussa.
Uuden vaimon osaan kuuluu, että miehellä on aikaisempaa elettyä elämää ja siihen kuuluvat lapset (jos heitä on). Uudelle sen ei pitäisi olla mikään yllätys. On myös miehen ex vaimo, näiden lasten äiti. Ei ole yllätys sekään.
Jotenkin siinä vain pitäisi pystyä sen kuvion kanssa pärjäämään, eikä olla niin kuin miehen lapsetkin olisivat vieraita.
Meillä mies ei päässyt lapsensa rippijuhliin. Kirkkoon sai mennä, mutta ei lapsen äidin kotiin "jatkoille". Minä laitoin silloin, että on ihan ok etten minä tule, mutta jos isä ja isänäiti pääsisivät. Ei kuulemma mahtunut asuntoon lisävieraita. Lapsihan tässä kärsi, päätös oli äidin.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 23:51"]
Meillä mies ei päässyt lapsensa rippijuhliin. Kirkkoon sai mennä, mutta ei lapsen äidin kotiin "jatkoille". Minä laitoin silloin, että on ihan ok etten minä tule, mutta jos isä ja isänäiti pääsisivät. Ei kuulemma mahtunut asuntoon lisävieraita. Lapsihan tässä kärsi, päätös oli äidin.
[/quote]
Tämä nyt ei ihan osu aiheeseen, koska tässä tuskin äiti päättää. Isän uudelle vaimolle menettäneenä tyttärenä sanoisin, että ei tähän enää tarvita spekulaatiota miehen ja ex-vaimon suhteesta/riidoista. Kyse oli isän ja tyttären suhteesta, millaisella pohjalla se on?
Minulla oli aikalailla samanlainen ongelma. Isäni kärähti pettämisestä kun äitini odotti pikkuveljeäni.
Muutti uuden naisen luo ennen kuin veli syntyi ja kas, siellähän oli myös tulossa sisarpuoli.
Äitini järkyttyi tästä todella paljon pitkäksi aikaa, eikä ihme olekaan. Veljenäni oli nimittäin oikein tekemällä tehty, Mutta kun isukki sitten ihastui nuoreen työkaveriin, kun äitini oli supistusten vuoksi vuodelevossa.
Ei, en kutsunut isän uutta vaimoa häihini, vaikka erosta oli jo aikaa pitkästi. Ei, en kutsunut myös isäänikään, koska hän oli sitä mieltä, että ei ole tehnyt mitään väärää ja minun on turha vinkua, että ottaisi äitiin yhteyttä ja selvittäisi asiat,
Minä pärjään ilman isääni, ihan samalla tavalla kuin pikkuveljeni joutui pärjäämään syntymästään saakka.
Tunnen sympatiaa tätä tyttöä kohtaan. Hänellä on varmaan rankka syy olla kutsumatta isäänsä. Tyhmä isä, jos ei tajua katsoa peiliin
Ihan ilmanko syytä jätti kutsumatta? Vai olisiko kannattanut elää siten, ettet aiheuttaisi moista välirikkoa perheeseen?
Mitähän ap on tälle tytölle tehnyt..?
Tottakai tyttö päättää itse ketä häihinsä kutsuu. Vihattua äitipuolta ei tarvitse kutsua vaikka isä niin käskisi. Jos miehesi on tyttärelleen sanonut että tyttöhän ei päätä että tuletko sinä häihin vai et, sen kyllä tulkitsee niin että jos isän kutsuu niin sinäkin tulet.
Tyttö taitaa vihata sinua niin paljon että jättää isänsä kutsumatta jottet sinä tule häihin. Vai onko tytön ja isän välillä muutakin skismaa?
Toivottavasti tyttö saa pitää ihanat häät ja nauttia niistä täysillä, oli paikalla ketä tahansa.
Tyttö päättää keitä häihinsä kutsuu. Luonnollista, etenkin kun isä on aikanaan muuta uhmannut ja tytär varmasti nyt miettii kutsuttavat tulevan miehensä kanssa mieluummin kuin isänsä. Isä siis ajatteli tosiaan lopun ikäänsä päättävänsä asiat tyttärensä puolesta?!?! Ja nyt ihmettelee sitten kun ei kutsua tule.