Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei saatu kutsua miehen tyttären häihin!

Vierailija
06.06.2013 |

Miehen tyttö menossa naimisiin elokuussa. Eilen kuultiin, että kutsut on lähetetty (isoäidille, tädeille, kavereille...) mutta ei meille eli isälleen ja minulle. Tyttö sanoi jo aikaa sitten teininä, ettei minua häihinsä huoli ja isänsä sanoi silloin, että sitähän ei tyttö päätä.

Mies pahoitti mielensä oikein todella ja hokee nyt, että onko hän ollut niin huono isä, ettei edes lapsen häihin kelpaa. Mitä tässä nyt tekisi? Ilmoitanko tytölle, että jos kutsuu isänsä, en tule mukaan?

Kommentit (127)

Vierailija
61/127 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 09:13"]

Vaikeita nämä miesten uudet muijat. Meilläkin miehen isän uusi muija veti kilarit siitä kun ei päässyt yhteiskuvaan isovanhempien ja lastenlasten kanssa. Mä en ymmärrä miksei nämä voi tajuta sitä, että joskus on kiva kuvata ne ihan oikeasti biologista sukua olevat.

Sinuna ap jäisin häistä pois suosiolla ja käskisin tytön isän olla tyttöönsä yhteydessä, että hän tulee yksin jos sopii.

[/quote]

Meillä sama juttu kun piti ottaa kuva siskontytön häissä isoäidin jälkeläisistä puolisoineen ja lapsineen. Siskonmiehen uusi vaimo ei millään ymmärtänyt, että hän ja lapsensa eivät siihen kuvaan kuulu, se oli kuva mummista, tämän 3 lapsesta + puolisoista ja lastenlapsista puolisoineen. Siihen ei kuulunut morsiamen isän nykyinen vaimo ja tämän lapset edellisestä liitosta.

Vierailija
62/127 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 23:23"]

Anna olla. Pitäköön häänsä. Meillä mies ei menisi edes lapsensa häihin, jos minua ei kutsuttaisi. Se nyt vaan on niin. Puoliso menee aikuisen lapsen edelle ja lojaliteetti kohdistuu ensisijaisesti häneen. Jos minulla olisi aikuinen lapsi, joka tekisi tuollaisen tempun, niin haukkuisin ihan pystyyn. Hävettäisi, kun olen niin huonosti kasvattanut.

T: vuosi sitten miehen tyttären häissä ykköspöydässä istunut...

[/quote]

Voi voi kuinka pikkumainen oletkaan ollut... Tytär on varmasti halunnut isänsä olevan läsnä tärkeänä päivänä, mutta sitten on ollut pakko kutsua sinutkin ja vielä istuttaa ykköspöytään, jos ei isä olisi muuten tullut. Ei siinä mitään, jos olet hyvää pataa tyttären kanssa, siinä tapauksessa olit varmaan ihan mieluisakin vieras. Mutta oletta nyt automaattisesti että uuden naikkosen tahto menee aina oman tyttären edelle!! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/127 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että en ymmärrä tytärtä, ellei jotain ihan kauheaa ole tapahtunut. Mun äidin uusi mies tyrannisoi mua ja sisaruksiani vuosia, on alkoholisti ja yleiskusipää, mutta nyt kun olemme aikuisia on käyttäytynyt vuosia kohtuu asiallisesti. En olisi äitini takia  kehdannut jättää kutsumatta häntä häihini, jos olisin sellaiset pitänyt. Minusta käytöstapoihin ja normaaliin sosiaaliseen toimintaan kuuluu, että lähiomaisten puolisot kutsutaan perhejuhliin, ellei jotain todella poikkeuksellista kamaluutta ole hääparin ja näiden henkilöiden välillä. Myöskin olisin kuitenkin halunnut kutsua isäni naisystävän, enkä olisi mitenkään voinut tehdä äidilleni sitä, että hänen olisi pitänyt sitten tulla ilman puolisoaan.

Väitöskaronkkaani en tosin isäpuoltani kutsunut, mutta se ei olekaan perhejuhla. Tästä kutsutta jättämisestä olen itse asiassa ihan ylpeä, koska todella en häntä paikalle halunnut. Ja karonkkaan kutsutaan a) ne, jotka ovat jotenkin auttaneet tutkimuksen toteutumisessa ja b) ne, jotka väittelijä aidosti haluaa paikalle.

Vierailija
64/127 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla tarkemmin AP:n tilanteesta. Jättikö tytär kutsumatta ihan vaan pikkumaisuuttaan vai onko aikanaan ollut joku rajumpi kuvio että isä jätti perheen uuden naisen takia ja hylkäsi lapsensa? Kannattaa kyllä joka tapauksessa ottaa yhteyttä tuohon sävyyyn.

Vierailija
65/127 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap on ollut samanlainen äitipuoli, mitä minun äitipuoleni oli, niin en kuule yhtään ihmettele, ettei halua sinua häihin. Peiliin katsomisen paikka.

Vierailija
66/127 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida ap kehdata kertoa, mikä on syynä etteivät saaneet kutsua! Liekö ollut ap eron syy vai paha äitipuoli, jonka puolella isä on ollut tytärtään vastaan?

Toivon, että tytär saa ihanat häät ilman riivinrautoja!

Vierailija
67/127 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 23:36"]

Millaisella ihmisellä puoliso menee aikuisenkaan lapsen edelle??? Uusi puoliso ei tule koskaan lapsen edelle, vaan VANHEMMAN JA LAPSEN VÄLIIN.

Koita käsittää tämä ero, ennen kuin paistattelet yhtään enempää omassa erityisyydessäsi. Vai miltä itsestäsi tuntuisi, jos sinun isäsi olisi löytänyt uuden vaimon, eikä sen jälkeen enää kunnioittaisi sinun tunteitasi? Koska siitähän siinä on kysymys.

[/quote]

Lähin perhe on se, jonka kanssa asutaan. Puoliso menee KAIKEN edelle, niin lapsilla kuin vanhemmillakin.

Vierailija
68/127 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 13:37"]

Millaisella ihmisellä puoliso menee aikuisenkaan lapsen edelle??? Uusi puoliso ei tule koskaan lapsen edelle, vaan VANHEMMAN JA LAPSEN VÄLIIN.

Koita käsittää tämä ero, ennen kuin paistattelet yhtään enempää omassa erityisyydessäsi. Vai miltä itsestäsi tuntuisi, jos sinun isäsi olisi löytänyt uuden vaimon, eikä sen jälkeen enää kunnioittaisi sinun tunteitasi? Koska siitähän siinä on kysymys.

[/quote]

Lähin perhe on se, jonka kanssa asutaan. Puoliso menee KAIKEN edelle, niin lapsilla kuin vanhemmillakin.

[/quote]

Ja tässä se sitten nähdään mihin sellainen johtaa.. Vitun fiksu ajattelutapa!

Vierailija
69/127 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 08:10"]

Anna olla. Pitäköön häänsä. Meillä mies ei menisi edes lapsensa häihin, jos minua ei kutsuttaisi. Se nyt vaan on niin. Puoliso menee aikuisen lapsen edelle ja lojaliteetti kohdistuu ensisijaisesti häneen. Jos minulla olisi aikuinen lapsi, joka tekisi tuollaisen tempun, niin haukkuisin ihan pystyyn. Hävettäisi, kun olen niin huonosti kasvattanut.

[/quote]

Meillä häissäni ykköspöydässä istuivat isäni ja äitini, isän uusi puoliso istui sivummalla. Ykköspöytä oli varattu biologisille vanhemmille ja isovanhemmille. Esimerkiksi isoäitini miesystävä piti itsestäänselvänä, että ei istu ykköspöydässä, vaikka heillä yhteistä taivalta takana 10 vuotta, mutta eivät ole naimisissa eikä hän ole isoisäni.

[/quote]

Herrajumala mikä juntti olet :D

Vierailija
70/127 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 12:57"]

Jos ap on ollut samanlainen äitipuoli, mitä minun äitipuoleni oli, niin en kuule yhtään ihmettele, ettei halua sinua häihin. Peiliin katsomisen paikka.

[/quote]

Ja sinähän se sitten olit oikein enkeli tuota äitipuoltasi kohtaan? Oiskohan sullakin peiliin katsomisen paikka.

Vierailija
71/127 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan tytär voinut kutsua vain ja ainoastaan isänsä. Ilman aveccia. Näin hän ei kuitenkaan ole tehnyt, eli hän ei halua isäänsä häihin ilman sinua tai sinun kanssasi. Ehkä isän asenne tuossa että tytär ei päätä ketä hänen omiin häihinsä tulee tai ei tule, on aiheuttanut kutsuttomuutenne.

Vierailija
72/127 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 13:37"]

[/quote]

[/quote]

Ja tässä se sitten nähdään mihin sellainen johtaa.. Vitun fiksu ajattelutapa!

[/quote]

Meillä olivat häissämme ykköspöydässä vanhemmat puolisoineen, kenellä niitä oli. (Miehen isä jätti äidin aikoinaan tämän uuden puolison vuoksi.) Uusi puoliso on yhtä oikea puoliso kuin ensimmäinenkin, ja sivistyneet ihmiset osaavat käyttäytyä niin että mahtuvat samoihin juhliin. Ja sivistynyt lapsi ymmärtää olla puuttumatta vanhempiensa parisuhteisiin, ja huolehtii ihan vain suhteestaan kumpaankin vanhempaansa.

En minäkään menisi juhliin, jos kutsuja olisi niin tökerö, ettei kutsuisi puolisoani.

Vierailija
73/127 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs, jos olin mieluisa vieras? Katsos, minut kutsuttiin polttareihinkin ihan yllättäin. En kyllä mennyt, kun koen vähän vanhaksi itseni nuorempien joukossa ja muutenkin. Pitäköön keskenään hauskaa.

Ehkä joissain perheissä tilanne on toinen, mutta meillä mun paikka on ykköspöydässä ja miehen tytölle ei tulisi mieleenkään syrjäyttää minua perheestä. Ja jos sen tekisi, niin vetäisi mieskin herneen nenään. Mies tietää tasan, paljonko olen tytölle antanut lämpöä, välittämistä ja apua vuosien saatossa, kun omaa äitiä ei kiinnosta. Minä se maksan tytön lentoliput Suomeen, kun mössi asiansa ulkomailla ja oli rahattomana. Vanhemmat (inc. mieheni) vaan pyöritteli päätään ja minä se välittömästi siirsin OMALTA tililtäni rahaa tytölle, jotta pääsee sieltä pois. Minä se hommasin hänelle asunnon, ostin tarvikkeita, opetin kädestä pitäen pesemään ikkunat. Omaa äitiä ei näkynyt ekoihin kuukausiin. Minä lainaan edelleen auton, täytän veroilmoitukset jne. Jos meillä kehtaisi tehdä tuollaisen, niin kyllä mieskin loukkaantuisi, koska on monesti kiittänyt siitä, kuinka olen ottanut vastuulle "äitijutut" tytön elämässä. Mies on lojaali mulle näissä asioissa, koska ansaitsen sen.

t: se ykköspöydässä istunut, tytön äitiä vastapäätä

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 09:51"]

[/quote]

Voi voi kuinka pikkumainen oletkaan ollut... Tytär on varmasti halunnut isänsä olevan läsnä tärkeänä päivänä, mutta sitten on ollut pakko kutsua sinutkin ja vielä istuttaa ykköspöytään, jos ei isä olisi muuten tullut. Ei siinä mitään, jos olet hyvää pataa tyttären kanssa, siinä tapauksessa olit varmaan ihan mieluisakin vieras. Mutta oletta nyt automaattisesti että uuden naikkosen tahto menee aina oman tyttären edelle!! 

[/quote]

Vierailija
74/127 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun omat hääni olivat, sovimme mieheni kanssa että kumpienkaan vanhempien uusia puolisoita ei kutsuta. Tämä siksi, että minä en tule toimeen isäni avokin kanssa ja että isäni voisi sanoa hänelle että tilanne on tämä. Jos isäni uusi avokki olisi kutsuttu, eivät juhlat olisi olleet mukavat.
Muutenkin oli jo tarpeeksi jännää kun mieheni vanhemmat, eivätkä minun vanhempanikaan tule toimeen keskenään..

Joo, kaikki ovat aikuisia, mutta mielestäni miehelläni ja minulla oli oikeus päättää siitä millaisen tunnelman haluamme häihimme. Olen tuntenut isäni avokin 23 vuotta ja sekä minä että isäni tiesimme että hän olisi mököttänyt naama naarasnorsun sukupuolielimen näköisenä sen koko juhlan ajan. Jee, olisipa ollut kivaa. 

Isäni avokin läsnäolo olisi tehnyt koko juhlasta huonon. Saman olisi tehnyt miehen vanhempien uusien puolisoiden läsnäolot. Joo, ollaan kaikki aikuisia, mutta väitättekö tosissanne että te kaikki taivastelevat vastaajat, tulette toimeen kaikkien ihmisten kanssa? EN usko jos niin väitätte, en todellakaan. 

Veikkaukseni on se, että morsian ei halua oikeasti isäänsäkään häihinsä. Omia virheitä vanhempana ei välttämättä näe ennenkuin niistä huomautetaan. 
JA kyllä, minä tiedän että minussakin on vikaa tuon isäni avokin suhteen, mutta 23 vuoden kiusaamista ja helvettiä ei hevillä anneta anteeksi. 

Kerropa ap; minkälainen ihminen olet oikeasti ollut miehesi tytärtä kohtaan?

Vierailija
75/127 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 13:54"]

Mitäs, jos olin mieluisa vieras? Katsos, minut kutsuttiin polttareihinkin ihan yllättäin. En kyllä mennyt, kun koen vähän vanhaksi itseni nuorempien joukossa ja muutenkin. Pitäköön keskenään hauskaa.

Ehkä joissain perheissä tilanne on toinen, mutta meillä mun paikka on ykköspöydässä ja miehen tytölle ei tulisi mieleenkään syrjäyttää minua perheestä. Ja jos sen tekisi, niin vetäisi mieskin herneen nenään. Mies tietää tasan, paljonko olen tytölle antanut lämpöä, välittämistä ja apua vuosien saatossa, kun omaa äitiä ei kiinnosta. Minä se maksan tytön lentoliput Suomeen, kun mössi asiansa ulkomailla ja oli rahattomana. Vanhemmat (inc. mieheni) vaan pyöritteli päätään ja minä se välittömästi siirsin OMALTA tililtäni rahaa tytölle, jotta pääsee sieltä pois. Minä se hommasin hänelle asunnon, ostin tarvikkeita, opetin kädestä pitäen pesemään ikkunat. Omaa äitiä ei näkynyt ekoihin kuukausiin. Minä lainaan edelleen auton, täytän veroilmoitukset jne. Jos meillä kehtaisi tehdä tuollaisen, niin kyllä mieskin loukkaantuisi, koska on monesti kiittänyt siitä, kuinka olen ottanut vastuulle "äitijutut" tytön elämässä. Mies on lojaali mulle näissä asioissa, koska ansaitsen sen.

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 09:51"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Meillä lasten isä osaa ohjata lastaan jo ennen kuin tämä muuttaa pois kotoa. Ja me siis asumme yhdessä, emme ole eronneet. Jotenkin tuntuu, että erossa miehet lopettaa sen vähänkin lapsestaan välittämisen ja siirtää sen muille. Sinulla on miehenäsi melkoinen tassu.

Vierailija
76/127 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 13:54"]

[/quote]

Se, että luettelet mitä kaikkea olet tytärpuolesi vuoksi tehnyt antaa vaikutelman, että olet ostanut hänet. Jos teillä oikeasti olisi hyvät välit olisit sanonut, että tytär halusi kutsua minut häihinsä ja istumaan ykköspyötään. Mutta puhut siihen tyyliin kuin näkisit asian niin, että kun minä nyt olen tehnyt näin paljon, niin sinun kuuluu kutsua minut istumaan ykköspöytään. Ihan kuin kokisit olevasi oikeutettu ykköspöytään kun kerran olet paiskinut hommia niin pirusti. Eli ei teillä taida olla kovin hyvät välit.

Ja sitä paitsi vaikka olisikin, niin mitä sitten? Ei teidän välinne liity mitenkään ap:n kertomaan tapaukseen.

Vierailija
77/127 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällanen provo sitten teidän iloksenne

Vierailija
78/127 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu-u. Melko paska on kyllä faijana ollut kun ei isäänsä häihin halua. Vai lieneekö jompikumpi teistä juoppi? Sekin on hyvä suus olla kutsumatta häihin.

Vierailija
79/127 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kertoisin tytöille, että isä toivoisi kutsua häihin. Itse toivottaisin paljon onnea tytölle ja kertoisin, että kannustan isän tulemista yksin häihin.  Pahaltahan se tuntuu, mutta yksi päivä sinne tänne. T. äitipuoli.

Vierailija
80/127 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 15:50"]

Voi pyhä sylvi! Jo on huonosti kasvatettu kakara, Haiskahtaa äitimamman manipuloinniltakin. Itsepä likka kärsii, kun esim. näyttää hääkuviaan ja joutuu selittelemään, miksi vain osa hänen läheisistään oli mukana juhlassa. Mutta kukin tyylillään...

[/quote]

Entä jos sillä ei ole äitiä, jos se isäpappa olikin leski, joka meni uusiin naimisiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän