Totaalinen kyllästyminen nettiin
Kenelläkään muulla vastaavaa?
Vietän kyllä aivan liikaa aikaa netissä - tavallaan pakosta. Siis minunhan pitäisi koneella tehdä jotain aivan muuta; netti on kätevä ja hauska ajanhaaskauskeino, jonka ansioista saan vain n. 50% kaikesta aiotusta työstä tehtyä.
Tai ainakin näin oli ennen. Vuosi vuodelta "netti" on ahdistanut enemmän. Sanon "netti" sitaateissa koska en tiedä mikä siinä ahdistaa: ei kai "netti" itsessään ole mitään, vaan se on kokoelma erilaisia sivustoja?
Mutta vähä vähältä joka ikinen sivusto, josta ennen nautin, jota kiinnosti lukea, joka viihdytti, joka tarjosi jotain älyllistä haastetta - vähä vähältä jokainen on alkanut tympäännyttää. Av-palsta on jonkinlainen epätoivoinen viimeinen oljenkorsi haaskata aikaa.
Joka puolella "netissä" näen vain typeriä keskusteluja jotka eivät pääty mihinkään vaan jatkuvat taas toisella puolella "nettiä" yhtä typerinä. Tyhjänpäiväisyyksistä väännetään väkisin uutisia ja artikkeleja. Tyhjänpäiväisistä ihmisistä väännetään julkkiksia. Nettikavereilla, joiden kanssa oli vielä muutama vuosi sitten kiva käydä syvällisiä pitkiä keskusteluja sähköpostitse, on nykyään aivan liian kiire facebookata ja tweetata ja tykätä toistensa päivityksistä. Pinterestiin kiteytyy oikeastaan kaikki, miltä "netti" vaikuttaa minulle nykyään: "Hei kato, kiva kuva. Hei kato, kiva resepti. Ooh, sata uutta kivaa juttua! Totakin olis kiva kokeilla joskus. Like, like, like. Laitetaan muistiin. Tosi kiva artikkeli, pitää joskus lukea! Hei kato, uusi videokin."
Ahdistaa. Minä haluan pois täältä.
Kommentit (4)
Samat fiilikset!
Netin takia koti ja parisuhdekin hunningolla, molemmat paetaan miehen kanssa nettiin omiin maailmoihin..
[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 02:03"]Minä luovuin tietokoneesta ja televisiosta muutettuani nykyiseen uuteen asuntooni. Mulla on radio ja luen paljon kirjoja. Olen nyt töissä ja töissä käytän nettiä ja käydessäni vanhemmilla maksan laskut netissä. Televisiota en muutenkaan katso- turhia tosi tv ohjelmia ja muuta roskaa. Käyn usein leffassa ja se riittää. Aikaa jää kaikkeen muuhun paljon enemmän: menen aikaisemmin nukkumaan työpäivinä, käyn useimmin iltalenkillä tai teen lihaskuntoa vielä illalla kotonakin. Luen enemmän kirjoja ja puhun enemmän ystävieni kanssa sekä puhelimessa että livenä. Suosittelen.[/quote]
Olen kade. Tosiaankin tunteja tuntuu riittävän päivässä monta kertaa enemmän, kun ei avaa tietokonetta ollenkaan.
Tosin minun kavereitani tuskin näkisi livenä tai saisi puhelimella kiinni. Kaikki ovat netissä!
täällä mä taas olen :/ ukko omalla koneellaan.. t. 3
Minä luovuin tietokoneesta ja televisiosta muutettuani nykyiseen uuteen asuntooni. Mulla on radio ja luen paljon kirjoja. Olen nyt töissä ja töissä käytän nettiä ja käydessäni vanhemmilla maksan laskut netissä. Televisiota en muutenkaan katso- turhia tosi tv ohjelmia ja muuta roskaa. Käyn usein leffassa ja se riittää. Aikaa jää kaikkeen muuhun paljon enemmän: menen aikaisemmin nukkumaan työpäivinä, käyn useimmin iltalenkillä tai teen lihaskuntoa vielä illalla kotonakin. Luen enemmän kirjoja ja puhun enemmän ystävieni kanssa sekä puhelimessa että livenä. Suosittelen.