Sinä, jolla on ulkomaalainen kumppani!
Minkä maalainen hän on? Kauanko olette olleet yhdessä ja osaako hän suomea vai millä kielellä kommunikoitte yleensä? Oletko joutunut kohtaamaan näkyvää paheksuntaa valintasi johdosta? Ottiko perheesi hänet hyvin vastaan?
Kertokaa kokemuksianne!:)
Kommentit (227)
Olin parisuhteessa etelä-afrikkalaisen kanssa. Puhuimme keskenämme englantia ja mies alkoi opiskelemaan suomea. Nyt olemme kuitenkin eronneet, mutta mulla on työsopimus etelä-afrikkaan ja mun pitäisi muuttaa sinne, kunhan rajat aukeavat.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko nämä "brittimiehet" ja "amerikkalaiset" akateemisiä (M.Sc+} valkoihoisia?
Kyllä ne usemmiten on valkoisia. Mitä väliä koulutuksella?
Omani isovanhemmat eivät osaa edes lukea kunnolla, koska olivat nuorena vielä ns. trailer trash poppoota.
Mies silti ihana ja fiksu tyyppi, nyt Suomessa opiskelee korkeakoulussa. Perhe ei siihen aikoinaan kannustanut ja ilmaista täällä.
Mieheni on Azerbaijanista. Kohtaamme ennakkoluuloja todella paljon. Mielipiteet muuttuvat hetkessä kun paljastuu, että tapasimme yliopistossa ja mieheni on tällä hetkellä tohtorikoulutettavana. Jotenkin kurja huomata, miten mukavalla ja valoisalla persoonalla ei ole mitään väliä jos ns kehitysmaalainen vasta tutkinto nostaa ihmisarvoa. Emme asu Suomessa, puhumme molemmat todella sujuvasti englantia, se on myös molempien työkieli.
Saksalainen, asumme Saksassa. Ei ole ollut mitään ongelmia.
20-vuotias venäläinen transnainen. Puhumme englantia. Rakkaus rehottaa! <3<3<3
M40
Vierailija kirjoitti:
20-vuotias venäläinen transnainen. Puhumme englantia. Rakkaus rehottaa! <3<3<3
M40
Uuh! Kateeksi käy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lol😂 onpas taas mammoilla helmimiehiä. just jotain gampiaa ja romaniaa olisin voinut kuvitellakin 💩
Onpa harvinaisen tyhmä kommentti jopa tällä palstalla. Romanialainen mieheni on opiskellut Pariisissa yliopistossa (tapasimme siellä 90-luvulla), ja nykyään opettaa toisessa ranskalaisessa yliopistossa. En ihan heti keksi häntä älykkäämpää ja sivistyneempää ihmistä.
Mä oon asunut nyt pari vuotta Bukarestissa ja on käsittämätöntä minkälaisia asenteita romanialaisia kohtaan varsin suurella osalla suomalaisista on.
Pian muutto Azerbaidzaniin. Väsyttää jo nyt ihmisten omituiset ennakkoluulot.
Tanskalainen avomies.
Mies osaa hyvin suomea. Sanoin silloin 10 vuotta sitten että hänen on opeteltava suomen kieli kun alkoi lapsia tulla 3kpl nyt. Asumme kesät suomessa ja muutoin tanskassa. Hyvin on mennyt.
Japanilainen. Ollaan oltu päälle viisi vuotta naimisissa, meillä on tällä hetkellä yksi lapsi. Kielinä meillä on kotona japani ja englanti,
Lapselle puhun suomea ja mies japania. Useimmiten asutaan miehen kanssa Japanissa, välillä minä ja lapsi Suomessa.
Omat vanhemmat ja miehen vanhemmat suhtautuivat ihan positiivisesti.
Ei ollut mitään kyräilyjä tai hirveästi ennakkoluuloja toisesta maasta tulevia kohtaan.
Mies käynyt Suomessa 3 kertaa ja tulee toimeen perheeni kanssa.
Eikä vielä yhtään Ruotsia, Italiaa, Kreikkaa tai Turkkia. Yllättävää.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko nämä "brittimiehet" ja "amerikkalaiset" akateemisiä (M.Sc+} valkoihoisia?
Oma amerikkalaiseni on tohtori kolmannessa sukupolvessa ja valkoinen.
Saksalainen mies, asutaan Saksassa, naimisissa kohta 20 vuotta. Ei perhe tykännyt yhtään siitä, ettemme asettuneet Suomeen. Miehestä kyllä tykkäävät ihan, muttei siitä, että hänen seurassaan täytyy puhua englantia. Mieheni ei kunnolla ymmärrä tavallista nopeasti puhuttua puhekieltä, vaikka suomea onkin opetellut jonkin verran. Olen itsekin hänen myötään tajunnut, kuinka nopeasti suomalaiset puhuvat :D
Italialainen mies, asumme Italiassa ja puhumme italiaa. Aivan ihana mies, harmittaa että tuhlasin aikoinani aikaa suomalaisiin alkoon meneviin renttuihin.
Tunnistamisen takia en kerro ihan tarkkaan. Hän on tasa-arvoisesta eurooppalaisesta valtiosta. Olemme olleet yhdessä vasta vuoden. Muutimme yhteen alkuvuodesta. Puhumme englantia. Minä osaan sitä suomalaiseksi hyvin, mutten täysin sujuvasti. Hänen englanti on erittäin hyvää. En ole joutunut kohtaamaan paheksuntaa ainakaan kasvotusten. Perheeni hyväksyi hänet ja on iloinen puolestani. Myös hänen perheensä on ottanut minut avosylin vastaan.
Tällä palstalla saa toki lukea alvariinsa ikäviä kommentteja naisista, jotka seurustelevat ulkomaalaisen miehen kanssa. Mutta toivon sen olevan pieni vähemmistö. Kadulla ei olla saatu mitään ikäviä kommentteja. Johtunee siitä, että hän on vaaleapiirteinen. Eli kun emme puhu, hän käy suomalaisesta. Jos puhumme, meitä voi luulla turisteiksi. Oma aksenttini ei muistuta suomalaista aksenttia.
Vierailija kirjoitti:
Olen kaukosuhteessa amerikkalaisen miehen kanssa. Osaan englantia. Emme ole VIELÄ tavanneet
Upseeri? Yllättäviä rahahuolia?
Vierailija kirjoitti:
Tunnistamisen takia en kerro ihan tarkkaan. Hän on tasa-arvoisesta eurooppalaisesta valtiosta. Olemme olleet yhdessä vasta vuoden. Muutimme yhteen alkuvuodesta. Puhumme englantia. Minä osaan sitä suomalaiseksi hyvin, mutten täysin sujuvasti. Hänen englanti on erittäin hyvää. En ole joutunut kohtaamaan paheksuntaa ainakaan kasvotusten. Perheeni hyväksyi hänet ja on iloinen puolestani. Myös hänen perheensä on ottanut minut avosylin vastaan.
Tällä palstalla saa toki lukea alvariinsa ikäviä kommentteja naisista, jotka seurustelevat ulkomaalaisen miehen kanssa. Mutta toivon sen olevan pieni vähemmistö. Kadulla ei olla saatu mitään ikäviä kommentteja. Johtunee siitä, että hän on vaaleapiirteinen. Eli kun emme puhu, hän käy suomalaisesta. Jos puhumme, meitä voi luulla turisteiksi. Oma aksenttini ei muistuta suomalaista aksenttia.
Valkoihoinen eurooppalainen tai pohjoisamerikkalainen on yleensä ennakkoluulojen ulkopuolella.
Kysy ap nyt vielä henkilötunnukset! Kuka hölmö näihin vastaa ja kertoo tunnistettavasti, kun on tyyliin ainoa pariskunta, johon annetut tiedot sopivat?
Miten te tapaatte näitä ulkomaalaisia miehiä ja rakastutte? Minäkin haluan! Vanhempani eivät tule koskaan hyväksymään mutta haluan elää vihdoin omaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Saksalainen mies, asutaan Saksassa, naimisissa kohta 20 vuotta. Ei perhe tykännyt yhtään siitä, ettemme asettuneet Suomeen. Miehestä kyllä tykkäävät ihan, muttei siitä, että hänen seurassaan täytyy puhua englantia. Mieheni ei kunnolla ymmärrä tavallista nopeasti puhuttua puhekieltä, vaikka suomea onkin opetellut jonkin verran. Olen itsekin hänen myötään tajunnut, kuinka nopeasti suomalaiset puhuvat :D
Mulla on pari kaveria mitkä muuttivat aikoinaan Saksaan. Ovat erittäin onnellisia
Saksalainen mies osaa kuulemma pitää naista hyvänään.
Mies norjalainen, kymmenen vuotta yhdessä, asutaan Suomessa. Mies puhuu jo aika hyvää suomea ja haluaa nykyään kommunikoida mieluummin suomeksi kuin englanniksi, mikä on tähän asti ollut yhteinen kieli. Perheeni otti hänet hyvin vastaan eikä kukaan ole paheksunut. Tällä hetkellä molemmilla työ Suomessa, mutta olisin valmis myös lähtemään vaihteeksi Norjaan.