Voiko työkkäri vaatia päihteettömyyttä?
Otsikossa kysymys. Tuttavani, joka ei edes ikinä ollut työtön vaittää näin että tulee karenssi.
Kommentit (29)
Asiahan ei heille mitenkään kuulu. Eri asia jos lääkäri toteaa päihteiden takia työkyvyttömäksi, mutta sen jälkeenhän asia siirtynee kelalle.
Ei todellakaan. Alkoholismi on sairaus. Työttömille kuuluu maksuton terveystarkastus, ja sieltä sitten ohjataan tarvittaviin palveluihin.
Humalaista asiakasta ei tarvitse ottaa vastaan ja jos ei kykene allekirjoittamaan työllistymissuunnitelmaa, niin karenssihan siitä tulee. Tapaamisissa selkeä humalatila on indikaatio iskeä selvityspyyntö kouraan.
Jos se päihdeongelmainen on kieltäytynyt jostain Te-velvoitteesta kuten hakeutumaan terveyspalvelujen piiriin jotain kuntouttavaa työtoimintaa varten.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan. Alkoholismi on sairaus. Työttömille kuuluu maksuton terveystarkastus, ja sieltä sitten ohjataan tarvittaviin palveluihin.
Paitsi jottei työttömille ole mitään maksutonta terveydenhuoltoa. Siksihän monet työttömät jättävät kaiken perusterveydenhuollonkin jo väliin koskei ole varaa lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi jottei työttömille ole mitään maksutonta terveydenhuoltoa. Siksihän monet työttömät jättävät kaiken perusterveydenhuollonkin jo väliin koskei ole varaa lääkäriin.
Työttömille on maksuton työttömien terveystarkastus, kuten lainaamassasi viestissäsi jo sanottiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten on, kannattaa ottaa selvää.
Toivottavasti voisivat vaatia. Ällöttäviä sellaiset ihmiset, jotka ryyppäävät meidän muiden rahoilla. Sietäis luonto kerätä veke
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei olisi, kun se on menty lakiinkin kirjaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On heille. Ainakin isoissa kaupungeissa työttömille on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömille on maksuton työttömien terveystarkastus, kuten lainaamassasi viestissäsi jo sanottiin.
Ainakaan vuosi sitten moiseen ei päässyt Turussa vaikka itsekin muutaman kerran tiedustelin, eli tietosi on väärä.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti voisivat vaatia. Ällöttäviä sellaiset ihmiset, jotka ryyppäävät meidän muiden rahoilla. Sietäis luonto kerätä veke
Millä ihmeen "muiden rahoilla"?
Eì voi. Mistä ne siellä työkkärissä tietää, oletko päihteetön, kun soittavat kerran kolmessa kuukaudessa? Minä olen 60v akka, en saa mitään palveluita, sieltä soitetaan ja joudun hakemaan 4 työpaikkaa kuukaudessa. Kuka minua palkkaa, kun ei ole mitään työhistoriaa, eikä edes hampaita suussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On heille. Ainakin isoissa kaupungeissa työttömille on.
Se on joka kunnassa. Itse olen käynyt 2 kertaa.
Jos haet työkkäriin töihin, pyrit työkkärin tädiksi-tai-sedäksi ja olet haastattelussa umpituiterissa, niin saattaa tulla sanomista.
Voi, jos työkkäri on kyseisen ihmisen edunvalvoja. En tiedä yhtään tapausta, jossa näin olisi.
Vierailija kirjoitti:
Eì voi. Mistä ne siellä työkkärissä tietää, oletko päihteetön, kun soittavat kerran kolmessa kuukaudessa? Minä olen 60v akka, en saa mitään palveluita, sieltä soitetaan ja joudun hakemaan 4 työpaikkaa kuukaudessa. Kuka minua palkkaa, kun ei ole mitään työhistoriaa, eikä edes hampaita suussa?
Onpa sulla asiat huonosti. Ihan kiinnostaa: miten on mahdollista, että jo tuon ikäisellä ei ole minkäänlaista työhistoriaa? Venasitko sinne 60 v. asti ennen kuin kävi mielessä, että pitäisi tehdä jotain?
Ei sinne terveystarkastukseen pääse.
En ole kuullut tuommoisesta, mutta kun opintotukensa jo tärvänneet opiskelijat eivät saa rahaa koska eivät ole valmiita astumaan töihin, niin miksi ammattilais-pulsut sitten saisivat?