Ansa on viritetty :)
Ollaan lähdössä reissuun ja anoppi käy taas kastelemassa kukat.
Olen alkanut epäilemään, että kun olemme olleet pois on kotonamme käynyt myös muita kuin anoppi.
Pari kertaa mieheni sisko on "möläyttänyt" sellaista mitä hänen ei edes pitäisi tietää. Nuo asiat on sinällään harmittomia ettei sillä väliä, mutta jos on meidän poissaoloamme hyödyntänyt tutkimiseen niin en tykkää. Mieheni sisko mm. mainitsi että heillä on samanlainen pyykkikone kuin meillä, ei hänen olisi pitänyt edes tietää millainen pyykkikone meillä on, ei meidän kodinhoitohuoneeseen ole vierailla asiaa. En minäkään ole kälyn pyykkikonetta nähnyt vaikka se heillä on toisessa vessassa.
Nyt ajattelin sitten ottaa selvää ketä meillä oikein lomamme aikana käy ja viritin riistakameran sisälle. Toivottavasti olen vain vainoharhainen, en kyllä yleensä ole väärässä ollut kun minulle tulee näin vahva epäilys.
Kommentit (162)
Ap, jos olisin samassa tilanteessa niin puhuisin kyllä suoraan anopille. Sanoisin että olen ennenkin epäillyt että kodissa on tutkittu paikkoja ja nyt olen siitä varma (todisteeksi pari kertomaasi esimerkkiä). Ottaisin myös vara-avaimen pois anopilta ja miettisin sille paremman paikan. Ja tekisin anopille selväksi, että tästä lähtien hän on tervetullut vain silloin kun olette itse kotona.
Inhottava juttu. Ota tosiaan anopilta vara-avain pois - sano vaikka, että joku muu tarvitsee sitä, äläkä enää palauta sitä tuolle urkkijalle. Kaikenlaisia ällötyksiä sitä ihmisissä onkin.
En usko ap:n kertomusta. Kukaan utelias ei jättäisi laatikkoa auki. Höpöhöpöä koko juttu.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 18:24"]
En usko ap:n kertomusta. Kukaan utelias ei jättäisi laatikkoa auki. Höpöhöpöä koko juttu.
[/quote]
"Toiseksi itse virkkaamani makuuhuoneen matto oli aivan sängyn alla. Se olisi kyllä minusta aika selvä merkki siitä että käly tai joku anopin sukulainen on meillä käynyt. Minun käsityötaidot on kälylle tosi arka asia ja voisin kuvitella että anoppi on äkkiä potkaissut maton sängyn alle ettei vain mattoa nähdä."
Kuulostaa tosi uskottavalta...
Sotekoskikararyhmä virittää kiihoittavan ansan ja sitätekemisten uunilintukin leijjailee keksityn haaskan yläpuolella harjaantuneesti.3916
Jos oikeuksien tavoittelu käy liian vaikeaksi ja tuntuu varsinkin että poliisi haittaa ilkivaltarikollisuuden tutkimista ja syyllisien kiinni saamista, voihan haastehakemuksen tehdä myös suoraan käräjäoikeudelle. Joillakin käräjäoikeuksilla on kuulemma ihan siihentarkoitukseen tarkoitettuja kaavakkeita joihin voi sitten kirjoittaa asiansa ja siten saada ettenpäin.
Jos oikeuksien tavoittelu käy vaikeaksi poliisin nihkeän asenteen vuoksi, voi haastehakemuksen tehdä myös käräjäoikeuteen.
Huono mennyt kesä ja tavallista kiireisempi soidinmeno sekä jälkipelaavainen hautoma-aika ennen juhannusta sekä liian nopeasti vaihtuvat pesimäpaikat joita jatkavat sukupolvet eivät ehdi kiilloittaa ennen muuttoliikennettä.
Saako nykyään edes kotonnankaan pitää riistakameraa ?.
Lienetkö suvustasi liian kiinnostunut.
Olet vainoharhainen. Mitä väliä jos suku tietää pesukoneesi merkin.
Meinaako olla havainnoitu pitkält aikavälilt ennen kansainvälist ihmisoikeuksienpäivää aarnikotkien pesienselvityksien jälkipelialueilla epäsuoraa oikeuksientavoittelioiden pyrkimyksiä haittaavaa näennäisluomuvastustusta orvasyndroomalinjaa ohjaavien piiloapulaisten kautta kuin aiemminkin heti jälkipeliahautomo-ajan alussa.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 16:34"]
Toimintatapasi on laiton, mutta kuulostaa silti hauskalta :D
[/quote]
Ei oman kodin kuvaaminen ole laitonta!Laittomaksi menee jos levittelee sitten anoppia julkisesti niillä nauhoituksilla.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 12:05"]
Meinaako olla havainnoitu pitkält aikavälilt ennen kansainvälist ihmisoikeuksienpäivää aarnikotkien pesienselvityksien jälkipelialueilla epäsuoraa oikeuksientavoittelioiden pyrkimyksiä haittaavaa näennäisluomuvastustusta orvasyndroomalinjaa ohjaavien piiloapulaisten kautta kuin aiemminkin heti jälkipeliahautomo-ajan alussa.
[/quote]
Jessus sentään:D. Nyt ne lääkkeet!
Kyllä sillä pesukoneenkin merkillä on myynninedistäjille paljonkin väliä.
Kyllä luonnonsuojelukin on ihan laillinen asia.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 19:08"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 18:53"]
Laittakaa nyt tuosta kuvaamisesta jotain lakipykälää jotka sanotte suoraan että on laitonta kuvata omaa tyhjää kotiaan. Ap taisi jopa sanoa että heillä on siitä tieto pihassa, eli olisko alueella muutakin valvontaa. Eiköhän oman kodin valvontaan ole olemassa ihan kameroita varkaiden varalta jolloin sen kyltin ulkona tulisi riittää?
[/quote]
Ei tyhjän kodin kuvaminen ole laitonta, vaan ihmisten jotka ovat kotirauhan piirissä. Myös kotonasi oleva vieras ihminen on kotirauhan piirissä.
Tässähän ei ole itse asiassa kyse kuvaamisesta vaan kameravalvonnasta. Niissäkin pykälät menee vähän eri tavalla.
[/quote]
Eli jos murtaudun jonkun kotiin, niin olen tuolloin kotirauhan piirissä?
Cool!
Naisystävälläni on tapana penkoa muiden huushollissa kaappeja, postipinoja yms - vahingossa tietenkin ei tietenkään tarkoituksella kun asiasta kysyn. Pidän tällaista käytöstä tympeänä mutta milläs estät jos ei puhetta kuuntele.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 16:34"]Toimintatapasi on laiton, mutta kuulostaa silti hauskalta :D
[/quote]
Ei ole laiton kun on oma koti kyseessä.
Tälläisenä talovahtina yhden illan toiminut henkilö oli "sattumalta" törmännyt toisen asukkaan hyvin henkilökohtaiseen kirjeeseen. Kertoi kirjeen sisällöstä eteenpäin ja päivitteli sitten että "ei todellakaan olisi halunnut nähdä sitä". Hmmm... jos jättää penkomatta muiden laatikoita, ei varmasti tarvitse törmätä sellasiin juttuihin. Kyseessä oli kuitenkin sen luontoinen kirje ettei se todellakaan ollut missään esillä (olen siitä 100% varma sattuneesta syystä).
Onneksi ei ollut meidän talossa vierailulla, mutta meni luotto ko. henkilöön, vaikka ei meillä mitään salattavaa ole. Mietin vain, että mikähän tarve läheisilläkin ihmisillä on penkoa ja kaivella muiden kaappeja, vaikka olisi kuinka utelias? Eikö silti voisi antaa toisten omaisuuden olla ihan rauhassa. Ei mun voiteet ja palkkakuitit kuulu kenellekään muulle ellen niitä itse esittele. Pitäisi vissiin hommata talon sisällä oleviin kaappeihin ja laatikoihin erilliset lukot :(