Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ansa on viritetty :)

Vierailija
05.06.2013 |

Ollaan lähdössä reissuun ja anoppi käy taas kastelemassa kukat.

Olen alkanut epäilemään, että kun olemme olleet pois on kotonamme käynyt myös muita kuin anoppi.

Pari kertaa mieheni sisko on "möläyttänyt" sellaista mitä hänen ei edes pitäisi tietää. Nuo asiat on sinällään harmittomia ettei sillä väliä, mutta jos on meidän poissaoloamme hyödyntänyt tutkimiseen niin en tykkää. Mieheni sisko mm. mainitsi että heillä on samanlainen pyykkikone kuin meillä, ei hänen olisi pitänyt edes tietää millainen pyykkikone meillä on, ei meidän kodinhoitohuoneeseen ole vierailla asiaa. En minäkään ole kälyn pyykkikonetta nähnyt vaikka se heillä on toisessa vessassa.

Nyt ajattelin sitten ottaa selvää ketä meillä oikein lomamme aikana käy ja viritin riistakameran sisälle. Toivottavasti olen vain vainoharhainen, en kyllä yleensä ole väärässä ollut kun minulle tulee näin vahva epäilys.

Kommentit (162)

Vierailija
81/162 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 19:55"]

Omassa tyhjilleenjätetyssä kodissaan kuvaaminen EI OLE laitonta! 

[/quote]

Ei niin. Rikos tapahtuu kun paikalle pyydetty anoppi kuvataan kukkia kastelemassa kotirauhan piirissä.

Vierailija
82/162 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinusta kameroiden pitäisi sammua kun talossa liikutaan? Kylän narkkarit murtautuu taloon ja heitä ei saa kuvata?

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 19:11"]

Edelleen, miksi sitten saa asentaa kotiin markkinoilla olevan valvontajärjestelmän, jos se on väärin kuvata ihmistä joka kotiin tulee tutkimaan paikkoja? Perustelkaa nyt joku tämä ristiriita.

[/quote]

Tuollaista vahtipalvelua ei saisi käyttää jos kotona on ihmisiä.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/162 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ihmiset linkkaa tänne lakitekstiä kuvaamisen laittomuudesta ja inttää että ei saa kuvata, mutta eivät ole sitä tekstiä itse lukeneet kuitenkaan....

Vierailija
84/162 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 19:57"]

Mitenkähän perustelette kuvaamisen laittomuudesta vauhkoavat sitä, että kaverillamme on valvontajärjestelmä kotonaan, palvelu ostettu vartiointiliikkeeltä. Kamerat kuvaa koko ajan kun liikettä talossa on, oli paikalla sitten omaa väkeä tai vieraita. Ei kamera erottele sitä onko kuvattava luvallisesti tai luvattomasti talossa se vain kuvaa. ja voin kertoa kuvalaadun olevan paljon parempi kuin tuossa minun riistakamerassa.

-ap

[/quote]

Yksiselitteisesti laitonta puuhaa ja häkki hieluu kun joku tekee rikosilmoituksen.

Vierailija
85/162 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs helvetistä se kamera osaa lakata kuvaamasta kun kotiin astuu luvallinen kukkien kastelija! Tunnistaako se vorot, että pistetääs taas nauha pyörimään. Kamera kuvaa kaikki, ja saakin kuvata, kunhan kuvaamisesta ollaan tietoisia ja sitä varten ne kyltit täytyy olla. Jos joku ei halua tulla kuvatuksi, niin hän voi halutessaan olla menemättä alueelle. 

Kuvia ei tietenkään saa levittää netissä eikä jakaa, paitsi rikolliset ilmoitetaan poliisille.

Vierailija
86/162 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa se kameravalvontalaki ajatuksella läpi, sieltä käy ilmi että voi kuvata.

Vierailija
88/162 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 18:39"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 18:31"]

Sinänsä ohis mutta.. itse ainakin ajattelen olevani veljeni kanssa samaa perhettä enkä vieraita. Molemmin puolin saadaan käydä toistemme kodeissa ihan kaikissa huoneissa.

[/quote]

No minä taas en. Veljeni vaimolla ei esimerkiksi ole mitään asiaa kotiimme, arvostelemaan yhtikäs mitään. 

Oman äitini luotan kukan kastelijaksi reissujen aikaan, mutta anoppiani en kyllä päästäisi yksin hääräämään. 

Oma koti on oma alue, joka minulle on tietyin paikoin intiimi paikka johon ei kodin ulkopuolisten tarvitse mennä. Mitään "salattavaa" ei ole,mutta tunnen oloni kyllä loukatuksi jos joku käy ilman lupia kämpässäni.

[/quote]

Noh.. meillä on sen verran hyvät välit ettei kukaan kyräile ja koe tulleensa arvostelluksi omassa kodissaan toisen sisaruksen toimesta. Veljeni vaimo on mulle rehellisesti läheisempi kuin veljeni on. Joskus tulee erimielisyyksiä ja turhan kärkkäitä kommentteja mutta kuten sanoin, ajattellaan olevamme samaa perhettä kaikki ja ne aika pian unohtuu.

Olen tosi onnellisessa asemassa sitten kai.

Vierailija
89/162 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 20:00"]

Ensin ihmiset linkkaa tänne lakitekstiä kuvaamisen laittomuudesta ja inttää että ei saa kuvata, mutta eivät ole sitä tekstiä itse lukeneet kuitenkaan....

[/quote]

Ihmiset linkaa näköjään myös kuvaamisen sallimisen tueksi linkkejä joista selviää että se on kotirauhan piirissä kiellettyä.

Vierailija
90/162 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, mites meillä töissä, kun kameroita on ihan joka puolella?

Vierailija
91/162 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en päästä ketään kotiini ellen ole paikalla.

Vierailija
92/162 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siellä kotirauhan piirissä saa kuvata kun kuvaamiselle on perusteet, kuvaamassa on luonnollinen henkilö joka ei kerää henkilötietoja ja mukana on henkilö jolla ei ollut lupaa olla siellä. 

Vierailija
93/162 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 19:52"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 19:42"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 19:29"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 19:15"]

Eli valvontajärjestelmään saman matkan aikana tallentuvaa murtovarasliigaa ei saa kuvata myöskään?

[/quote]

Eri asia. Tyhjää asuntoa saa kuvata ja samalla tunkeutujaa joka on silellä luvatta. Mutta anoppiahan on pyydetty käymään ap:n kotona kukkia kastelemassa. Yrittäkää nyt ymmärtää ero.

[/quote]

Luepa sinä aloitus uudestaan. Ap ei ole kuvaamassa anoppia, joka on sovittu kukkien kastelija, vaan miehen siskoa, jolla ei ole mitään sovittua asiaa ap:n kotiin, vaan on siellä tutkimassa paikkoja ilman lupaa.

[/quote]

Miten se riistakamera osaa jättää anopin kuvaamatta?

[/quote]

Jos nyt viitsisit edes lukea m,itä ap on kirjottanut ja alkaa inttämään vasta sitten.

Kamera on talon ULKOPUOLELLA kuvaamassa ovea, että näkee ketkä menee sisään/ulos.

Anoppi on pyydetty kastelemaan ULKOKUKAT, joihin löytyy kannu ja

Eli talon sisällä ei edes kuvata.... tyhmä!

vesipiste ULKOA!

Vierailija
94/162 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei nyt muista että ne kukat, kannu ja vesi oli U L K O N A joten ei sillä anopilla edes ole asiaa sinne sisälle? :D

Vierailija
95/162 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei nyt muista että ne kukat, kannu ja vesi oli U L K O N A joten ei sillä anopilla edes ole asiaa sinne sisälle? :D

Vierailija
96/162 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kamera on sisällä ja kukat ulkona.

T:ap

Vierailija
97/162 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 20:16"]

Ja siellä kotirauhan piirissä saa kuvata kun kuvaamiselle on perusteet, kuvaamassa on luonnollinen henkilö joka ei kerää henkilötietoja ja mukana on henkilö jolla ei ollut lupaa olla siellä. 

[/quote]

Ja tämäkin on puppua. Kotirauhan piirii  kuuluu esim asunto, piha ja loma-asunto eli KUKAAN MUU ei saa kuvata jonkun toisen pihaa. Se olisi salakatselua. Omistaja itse saa kuvata niin paljon kuin sielu sietää millä kameroilla vaan, kunhan tiedottaa kuvaamisesta tarroin tai kyltein.

Vierailija
98/162 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, puhu miehesi kanssa. Miksi hemmetissä anopin tarvitsee tämä tehtävä hoitaa, jos sua noin riipii. En ymmärrä ollenkaan. VASTAA ap. Voisiko joku teidän yhteinen "luotettu" ystävä vaikka hoitaa homman? Problem solved. Kääk, mitä ongelmia ihmisillä... Ei mee mun jakeluun pätkääkään.

Vierailija
99/162 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa tyhjilleenjätetyssä kodissaan kuvaaminen EI OLE laitonta! 

[/quote]

Juuri näin. Voit virittää omaan kotiisi niin paljon kameroita, kun sielu sietää. 

Vierailija
100/162 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap:llahan oli se kyltti. Ap on myös näissä puitteissa luonnollinen henkilö, jolla on perusteet kuvaamiselle, eikä sen tarkoituksena ole hankkia henkilötietoja. Tämä on poimittu henkikötietosuojalaista joka tänne linkitettiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän