IL: Sähköautojen karmeat vaikutukset asfaltille selvisivät: tuplasti pahempia kuin bensiiniautot
"Leedsin yliopiston julkaiseman tutkimuksen mukaan sähköautot kuluttavat tiestöä hurjasti: tarkkaan ottaen ne rasittavat tieverkkoa 2,24 kertaa enemmän kuin bensiinikäyttöiset autot ja 1,95 kertaa enemmän kuin dieselautot."
Nyt olisi kyllä aika huomioida tämä sähköautojen ajoneuvoverossa / vuosittaisissa maksuissa. Pitäisi olla tuplasti suurempi maksu kuin polttisautoissa juuri tienkulutuksen takia.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/cb1b46e9-2062-4fb3-8b9f-741b6bdb…
Kommentit (410)
Mihin se edellinen kesksutelu hävisi? Onko tosiaan niin ettei saa enää tieteellisiä tutkimuksia julkaista jos ne ovat ristiriidassa sähköauto-uskonnon kanssa?
Rekka painaa 15-35 enemmän kuin keskimääräinen sähköauto. Nekö eivät asfalttia kuluta?
Keväinen tiepöly on lisääntynyt samassa suhteessa sähköautojen lisääntymisen myötä.
Vierailija kirjoitti:
Keväinen tiepöly on lisääntynyt samassa suhteessa sähköautojen lisääntymisen myötä.
Tämäkö on älykkäintä, mihin te bensalenkkarit pystytte?
Vierailija kirjoitti:
Rekka painaa 15-35 enemmän kuin keskimääräinen sähköauto. Nekö eivät asfalttia kuluta?
Hehe. Lumiaurat ne vasta kuluttaakin. Ja matkustajalentokoneet, ne ne vasta kuluttaakin, olkoonkin kiitoradalla mutta asfalttia kuluttaa, kyllä jämpti on näin.
Vierailija kirjoitti:
Pyhä lehmä - sähköauto tuskinpa aiheuttaa mitään negatiivistä.
Harmittaako, bensalenkkari, kun et enää keksikään mitään kivaa lohkaisua?
Vierailija kirjoitti:
Rekka painaa 15-35 enemmän kuin keskimääräinen sähköauto. Nekö eivät asfalttia kuluta?
Tietysti kuluttaa mutta mieti kuinka monta henkilöautoa on per rekka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rekka painaa 15-35 enemmän kuin keskimääräinen sähköauto. Nekö eivät asfalttia kuluta?
Tietysti kuluttaa mutta mieti kuinka monta henkilöautoa on per rekka.
Kokonaismassoihin nojaten, rekka-autojen yhteismassa liikenteessä on suurempi.
Silläkin on merkitystä mistä paino koostuu. Akkujen paino ei ole hyötykuormaa vaan ihan turha lisä joka ei kepene kilometrien karttuessa.
Vierailija kirjoitti:
Silläkin on merkitystä mistä paino koostuu. Akkujen paino ei ole hyötykuormaa vaan ihan turha lisä joka ei kepene kilometrien karttuessa.
Päivän älyttömin väite. Ei ole mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Rekka painaa 15-35 enemmän kuin keskimääräinen sähköauto. Nekö eivät asfalttia kuluta?
Samoin ne kuluttaakin enemmän, miksi siis murehtia henkilöautoista, että onko se diesel vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silläkin on merkitystä mistä paino koostuu. Akkujen paino ei ole hyötykuormaa vaan ihan turha lisä joka ei kepene kilometrien karttuessa.
Päivän älyttömin väite. Ei ole mitään merkitystä.
Tietenkin sillä on merkitystä. Juuri auton paino on tässä joka rasittaa tietä ja aiheuttaa lisääntynyttä kulutusta. Rekat kuljettavat rahtia ja suuri osa painosta on nk. "hyötykuormaa" jonka aiheutama kulutus on perusteltavissa. Sähköautojen aiheuttama kuluminen on taas ihan turha lisä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rekka painaa 15-35 enemmän kuin keskimääräinen sähköauto. Nekö eivät asfalttia kuluta?
Tietysti kuluttaa mutta mieti kuinka monta henkilöautoa on per rekka.
Keskimäärin 25 henkilöautoa per rekka, niistä sähköisiä noin 4.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rekka painaa 15-35 enemmän kuin keskimääräinen sähköauto. Nekö eivät asfalttia kuluta?
Tietysti kuluttaa mutta mieti kuinka monta henkilöautoa on per rekka.
Keskimäärin 25 henkilöautoa per rekka, niistä sähköisiä noin 4.
Entä sitten kun agenda etenee ja kaikki on sähköisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silläkin on merkitystä mistä paino koostuu. Akkujen paino ei ole hyötykuormaa vaan ihan turha lisä joka ei kepene kilometrien karttuessa.
Päivän älyttömin väite. Ei ole mitään merkitystä.
Tietenkin sillä on merkitystä. Juuri auton paino on tässä joka rasittaa tietä ja aiheuttaa lisääntynyttä kulutusta. Rekat kuljettavat rahtia ja suuri osa painosta on nk. "hyötykuormaa" jonka aiheutama kulutus on perusteltavissa. Sähköautojen aiheuttama kuluminen on taas ihan turha lisä.
Niin. Kaikki henkilöautot ovat käytännössä hukkapainoa, ihan ne polttiksetkin, joten sinun akkuhölinäsi on suorastaan huvittavaa.
Nastat ei tosiaan ole ollenkaan se pahin, tiesuola yhdistettynä painaviin sähköautoihin tuhoaa tiet Suomessa