Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Sähköautojen karmeat vaikutukset asfaltille selvisivät: tuplasti pahempia kuin bensiiniautot

Vierailija
18.07.2023 |

"Leedsin yliopiston julkaiseman tutkimuksen mukaan sähköautot kuluttavat tiestöä hurjasti: tarkkaan ottaen ne rasittavat tieverkkoa 2,24 kertaa enemmän kuin bensiinikäyttöiset autot ja 1,95 kertaa enemmän kuin dieselautot."

Nyt olisi kyllä aika huomioida tämä sähköautojen ajoneuvoverossa / vuosittaisissa maksuissa. Pitäisi olla tuplasti suurempi maksu kuin polttisautoissa juuri tienkulutuksen takia.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/cb1b46e9-2062-4fb3-8b9f-741b6bdb…

Kommentit (410)

Vierailija
1/410 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nastat ei tosiaan ole ollenkaan se pahin, tiesuola yhdistettynä painaviin sähköautoihin tuhoaa tiet Suomessa

Vierailija
2/410 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se edellinen kesksutelu hävisi? Onko tosiaan niin ettei saa enää tieteellisiä tutkimuksia julkaista jos ne ovat ristiriidassa sähköauto-uskonnon kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/410 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tutkimus"

Vierailija
4/410 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
5/410 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekka painaa 15-35 enemmän kuin keskimääräinen sähköauto. Nekö eivät asfalttia kuluta?

Vierailija
6/410 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen RKP ja ajan vain sähköautolla 😇

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/410 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväinen tiepöly on lisääntynyt samassa suhteessa sähköautojen lisääntymisen myötä.

Vierailija
8/410 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keväinen tiepöly on lisääntynyt samassa suhteessa sähköautojen lisääntymisen myötä.

Tämäkö on älykkäintä, mihin te bensalenkkarit pystytte?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/410 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rekka painaa 15-35 enemmän kuin keskimääräinen sähköauto. Nekö eivät asfalttia kuluta?

Hehe. Lumiaurat ne vasta kuluttaakin. Ja matkustajalentokoneet, ne ne vasta kuluttaakin, olkoonkin kiitoradalla mutta asfalttia kuluttaa, kyllä jämpti on näin.

Vierailija
10/410 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhä lehmä - sähköauto tuskinpa aiheuttaa mitään negatiivistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/410 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyhä lehmä - sähköauto tuskinpa aiheuttaa mitään negatiivistä.

Harmittaako, bensalenkkari, kun et enää keksikään mitään kivaa lohkaisua?

Vierailija
12/410 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rekka painaa 15-35 enemmän kuin keskimääräinen sähköauto. Nekö eivät asfalttia kuluta?

Tietysti kuluttaa mutta mieti kuinka monta henkilöautoa on per rekka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/410 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rekka painaa 15-35 enemmän kuin keskimääräinen sähköauto. Nekö eivät asfalttia kuluta?

Tietysti kuluttaa mutta mieti kuinka monta henkilöautoa on per rekka.

Kokonaismassoihin nojaten, rekka-autojen yhteismassa liikenteessä on suurempi.

Vierailija
14/410 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silläkin on merkitystä mistä paino koostuu. Akkujen paino ei ole hyötykuormaa vaan ihan turha lisä joka ei kepene kilometrien karttuessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/410 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silläkin on merkitystä mistä paino koostuu. Akkujen paino ei ole hyötykuormaa vaan ihan turha lisä joka ei kepene kilometrien karttuessa.

Päivän älyttömin väite. Ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
16/410 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rekka painaa 15-35 enemmän kuin keskimääräinen sähköauto. Nekö eivät asfalttia kuluta?

Samoin ne kuluttaakin enemmän, miksi siis murehtia henkilöautoista, että onko se diesel vai ei?

Vierailija
17/410 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silläkin on merkitystä mistä paino koostuu. Akkujen paino ei ole hyötykuormaa vaan ihan turha lisä joka ei kepene kilometrien karttuessa.

Päivän älyttömin väite. Ei ole mitään merkitystä.

Tietenkin sillä on merkitystä. Juuri auton paino on tässä joka rasittaa tietä ja aiheuttaa lisääntynyttä kulutusta. Rekat kuljettavat rahtia ja suuri osa painosta on nk. "hyötykuormaa" jonka aiheutama kulutus on perusteltavissa. Sähköautojen aiheuttama kuluminen on taas ihan turha lisä.

Vierailija
18/410 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rekka painaa 15-35 enemmän kuin keskimääräinen sähköauto. Nekö eivät asfalttia kuluta?

Tietysti kuluttaa mutta mieti kuinka monta henkilöautoa on per rekka.

Keskimäärin 25 henkilöautoa per rekka, niistä sähköisiä noin 4.

Vierailija
19/410 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rekka painaa 15-35 enemmän kuin keskimääräinen sähköauto. Nekö eivät asfalttia kuluta?

Tietysti kuluttaa mutta mieti kuinka monta henkilöautoa on per rekka.

Keskimäärin 25 henkilöautoa per rekka, niistä sähköisiä noin 4.

Entä sitten kun agenda etenee ja kaikki on sähköisiä?

Vierailija
20/410 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silläkin on merkitystä mistä paino koostuu. Akkujen paino ei ole hyötykuormaa vaan ihan turha lisä joka ei kepene kilometrien karttuessa.

Päivän älyttömin väite. Ei ole mitään merkitystä.

Tietenkin sillä on merkitystä. Juuri auton paino on tässä joka rasittaa tietä ja aiheuttaa lisääntynyttä kulutusta. Rekat kuljettavat rahtia ja suuri osa painosta on nk. "hyötykuormaa" jonka aiheutama kulutus on perusteltavissa. Sähköautojen aiheuttama kuluminen on taas ihan turha lisä.

Niin. Kaikki henkilöautot ovat käytännössä hukkapainoa, ihan ne polttiksetkin, joten sinun akkuhölinäsi on suorastaan huvittavaa.